Over het restaurant Feliz Fine Food

Onder d'Olle Grieze

Er gaat niets boven Groningen! En al helemaal niets boven dineren in Groningen. Bij Feliz Fine Food zit je tussen de kloostermuren en verweerde spiegels, waardoor je meteen die unieke sfeer te pakken hebt. Je wordt hier door het vriendelijke personeel op je wenken bediend en, laten we eerlijk zijn, de menukaart liegt er niet om! De kaart staat bomvol heerlijke gerechten en ook de wijnliefhebbers komen hier aan hun trekken. Klaar voor een echt avondje uit?

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Feliz Fine Food

Dinsdag gesloten tot eind februari

Annagien S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Gisteravond met de groupon deal hier gegeten. Het waren verrassende gerechten die goed op smaak waren. Lekkere steak en goed gebakken. Mooie ambiance en prettige bediening. Voor herhaling vatbaar.
Lena S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Via een actie geweest, speciaal voor een verjaardag gekocht om op 28 juli te gebruiken. Ik belde om te reserveren, kan 28 t/m 30 juli niet i.v.m Zomerwelvaart. Staat inderdaad in de voorwaarden; niet geldig tijdens evenementen maar waarom doe je dan de geldigheid t/m 30 juli als het op 28 t/m 30 juli niet kan en hoe weet ik wanneer en waar precies evenementen zijn?! Ook op zaterdag, maandag en dinsdag kan het niet.. Bleef niets over voor mij en toen ik vroeg om een oplossing kreeg ik praktisch te horen dat ik pech had. Heb uiteindelijk een dienst op werk moeten ruilen.
Toen ik aankwam was de service in het echt niet beter. Die man meteen: o, was de high tea om 14:30. En tegen de kok: o ze zijn er toch wel. Ook niet vragen of we buiten wilden zitten. hij stemde hiermee in met lichte tegenzin...High tea zelf was redelijk, Leuke theesmaken. Wel wat weinig, veel mousse-achtige dingen wat helaas wat smolt in de zon. soep had weinig smaak. prima hartige broodjes en nog wat taartjes.
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Mixed feelings. We kwamen met de AH-bonnen en konden daarmee beperkt kiezen. Het voorgerecht mochten we kiezen uit vegetarische soep en carpaccio. De carpaccio bleek vervolgens te bestaan uit plakjes biet met een beetje geitenkaas. Flauw van smaak, een dressing had het gerecht opgefleurd. Teleurgesteld.

Hoofdgerecht keuze uit vis, vlees of vega. Was prima, hoewel koolvis niet mijn keuze zou zijn.

Toetje was grand dessert en zeer smakelijk.

Wijnarrangement matig, weinig smaakvol.

Bediening vriendelijk, hoewel mijn kritiek op het voorgerecht niet werd opgepakt. Engels als voertaal van vrijwel alle jongens en meisjes in de bediening.

Muziek te luid en te eenzijdig gladde jazz.

Ik kom er niet snel meer terug....
Jabik V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Aanrader, heerlijk gegeten, verrassingsmenu van vis was erg lekker, van tevoren krijg je de keuzes van de vis gepresenteerd, zie je de verse vis op een mooi plateau, helemaal goed.
Lekker in de stadstuin gedineerd, vlotte bediening en heerlijke wijnen én oesters!!
Z B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
We hadden de gebonden groentesoep die echt heerlijk was. Daarna de biefstuk die precies goed en als dessert 3 verschillende stukjes taart/cake. Prima verzorgd en leuk opgediend en vriendelijk personeel.
Birgit L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
De meisjes van de bediening waren super vriendelijk en professioneel. In grote contradictie met de kwaliteit van het eten en hoe een klacht door de super visor/eigenaar? werd afgehandeld. Of de waterige tomaat gevuld met wat gorgonzola, spinazie en vage tempeh(?) nu wel goed was, Op mijn lauwe 'prima', zegt hij: Ja toch? Ik zie namelijk dat het op is." Wij voelen na het eindeloze wachten op Food & drinks van twijfelachtige kwaliteit helaas geen motivatie om terug te komen. We hopen dat de bediening ergens een top plek vindt, dat verdienen ze namelijk echt!
Monica07 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Eten was lekker maar niet speciaal, zeker niet oor de prijs die je normaal zou betalen. De inrichting was modern en de service was goed maar er werkte maar een serveerster dus moest lang wachten op de bon.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Verrassend goed! Internationale setting. Heerlijk gegeten.
Let wel: personeel is ook internationaal en spreekt niet altijd Nederlands
rob D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Lekker gegeten bij Feliz Fine Food, als je doorloopt kom je in een prachtige binnentuin waar je heerlijk kan zitten. Hier nu voor de 2e keer gegeten en weer een groot succes. Heerlijke verse vis van de dag word gepresenteerd aan tafel en staat niet op de kaart eveneens hebben ze vele vlees specialiteiten die gekozen kunnen worden. Wij hebben gekozen voor Dorade ( heel van de grill) en tournedos. Wat een smaak beleving! De vis mooi puur gehouden en heerlijk gegaard (eiwitten niet gestold ) de tournedos was echt een feestje zelden zo lekker vlees gehad van de Green Egg. Service is vriendelijk en mooie bijpassende wijnen die worden uitgelegd aan tafel. De prijzen doen niet ten onder van andere restaurants en zijn wat mij betreft schappelijk. Wij komen zeker terug!
Nick J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Gister met de ah actie gegeten. Een mooi ingericht restaurant met een chille sfeer. Werden zeer goed en vriendelijk bediend door een Engels meisje. Wijnarrangement en menu ietwat prijzig (voor studenten), steak was wel heerlijk maar de vis wat droog. Al met al wel een aanrader, zeker ook voor een borrel na het werk oid!
Louis E.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Het eten bij Feliz is heerlijk, maar de hoeveelheid is niet beïnvloedbaar vanwege de plate-service achtige opdiening. Als je voor een behoorlijke prijs, lekker wilt eten met afgepaste hoeveelheden ben je bij Feliz aan het goede adres. Meer lijkt er niet in te zitten. Wellicht ligt dit aan de AH restaurantactie waar wij aan deelnamen. Dat was zondermeer aan de ontvangst direct te merken: voorin de zaak met de deuren open (lawaaiig). Vooraf gevraagde tafel in de tuin werd niet gehonoreerd. Later naar achterin het restaurant verhuisd. Qua sfeer en bediening maakt Feliz totaal niet waar wat ze op hun website pretenderen. Als "AH deelnemers" voelden wij ons een tweederangs gast. Zaak bleef ook goeddeels leeg op zaterdagavond. Overall een teleurstellend restaurantbezoek. Op een mail rechtstreeks aan Feliz ter vervanging van deze recensie werd niet gereageerd.
H. V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
AH restaurantactie, hierdoor een menu waarop zichtbaar op de kosten is bespaard. Erg weinig bijgerechten als groente en friet.
Geen gratis water, alleen flessen van Eur 5,-.
hewo W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Met 6 personen heerlijk gegeten.

