Fellini

Meer informatie over restaurant Fellini

Voordelig
Fridsma .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zaterdag 5 november gegeten bij Fellini, een verrassing in Leeuwarden.Prachtige ambiance, een zeer klantgerichte gastheer en medewerkers welke het nivo hebben om dit ook over te brengen op de gasten. Het eten fantastisch, smaakvol , vers en opgediend in mooie borden. Even dagje Leeuwarden wordt zeker opgevolgd door meerdere en zeker weer Fellini!!!
Renkie .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Zoals wel vaker geluncht bij Fellini, mooie strakke tent. Enigszins tot onze verbazing echt smoor druk op een woensdag.
Prima restaurant om te lunchen. Mooie grote porties van prima kwaliteit. Fijne dikke plakken brood met een mooie lading 'beleg'. Altijd vriendelijke bediening had het nu wat druk, maar nog steeds goede service.
We komen zeker vaker terug. Zeker een aanrader in Leeuwarden.
Aukje K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Heerlijk gegeten op het terras. Alle gerechten waren prima verzorgd en de smaak was zeer goed. Ook de bediening was zeer vriendelijk. Op alle gebieden een aanrader dus.
Johson01 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Geholpen door het mooie weer, vanavond genoten op het terras. Prima bediening en aandacht van gastheer Willem Nicolai. Lekker brood vooraf. De tortellini is een aanrader!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Leuke hippe tent! Daar zijn er weinig van in Leeuwarden. De gerechten zijn origineel en natuurlijk Italiaans van aard. Toch een duidelijke invloed van een creatieve en enthousiaste chef. Mosterdsoep is niet meteen Italiaans maar past bijzonder goed op de kaart. De maaltijdsalades doen hun naam eer aan. Een salade met ossenhaas heeft zoveel mals vlees dat je na afloop het gevoel hebt een complete biefstuk van de haas hebt gegeten.
De inrichting is afwisselend en smaakvol, hoge tafels, lage tafels, leestafel en daardoor heerst er ook een actieve sfeer. Dat zou je als onrustig kunnen ervaren maar wij vonden het eerder enthousiast, actief, dynamisch, 'we hebben er zin in!'.
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Mooi bedrijf in het centrum van Leeuwarden. Hip en trendy ingericht. We aten er op een stampvolle avond, de laatste vrijdag voor de kerst. Mijn zorgen dat 't eten daar wellicht onder zou lijden bleek ongegrond. Hoewel ik de Caprese redelijk vond (geen buffelmozzarella?) Was mijn hoofdgerecht, de risotto uistekend. Lekker fluffy.En dat met die drukte.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Afgelopen zondag gegeten met 4 personen.

We werden vriendelijk ontvangen door de vrouwelijke bediening en keurig geholpen.
Vooraf zijn we begonnen met 2x gamba's en een tomatensoep.
Het gamba gerecht was smaakvol, alleen niet erg praktisch om te eten. De lange slierten komkommer, en de fijne krulandijvie werk dan niet praktisch samen.

Bij het hoofdgerecht hadden we de keuze gemaakt voor de risotto, tortellini en geitenkaas salade.
Bij de risotto misten we heel veel beleving. Het was waterig en niet goed op smaak. Dat kan echt beter. Bij de tortellini was de inhoud wat korrelig, en dan vraag ik mij af of ze dat wel zelf maken?
De geitenkaas salade was verder niks op aan te merken en was verder helemaal prima.

Af besluit hebben we ontzettend genoten van onze desserts. Crème brulee lekker op temperatuur en de opmaak was verder ook prima.

Apieter .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Heerlijk gegeten, de pizza's en de pasta's zijn zoals ze in Italië worden bereid. Fijne bediening. Erg goede prijs-kwaliteit verhouding!
Anniek78 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Vandaag gegeten bij fellini, het was niet erg druk er zaten een tafeltje of 8. We komen hier regelmatig en is altijd goed behalve vandaag! Het eten was niks op aan te merken maar de bediening vond ik onder de maat. Meer oog voor de collega's dan de gasten. De bediening praatte harder en maakte zoveel geluid dat ik me er aan irriteerde, ook vond ik de muziek keuze niet bepaald bij de zaak passen.
Justus B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Vandaag na een lange rit even een tussen stop gemaakt in Leeuwarden, we kwamen uit bij Fellini.

De bediening was vlot met opnemen van onze bestelling, we bestelden drie keer een panini met ham kaas en pesto, deze was oké maar niks bijzonders, ook waren de messen bijzonder bot en het was best lastig snijden.

Toen onze borden werden afgehaald, en onze kinderen nog aan het eten waren kwam een meisje van de bediening die wij echter nog niet gezien of gesproken hadden mij nog wel even vertellen dat ik geen gebruik mocht maken van mijn elektronische sigaret Quote" Ik weet dat het officieel wel is toegestaan maar bij ons mag u geen gebruik maken van dat apparaat wij vinden het geen gezicht dat u het even weet, bedankt"

