Fermento

Dinsdag t/m Zaterdag 09:00 - 17:00
Zondag Gesloten
Scodie .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Lunchen bij Fermento is altijd een feest, niet in de laatste plaats vanwege het bedienend personeel. Een deel van het personeel is gehandicapt maar zijn zeer serieus bezig met hun taak. Zorgvuldig wordt je bestelling opgenomen en geserveerd. De broodjes zijn biologisch, goed belegd en lekker van smaak.
E_ .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Een lunchroom en een verkooppunt voor brood en banket. Wat een leuke lunchroom is dit.
Een deel van het personeel is geestelijk gehandicapt, ze zijn zeer serieus en zeer zorgvuldig met hun taak bezig. Daar kunnen andere restaurants nog wat van leren.
Zeer vriendelijke bediening, een goede sfeer (geen irritante harde muziek) en ontzettend goed verzorgd eten. Een kleine kaart, maar wat er op staat is de moeite waard.
Alle producten zijn biologisch en een gedeelte biologisch dynamisch. Als je in Alkmaar bent moet je hier echt eens gegeten hebben.
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Wij drinken bij Fermento vaak een kopje koffie en eten daarbij een heerlijk stuk taart samen met onze 2 kinderen. Veel mensen die daar bedienen kennen ons en maken een leuk praatje, ook met de kinderen. Op die manier voel je je echt thuis en ik vind het ook belangrijk dat onze kinderen contacten hebben met mensen met een handicap. Soms moet je even actief de aandacht vragen van een personeelslid, omdat ze soms niet zien dat je nog niet besteld hebt.
De kwaliteit van de taart en het brood is echt goed; biologisch, ambachtelijk en niet te zoet. Er is ook een kinderhoek, dus ideaal voor een bezoek met kleine kinderen.
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2014
Wat een heerlijk plekje in Alkmaar om te lunchen. Ook als je alleen bent en de krant erbij wilt lezen bijvoorbeeld. Ik genoot van een vegetarisch saucijzenbroodje met heerlijke chaithee en een vruchtensapje. Altijd fijn om terug te komen!
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Lunchroom Fermento verkoopt de heerlijke biologische broden, gebak etc. Achterin de winkel op de laat is een speelruimte voor kleine kinderen zodat je ongestoord aan je koffie kunt. De bediening is prettig en vriendelijk. De lunchroom wordt hoofdzakelijk gerund door mensen met een verstandelijke beperking, dit maakt het extra uniek wat mij betreft.