Over het restaurant Ferilli's At The College

Amsterdamse topper

The College Hotel is gehuisvest in een stijlvol 19e-eeuws gebouw, dat in 1895 als school in gebruik werd genomen. Ook vandaag de dag draagt het hotel bij aan het ontwikkelen van talent; het team van medewerkers bestaat uit young-professionals (studenten van diverse Hotelscholen) , die worden opgeleid en gecoached door ervaren professionals.

De gerechten worden geserveerd in onze intieme bar/lounge en met mooi weer op ons terras.

Meer informatie over restaurant Ferilli's At The College

• : Valet parking

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 10:00
- High Tea 12:00 - 16:00

6,8
Annick R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Goed Italiaans eten, Vriendelijke bediening en heerlijk buiten gezeten op het terras
Filippa26 V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Afgelopen maanden een paar keer gegeten. Hele vriendelijke service, leuk dat het voornamelijk Italianen zijn in de bediening. De gerechten zijn puur en echt Italiaans, je proeft dat ze producten van hoge kwaliteit gebruiken. Zoals bijv de vongole. Mijn favoriet is de risotto mare e monti. Maar ook de mosselen en tagliata zijn erg lekker.
Voor mijn zoon was de bediening zo vriendelijk een kleine pasta bolognese te maken.
Lilian K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Avond was een grote teleurstelling!! Eten heeft niet met Italiaans eten te maken. We hebben eindeloos op de gerechten moeten wachten. Bediening was waardeloos en zelfs onbeschoft. Hoofdgerecht was zo vies dat we het teruggestuurd hebben. Het stond later echter wel op de rekening. Jammer, want het terras is prachtig. Hoorden veel andere gasten ook klagen. Kan me voorstellen dat het College Hotel hier ook niet blij mee is.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Binnen een hotelarrangement dineerden we - met nog een aantal koppels met dito arrangement - in dit Italiaanse restaurant binnen het Collegehotel. Bij binnenkomst waren we het tweede paar en terwijl het eerste paar naar een tafel werd begeleid werd aan ons door de ober met een handgebaar aangegeven waar we een tafeltje konden kiezen. Zeer onprofessioneel en onbeleefd. Dat tafeltje was in een soort corridor die ook bleek te worden gebruikt door gasten die van en naar hun kamers liepen. Vreemde en onrustige plek om te gaan dineren! Bovendien waren de stoeltjes van zo'n slecht zitcomfort dat we aan een andere medewerkster aangaven graag anders te willen zitten. Dat was een nabijgelegen ruimte met normale stoelen en tafels. We wisten inmiddels dat van het personeel een deel van de medewerkers nog in opleiding was. Dat gold niet voor degene die onze groep gasten bediende liet hij ons later weten. Toch viel ons op dat men niet goed de routing in de gaten hield. De bij het diner behorende fles sparkling water werd niet gebracht, maar een later couple dat ook uit de gang was komen verzitten, kreeg de aandacht en pas op het laatst kwam onze tafel weer in zicht en kwam de fles dan eindelijk op tafel. Dat gold ook voor het geroosterde Italiaanse brood. Die kwam op tafel bij twee later verschenen koppels en bij navraag kwamen ook onze tafels aan de beurt. Gelukkig ging het daarna wat gestroomlijnder. Ons 4 gangen diner werd bij elke gang begeleid door een glas goede wijn. Het typisch Italiaanse eten was van goede kwaliteit al viel het pastagerecht dat als tweede gang werd opgediend ietwat uit de toon door de grootte en de hoeveelheid olijfolie, waardoor het erg zwaar viel. Mogelijk was dit zo gedaan om het minieme hoofdgerecht te maskeren. In ieder geval valt hier nog wel het een en ander te verbeteren.
Sander W.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Tweede keer, vond eerste keer beter, bediening liet op zich wachten, proeverij van voorgerechten was Ok, hoofdgerechten pasta's waren goed, wijnen zijn prijzig, al met al wel Ok, maar deze prijs verwacht je meer
linette V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Wij hebben hier afgelopen vrijdag gegeten met een gezelschap van 8 personen. Gerechten vonden we matig en prijzen niet in verhouding. Wijnkaart is slecht alleen maar italiaanse wijnen en veel te duur. Bediening reageerde niet echt en je moest vier keer vragen voor een nieuwe fles water. Wij zijn niet onder de indruk. Zo zonde want locatie is top.
y. V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Ik kom hier al jaren met enige regelmaat voor de lunch. Helaas is de formule veranderd. Een andere uitbater. Totaal andere kaart en vrij hoge prijzen. De bestelde carpaccio was pittig aan de prijs voor alleen ca. een half onsje vlees met wat streepjes saus, verder niets. "Dat is de authentieke italiaanse keuken" vertelde de, overigens heel vriendelijke ober.
Jammer, ik kom er niet meer.
Michael L.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Reservering via Seatme gemaakt en bevestigd, echter was bij binnenkomst was reservering niet bekend.
De website geeft voor lunch het volgende aan: "Geniet van een van onze overheerlijke salades, luxe sandwiches, duurzame Wagyu burgers en diverse share & dip lekkernijen." Echter geldt dit niet meer en is er alleen een Italiaans menu, niet toegespitst op lunch maar meer diner. Dit gaven we aan bij de bediening en er werd wat laconiek gereageerd en men gaf aan dat de website niet up-to-date is. Vervolgens bellini's besteld maar er was geen perensap, als alternatief werd aperol spritz voorgesteld (?). Er is geen menu voor kinderen, met moeite kon er een halve portie pasta bolognese worden gemaakt, gevraagd of daar los parmezaanse kaas bij kwam en dat was zo, echter moesten we daar bij het uitserveren alsnog om vragen. Eten was wat te zout maar smaakte verder niet slecht, wel is het aan de prijzige kant, kleine lasagna voor 17 euro een een glas gewone chardonnay voor 7 euro.
Kortom, niet onder de indruk van dit restaurant. Bediening is langzaam en niet scherp, website geeft verkeerde informatie. Prijs-kwaliteit verhouding is niet goed. Geen aanrader.
Johannes M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Vanmiddag een kerst high tea gedaan. Wat een ongelofelijke tegenvaller. Toen wij (4) binnenkwamen was het buffet inmiddels volledig afgegraasd. We hebben de koude garnalenkroketten (er waren er nog 3) teruggeven. Er kwamen nieuwe, maar met veel moeite. Het ontvangstdrankje - prosecco - kregen we na drie kwartier en 6x bestellen. Zo kan ik doorgaan. En dat voor € 39,50,- pp. Zelden zo'n slechte prijs/kwaliteit prestatie meegemaakt. Pure verlakkerij. (Ja...ik ben boos, moeilijk om opbouwend te zijn. Bedienend personeel deed zijn best; laat ik positief afsluiten).
Beste Johannes M.
Bedankt voor het delen van uw feedback met ons, ik vind het erg vervelend om te horen dat uw kerst high tea niet aan jullie verwachtingen voldeed. Dit is uiteraard niet de service die u van ons mag verwachten en ik begrijp dat u boos bent. Ik zou graag deze situatie verder met u bespreken en zou het zeer waarderen als u mij zou kunnen contacten op onderstaand emailadres: guestrelations@thecollegehotel.com Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groeten,
Nicolet Kragt
Guest Relations Officer
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We zaten midden in een wijziging van het keukenpersoneel, was geen a la carte, alleen menu, was weinig keus, had vooraf aangegeven dat ik vegetarisch eet, dit was niet bekend, kok heeft er toch een eigen variatie aan gegeven, dit was prima, het personeel was een beetje de weg kwijt, kon zien dat er geen goede leiding aanwezig was om ze te sturen....savonds nog even een borreltje op terras, het was ongeveer 23.oo uur, er kwam niemand meer buiten, zelf drankjes maar gehaald...
Beste info889,

hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen ons op de hoogte te stellen van uw recente ervaring bij ons. Het spijt mij om te horen dat wij niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen en graag bied ik mijn oprechte excuses hiervoor aan. Zou u zo vriendelijk willen zijn direct contact met ons op te nemen hierover, zodat wij dit verder kunnen uitzoeken en goed kunnen maken met u? Alvast bedankt! U kunt mij contacteren via fomanager@thecollegehotel.com.

wclark .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Heerlijk gezeten, sfeer is top!! Verassende menukaart. En aardige bediening die bereid is aan te passen aan onze wensen.
Beste wclark,

Bedankt voor uw mooie beoordeling op Iens, aan de hand van uw recente bezoek aan het restaurant van THECOLLEGEHOTEL. Het is fijn om te lezen dat de sfeer, de kaart en de service zo goed naar wens zijn geweest. Wij zien er naar uit u nogmaals bij ons te mogen begroeten!

Marein S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Het eten was goed (voorgerecht bospeen wel erg klein). Brood in zakje staat een beetje "zuunig". Bediening zeer goedbedoeld, soms wat onbeholpen.
Beste Mareintje,

bedankt voor uw recente bezoek aan THECOLLEGEHOTEL, alsmede het feit dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling te plaatsen. Het is fijn om te lezen dat de algemene ervaring positief was; de puntjes ter verbetering zullen wij ook zeker meenemen. Bedankt dat u deze punten onder de aandacht heeft gebracht.

Wij hopen u snel weer bij ons te mogen verwelkomen.

Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Eten mooi opgediend, was lekker. Zeer attente bediening. Ze kunnen martinis maken (ja, die van Bond, James Bond, shaken not stirred), alleen niet met olijven, want ze hebben alleen olijven in olie. We zaten op het bijzonder sfeervolle terras en het was schitterend weer. Voor herhaling vatbaar.
Beste Wouter,

Hartelijk dank voor uw recente bezoek aan THECOLLEGEHOTEL, alsmede voor het achterlaten van deze mooie recensie. Het is fijn om te lezen dat het eten lekker en mooi was, en dat ook de bediening naar wens is geweest.

Hopelijk zien wij u snel weer bij ons terug!