Met de Groupon bon hadden we het 5 gangen verassingsmenu.
We werden vriendelijk welkom geheten en mochten in de tuin gaan zitten. Vakantie gevoel!
De serveerster was Engelstalig, er werd keurig gevraagd of dit een probleem was. Bij elk gerecht kregen we uitleg en er werd goed gelet op lege glazen.
Verassend : rode bieten carpaccio, verder heerlijke groenten soep, een tussendoortje met zoete ui en kip en het hoofdgerecht botervis met lekkere frites en salade. Het dessert was een proeverij van ijs, mousse,stukje brownie.

Wij vinden het een aanrader en komen zeker nog eens terug, ook zonder bon.
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Afgelopen vrijdag gegeten met de Groupon-bon. Wat een teleurstelling! Je krijgt geen korting, maar gewoon een menu ter waarde van €25,-. Ze geven zelf toe dat ze dit doen, je krijgt gewoon een aangepast menu met aangepaste ingrediënten. Wat je krijgt, zijn matige hapjes zonder verfijning of diepgang. We weten dus nog steeds niet of je daar lekker kunt eten voor het volle pond. We weten alleen dat de kok matig kookt voor €25,-. Dit is ook niet wat we verwachtten, want we kennen wel restaurants in Groningen waar je prima kunt eten voor €25,-.
Een gemiste kans! Wij komen niet weer
lotjec .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Heerlijk gegeten met zijn 3en. Gerechten waren tip top in orde en de bediening weet goed welke wijnen passen bij de gerechten.

De open keuken is ook gaaf!
geert L.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Gisteren geweest met de AH uiteten actie. 3 Gangenmenu. Vooraf kreeg m'n gast DE pompoensoep en ik rode biet carpaccio met een rode biet soepje. Kwam ons bekend voor... Als hoofdgerecht biefstukje en de andere gast stukje vis. Groente (salade met goede dressing) en warme groente op bord en schaaltje friet. Na gerecht een crème brullee. Matig! Volgens mij uit een kant en klaar fles van de Hanos. Bij de afrekening blijkt dat het AH 3gangen menu duurder is dan 3 gangen menu volgens de kaart. Voel me daardoor belazert. Het eten was niet waard wat we er voor betaald hebben. Jammer, gemiste kans. Voorlopig maar elders eten.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Afgelopen zondagavond heerlijk gegeten met het gezin. Bediening was vriendelijk, leuke achtergrondmuziek en heerlijk eten!
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Onbeschoft afgeblaft worden is niet mijn hobby op zaterdag. De halve kaart was niet beschikbaar. Deze tent zou het niet redden in Amsterdam!
Peter I.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Het eten vonden we matig en de bediening opdringerig. We voelden ons niet echt gasten. Misschien geven we het in de toekomst een tweede kans.
Tara123 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De borrelplanken van feliz zijn echt de beste in Groningen!! Heerlijk, vers en uniek. Niet de standaard bitterballen.
Goede wijn ook en het pand is super mooi! Nog nooit s avonds gegeten maar al meerdere malen geweest voor de planken van feliz.
Service: vriendelijk maar kan nog beter. Er kan nog beter worden geanticipeerd op lege glazen etc... De een is daar trouwens scherper in dan de ander, zit best wel kwaliteits verschil tussen het bedienend personeel.