Over restaurant Feliz Fine Food

Onder d'Olle Grieze

Er gaat niets boven Groningen! En al helemaal niets boven dineren in Groningen. Bij Feliz Fine Food zit je tussen de kloostermuren en verweerde spiegels, waardoor je meteen die unieke sfeer te pakken hebt. Je wordt hier door het vriendelijke personeel op je wenken bediend en, laten we eerlijk zijn, de menukaart liegt er niet om! De kaart staat bomvol heerlijke gerechten en ook de wijnliefhebbers komen hier aan hun trekken. Klaar voor een echt avondje uit?

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Feliz Fine Food

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 09:00

Morango123 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Top lekker gegeten en de bediening heef nog tijd voor de gast. Aanrader kom volgende keer met een relatie die hiervan een liefhebber is. Rop dank voor de gasstvrijheid
Lola C.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Erg lekker gegeten! Lekker 4-gangen menu, met variatie, zowel vlees als vis erg goed. Ook een erg lekker toetje en een fijne sfeer met leuke muziek en goede bediening.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Vorige week in het weekend gegeten bij Feliz. We werden vriendelijk welkom geheten door de ober, en kregen een plekje in de stadstuin. We waren al eerder geweest met een food share bon, dit beviel ons zo goed dat we toch ook maar eens de kaart moesten ontdekken. De vriendelijke ober liet de vangst van de dag zien een groot plateau met allemaal verse vissen (erg uniek en zie je niet in de stad). Ook waren buiten de kaart om veel vlees gerechten die de ober ons benoemde. Ik heb gekozen voor de verse dorade als hoofd gerecht en de tartaar als voor. Mijn vriendin koos voor de lamsbiefstuk van de grill en coquille vooraf. De voorgerechten zagen er prachtig uit. De ober wist alles goed te benoemen. Tartaar smaakte erg mals en de verschillende crèmes en een -20 ei paste erg goed bij het gerecht. Mijn vriendin vond de coquilles erg lekker alleen hield ze niet zo van de kalfstong (dit stond ook niet op de kaart, misschien een tip om dit te vermelden) Wel waren alle smaken van dit gerecht goed op elkaar afgestemd. De hoofdgerechten waren om te smullen. Mijn vis was uitermate lekker bereid (vers en zonder teveel bewerkingen) heerlijk. De lamsbiefstuk werd geserveerd met een stulp erover en deze was gerookt. Bij het openen van de stulp kwam er een mooie rook wolk vrij. Erg leuke manier van presenteren en zeer mals vlees. Mijn vriendin en ik waren blij verrast over de gerechten en de smaak. ook de wijnen bij ons hoof gerecht waren erg goed. Ik had een Portugese riserva en mijn vriendin de Italiaanse Valpolicella. Beide wijnen werden uitgelegd aan tafel door de ober. Als afsluiter namen wij een verassing dessert dit was een proeverij van allerlei zoetigheden en ijs op een plank. Wij hebben erg lekker gegeten bij Feliz en waren verrast door de diverse gerechten buiten de kaart om. Erg mooie presentatie en in de binnentuin voelde we ons even op vakantie. Wij komen zeker terug !
Tjepke V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
mooie zaak, net wat Groningen nodig heeft. leuke tuin met vuurtafels.
heerlijk gegeten, waanzinnige lekkere dag soep romanesco hadden ze gemaakt, complimenten voor de chef, eveneens als de op de plaat bereide Coquille mooie presentatie, sublieme smaken met een verrassing granite van spitskool, hadden er nog nooit van gehoord, maar t was in contrast met de smaken eigenlijk wel een streling voor de tong.
Bediening wist veel over wijnen te vertellen en de geadviseerde wijn past goed bij elk gerecht. Hoofdgerechten prima niet te veel, niet te weinig. super ga zo door we komen zeker terug.
Jurien R.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Volgens eigen website Feliz: "Een totaal beleving van vers, lekker en gezellig met elkaar tafelen. Feliz betekend geluk en blijdschap, iets dat we onze gasten graag meegeven..."