Johnn J.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
zaterdag 4 juni 2016 met 4 personen gegeten bij The College Hotel. Prima ontvangst en konden vanwege het schitterende weer gebruik maken van het prachtige buiten terras. Het was ons bekend dat de bediening wordt uitgevoerd door studenten van hotelscholen geen probleem maar Jammer dat deze hard werkende jongeren geen enkele coaching kregen. Na bestelling moest door personeel worden aangegeven dat op de kaart staande gerechten niet voorradig waren of in een andere samenstelling werden opgediend. Hetzelfde gold voor de wijn. De voor- en hoofdgerechten waren middelmatig. Zal veel aan gespijkerd moeten worden om tot de klasse restaurants te horen.
Geachte heer Jansen,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen ons te voorzien van waardevolle feedback, aan de hand van uw recente bezoek aan ons restaurant en terras. Het is fijn om te zien dat het bezoek in zijn algemeen naar wens is geweest, echter spijt het mij om te lezen dat een aantal essentiele zaken niet correct zijn uitgevoerd. Mijn excuses voor het ongemak dat het niet op voorraad zijn van de gerechten en de wijn heeft veroorzaakt. Wij zullen uw opmerkingen zeker ten harte nemen en ervoor zorgen dat met de juiste (her)training, eventuele herhaling in de toekomst voorkomen zal worden. Bedankt dat u ons hierop heeft geattendeerd.

Graag zien wij u nogmaals terug bij ons. Mocht u van plan zijn ons nogmaals te bezoeken, kunt u direct bij ons reserveren via info@thecollegehotel.com.

Reactie van proever:

Dank voor de prima benadering van uw gasten hier is maar een slogan van toepassing "Goed voorbeeld doet goed volgen"
Marvin V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Waanzinnig lekker gegeten op een prachtige locatie, karakteristiek pand midden in Amsterdam!! Het college hotel is vernieuwd heb ik vernomen en dat zie je terug in alles... Ze hebben hun eigen Wagyu vlees voor een serieus goede prijs! Heerlijke koffie en goede bediening! Oh ja ze hebben ook een top terras buiten. Heerlijk afgeschermd.
Beste Marvin,

Hartelijk dank voor uw mooie recensie en de lovende woorden betreffende uw recente bezoek aan THECOLLEGEHOTEL. Ik zal uw goede complimenten uiteraard met ons gehele restaurant en keuken team delen!

Wij hopen u snel weer bij ons te mogen verwelkomen voor een hapje of drankje op ons heerlijke terras.

simonevandenberk .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Heerlijke gin tonics en wagyu burgers, prachtige inrichting en aardige bediening. De tuin ernaast is in de zomer ook top
Beste mevrouw van den Berk,

Hartelijk dank voor uw mooie recensie op Iens.nl, wij zijn erg blij en trots om te lezen dat uw bezoek aan ons restaurant zo naar wens is geweest. Wij hopen u snel weer eens bij ons terug te zien!

Rob S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Gisteren met mijn verloofde gaan eten in de college hotel. We hadden hebben het menu van de chef gegeten. Zeer lekker, uitstekende prijs in een mooie locatie en een charmante bediening
knopkruid .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Smakelijke gerechten. Vlotte, vriendelijke en vakkundige bediening. Keurig opgedekte tafels met wit linnen lakens en servetten. De messen zijn scherp en de glazen onberispelijk gepoleerd. Wij hebben met vier personen boven verwachting gegeten.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Bij mooi zomers weer het enige leuke terras/tuin in de buurt om te eten. Wij bestelden een eenvoudige groene salade, die weliswaar niet op de kaart stond, maar toch klantvriendelijk geleverd werd, en ossenstaart soep met ravioli gevuld met stoofvlees. De service is evenwel traag en amateuristisch. De voorgerechten werden opgediend terwijl wij geen bestek hadden. Toen wij er twee keer om vroegen duurde het een goede 5 minuten voordat het bestek kwam. De overigens heerlijk smakende soep had reeds vellen bij het opdienen, die nog dikker werden bij het wachten op de lepel. En was natuurlijk lauw geworden. Het heerlijke brood werd ook pas opgediend halverwege het nuttigen van het voorgerecht. Hoofdgerecht was een voortreffelijke kabeljauw. Met vel, maar niet knapperig gebakken vel. Een ietwat bescheiden stukje vis, met een klein beetje groente en een weinig aardappel puree. Mooi opgediend, goed van smaak, maar een beetje weinig. De portie zou beter hebben gepast in een veel gangen diner. Prima glas chardonnay en uitstekend espresso machiato. Alles heel redelijk geprijsd. Enig geduld qua tempo van bedienen is wel vereist.
debeijerdominicus .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
De bediening duurde erg lang:
Het was 12.15 u dus nog niet druk en er stonden 6 man personeel buiten om de "bar" te praten en te wachten terwijl wij zeker 15 minuten op onze eerste drankjes moesten wachten.
Toen de lunch, ook na enige tijd pas geserveerd werd, zag de bediening niet dat onze glazen inmiddels leeg waren en werd dus geen volgend drankje opgenomen