Fellini Alkmaar

Kerkplein 9 1811 KL Alkmaar Nederland Kaart
31-727920063

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Fellini Alkmaar

Het leven is prachtig

De naam Fellini komt van een markante Italiaanse regisseur uit de 20e eeuw. De entourage van dit restaurant lijkt net een film en hier schrijft de gast zelf het scenario. Uniek is de inrichting door de omvang van het pand gedecoreerd met oosterse tapijten, enorme zwart-wit posters en metalen trappen. Met een wijnbar, club en de hele dag maaltijden, is het hier altijd buzzing. Het echte Italiaanse familiegevoel!

Meer informatie over restaurant Fellini Alkmaar

Maandag en Dinsdag vanaf 11:00
- Ontbijt 11:00 - 13:00
Woensdag t/m Zondag vanaf 10:00
- Ontbijt 10:00 - 13:00

Peter R.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
wat een prachtig gebouw in een heerlijke stad. bijzonder prettig en goed geholpen door o.a. Raven. mooi opgemaakte gerechten die ook uitstekend smaakten.
Ook zonder de AH bonnen zou ik hier zeker nog eens terugkomen.
Top restaurant.
Heinz H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Heerlijk gegeten, mooie ambiance en een frisse losse bediening.
De Merlot vloeide rijkelijk...
Zeker aan te raden ook voor met zijn 2en
saskia V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Het restaurant is gevestigd in het voormalige politiebureau. Dus dat maakt wel indruk! Wij waren met een gezelschap van kleine kinderen en volwassenen. Dat maakt een etentje vaak wat chaotisch en rommelig maar vanwege diverse privé omstandigheden wilden wij toch graag uit eten. Omdat er ook een speciale speelhoek is voor kinderen achten wij het restaurant voldoende kindvriendelijk. Onze tafel zat op kijkafstand van de speelhoek. De kelner die wij hadden was niet bijster opgewekt of sociaal. Slofte wat door de toko en reageerde wat bits op verzoeken als het tijdig wegnemen van flesjes ivm de grijpgrage knuistjes van de kinderen. Ander personeel reageerde prima op de kinderen (en andere aanwezige kids) de kelner rekende ook een portie gegrilde groenten voor de baby, terwijl menig restaurant een paar gekookte groenten geeft en daar niks voor rekent. De speelhoek is leuk maar mag wat aangepast worden. Verder een top avond gehad, eten was uitstekend!
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Grote tegenvaller. Slecht gegeten en weinig keuze. Prijs kwaliteit totaal niet in verhouding. Geen aanrader. Eerste en laatste keer.
Nel F.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Mooi weer, dus gezellig op het terras. Stoelen of ongelijke bestrating was wat wiebelig. 2 Soorten soep op de kaart, maar 1 soort was op! Hoeveelheid kip met paddestoelen was weinig, daar had wel wat patat bij gemogen en er was 1 klein schaaltje rauwkost dat we met z'n 4en moesten delen. We vroegen ons af als we met z'n 2en waren geweest of er nog kleinere schaaltjes bestonden.Ook was er maar 1 keuze desert: 1 klein bolletje ijs met een heel klein stukje cheesecake. We hadden geen voldaan gevoel. Wat we aten smaakte letterlijk naar meer!
John H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Lekker gegeten in een mooie ambiance. Complimenten voor de bediening: een jong en enthousiast team. Ook met de AH-actie voel je je hier gewoon welkom.
ruuddewaard .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Het was weer perfect allemaal. Sfeer, eten, drinken en bediening was goed. Tot een volgende keer. We waren met dertien personen en we hadden twee tafels achter elkaar zodat er contact met iedereen was.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
We hebben heerlijk gegeten met z'n tweeën. De keuze was niet heel groot. De bediening was goed en gezellig. Hadden het goed onder controle. Het eten was heerlijk.
John C.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Met AH-restaurantkaart bij Fellini gegeten. Vanwege de AH-kaart was de keuze beperkt. Maar wat gepresenteerd werd was prima. De dames in de bediening waren zeer aardig. Speelden ook leuk in op dingen die aan tafel gezegd werden. Al met al een plezierige avond met lekker eten en een bijzonder aangename bediening gehad.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Een vlotte ontvangst aardige bediening en heerlijk gegeten. Kortom voor herhaling vatbaar.