Maar dat geldt blijkbaar niet voor gasten die gebruik maken van een Groupon-actie. Ons werd namelijk verteld, bij binnenkomst in een nog vrijwel lege zaak met dito binnentuin, dat we als we buiten zouden willen eten alleen mogen plaatsnemen aan 1 van de 3 tafeltjes aan de voorkant... bijna op de stoep zeg maar. Daarbij veel ronkend en stinkend voorbij rijdend verkeer. Eten in de knusse binnentuin was alleen voor ala-carte gasten was het argument.
Ons verzoek en/of suggestie of we - tot aan de tijd dat het opeens toch nog onverwachts druk zou kunnen worden - in de binnentuin aan een tafel plaats konden nemen werd door bediening wel aangehoord maar helaas niet beantwoord.

Dan het eten zelf, volgens het Foodsharing concept, dus verschillende hapjes. Bij het uitserveren kon de ober ons geen (of hij had gewoon geen zin) volledige uitleg geven over wat er precies op de opgemaakte houten plank lag. Hij leek haastig en toonde geen interesse in ons. Vreemd verhaal overigens, want druk was het toen zeker niet. Over de kwaliteit waren we het snel eens: zeer, zeer matig. Niet origineel in smaak en gerechten of verrassend met mooie combinaties. En naar onze mening ook zeker niet allemaal even vers. Een waarde die Feliz volgens hun eigen zeggen wel hoog in het vaandel heeft staan maar niet was te herkennen in ons arrangement.

De slechte plek van onze tafel, stinkende langsrijdende bussen, lawaaierige auto's, desinteresse van personeel in ons als gast en de weinig sprankelende menukeuze maken dat de beloofde Feliz beleving ver was te zoeken. Vanaf het moment van binnenkomst hebben we in 3 kwartier besteld en gegeten. Nog even leuk nazitten zat er niet meer in gezien de tegenvallers.

Van het flesje wijn, wat we in de binnentuin bij ons eten hoopten te drinken, hebben we om die reden dan ook maar bij een andere horeca zaak genoten.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Op zaterdag samen met mijn vriendin gegeten nadat we al eerder een food share hadden gedaan wouden we dit keer de kaart ontdekken. Dit was zeer de moeite waard! Een vriendelijke ober bracht ons naar de mooie binnentuin! Toen we zaten kwam de ober met een grote schaal met vissen (erg uniek) deze werd gepresenteerd en uitgelegd aan tafel. Buiten de kaart om ook verschillende vlees gerechten die bereid worden op de houtskool grill (GreenEGG). Ik Koos rundertartaar vooraf mijn vriendin coquille en als hoofd nam ik dorade (VIS) en mijn vriendin lamsbiefstuk. De voorgerechten waren mooi gemaakt en zagen er als plaatjes uit. Mijn tartaar smaakte erg mals en grappig dat er een ei op zit die gegaard is in de diepvries. Mijn vriendin had coquille deze waren erg lekker alleen wist ze niet dat er kalf tong bij zat (dit stond niet op de kaart) Verder goed op smaak. Het hoofdgerecht was een feestje de dorade was zeer goed bereid niet teveel mee gedaan waardoor de echte smaak goed tot zn recht kwam. Mijn vriendin haar lam werd mooi gepresenteerd en gerookt aan tafel met een stulp, heel erg leuk gepresenteerd. Heerlijk gegeten. Ook het dessert (proeverij) was zeer goed. Alle gerechten werden aan tafel uitgelegd en de bijpassende wijnen bij het hoofd gerecht waren zeer goed gekozen. Ik had een Portugese reservera en mijn vriendin een Italiaanse rode wijn. Al met al zeer tevreden en unieke aspecten! we voelde ons echt even op vakantie. Leuke bediening en goede gerechten!!
Herdy_en_Heleen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Voorafgaand aan een avondje Noorderzon hebben we afgelopen zaterdag een hapje gegeten. Hiervoor maakten we gebruik van een Groupon-voucher. Helaas, ook bij Feliz Fine Foods ben je als Groupon-gast een tweederangs gast; direct bij binnenkomst werd ons te kennen gegeven dat we niet plaats konden nemen in de binnentuin, want die was alleen voor a-la-cartegasten. Juist. Niet getreurd, dan maar een tafeltje binnen, waarbij we zicht hadden op de ruime open keuken. Vooraf kregen we als amuse een mousse van gerookte makreel met enkele zalmsnippers. Helaas niet graatvrij. Het voorgerecht bestond uit een carpaccio van rode biet met geraspte geitenkaas en een beetje groen. Verrassend lekker. Dit werd gevolgd door een soep van, zo werd ons door de voortdurend onzekere serveerster verteld, broccoli en pompoen. De broccoli leek ons ver te zoeken. Bij het tafeltje achter ons werd dezelfde soep door haar collega geserveerd als truffel-pompoen. Dat kwam ons beter voor. Het hoofdgerecht bestond uit een bavette met pastinaakpuree en enkele warme groenten, geserveerd met een salade en frieten. Lekker, maar niet heel bijzonder. Het beste van het etentje was het nagerecht dat bestond uit een proeverij van verschillende desserts, waaronder een tiramisu-mousse, een lekker kleverige brownie en een soepje van meloen. Hoewel we prima hebben gegeten was het niet helemaal wat we ons hadden voorgesteld bij "fine food". Daarvoor heb je in Groningen dan wel andere adressen.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Kundige bediening en mooie plek om te dineren. De sfeer is modern en industrieel gecombineerd met monumentaal. Erg mooi. We hebben hier heerlijk gegeten en alles werd aan tafel uitgelegd door de bediening. Wij komen zeker terug! Echt een aanrader is de verse vis! Heerlijke wijnen.
MdWDH .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij keken na de goede iens recensies uit naar een avondje uiteten bij Feliz. Om het restaurant uit te proberen hebben we een Groupon 4-gangenmenu voor 2 personen gekocht.

