FERDINAND'S eetlokaal & bar

Singel 183 3311 PD Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant FERDINAND'S eetlokaal & bar

Alles is Frans

Een Franse brasserie kan niet zonder een mooi tegelpatroon op de vloer. Op de kaart staan echte klassiekers zoals plateau d’huitres, escargots, assiette Perigourdain. Ze maken alles zelf en dat is te proeven -ook leuk is hun royale bierassortiment. De Franse chanson op de achtergrond maakt het af. Tip: geef een dinercheque cadeau!

Meer informatie over restaurant FERDINAND'S eetlokaal & bar

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
AKCM .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Rosa L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Linda T.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de ah bonnen. Een aanrader! Voor heel weinig geld een 3 gangen menu.
We gaan zeker nog een keer terug.
aribo .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij aten hier met de AH restaurant actie. De keus was niet heel uitgebreid 3x voor en 3x hoofd (waarbij geen vegetarische optie zat, maar wellicht is die op verzoek wel te krijgen). Kwaliteit van het eten was goed. Hollands Kaasplankje was niet heel bijzonder (vrij gewone belegen en jong blokjes) wel vrij veel. Wel 2,50 bijbetalen, ik zou zeggen: ietsje minder en dan zonder toeslag
Annoos .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
in zeer korte tijd 4x bij Ferdinand gegeten , met steeds wisselend gezelschap.
Om ze kennis te laten maken met dit leuke eettentje !
4x de AH waardebonnen , persoonlijke ontvangst .
eindconclusie : zeer tevreden
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk, een echte bistro (net iets te bijzonder voor 'eetcafé') in een perfect gerestaureerde authentiek guesthouse.
Leuk, spontaan en aangenaam personeel, zeer attent, gaven ons echt een gevoel van welkom! Eten was meer dan uitstekend, ook de presentatie van de gerechten was knap en feestelijk. Verrukkelijke gulle uiensoep, leuk geserveerd met een pittig biertje (voor erin), goede gerookte zalm met een verfijnd mierikswortel sausje apart geserveerd. De heilbot was perfect, frietjes en de royale groenten ook. De confit de canard (duur qua inkoop) was echt klasse. Toetjes idem. Kortom, we gaan hier vaker naar toe, en hebben al vrienden getipt. Sterke prijs-kwaliteit verhouding. Echt een zaak met een ziel.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Lekker gegeten in een leuke ambiance. We kozen uiteindelijk voor het menu Ferdinands (alleen per tafel te bestellen, hoewel ik niet goed snap waarom). Dit is een 4-gangen menu. Erg lekker, helaas wel wat karig. Carpaccio vooraf was goed maar echt heel weinig. De bouillon daarna werd leuk opgediend in een ouderwetse terrine met 2 borden. Het hoofdgerecht, de canard smaakte prima evenals de paar spruitjes en en het perfecte peertje. Daarbij nog een klein bakje frites. Wij hadden er echt niet genoeg aan dus hebben we nog wat frietjes bijbesteld. Het toetje was een bolletje stroopwafelijs met een wafeltje. We hebben een gezellige avond gehad bij Ferdinands. Goede kwaliteit eten en vriendelijke bediening. Alleen vielen de hoeveelheden echt tegen en vonden we het een beetje jammer dat de extra frietjes in rekening werden gebracht. Voor ons dus geen reden om snel nog eens te gaan.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Prima en goed gegeten. Prettig geprijsd. Jammer dat de bediening alleen kwam met het opnemen van de bestelling en het brengen ervan. We hebben evenals in mijn ogen meerdere bezoekers 2 keer droog gestaan. Een gemiste kans!!
Niek W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
In een gezellige bruin-café ambiance eet je hier echt prima. Vooraf een echt lekkere boerenpate. Als hoofdgerecht Confit de canard. Heeft de kok in Frankrijk geleerd hoorde ik. Prima. En dat voor 24.50. Een aanrader!
Elsdepee .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De voorgerechten waren perfect, we hadden alle 3 iets anders maar helemaal af. 2 personen hadden de biefstuk, heel goed. Zelf had ik de gegaarde een, deze was ook heel lekker maar de spruitjes hadden iets langer ogen koken. Het is ook wel fijn als bij de gerechten staat welke groente er bij geserveerd worden. De toetjes waren ook heerlijk en de cappuccino met verschillend lekkers maakte het diner af. De bediening is heel vriendelijk. Kortom weer een geslaagde avond en echt een aanrader.
Mevrouw D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We konden kiezen uit een a la carte menu. Wij hadden het volgende gegeten:
Voorgerecht:
Uiensoep was erg simpel en niet bijzonder, niet gebonden maar haast een bouillon, maar smaakte verder prima.
Hoofdgerecht:
De eendenborst met rode kool was erg mals en heerlijk bereid. De rode kool was zelf gemaakt, dat wordt gewaardeerd. Niks op aan te merken. Gewoon heerlijk.
De biefstuk (wel down) met 3 wortels daarintegen was vreselijk droog. Dit was echt niet lekker, ik heb de helft laten liggen. De wortels waren prima, wel héél weinig.
Verder kregen we verse friet: heerlijk. En 2 stoofpeertjes; ook lekker.
Nagerecht:
We wilden een ander ijsje dan op het a la carte menu. Dit kon en dat was erg prettig.
Het stroopwafelijsje was erg lekker.
De Dame Blanche was ook heerlijk. Je kon de chocoladesaus zelf schenken. Leuk bedacht.

