Fenicie

Willem Eggertstraat 143 1441 CH Purmerend Nederland Kaart

Over het restaurant Fenicie

Avontuurlijk ingesteld en altijd op zoek naar nieuwe smaaksensaties? Moet je zeker dit Libanese restaurant proberen! Maak kennis met nieuwe gerechten waaronder mazza, hommus of kofta. Stuk voor stuk gerechten die je uitgebreid laten genieten van de veelzijdige Libanese keuken. Verse ingrediënten, veel groenten, vlees en vis waar je smaakpapillen van gaan tintelen! Probeer iets nieuws en reserveer een tafeltje voor een culinair avontuur langs de contouren van de Middellandse zee.

Meer informatie over restaurant Fenicie

Zondag 16.00 - 21.30 uur

Uitmuntend
9,5
9,4

Jouw recensie over het restaurant Fenicie

Govert C.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Fantastische smaak, je bent echt ergens anders, grandioos
Joost W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Beste restaurant in Purmerend. Heerlijke gerechten, goede bediening, sfeervol en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Absoluut een aanrader!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Lekker eten, goede vriendelijke en bekwame bedienig
Kom zeker terug. Wordt met alles rekening gehouden.
Was verrast door het totale plaatje.
petros R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Afgelopen week hier wezen eten met 4 vrienden. wat een fantastisch restaurant en aanvulling voor regio waterland. Bij ontvangst werden wij al heel vriendelijk geholpen en zijn begeleid naar onze tafel. kregen daarna heerlijk wat Libanees brood met olijfolie . Zaatar (kruiden mix) en olijven om lekker op gang te komen in combinatie met een lekker Libanees wijntje. goede muziekstijl die de Libanese sfeer mooi aanvuld. De bediening heeft ons keurig het menu uitgelegd em zeer correct tevens voor de rest van de avond en kozen we voor een menu. mooie combinatie van gerechten. begonnen lekker met wat frisse salades en daarna heerlijke kleine gerechtjes met elk hun eigen smaak. de warme gerechtjes waren huisgemaakt en ook erg lekker (warak einab) is mijn topper. Toen kwam daarna het hoofdgerecht stukken heerlijk mals gegrild vlees met rijst en wat sausjes en afgesloten met een baklava waarvan ik de presentatie erg mooi vond, wat een uitstraling en zeer smaakvol.

Een geweldige avond bedankt

Tip: reserveer telefonisch of via de website dan wordt er netjes met u gesproken/nagebeld over de allergieën en wensen. (vriend van mij had een noten allergie)
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Gegeten op 2e kerstdag met familie. Prima en gastvrij ontvangst. 6 gangen diner was lekker alleen het gerecht met de zalm was erg weinig, jammer. Soms hebben we wat te lang op een gerecht moeten wachten. Na het 3e gerecht ging het wat sneller. De rode Libanese huiswijn was lekker. Het licht mag iets minder fel. Al met al heerlijk gegeten en ik kom zeker nog eens terug.
Jackie T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Teleurgesteld dat wij alleen konden kiezen uit het kerstmenu. Wij hadden een keuze willen maken uit de reguliere menukaart. In november gereserveerd voor 2e Kerstdag en dat stond nergens aangegeven. Ook op de dag zelf nog op de site gekeken en niet kunnen lezen dat alleen uit het kerstmenu gekozen kon worden.
bazz D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Wat een verrassend leuk restaurant met heerlijke gerechten. Wij hebben geluncht (een aanrader!) en konden niet kiezen uit al het lekkers dus voor de chef's choice gekozen. Genoten!
Michiel K.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk eten en een uitstekende service! We komen hier nu voor de derde keer, een vierde keer zal er zeker komen. Fenicie is een aanwinst voor Purmerend
Hans N.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Als vorige keren lekker, gevarieerd, attente bediening en iets verbeterde acoustiek bij een heel goede prijs/kwaliteit verhouding dragen bij aan een eetfeestje.
Maud M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk eten, fijne bediening, een aanwinst voor Purmerend. XxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxCxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Adriaan K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Lekker eens wat anders, heel leuk met allemaal kleine gerechtjes en super smaakvol!
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Heerlijk eten, goede porties, leuke mensen in de bediening want aardig en voorkomend met aandacht voor de gasten. Ruime keus in zowel vlees, vis als vegetarisch. De libanese wijn is een aanrader!
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Een heel fijn restaurant met vlotte vriendelijke bediening. Het eten is zeer goed en veelzijdig. Prima allemaal
We gaan er zeker weer terug komen
Astrud W.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk eten en goede wijnen (leuk om eens wijnen uit dat deel van de wereld te drinken). De bediening is hier zeer attent zonder dat het gemaakt is, en dat is heel fijn zonder dat het ook maar een moment too much is. De zaak is fris en modern ingericht met authentiekere details, erg charmant. Een aanwinst voor Purmerend!
Genna O.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk eten en heel goede bediening
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Lekker gegeten! Leuke zaak
Ashieq K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Top restaurant, service en eten is geweldig!
Zeer klantvriendelijk personeel, wij aten vrij vroeg dus kan niet oordelen over de drukte/geluidsniveau.

Als je dicht bij de entree zit, kan het af en toe wel koud zijn. Maar dat is niet een reden om hier niet te eten!
Sacha W.
Aanwinst voor Purmerend!!
Mariska B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Voor het eerst bij Fenicië wezen eten zeer verrast! Wat een goede service, heerlijk en puur eten!
Alleen vonden wij de tafel te breed om samen, duidelijk, een goed gesprek te voeren.
Michelle M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het eten was heerlijk en de bediening erg vriendelijk. Goede sfeer alleen de tafels staan erg dicht naast elkaar, wat het nogal wat ongemakkelijk maakt om een privé gesprek te voeren.