Fenix Food Factory

Woensdag t/m Zondag 10:00 - 23:00

Lang
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Zondag 25 september was een van de laatste warme dagen van dit jaar.
Wij wilden met de kinderen gaan lunchen bij de Fenix Food Factory.
Helaas waren veel mensen op het idee gekomen en was er een bierfestival. Een drukte van jewelste wat resulteerde in lange wachtrijen voor de verkooppunten.
De lunchplankjes waren uitverkocht en ons werd door de vriendelijke medewerkster geadviseerd om gewoon langs 1 van de ondernemers te gaan om daar wat te bestellen. WIJ namen een plankje kaas voor 8 euro, een plankje worst voor 9 euro, 2 plastic bekertjes Kaapse Karel, 2 flesjes fris, 2 patatjes en een broodje Makreel. De smaak was prima, alleen vonden wij de hoeveelheid/prijs niet in verhouding. Tevens zorgde de wachttijden en het halen van de lunch op verschillende plekken ervoor dat wij niet gezamenlijk konden lunchen.
Er moet echt personeel bij om de top van deze locatie te behouden.
Linda G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ik zeg altijd: toeristen gaan de Markthal en echte Rotterdammers naar de Fenix Food Factory. Elk weekend stroomt de FFF vol met mensen uit alle wijken van Rotterdam: van stelletjes tot gezinnen tot vrienden tot gepensioneerden. Ik houd van de industriële uitstraling en hoop zo dat de FFF in deze vorm behouden blijft. De FFF biedt diverse eet- en drinkopties om ter plekke te nuttigen: binnen of op het terras aan de voor- of achterkant (afhankelijk van het weer en het aantal bezoekers). Waar ik bijna maandelijks voor terugga, zijn de Marokkaanse tapas van Meneer Tanger en de peercider van Cidercider. Samen een heerlijke combi. De Rotterdamse droge worsten van Firma Bijten zijn ook heerlijk bij de borrel. Mijn favoriet is de knoflookworst, maar hun experimentele droge worst met appelcider laatst was ook erg lekker.
Thomas R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vandaag een lunch met m'n zus daar gedaan. We hadden genoeg tijd om rustig wat te eten. Een werkelijk fantastische pompoen soepje gehad en een heerlijk broodje humus. Toen was de buik vol. Maar er was nog genoeg lekkers te zien en te proeven. Dus kom er nog wel eens.

Klein minpunt is toch wel de prijs. Vandaar dat het punt voor de service wat laag is. De soep was een kleine portie voor €5,50. Om echt te kunnen genieten van de soep had je twee porties nodig. En dan is €11 wel veel.

Decor is in een oude fabriekshal. Veel sfeer en je kunt met goed weer heerlijk buiten zitten. Hangt wel een hipster sfeertje.
Jeannette Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Met z'n viertjes gedronken en gegeten. Eerst lekkere Kaapse biertjes gedronken, vervolgens borrelplanken gehaald. Redelijk gevuld (wel vreemd dat men het over hygiene heeft op websitebezoek, maar veelal met blote handen de het eten op je bord wordt gelegd). Bij Tanger nog lekkers gehaald, mooie producten, maar lachen schijnt niet te kunnen, evenals buiten bij de bbq in de regen. Compleet genegeerd zijn alleen met z'n drietjes bezig en vertellen elkaar wat er op is. Bij Stoof dan maar poussins gehaald 1 niet gaar maar werd prima opgelost door vriendelijke eigenaar (1 extra op de vrijdagavond en het loopt gesmeerder). Koffiezetters gaan met z'n tweetjes eten om 20:00 uur. Klanten worden genegeerd (kartonnen bordje: 20:30 terug, zal wel niet de eigenaar zijn). Bij de andere ondernemers alleen maar vriendelijke mensen, men is trots op hun producten. Alles ziet er geweldig uit.
Sfeer super.
Zeker nog eens terug.
Omnomnom .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Eten is lekker. Het ontbijtplankje (12,50) is te duur voor wat je krijgt. De brunchplank (15 euro) biedt betere value voor money. kaasplankje voor 3,75 is een hele goede deal. Broodje pulled pork was lekker, espresso zeer goed. Uitzicht vanaf terras heel fijn, maar de bankjes in de schaduw wat oncomfortabel ( pallets zonder kussens). Sfeer is leuk, doch iets neigend naar hipster.