Het gebouw heeft een klassieke uitstraling van binnen is het gemoderniseerd met nog zichtbare oude elementen.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Onervaren personeel. Eerst krijg je een heel vol wijnglas en daarna de helft. Op de vraag waarom ging ze het achter de bar vragen en terwijl er niets bij werd gedaan riep ze haar collega na dat ze maar moest zeggen dat er iets bij was gegooid. Zorg voortaan dat de klanten het niet horen.
Jammer want het eten is top maar het klant is koning verhaal hebben ze hier niet begrepen.
ingridwulterkens .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Verrassend lekker gegeten. We hadden het AH restaurant menu en kunnen niet anders zeggen dat het heerlijk was.
Het meisje wat ons hielp was super enthousiast en heel goed in haar werk, een aanwinst voor haar werkgever.
E W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
J5150L .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Prima restaurant. Kindvriendelijke omgeving (zeker als je op het verwarmde terras zit, de kinderspeelplek is binnen bij de in/uitgang) en goede, snelle service. Heerlijk gegeten met de AH/Iensbonnen, inclusief flexibiliteit ten aanzien van de kinderen. Top, in historische omgeving.
Theo L.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Ondanks de grote drukte was de bediening vriendelijk en attent. De kwaliteit was goed en we hebben lekker gegeten. Ook de prijs van een fles wijn is hier heel redelijk. Kleine tip, de muziek staat te hard en de bastonen zijn irritant, dat vonden ook de twee tafels naast ons. We hebben gevraagd of het wat zachter kon, maar door de drukte is dat vergeten. De espresso kan wel wat heter geserveerd worden. Voor de rest, een prima restaurant.
H.A. K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
We zaten op het terras, gelukkig wel met terrasverwarmers aan, want het was herfstachtig met stevige wind. Prima drie-gangenmenu met smakelijke rivierkreeftjes vooraf, gildehoenrolletjes als hoofdgerecht en wat een lekkere cheesecake toe. Uiterst attente en vlotte bediening: klasse!
Gerie S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Ik hou niet van die donkere muren maar mijn partner vond het wel mooi
Het eten overtrof mijn verwachtingen Het jonge meisje met die blonde staart was een verademing heerlijk ontwapenend
ajhulsman .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Het AH-menu was redelijk tot goed:voorgerecht salade van riv.kreeftjes,hfdgerecht parelhoen met een smakelijke saus en het nagerecht was lekker.Bediening was weinig attent:de wijn kwam veel te laat(toen het eten al bijna op was) en er was meer belangstelling voor andere tafels(met bekenden van de serveerster kennelijk);toen we haar wenkten ging ze eerst bij haar kennissen langs en prompt vergat ze ons.Kortom:de bediening was weinig professioneel.Een ander minpunt was de rommel op het terras:overal kassabonnen,suikerzakjes e.d.Kom er niet op een zaterdagavond;het is er dan vrij chaotisch !Pluspunt:de wijn kregen we ter compensatie voor het ongemak van het huis.Dit gebaar stelden we op prijs.
Andreas N.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Fellini Alkmaar is gehuisvest in het oude politiebureau, centrum stad. Mooi, sfeervol restaurant waarbij eigenaar Ron Guijs en zijn vrouw Aimée niet nagelaten hebben de de aankleding van hun zaak, de gerechten en de sfeer optimaal aandacht te geven. Bovendien, wij aten voor nog geen veertig euro een echt lekker verrassingsmenu van chef kok Nick voor nog geen vier tientjes. Het bijbehorende biertje Brand Ipra vulde dat naar behoren aan. Omdat ook de bediening van Sanna 100% was ( vriendelijk, veel aandacht en zorg) kregen wij eigenlijk een beetje last van een naar gevoel over het feit waarom we dit restaurant niet veel eerder aangedaan hebben. Maar goed een keer moet de eerste keer zijn en het moet worden gezegd: deze klap was een daalder waard... En het verrassingsmenu ? ( salade van rivierkreeft, Italiaanse minestrone soep, Crepinette van Gilde Hoen met een saus van Procini ( eekhoorntjesbrood). Dat was een echte verrassing met de pure smaak, de versheid van groenten en de malsheid van de hoender. Op korte termijn komen we zeker terug.
Andreas Naber
Bram M.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Mooie ambiance, verwarmd terras, recht t/o de grote kerk. Vriendelijke bediening, wachttijd in overleg kort of langer indien gewenst. Prima kwaliteit gerechten.