Over het restaurant Feliz Fine Food

Onder d'Olle Grieze

Er gaat niets boven Groningen! En al helemaal niets boven dineren in Groningen. Bij Feliz Fine Food zit je tussen de kloostermuren en verweerde spiegels, waardoor je meteen die unieke sfeer te pakken hebt. Je wordt hier door het vriendelijke personeel op je wenken bediend en, laten we eerlijk zijn, de menukaart liegt er niet om! De kaart staat bomvol heerlijke gerechten en ook de wijnliefhebbers komen hier aan hun trekken. Klaar voor een echt avondje uit?

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Feliz Fine Food

Dinsdag gesloten tot eind februari

Monica07 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Eten was lekker maar niet speciaal, zeker niet oor de prijs die je normaal zou betalen. De inrichting was modern en de service was goed maar er werkte maar een serveerster dus moest lang wachten op de bon.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Verrassend goed! Internationale setting. Heerlijk gegeten.
Let wel: personeel is ook internationaal en spreekt niet altijd Nederlands
rob D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Lekker gegeten bij Feliz Fine Food, als je doorloopt kom je in een prachtige binnentuin waar je heerlijk kan zitten. Hier nu voor de 2e keer gegeten en weer een groot succes. Heerlijke verse vis van de dag word gepresenteerd aan tafel en staat niet op de kaart eveneens hebben ze vele vlees specialiteiten die gekozen kunnen worden. Wij hebben gekozen voor Dorade ( heel van de grill) en tournedos. Wat een smaak beleving! De vis mooi puur gehouden en heerlijk gegaard (eiwitten niet gestold ) de tournedos was echt een feestje zelden zo lekker vlees gehad van de Green Egg. Service is vriendelijk en mooie bijpassende wijnen die worden uitgelegd aan tafel. De prijzen doen niet ten onder van andere restaurants en zijn wat mij betreft schappelijk. Wij komen zeker terug!
Nick J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Gister met de ah actie gegeten. Een mooi ingericht restaurant met een chille sfeer. Werden zeer goed en vriendelijk bediend door een Engels meisje. Wijnarrangement en menu ietwat prijzig (voor studenten), steak was wel heerlijk maar de vis wat droog. Al met al wel een aanrader, zeker ook voor een borrel na het werk oid!
Louis E.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Het eten bij Feliz is heerlijk, maar de hoeveelheid is niet beïnvloedbaar vanwege de plate-service achtige opdiening. Als je voor een behoorlijke prijs, lekker wilt eten met afgepaste hoeveelheden ben je bij Feliz aan het goede adres. Meer lijkt er niet in te zitten. Wellicht ligt dit aan de AH restaurantactie waar wij aan deelnamen. Dat was zondermeer aan de ontvangst direct te merken: voorin de zaak met de deuren open (lawaaiig). Vooraf gevraagde tafel in de tuin werd niet gehonoreerd. Later naar achterin het restaurant verhuisd. Qua sfeer en bediening maakt Feliz totaal niet waar wat ze op hun website pretenderen. Als "AH deelnemers" voelden wij ons een tweederangs gast. Zaak bleef ook goeddeels leeg op zaterdagavond. Overall een teleurstellend restaurantbezoek. Op een mail rechtstreeks aan Feliz ter vervanging van deze recensie werd niet gereageerd.
H. V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
AH restaurantactie, hierdoor een menu waarop zichtbaar op de kosten is bespaard. Erg weinig bijgerechten als groente en friet.
Geen gratis water, alleen flessen van Eur 5,-.
hewo W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Met 6 personen heerlijk gegeten.

Met de Groupon bon hadden we het 5 gangen verassingsmenu.
We werden vriendelijk welkom geheten en mochten in de tuin gaan zitten. Vakantie gevoel!
De serveerster was Engelstalig, er werd keurig gevraagd of dit een probleem was. Bij elk gerecht kregen we uitleg en er werd goed gelet op lege glazen.
Verassend : rode bieten carpaccio, verder heerlijke groenten soep, een tussendoortje met zoete ui en kip en het hoofdgerecht botervis met lekkere frites en salade. Het dessert was een proeverij van ijs, mousse,stukje brownie.

Wij vinden het een aanrader en komen zeker nog eens terug, ook zonder bon.
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Afgelopen vrijdag gegeten met de Groupon-bon. Wat een teleurstelling! Je krijgt geen korting, maar gewoon een menu ter waarde van €25,-. Ze geven zelf toe dat ze dit doen, je krijgt gewoon een aangepast menu met aangepaste ingrediënten. Wat je krijgt, zijn matige hapjes zonder verfijning of diepgang. We weten dus nog steeds niet of je daar lekker kunt eten voor het volle pond. We weten alleen dat de kok matig kookt voor €25,-. Dit is ook niet wat we verwachtten, want we kennen wel restaurants in Groningen waar je prima kunt eten voor €25,-.
Een gemiste kans! Wij komen niet weer
lotjec .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Heerlijk gegeten met zijn 3en. Gerechten waren tip top in orde en de bediening weet goed welke wijnen passen bij de gerechten.