Grootste minpunt: de verkopers: het is een beetje aan het onderdoorgaan aan zijn eigen succes. Waar de verkopers waarschijnlijk met veel passie aan dit concept zijn begonnen, lijkt het nu lopende band werk te zijn geworden vanwege de drukte. Tijdens het lopen met ons ontbijtplankje kregen we helemaal geen uitleg over de producten die we op ons plankje gelegd kregen. De verkopers waren kortaf, en leken overwerkt. Dit was afgelopen vrijdag, de dag na hemelvaart. Het was de dag daarvoor heel warm geweest, en misschien keken ze op tegen de volgende warme dag.

Kom hier voor het uitzicht, de sfeer en het lekkere betaalbare kaasplankje, maar niet voor het verhaal achter het product.
Marjolein F.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Een heerlijke ambachtelijke foodhall. Ik kreeg er een beetje keuze stress van. Gelukkig kon ik delen met mijn vrienden. Broodje pulled pork van de bbq, pizza vers uit de oven, arabische plank met heerlijke dipjes, en een kaasplankje. Ook de lokale biertjes en de slow coffee gingen er goed in. Toen ging ook nog het zonnetje schijnen en zaten we heerlijk aan de kade. Wat een goede plek!
Jo Eet ..
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Een foodhal zoals een foodhal moet zijn. Geen opsmuk maar gezellig en voor ieder wat wils. Vers gebrouwen biertjes van het vat, de lekkerste kazen en de spannendste smeersels. Het is zelfservice dus je kan overal een beetje shoppen. Hier wil ik elke week wel zitten!
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Het is wel even wennen! Eerst een rondje met onze gasten om te verkennen wat het aanbod is. Geweldige drukte op zondagmiddag. We vonden een tafeltje van vier bij de Kaapse Brouwers. Een proefplankje met zes bieren was snel besteld. Maar nu: hoe komen we aan eten. Uiteengegaan in tweetallen. Vanwege de drukte maar snel gekozen voor frites en uiensoep. De uiensoep genuttigd tijdens het wachten op te frites. De kok vroeg of t smaakte: wat zoetig, vonden wij. Uitgebreide uitleg volgde: ui is zoet, de ui caramelliseert tijdens t bakken. Onze recensie leek niet gewaardeerd te worden. t was gewoon onze mening. Vervolgens kwam de patat van ongeschilde aardappelen van
biologische oorsprong. Ons verzoek om een bordje leidde tot enig gekreun achter de balie. Maar het lukte en snel voegden we ons bij de rest van ons gezelschap bij de Kaapse Brouwers. Wij vonden, dat, al is de patat van regionale oorsprong, dat nog geen reden hoeft te zijn om hem te lang te laten bakken. We zijn dat maar niet gaan melden. Inmiddels was er een jazzcombo gaan spelen en smaakte de biertjes voortreffelijk. Werd het toch nog gezellig!
Ons gezelschap bestaat uit vier senioren, waarvan twee met hoorproblemen. Dat belemmerde de conversatie helaas. Daarom nog maar een wandelingetje in de winterzon.

Conclusie: voor ons was het misschien beter geweest om op een doordeweekse dag naar deze alternatieve markthal te gaan. We vonden maar moeizaam onze weg. Het initiatief is leuk en verantwoorde teelt en kleinschaligheid hebben onze warme belangstelling. Wie weet gaan we nog een keer. Het trekt in ieder geval volle bak.
Verder: het is duidelijk dat de verdiensten niet worden geïnvesteerd in het interieur. Eigenlijk denk ik dat het juiste oordeel over het decor: niet van toepassing! zou moeten zijn. Maar dat staat niet bij de score, dus kies ik maar de middenweg.