Hoewel het restaurant bijna leeg was mochten we geen plek uitkiezen en werden we als windowdressing vlakbij de deur gezet. De ober kwam snel naar ons toe, verwelkomde ons en vroeg of we vlees of vis wilden - wat de keuzes waren mochten we niet weten. Naar allergieën e.d werd niet gevraagd. Omdat we niet wisten wat we zouden eten gaven we aan graag bijpassende wijn te drinken. Dat kregen we, zonder uitleg/naam/proeven.

De gazpacho amuse was niet bijzonder maar prima. Het voorgerecht was bietencarpaccio met wat cheddarkruimels en sla. Het gerecht was wat flauw, maar leuk bedacht. De daaropvolgende preisoep was extreem zout. Een nieuwe (overigens prima en eenvoudige) bloemkoolsoep werd aangeboden maar excuses kregen we niet en we voelden ons niet serieus genomen. Gelukkig bevestigde de tafel achter ons dat de soep te zout was.

Het hoofdgerecht was een botervis met gambas of diamanthaas - beiden met gegrilde groenten, sla en frietjes. Ook de saus bij het vlees was veel te zout. Het toetje was een tiramisu met koffieijs. Voldoende maar ook van dit gerecht werden we niet warm of koud.

Het kan zijn dat ze een slechte dag hadden, maar al met al een teleurstelling voor ons - helemaal gezien de prijzen. Zeker geen aanrader.
Foodenzo .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijk gegeten met een vriendin! We hebben de 4gangen verassingmenu gehad. Het eten zag er culinair uit, mooi opgedekte borden en het eten was heerlijk! Bediening was vriendelijk en alles was mogelijk, want mijn vriendin heeft een allergie.
De sfeer was rustig en modern wat erg uitnodigend is!
Zeker een aanrader!!
Germert .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Geweldig mooie zaak met een uitnodigende sfeer.
De ober en chef wisten ons perfect te vermaken met het eten dat er werd geserveerd.
Het buitenterras (mits het weer het toelaat) is ook zeer gezellig en een hartstikke mooie plek om te gaan lunchen.
Meerdere keren naar Feliz toe geweest en ik kan het zeker anderen aanraden om dat ook te doen.

