Faulk

Herenstraat 26 1406 PE Bussum Nederland Kaart

Over restaurant Faulk

Knus huiskamerrestaurant

Een begrip in Bussum onder culinaire liefhebbers. De huiskamersetting zorgt voor een intieme ambiance waar ruimte is voor 35 gasten. De chef kookt vanuit de semi-open keuken lichte gerechten, met heerlijk lichte toetsen.

Meer informatie over restaurant Faulk

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Afgelopen donderdag gegeten bij Faulk. Het concept is mooi, van losse gerechten tot sharing dishes. Leuk maar vooral, lekker. Menno weet wat koken is, geweldig op smaak en qua portionering van de gerechten precies groot genoeg Voldoende keuze op de kaart en uitgekoiende bijpassende wijnen. Dit restaurant met veel potentie, van even snel enkele gerechten eten tot een avond vol beleving en en uitgebreid tafelen. Een aanrader voor iedereen.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Faulk. Ondanks de hitte was de temperatuur in het restaurant aangenaam koel. We kozen voor het 'sharing menu', bestaande uit voor ieder 7 kleine gerechtjes. We hebben gesmuld van alle gerechten.
Een klein minpuntje of misschien een tip voor het restaurant. Voor de eerste 5 gerechtjes moesten we hetzelfde bord gebruiken. Per gang zou ik een schoon bord geven. Pas bij het desert kregen we een schoon bordje. We komen hier zeker nog eens terug.
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Di3ner .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten smaakte goed, maar we werden onaangenaam verrast door het concept. De gerechten
op de menukaart betreffen allemaal (!) tussengerechten en zijn dus kleine porties. Er werd ons
aangeraden dat je min. 3 a 4 gerechten moest bestellen, voor een voldaan gevoel.
Het uiteindelijke prijskaartje valt daardoor veel duurder uit, dan hun site doet vermoeden.
Dit is geen eerlijke voorlichting via de site! Een hele dikke onvoldoende hiervoor en overschaduwt
de smaak en service.
Yvonne C.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Eentje voor in de boeken Ik heb werkelijk waar nog nooit zo uitzonderlijk lekker gegeten. Mijn vriend en ik namen het viergangen menu met de favorieten van de chef. Alle gerechten waren perfect klaar gemaakt; goed op smaak, bijzondere combinaties die erg goed bij elkaar passen en je kan proeven dat er alleen met verse producten wordt gewerkt. Complimenten aan de chef en zijn team. En trouwens ook aan de bediening, want deze aardige dames doen hun werk ook bijzonder goed.
MissFijnproever .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Afgelopen week zijn we te gast bij Faulk, waar we genieten van een viergangen menu met favorieten van de chef. We beginnen de avond met een witte wijn als aperitief en kiezen er enkele bites uit de kaart bij : mooie dungesneden Serranoham en salami. We eten er heerlijk brood bij, dat royaal wordt aangevuld. Met de juiste tussenpozen wordt vervolgens het menu gepresenteerd. Het eerste gerecht is voor de een kreeft met pompoen, kerrieschuim en amandel en voor de vleeseter carpaccio op klassieke wijze bereid. De soep van kropsla met eidooier die hierna volgt voor ons beiden, is een verrassende combinatie maar onze vingers likken we er niet bij af. Dat doen we wel bij de kabeljauw en de botermalse runder shortrib die hierna worden voorgezet. Veel te snel hebben we onze fraai opgemaakte borden leeg. Het is even wennen aan het nieuwe concept. Niks voor- , hoofd- of nagerecht maar vijftien gerechten op de kaart met allemaal dezelfde portionering. Als afsluiter nemen we de kaasselectie en het zomerfruit met hangop. De dame die ons bedient heeft kennis van zaken en voorziet ons van heerlijke bijpassende wijnen.
Faulk is een verfijnd restaurant waar gewerkt wordt met mooie producten en veel toewijding en creativiteit. Een aanrader.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Een bezoek aan Faulk is altijd een feestje! Uiterst kundige en vriendelijke bediening in combinatie met de goddelijke gerechten van Menno maken een bezoek aan Faulk tot een waar feestje. Het nieuwe concept, waarbij je losse gerechten van 15 euro of minder kunt bestellen, is prettig, als je doordeweeks even lekker wat wil eten, zonder lang te tafelen. (hebben we uiteindelijk tóch gedaan) Het eerste gerecht bestond uit kreeft op 2 manieren bereid met amandel, pompoen en kerrieschuim. Oh oh wat een heerlijk gerecht! Wij hebben onze borden letterlijk afgelikt. Vervolgens kozen wij beiden voor de shortrib met kruidnagelsaus, geroosterde uit en rode biet. Ook dit gerecht was tongstrelend lekker en de presentatie prachtig. Wij besloten met een plankje met Nederlandse kazen, die allemaal even bijzonder en lekker waren, Uiteindelijk mocht natuurlijk de gelagerde grappa bij de koffie niet ontbreken natuurlijk. Menno komt altijd even naar je tafel om één van de gerechten zelf te presenteren hetgeen sfeerverhogend werkt. Kortom Top restaurant!
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Eindelijk weer eens bij Faulk gegeten. Al een tijd draait Faulk meg een nieuw concept keuze uit diverse gerechren of een 4 of 5 gangenmenu. Wij kozen voor enkele kleine gerechten met als voorgerecht kreeft. In een woord geweldig smaak en garing perfect en de opmaak van het bord geweldig. Dit in combinatie met een geweldige Riesling. Het hoofgerecht short rib met een geweldige saus, vleugjekruidnagel als ik mij niet vergis. Boterzacht vlees en perfecre cuison. Dit aangevuld op aanraden van de bediening met een geweldige Zuidafrikaanse rode wijn. Perfect . Als afsluiter een kaasplankje maar dan net iets anders Hollandse kazen o.a een jonge geitenkaas en heel verrassend een blauw schimmelkaas. Wederom en lust voot het oog en de mond. Hier staat iemand re koken mett liefde voor het vak en de bedienjng attent en vakkundig. Al met al een parel en restaurant wat je moet koesteren. Chapeau.
GastonF .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen zaterdag hier heerlijk gegeten, het nieuwe concept van Faulk is super en een aanrader voor iedereen. Er hing een prettige sfeer in het restaurant je ziet dat hier professioneel en met liefde wordt gewerkt.
Mijn vriend had het 5 gangen menu en ik het 4 gangen menu, de portionenringen van de gerechten waren perfect niet te veel en zeker niet te weinig prijs kwaliteitsverhouding super
Ons ziens ze zeker terug wij hebben er een favoriet bij in Bussum.

