Fellini Alkmaar

Kerkplein 9 1811 KL Alkmaar Nederland Kaart
31-727920063

Over restaurant Fellini Alkmaar

Het leven is prachtig

De naam Fellini komt van een markante Italiaanse regisseur uit de 20e eeuw. De entourage van dit restaurant lijkt net een film en hier schrijft de gast zelf het scenario. Uniek is de inrichting door de omvang van het pand gedecoreerd met oosterse tapijten, enorme zwart-wit posters en metalen trappen. Met een wijnbar, club en de hele dag maaltijden, is het hier altijd buzzing. Het echte Italiaanse familiegevoel!

Meer informatie over restaurant Fellini Alkmaar

Maandag en Dinsdag vanaf 11:00
- Ontbijt 11:00 - 13:00
Woensdag t/m Zondag vanaf 10:00
- Ontbijt 10:00 - 13:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Direct bij binnenkomst hartelijk ontvangen en naar onze plek gebracht. We waren 15 minuten voor de afgesproken tijd, maar dat was geen probleem. Personeel erg vriendelijk en gaven goede uitleg over het AH restaurant menu. Binnen paar minuten het voorgerecht al. Ook op hoofd-en nagerecht niet lang hoeven wachten. Alles smaakte heerlijk! We voelden ons in de watten gelegd.
Francisca F.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De ontvangst was prima, we konden kiezen aan welk tafeltje we wilden gaan zitten. De bediening was zeer snel en correct, er werd diverse keren gevraagd of alles naar wens was. Het eten was lekker en de opmaak van de borden was heel goed. Wij zijn gaan eten via de "AH-restaurantactie", wat dus betekent dat het tweede diner gratis is. Gezien dit feit vonden wij de uiteindelijke rekening toch wat hoog uitgevallen. Een prijs van €32,50 voor een (klein) voorgerecht, een risotto met sucadelapje als hoofdgerecht en een klein stukje cheesecake met een bolletje ijs als nagerecht is toch echt wel iets te hoog. Op deze manier krijg je het idee, dat je voor het zgn. gratis diner toch betaalt. Heel jammer, want dit nodigt niet uit om hier nogmaals te gaan eten!
Simone P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
De keuze voor het A'heijn menu was wel klein, je kon maar uit 2 menu's kiezen. Misschien de volgende keer een aparte menu kaart maken met 2 vlees, 2 vis en 2 vegetarische menu's. Dat maakt het wat aantrekkelijker. De kwaliteit van het eten en de bediening was top!
Tinka B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Afgelopen zaterdag met een klein clubje hier gegeten. Gevestigd in het oude politiebureau. Beneden klonk het vrij rumoerig. Wij zaten boven vlak bij de trap. Ruim, niet boven op elkaar. We konden lekker rustig tafelen. De wachttijd viel mee, maar wij hadden dan ook de tijd en wilde rustig eten. Alleen de beloofde sla (die eigenlijk al op het bord lag) hebben wij niet gezien. Heel erg was dat niet, daar er al voldoende op de borden lag. Vooraf hadden wij Vitello Tonato, carpaccio en zalmhaasjes. Allemaal heerlijk. Hoofdgerechten: eendenbout met gnocci, vegetarische cannelloni, kalfssucade met risotto en gestoomd konijn. Over de laatste kan ik alleen maar zeggen: pittig, behoorlijk bord vol. Er zaten grote pastaschelpen bij. Dat was voor mij iets te veel. Maar het was erg lekker. Met een goed glas wijn erbij hebben wij lekker gegeten en gezeten. Boven waren wij uiteindelijk nog als enige over. was iets rustiger dan beneden. Voor mijzelf was het beneden iets te rumoerig, al klonk het allemaal wel gezellig.
Hugo J.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Deze recensie schrijf ik niet graag. Want het was niet best. Pas na meer dan een uur werd ons hoofdgerecht gebracht. Waarschijnlijk omdat ze ons vergeten waren. Geen excuses, helaas. En ook niet erg goed van kwaliteit. Hier gaan we nooit meer eten.
Annaaa3 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wij werden vriendelijk welkom geheten maar de sfeer sloeg snel om. De serveester vroeg om legitimatie en toen een dame dit niet kon laten zien deed ze erg neerbuigend en arrogant. Zo behoor je gasten niet te behandelen. Uiteindelijk wisselde de bediening en werden we prima geholpen. Het voorgerecht was prima maar de hoofdgerechten waren niet erg goed, te veel saus.
