Fellini

Woensdag 10:00 - 01:00
Donderdag 10:00 - 02:00
- Lun

• Betaalpas , Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Catering , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,9/10
Service6,8/10
Decor7,8/10
PMEnschede . Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Voor het eerst naar Fellini geweest op aanraden van vrienden. We dachten altijd dat het meer een disco's met bar en kroeg was maar je bleek er ook te kunnen eten en hoe. Zeer smaakvolle pasta gehad met een overheerlijke Carabonarasaus. Zeer royale portie en uitstekend bereid. De bediening was zeer attent en voorbeeldig. Het restaurant is gezellig ingericht en er ging een zeer relaxte sfeer. Ideaal restaurant voor als je na het shoppen nog even een hapje wilt eten. Voor herhaling vatbaar.

Mariette B. Fijnproever (8 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Wij gingen op zondagmiddag naar Fellini om een hapje te eten voor de film. De aankleding van het restaurant was sfeervol, het eten, toen het eindelijk kwam smaakte goed, maar hey totaal werd voor ons teleurstellend door de vervelende en ongeinteresseerde bediening. Geen vraag: wilt u ook wat eten, we moesten zelf iedere keer de bediening wenken en dan nog waren ze niet toeschietelijk. En toen we dan eindelijk gingen afrekenen presteerde de goede man het om te vragen of alles naar wens was geweest. Op mijn reactie:' wat denkt u zelf!' Kwam ook weer geen enkel blijk van inzicht.
Jammer een gemiste kans, ook voor het eten!
Marieke M. Fijnproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Gezellig zitten hier! We waren met 20 personen en mochten gewoon uit het hele menu kiezen. We hadden veel verschillende gerechten maar toch presteerde de keuken het om alles tegelijkertijd en behoorlijk snel te serveren, echt super (want ze zaten vol)!!! Ik had de gebakken gamba's, dit gerecht was erg goed. De smaken waren goed in balans en qua structuur klopte het gewoon.

Niks op aan te merken, goede (snelle) bediening, goed eten voor een mooie prijs! Zeker aan te bevelen.
Dirkes . Bourgondiër (2 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Leuke setting en vrolijke bediening,die niet konden aangeven wat de ingrediënten waren van de gerechten of enige wijnkennis hadden maar och dat was te verwachten...
AJA V. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Heerlijk eten goede bediening twee maal saltimbocca en eenmaal grote gamba's
alleen was het jammer dat er maar vijf brochette's op het plateau lagen terwijl we met drie waren Mogelijk prijs pp op kaart ?
Johan M. Gastronoom (162 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Een weekje geleden hier geweest, op een zaterdag. Grote en erg drukke zaak, zeker geen plek waar ik nog eens met zijn2en heen zal gaan, meer geschikt voor grote groepen. Mooi ingericht, maar en beeldscherm met reclame aan de muur vind ik toch we een enorm minpunt. Bediening was okay.
Het eten wat ik had ook, de pompoensoep was met name heel smakelijk. Mimede-eter trof het minder met de vegetarische hap: veel kaas, weinig paddestoelen.
Duursma . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
gister avond echt heerlijk zitten loungen bij Felllini, oude bioscoop wat hergebruikt word, en hoe!
de ober had hier verstand van en liefde voor het vak, ach eigenlijk straalt dit hele restaurant dit uit.
van het vlees/kaas plankje, de gefrituurde garnalen tot de pasta's alles is zeer goed op smaak.
de huiswijnen (geloof 4 soorten rood) zijn goed geselecteerd en er is dan ook bij elk gerecht(je) een passend glas.
de gezellige sfeer komt mijn inziens van het geroesemoes en de zachte achtergrond muziek.

alleen de (mooie!) lamoen kunnen niet meer, (FD fred en douwe, overblijfselen van de vorige eigenaar)

Renee T. Gastronoom (34 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Een heerlijke hippe plek om te vertoeven. Ik heb hier dan ook meerde keren gegeten. Over het diner ben ik minder te spreken(slecht bereide vis), maar voor een lunch of borrel kom ik in Enschede toch het liefste hier. Ik zwicht iedere keer voor de prosecco die heerlijk fris is en word geserveerd met een vrolijk aardbeitje die er niet alleen leuk uitziet, maar echt wat voor de smaak doet. De gefrituurde mosselen met truffelmayonaise bestel ik iedere keer weer, samen met een oestertje of twee, een landbrood en Italiaans plankje. Dit is HET recept voor een heerlijke middag in de zon op het terras en een relaxte avond in de lounge. Nu ik er over schrijf maak ik in mijn hoofd plannen voor het weekend! Echt een aanrader
Sharon S. Gastronoom (21 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Leuke zaak voor gezelligheid met vriendinnen. In de zomer is het noodzakelijk te reserveren voor een plekje op het terras. Het eten is prima, goed op temperatuur en smakelijk.
Rayke D. Gastronoom (14 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Met 2 vriendinnen bij Fellini gegeten. Het zat boordevol (incl een borrel en een paar grote groepen), toch hoefden we niet heel lang te wachten en was de daghap nog volop aanwezig. Ik zelf had een pizza met vijgen parmaham en gorgonzola. Ik vond t een aanrader. De daghap bestond uit zeebaars met risotto. De baars was niet zuinig en lekker (volgens mijn tafelgenoten) de risotto scheen niet erg bijzonder te zijn. De pizza was wat mij betreft een negen, de risotto een 7, kom ik tot een 8. Het voorgerecht ( broodje en olijven) was prima. Lekker vers broodje, alleen wat weinig kruidenboter.