De open keuken is ook gaaf!
geert L.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Gisteren geweest met de AH uiteten actie. 3 Gangenmenu. Vooraf kreeg m'n gast DE pompoensoep en ik rode biet carpaccio met een rode biet soepje. Kwam ons bekend voor... Als hoofdgerecht biefstukje en de andere gast stukje vis. Groente (salade met goede dressing) en warme groente op bord en schaaltje friet. Na gerecht een crème brullee. Matig! Volgens mij uit een kant en klaar fles van de Hanos. Bij de afrekening blijkt dat het AH 3gangen menu duurder is dan 3 gangen menu volgens de kaart. Voel me daardoor belazert. Het eten was niet waard wat we er voor betaald hebben. Jammer, gemiste kans. Voorlopig maar elders eten.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Afgelopen zondagavond heerlijk gegeten met het gezin. Bediening was vriendelijk, leuke achtergrondmuziek en heerlijk eten!
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Onbeschoft afgeblaft worden is niet mijn hobby op zaterdag. De halve kaart was niet beschikbaar. Deze tent zou het niet redden in Amsterdam!
Peter I.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Het eten vonden we matig en de bediening opdringerig. We voelden ons niet echt gasten. Misschien geven we het in de toekomst een tweede kans.
Tara123 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De borrelplanken van feliz zijn echt de beste in Groningen!! Heerlijk, vers en uniek. Niet de standaard bitterballen.
Goede wijn ook en het pand is super mooi! Nog nooit s avonds gegeten maar al meerdere malen geweest voor de planken van feliz.
Service: vriendelijk maar kan nog beter. Er kan nog beter worden geanticipeerd op lege glazen etc... De een is daar trouwens scherper in dan de ander, zit best wel kwaliteits verschil tussen het bedienend personeel.
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten gaan zeker weer een keer.
mark M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Een aanrader voor iedereen die eens goed wil eten in Groningen!

Wat ben ik blij dat ik toch ben gegaan! Bijna had ik mij laten afschrikken door wat negatieve recensies van de Groupon aanbieding.... Nou, daar zagen/proefden wij niets van terug!

Vriendelijk personeel met kennis van wijn en eten. Tip: neem een wijnarrangement! Goed doordacht, past echt bij elk gerechtje.
Morango123 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Top lekker gegeten en de bediening heef nog tijd voor de gast. Aanrader kom volgende keer met een relatie die hiervan een liefhebber is. Rop dank voor de gasstvrijheid
Lola C.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Erg lekker gegeten! Lekker 4-gangen menu, met variatie, zowel vlees als vis erg goed. Ook een erg lekker toetje en een fijne sfeer met leuke muziek en goede bediening.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Vorige week in het weekend gegeten bij Feliz. We werden vriendelijk welkom geheten door de ober, en kregen een plekje in de stadstuin. We waren al eerder geweest met een food share bon, dit beviel ons zo goed dat we toch ook maar eens de kaart moesten ontdekken. De vriendelijke ober liet de vangst van de dag zien een groot plateau met allemaal verse vissen (erg uniek en zie je niet in de stad). Ook waren buiten de kaart om veel vlees gerechten die de ober ons benoemde. Ik heb gekozen voor de verse dorade als hoofd gerecht en de tartaar als voor. Mijn vriendin koos voor de lamsbiefstuk van de grill en coquille vooraf. De voorgerechten zagen er prachtig uit. De ober wist alles goed te benoemen. Tartaar smaakte erg mals en de verschillende crèmes en een -20 ei paste erg goed bij het gerecht. Mijn vriendin vond de coquilles erg lekker alleen hield ze niet zo van de kalfstong (dit stond ook niet op de kaart, misschien een tip om dit te vermelden) Wel waren alle smaken van dit gerecht goed op elkaar afgestemd. De hoofdgerechten waren om te smullen. Mijn vis was uitermate lekker bereid (vers en zonder teveel bewerkingen) heerlijk. De lamsbiefstuk werd geserveerd met een stulp erover en deze was gerookt. Bij het openen van de stulp kwam er een mooie rook wolk vrij. Erg leuke manier van presenteren en zeer mals vlees. Mijn vriendin en ik waren blij verrast over de gerechten en de smaak. ook de wijnen bij ons hoof gerecht waren erg goed. Ik had een Portugese riserva en mijn vriendin de Italiaanse Valpolicella. Beide wijnen werden uitgelegd aan tafel door de ober. Als afsluiter namen wij een verassing dessert dit was een proeverij van allerlei zoetigheden en ijs op een plank. Wij hebben erg lekker gegeten bij Feliz en waren verrast door de diverse gerechten buiten de kaart om. Erg mooie presentatie en in de binnentuin voelde we ons even op vakantie. Wij komen zeker terug !
Tjepke V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
mooie zaak, net wat Groningen nodig heeft. leuke tuin met vuurtafels.
heerlijk gegeten, waanzinnige lekkere dag soep romanesco hadden ze gemaakt, complimenten voor de chef, eveneens als de op de plaat bereide Coquille mooie presentatie, sublieme smaken met een verrassing granite van spitskool, hadden er nog nooit van gehoord, maar t was in contrast met de smaken eigenlijk wel een streling voor de tong.
Bediening wist veel over wijnen te vertellen en de geadviseerde wijn past goed bij elk gerecht. Hoofdgerechten prima niet te veel, niet te weinig. super ga zo door we komen zeker terug.