Josca W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
M G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Ontvangst en algehele bediening was uitstekend en eten was prima! Ook de wijntjes smaakten en hierin werd ook prima advies gegeven. Iets teveel saus over de ravioli is het enige commentaar dat ik kan bedenken.
Maarten_nathalie .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten en zijn geholpen door vriendelijk personeel.
Fellini zit in een mooi pand en interieur. Heerlijke stoelen om uitgebreid op te tafelen.
Joyce T.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Op zaterdagavond bij Fellini geweest. Heerlijk gegeten met de ah spaarkaart. Ik mocht iets vd a la carte uitkiezen omdat ik geen vlees en pasta mocht als hoofdgerecht. Ik heb toen de portobello genomen met spinazie, heerlijk. Vooraf allen zalm en tomatensoep waren ook goed. Toetjes waren heerlijk, de cheesecake de beste volgens vriendinnen. Wijntje erbij, koffie thee prima! Ga zo door. 1 tip de bediening liep te rommelen met de laatste bestelling en rekening dat was jammer. Verder voor herhaling vatbaar.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gegeten met albert heijn restaurantactie. Keuzemenue was goed. De gerookte zalmhammetjes vooraf heerlijk en de risotto met sucadelappen en lekker combinatie. Hoeveelheden waren goed (bijna te veel). Het toetje (cheesecake) had ik me veel van voorgesteld na de recenties gelezen te hebben, maar mij viel hij tegen. Al met al heel lekker gegeten voor weinig geld en eindelijk ook eens het oude politiebureau van binnen gezien.
Odette B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, ivm gluteninterantie goed advies en gerechten/sausen aangepast, vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!
Mariska B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Dit diner was meer dan top!!! Het eten grandioos lekker en veel. Personeel zoals ik nooit ergens anders beleef, attent, vriendelijk en professioneel . Fellini is voor ons the place to BE! En hun wijnkaart is ook subliem.
JuanCiruela .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Voorafgaande aan het theater in restaurant Fellini gegeten. Gevestigd in het oude politiekantoor heeft men een prettige sfeer kunnen creëren.
De bediening was vriendelijk en attent. De Brasato di Bovina was uitstekend, samen met de wijn Gran Sasso Primitivo vormde het een prima combinatie. Volgens mijn partner was de cheesecake overheerlijk.
Al met al aanbevelenswaardig.
Marjo D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Echt heerlijk gegeten, (nog nooit zulke lekkere cheesecake gehad) erg aardige bediening en het restaurant heeft een leuke industriële uitstraling. De enige maar is dat door de hoge plafonds het niet heel warm werd waardoor we met sjaal om hebben gezeten. Maar over het geheel genomen was het goed.
Laurens J.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Na onze ervaring de avond ervoor veel eerder dan verwacht weer bij Fellini beland. Als je kinderen hebt is de aanwezigheid van een plek waar kinderen kunnen spelen een belangrijk pluspunt. Fellini heeft dit en onze kinderen hebben zich daar goed vermaakt. De keuze om hier te gaan dinken (en uiteindelijk lunchen) was dan ook voornamelijk hierop gebaseerd. Nadat de drankjes snel waren bezorgd besloten wij ook hier wat te gaan eten. Echter, dit was niet geheel succesvol. Allereerst duurde het wel erg lang voordat het eten kwam (het was druk vanwege 8 oktober, maar dat mag geen excuus zijn om bijna 3 kwartier te wachten op een paar broodjes). Bij de Vitello Tonato was de verhouding rosbief / tonijnmayonaise ook een beetje verkeerd. Nu zou een vleeseter dit niet erg vinden (er was teveel kalfsrosbief in verhouding tot de mayonaise), maar het hoort niet zo te zijn. De totsi's zijn simpel, maar hebben alsnog een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wat positief is dat je bij Fellini altijd broodkeuze hebt als je voor een pannini kiest. Hierdoor kon ik kiezen voor hun lekkere focaccia brood inplaats van het gebruikelijke wit- of bruinbrood bij mijn kroketten.