Rianne V. Gastronoom (41 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Vanmiddag hier wezen lunchen. Grote zaak met veel zitplaatsen, was toch vrij rustig. bediening zeer attent. Er is een kleine lunchkaart met diverse broodjes en kleine en grote warme gerechten.
De tosti was op verzoek met bruin brood en de pannini met zalm en roomkaas was goed. de steakmessen waren niet echt scherp, want het was wel een geworstel om het broodje te snijden, maar de smaak was goed. Muntthee is hier ook echte muntthee.
Prijs/kwaliteit was goed.

Damsco30 . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Voor het eerst bij Fellini gegeten met vrienden. Een leuke plek en een goede sfeer. We hadden vooraf een groot plateau met van alles en nog wat, dit was prima. We hadden alle 4 pasta besteld, ze kwamen tot twee keer toe vragen of we echt de entrecote niet hadden besteld. Uiteindelijk jammer dat ik die niet had besteld want de pasta was gewoon niet lekker. Bij mijn vriend zat er ook nog een stuk plastic in de pasta. Erg leuke plek voor een borrel maar ik zou toch ergens anders gaan eten.
Tusa T. Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Fijne vaste stek voor een betaalbaar hapje. Met name de pizza's en pasta's zijn goed betaalbaar en lekker. Wel vervelend dat het personeel om de haverklap komt opdringen of je nog een drankje wilt.
-Lies- . Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Gezellige tent, vooral erg leuk door de sfeer. Ik kom hier graag met vrienden een hapje eten voor het stappen, als het al wat later is. Simpele, lekkere Italiaanse gerechten. (vooral de pasta met kweepeer en de spierinkjes zijn echt aan te raden!)
MatthijsGris . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2013
Fellini heeft zich in een korte tijd goed en wel weten te vestigen binnen de Enschedese horeca. Inmiddels geniet dit restaurant zich hoog in de regionen van aanzien binnen diverse doelgroepen. De diversiteit van Fellini heeft mij altijd erg aangespoken. Ik kom hier graag voor een ontbijt, kop koffie, lunch, diner, borrel of een nachtje dansen.

De keuken is voortreffelijk en de gerechten komen altijd mooi opgediend, goed op temperatuur en heerlijk van smaak. Het personeel is vriendelijk en deskundig, ik zie vaak dezelfde gezichten dus ik mag veronderstellen dat de turnover laag is en mensen er graag werken. In de zomer kan je er heerlijk buiten zitten en het ligt centraal aan de Oude Markt. Er zijn vaak speciale avonden met jazz of salsa waar ik ook erg graag mag komen.

Eigenlijk niets meer dan lof over Fellini! Het is bij uitstek mijn favoriete tent in Enschede en met mij velen anderen!
Lizzy88 . Fijnproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Een heerlijke High Tea gehad. Veel lekkere dingen (sandwiches, sconen, verse pizza, petit fours) en onbeperkt thee.
Bediening was goed, maar het was ook rustig.
Bij Fellini is het altijd lekker zitten. Ze hebben verschillende tafels, hoog/laag/normaal waardoor het erg speels oogt.

Ook de dinerkaart is een aanrader, deze is echter al wel een tijdje hetzelfde. Wel lekkere en pure gerechten. Italiaanse gerechten, maar dan net even anders dan de standaard gerechten.
Olaf I. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Leuke tent, lekker eten en vriendelijke bediening. Wij hebben het afgelopen jaar zo vaak bij jullie gegeten dat de kaart een beetje saai wordt. Tip, tijd voor een nieuwe kaart, dan blijven we vaak komen.
Linsie . Gastronoom (26 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Eten smaakte goed, maar leek niet op de omschrijving op de menukaart. Tarte tatin was eigenlijk een bladerdeegbakje. Paddestoelen en wilde spinazie nergens te bekennen, maar de andere groente (groene asperge en wortel) smaakte er prima in. Tafelgenoot had een beetje lauw eten.
Bediening was vlot en vriendelijk. Het was best druk, maar we werden snel geholpen.
Carro1113 . Bourgondiër (4 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Wij hebben hier een vegetarisch menu gegeten in het kader van de vegetarische restaurantweek en we hebben werkelijk heerlijk gegeten, niets op aan te merken. Verse ingrediënten, alles goed op elkaar afgestemd. Het was onze eerste kennismaking met dit restaurant en we gaan er vaker komen. De bediening was ook zeer goed. Zeer vriendelijk, regelmatig vragen of alles naar wens was en toen vergeten was onze hoofdgerechten door te geven aan de keuken waardoor het wat langer duurde werd er duizendmaal excuses aangeboden en een kop koffie/thee van het huis. Keurig opgelost dus. Ook het feit dat onze reservering niet was genoteerd werd goed opgelost en we konden gewoon een tafeltje krijgen. Fouten maakt iedereen maar het gaat erom hoe het wordt opgelost en dat was prima.
Twentse_Eters . Fijnproever (8 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Vandaag met 4 man geluncht bij Iens. De kwaliteit van het eten viel erg tegen. De friet bij de clubburgers was erg vet. De rucola op de Pasta Carbonara was gelig en slap (bovendien, waarom rucola en geen peterselie?). De spek in de Carbonara was heel grof en slordig gesneden en onvoldoende doorbakken. Bij het broodje mozzarella was onduidelijk waarom er garnituur met courgette en paprika op het bord lag?
Wel netjes: een extra drankje toen bleek dat het glas niet schoon was. Verder: mooi restaurant, leuke plek om te zitten. Maar eten, nee... voorlopig niet meer.