Voor mij is dit een topplek in Groningen.
Hedon88 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zeer vriendelijke, bevlogen en deskundige bediening. In overleg is van alles mogelijk. De entourage in de tuin, waar wij zaten, is intiem en ontspannen.
Carolie .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Foodsharing voor twee gekozen. Viel heel erg tegen. De warme hapjes waren erg smakeloos en vettig. De koude hapjes leken zo uit een supermarktverpakking te komen. In het midden van de plank een hoopje slappe, kant en klare sla uit een zakje. De friet was wel ok. We hebben met lange tanden zitten eten. Absoluut geen aanrader! Helaas.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Mooi ingericht, ruim opgezet restaurant met daarachter een heerlijk terras. Leuke drankenkaart met niet alleen een uitgebreide keuze in alcoholische versnaperingen (bieren, wijnen, maar ook verschillende gin-tonics), maar ook lekkere non-alcoholische drankjes. De huisgemaakte ijsthee is echt een aanrader! Met een groep collega's een plank met allerlei hapjes gedeeld. Het was wel érg veel vlees; iets meer groente was fijn geweest. Kwaliteit van het eten was verder prima. Aardige bediening en fijne sfeer!
Es5 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Wat industriële sfeer, leuke, deskundige bediening. 4 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Wijn was goed gekozen bij de gerechten. Eten smaakte prima, echt een aanrader!
Ricky K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gister voor het eerst bij Feliz een hapje wezen eten, eerste indruk was goed. Mooie overgang van ouderwets klassiek naar modern omgeving. Eten was zeer perfect gegaard en zoals het bij hun om draait, VERS! Ober Steff en de chef wisten de wijnen goed aan te laten sluiten bij het bestelde menu. Zeker voor herhaling vatbaar, zie het maar als een verborgen pareltje in de stad Groningen.
Wim9981 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Pluspunten: vriendelijke bediening, redelijke kwaliteit eten.
Minpunten: 3 uur harde overheersende jazzmuziek geeft een onrustige sfeer, conversatie bijna niet mogelijk. Stoelen en bank oncomfortabel, teveel tijd tussen gerechten. Prijs kwaliteit is erg hoog.
Niet voor herhaling vatbaar.
Bob D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Zeer prettig restaurant, attente bediening en zowel het voor,hoofd als nagerecht waren heel lekker.
Een aanrader!
We komen zeker terug en indien mooi weer kunnen we gelijk het buitenterras uit proberen.
Basdewit12 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Via de groupon actie terecht gekomen bij Feliz en heerlijk gegeten. We werden warm welkom geheten door een vriendelijke ober, vervolgens werd ons geïnformeerd naar de mogelijkheden van onze gerechten. Ik heb gekozen voor een wijn arrangement bij het 5 gangen diner en het was heerlijk. Voorgerecht was een tartaar van het gasconne rund, de ober wist goed uit te leggen over het gerecht en serveerde een heerlijke rose uit Oostenrijk. Vervolgens kregen we een zoete aardappel soep die goed op smaak was. Het tussengerecht was een coquille met zoete uit, heerlijk op smaak niet te groot maar voldoende. Mijn wijn was een poully fume met de sauvignon blanc druif. Het hoofdgerecht was huis gerookte varkens lapjes met truffel jus, heerlijk op smaak en erg mals helemaal niet droog zoals ik eerder heb gelezen. Wij komen zeker terug voor een etentje bij Feliz. Mooie zaak, leuke bediening die enthousiast weet te vertellen en prima gerechten. Een echte aanrader voor Groningen en een hele mooie verborgen binnentuin met bar! De service en het eten waren top in orde, en complimenten voor de vriendelijkheid en service!
Bianca F.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Heerlijk gegeten, de sfeer in het restaurant is leuk. Leuke, spontane bediening en lekkere witte huiswijn gehad, zeker een aanrader.