We zaten redelijk dicht op elkaar met tafeltjes waardoor we elkaar heel vaak niet konden verstaan.
Dit vonden wij erg storend en jammer! Het restaurant ziet er verder wel gezellig uit.
Verder hebben wij prima gegeten.
Edwin O.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Opmerkelijk dat bij dit restaurant een 4 gangenmenu 5 euro voordeliger is dan het 3 gangenmenu van de AH actie (2de couvert gratis)
Subakein .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wij verder gaan vergeten middels de AH actie erg vriendelijk personeel uitstekend eten. We hebben genoten en een fijne avond gehad.
Lucienne V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Prettige omgeving, aardige bediening en lekker eten.
We aten het 3-gangen keuzemenu met AH-actiekorting.
Uiensoep, zalm, vis van de dag en eendenbout smaakten prima.
Leuk nagerecht en als verrassing nog een lekkere zoetigheid bij de koffie en zelfgemaakte pepermunt bij vertrek.
Aanbevolen!
Eve L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Door de ah actie dit restaurant nu pas ontdekt. Het ligt iets uit de centrum looproute, maar is zeer goed bereikbaar, ook dicht bij het station.
Enorm genoten van heerlijke gerechten. En goede service. Lekkere speciaal biertjes op de tap. Leuke sfeer, gewoon helemaal goed! Geen aangepaste kaart ondanks de ah actie, dus we zijn erg verwend en komen zeker terug.
Roman B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
De bediening en doorstroming van het eten kan beter op elkaar worden afgestemd. We kregen het brood dat we apart hadden besteld gelijk met het voorgerecht. De inrichting kan qua bediening beter nu moesten enkele malen zelf het eten doorgeven. Het is geen probleem, maar het is niet zoals het hoort.
J.K. Van R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
gezellige en gemoedelijke sfeer in dit oudbruin restaurant!
Volgens onze vrienden en ondergetekende voor herhaling
vatbaar met eerst volgende aktie van AH of dergelijke!
Corma B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening. Zonder de restaurant actie hier nooit terecht gekomen. Nu gaan we Wrs wel vaker.
Evlasblom .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wij hebben verrassend lekker gegeten, door ziekte van personeel weinig bediening maar daar hebben wij niets van gemerkt, het eten was prima. Bij de koffie héél veel lekkers.
Een echte aanrader, wij komen zeker terug!
Isa-14 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Tweede keer dat ik hier heb gegeten met AH dinerbon. Keuzemenu voor € 28,50. Was weer gewoon goed en lekker. Vriendelijke en attente bediening.