Pingrid .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Steak van de dag gegeten met aardappel en pompoen.
Vlees was precies goed medium gegrild .
Het duurde een kwartiertje dus we konden eerst een plaatsje gaan zoeken.
Ook een lekker biertje besteld Kaapse Carrie!
Jammer dat we plastic bestek kregen wat niet eens compleet was.
Een plastic lepel met een plastic mes is toch wat lastig eten.
De markthal is erg gezellig,gemoedelijke atmosfeer
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Bierproeverij met hapjes en kaasplankje gedaan. De Bierproeverij bestaat uit zes proefglaasjes, mijn advies is dan ook deze te delen want het valt aardig zwaar ;). Tapas erbij, helaas niet meer in de leuke bakjes maar in plastic bakjes. De smaak was nog even goed. Kaasplankje ook zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Ongedwongen sfeer, lekker bier, lekkere hapjes, heerlijk!
Niels K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
In de Fenix Foodfactory kom je om Rotterdam te voelen. Samen met het naastliggende Deliplein en aan de overkant Hotel New York klopt hier het nieuwe hart van Rotterdam. Vooral lunchen (slager/kaasboer/bakker/groenteboer bieden allen lekkers, aangevuld met 'pop-up' achtige zaakjes), drinken (Rotterdams bier, Rotterdamse koffie), en daarnaast gewoon wat boodschappen doen. hier moet je geweest zijn.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Wat een heerlijke plek voor je zondagmiddag! Het was nogal druk en die drukte is leidend geweest in onze keuze voor eten een drinken. Brood, kaas en cider hebben we gehad en dat was allemaal super lekker. Goede hoeveelheden, vrolijke uitleg en normale prijzen. Fenix is een reden om terug te komen naar Rotterdam.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Op deze prachtige zonnige zondagmiddag hebben we een paar uurtjes op het kade-terras van de Fenixloods gezeten. Lekker mensen kijken en genieten van het stadszicht en de schepen op de Maas. Het was druk in de loods en er waren rijtjes voor de kaasplankjes en worstjes. Wij kozen dit keer voor de pizza, bij Groos en die smaakte heerlijk! Bij de Brouwerij koop je je drankjes. Ik vind het eten en drinken niet goedkoop, maar de setting en de sfeer maakt het helemaal goed.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Als zondagse brunch een plankje genomen bij FFF. Toffe plek en erg lekker eten. Eigenlijk viel alleen het bolletje humus tegen. de rest (kaas, worst, brood, koffie, bier) was super! hier kom ik zeker nog eens terug.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Leuke plek om een kleine proeverij te doen tegen een zeer betaalbare prijs. Het kaasplankje is mijn favoriet net als de cider. Erg leuke omgeving met overal vriendelijke bediening.
StevenValk .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Ontzettende leuke en gezellige zaak met erg fijn personeel.
heerlijk eten en zeer lekkere wijn.
Er komt leuk publiek en de zaak zit op een erg gezellige locatie.
Wij zijn er haast ieder weekend te vinden.
Een echte aanrader!
GreetjePieterson .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk weer een keer sinds tijden hier geluncht met vriendin. Ongedwongen gezellige, goede bediening. De sfeer is ook relaxt.
Ik was het eigenlijk vergeten maar ga hier weer vaker komen.
In de omgeving leuke tentjes. Een goed adres om te eten en in te kopen.
Alison-Shek .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Erg goede zaak! Eten is heerlijk vers, komt nog bij dat alles biologisch is. Prima uitleg, leuk personeel en een ubertoffe locatie. Ga dat zien!
Renate T.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Bij Fenix Foodhallen kun je zelf bij artisanale kraampjes eten en drinken halen en buiten opeten. Gelukkig hadden we snel een plekje aan een biertafel. De kaas en charcuterie plank waren beiden superlekker en best wel veel voor een fijn prijsje (7 euro per 2 persoons plankje). De rij bij het bier was te lang en de wc's zijn niet heel best, maar verder hele fijne plek.
Value .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Hier enkele uren doorgebracht op een mooie zonnige vrijdagmiddag.
We kwamen puur voor wat drankjes en snacks. De kaasplank voor 2 personen was lekker, ook goede chutney.
Mijn vrouw genoot van de home made cider van de ciderman, terwijl ik 3 verschillende tapbieren heb gedronken van de Kaapse Brouwers - erg lekker, en die jongens geven goede bieradviezen.
Behoorlijk druk, maar zeer goed sfeer, met name langs de kade.