Uiteindelijk toch gedeeld gevoel bij Fellini. Waar de vorige dag de bediening erg goed was, was dat nu redelijk. Dit kan komen omdat men niet goed voorbereid was op de drukte, maar een goed restaurant behoort te weten wanneer het extra druk kan zijn. Ook is het bijna geen moeite om enigszins te verontschuldigen als het iets langer duurt dan gebruikelijk, ook al komt het door externe gebeurtenissen. Neemt niet weg dat wij Fellini nog wel een keer zullen uitproberen.
Laurens J.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
De AH restaurantweken zijn altijd een mogelijkheid om weer eens wat uit te proberen. Na goede berichten van kennissen hebben wij Fellini uitgeprobeerd. Voor sommige mensen zal dit een probleem zijn pomdat Fellini, om begrijpelijke redenen, een beperkte keuze heeft voor de AH actie. Voor ons was het menu geen bezwaar. Als voorgerecht had ik de zalmhammetjes met dillesaus. Heerlijk! Preceis zoals het moet zijn. Als hoofdgerecht hebben wij beide voor de rundersucade met paddenstoelen-truffel risotto. Deze was net als het voorgerecht erg lekker. De rundersucade was goed (niet te vet) en lekker mals. Daarnaast was de combinatie van risotto en de rundersucade een goede match. Als toetje kozen wij voor de chocolademousse. Net als bij de vorige gangen was ook hier niets op aan te merken. Kortom, het eten bij Fellini is erg goed. Jammer dan dat bij Fellini de muziek zo hard staat dat dit een groot deel van de beleving verpest. Misschien kwam dit doordat het vrijdagavond was, maar als de bediening aan de bar moet vragen om het geluid zachter te zeggen zodat zij het AH menu kan uitleggen, dan staat het gewoon te hard. Ook is het hierdoor moeilijk een gesprek te voeren. Een romantisch etentje is dan ook helemaal uitgesloten bij Fellini. Dit is allemaal nog erger omdat de rest van de aankleding goed is en het in een erg mooi pand zit. Daarbij komt nog dat er goed personeel rondloopt (snelle bediening en erg aardig). Ook de toiletten zijn goed verzorgd. Kortom, wij komen zeker terug, maar dan alleen op een moment dat het geluidsniveau op een aanvaardbaar niveau ligt.
Carmen A.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gegeten met de restaurantactie van de AH. Bij aankomst moesten we eerst een tijd wachten voordat iemand ons kon helpen en in de computer was er op mijn naam al een tafel vergeven. Dat begon al vreemd. De tomatensoep als voorgerecht was prima. Over de zalmrolletjes was alleen wat basamico azijn gegooid, niet echt culinair en er zat al helemaal
geen dillesaus op zoals het ons verteld was. Als hoofdgerecht bestelde ik de Ravioli met spinazie, ricotta en zongedroogde tomaten. Helaas was hebt meer ravioli met spinazie en kaas heeeel veel kaas!! Bah! De zon gedroogde tomaten zaten er niet bij. Het toetje was prima. De cheesecake was heerlijk. We hadden een tafeltje voor 4 personen op de eerste verdieping, de bediening was triest. Kwamen niet langs of je besteld een simpele fles water maar die moet nog uit de bron gehaald worden leek het wel, zo lang duurde het. Slecht opgeleid personeel. Op het eind kregen we een verkeerd opgemaakte bon, uiteindelijk na een kwartier wel opgelost en we kregen alle drankjes van het huis? Heel aardig opgelost, maar we komen hier voorlopig nooit meer.
Alin U.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Al vaker bij Fellini geweest voor een goed glas wijn en een hapje. De bediening is prima en het decor is prachtig.

Nu wezen eten met de AH restaurantactie. Een drie gangen keuze menu. Vooraf de soep en de zalm, beide lekker en goed op smaak. Als hoofd de risotto met sukade, alles prima op smaak en voldoende. Als toetje een chocolade mousse en de cheesecake. Ook deze gerechten waren niks op aan te merken. Gevraagd aan het personeel om bij beide gerechten een bijpassende dessertwijn te schenken. Dit werd keurig geregeld. Al met al tevreden over de avond.
Heidi61 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Decor mooi. Terras kijkt direct op de Grote kerk....prachtig.
Helaas ging het mis met het hoodgerecht.....erg lang op moeten wachten. Zeer laat werd hiervoor excuses gemaakt....toen kwam het eten ook. Kan gebeuren, maar maak het dan ook een beetje goed met de klant?
Eten niet heel bijzonder ook. De Fellini burger smakeloos op elkaar geplakt.