In principe niks mis mee dat ze me verteld dat ik geen gebruik mag maken van mijn E-sigaret maar ik vond dat ze het wel wat eerder had mogen zeggen, ik had hem namelijk al een poos in gebruik. Had ze het wat anders gebracht dan waren we nog wel eens terug gekomen.
Gita S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Gisteren hebben we geluncht bij Fellini in Leeuwarden. De bediening was echt super aardig en onze bestellingen werden vlot opgenomen. We hadden gekozen voor de kipburger. De gerechten werd best snel geserveerd. We hebben ons alleen beetje verkeken op de portie. De kipburger wordt geserveerd met friet, maar best veel friet! Helaas hebben we niet alles op kunnen eten, maar we hebben heerlijk gegeten. Mijn complimenten voor jullie service en kwaliteit!
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Gisteren weer eens bij Fellini geweest. De kwaliteit is erg wisselend maar dit maal was alles prima in orde. Heerlijk buiten gezeten op het prachtige terras. Tijdens de borrel de proeverij gehad en deze was dik in orde. Een aanrader wanneer je in Leeuwarden iets lekkers wilt eten bij de borrel! Daarna nog een pizza. Bij Fellini kun je prima lunchen of een vlees- of visgerecht bestellen echter een pizza valt erg tegen. De smaak is niet bijzonder evenals de bodem.
Durk Jan M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Om toch positief te beginnen het decor zag er goed, strak en netjes uit, beloofde veel goeds. Helaas werd dat niet waar gemaakt. Vooraf deelden we het plankje met vleeswaren, echter 1 van de 4 soorten was al door de keuken vergeten. geen goed begin maar kan gebeuren. Ik had zelf als hoofdgerecht de salade caprese besteld. De kwaliteit van deze caprese is echter zeer laag. Heerlijke onderdelen zoals de groene asperges en pomodori tomaten waren bijna niet te vinden. De mozzarella lijkt van lage kwaliteit want was erg taai en was er in veel te grote brokken in gedaan. Mijn vriendin had een pizza margherita die op zich prima was.

Graag wil ik de bediening er op attenderen iets actiever te zijn als het gaat om de verkoop van drankjes. Het lijkt mij niet de bedoeling dat ik naar de bar hoor te gaan om mijn drankjes te bestellen als het qua drukte wel meevalt.

Als bediening en keuken iets scherper te werk gaan is het hier naar mijn idee al een heel stuk plezieriger om te dineren.
Romano B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Vorige week geluncht bij Fellini op het prachtige terras aan de Wilhelminaplein! Het was redelijk koud dus heeft de vriendelijke bedienster de terrasverwarmer aangezet, heel attent!
Ik heb gekozen voor de vegetarische maaltijd salade. Deze was heerlijk in combinatie met een goed glas rosé!

Wil je ongehaast ergens lunchen of dineren dan kan dat. Houd er dan rekening mee dat het 's weekends redelijk druk kan zijn!
Prima restaurant, ga zo door!

Neeltje K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Gisteravond met 4 dames gegeten bij Fellini. Bediening top!
Diner: groenten ontbreken; pizza met spek, ipv ham (hele avond dorst gehad), nagenoeg geen paprika, champignons of andere groenten kunnen ontdekken. In de Lasagne 3 kleine stukjes aubergine en piepkleine stukjes andere groenten en 5 blaadjes spinazie. 2 Andere gerechten, waaronder de zeebaars vielen in de smaak, al was het pastagerecht weinig op smaak, niet veel bijzonders.
Erik .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Ik vind de ambiance van deze zaak erg prettig. Ook het personeel is vriendelijk en netjes. Ik kan het (warme) eten niet goed beoordelen, maar de broodjes en de koffie smaken er altijd prima. Broodjes en tostie's zijn wel flink aan de prijs.
Jaimey G.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Wij hadden een salade met asperges ( lees 3 asperges in de salade ) en artisjok. Niet te eten, zat een vieze tor in het eten en geschilde pompoen doorheen. Toen wij aan de bediening vroegen wat de oranje slierten waren, kregen wij als antwoord dat dit een soort aparte italiaanse kaas was, namelijk zoals het op de kaart beschreven stond ' prosciutto ' . NA 3x gezegd te hebben dat dit geen kaas is bleef het meisje toch volhouden. Helaas vonden wij dit een slechte ervaring, hebben eindelijk wel van 1 salade geld terug gekregen, wat we dan wel weer netjes vonden. Jammer van de slechte bediening waarop we elke x 20 minuten moesten wachten voor we iets konden bestellen.
Domeintje .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Wij vonden het qua prijsverhouding wel duur voor wat je krijgt. Het eten is niet subliem te noemen, en de pizzabodem kan wel wat krokanter. De inrichting is prachtig en de bediening is ook niets op aan te merken. De akoustiek vond ik erg slecht waardoor je elkaar met moeite kon verstaan, de muziek is wat overheersend, en dat is wel jammer als je met een grote groep bent. De stoelen zitten ook niet echt lekker. Voor ons geen 2e keer.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Mooie zaak en goede service. Helaas brood bij broodplank te droog en voorgerechten ten opzichte van smaak goed, alleen portie en opmaak beneden niveau voor deze prijzen. Jammer, we zijn betervan deze zaak gewend. Binnenkort maar opnieuw testen.
Marjette J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Heerlijk gegeten, erg uitgebreide kaart waardoor het geschikt is voor grotere groepen en uiteenlopende smaken.
De eendenborst was heerlijk en de sinaasappeljus gelukkig niet te overheersend. Ook de papardelle met ossehaaspuntjes was heel erg lekker. Gewoon met frietjes en salade.
Wel een nadeel was de akoestiek. Die was zo slecht dat je elkaar enkel met veel moeite kon verstaan.
Als dessert een cappuccino crème brûlée gedeeld, was erg lekker van smaak, maar wel te vloeibaar. Desalniettemin echt een aanrader omdat het eten goed van smaak is, vers en geen poespas. Bediening was overigens ontzettend attent en opmerkzaam, ook al zat de zaak helemaal vol.