SophievLeek .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen weekend weer heerlijk gegeten! We komen er regelmatig en waren ditmaal erg benieuwd naar het nieuwe concept.
Dat zit uitstekend in elkaar! Dit gaan we zeker eens doordeweeks uitproberen, als we geen 5-gangen wensen, maar wél heerlijk willen genieten.
We gingen ditmaal nog wel voor het avondvullende verrassingsmenu van de chef, aangevuld met het wijnarrangement. Hiermee hebben we louter goede ervaringen.
Het was zoals altijd weer een topavond! Bedankt team!
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wat een teleurstelling. Het begon al buiten. We werden geadviseerd om een bubbeltje (cava) te drinken buiten op het bankje omdat het zo mooi weer was. Binnen gekomen schrokken we ons rot toen we de prijs zagen! 6,50 voor 1 klein glaasje. Ik wilde er weg want ik voelde me behoorlijk belazerd. Maar we gaven het een 2e kans. Maar wat een kleine porties eten, niet meer normaal. En wat een belachelijke prijzen. De spareribs. 5 mini stukjes voor 12 euro. En zo was het met alles. Aan de smaak lag het niet want dat was prima alleen de prijs en de porties strookten absoluut niet met elkaar. De bediening was ook prima. Maar voor zulke kleine kinderporties kun je nou eenmaal niet de hoofdprijs vragen. Jammer, veel en veel te duur. Ik kom hier nooit meer. Ik voel me echt een beetje belazerd.
LaurenV .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Ik heb samen met mijn vriendin een top avond gehad. Na de flyer van het nieuwe concept te hebben ontvangen gingen wij maar weer eens langs. En dat was een goede keuze. Heerlijke gerechten voor een bizar goeie prijs/kwaliteit verhouding. En de bediening was ook super gezellig, attent en goed op de hoogte van alles. al met al top.
TiesG .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wij hebben hier afgelopen donderdag heerlijk gegeten! Uiteindelijk hebben we voor de a la carte gekozen, waardoor we mooi het nieuwe concept konden ervaren. We mochten kiezen uit een prima uitgebreide kaart, welke naar mijn mening wel overzichtelijker ingedeeld kon worden. Maar wat een bijzonder goede gerechten op de kaart en wat een ontzettend lekkere smaak! In mijn ogen was de diamanthaas het absolute hoogtepunt! M'n maag gaat er weer van knorren. In combinatie met de huiskamersfeer en de bijpassende wijnen was het een topavond. Over de wijnen werden we vakkundig geadviseerd, want wat een kennis en enthousiasme over de wijnen was aanwezig bij de bediening. Hier komen wij zeker een keertje terug!
XvanPutten .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
per toeval afgelopen week bij Faulk beland. wat was dit een aangename verrassing, na een vriendelijke ontvangst en een heerlijk aperitief hebben we gekozen voor het 4 gangen menu met bijpassende wijnen. Mooie smaken en heerlijke wijnen maakte dat wij een top avond hebben gehad en tot onze verrassing kwam de chef ook nog even een praatje maken! Dank team Faulk voor deze heerlijke avond en tot snel!
Fientje54 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen week weer eens bij Faulk wezen eten. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en kozen voor de Gooische Bubbel als aperitief. Een speciaalbier met 2e vergisting op de fles werd ons uitgelegd. Hier hadden we geen spijt van. Ik begreep van de eigenaresse dat ze net over waren gestapt op een nieuw concept. Zo konden we dus kiezen uit 15 gerechten die allemaal een beetje dezelfde grootte hadden. We begonnen met ieder 1 gerechtje. Voor mij was dat de coquille met kinnebakspek en hazelnoot en voor mijn tafelgenoot was dat de kreeft met avocado en ijsbergsla. We waren zo enthousiast dat we graag de kaart weer even inzagen. We kozen beide voor de asperge. Het zacht gegaarde eidooiertje wat daarbij zat vonden wij allebei zo lekker en vroegen aan een van de dames in de bediening hoe deze bereid was. Ze vroeg ons een klein momentje te hebben en even later kwam de chef zelf aan tafel om dit toe te lichten. Erg leuk. We besloten daarna samen nog een bordje kaas te delen. Deze waren zeer verrassend, allemaal van eigen bodem. Onze fles pouly fume was inmiddels bijna leeg en de meeste gasten waren al weg. Wij moesten ook maar eens op huis aan. Al met al een zeer geslaagde avond. Tot volgende week Faulk en team, dan komen we met onze ouders bij jullie eten.
Debinder .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Na een dagje shoppen afsluiten met een diner bij Faulk.
Gezellig restaurant met een kleine maar leuke kaart,we starten met 2 bites :buikspek en serranoham buikspek was erg smaakvol ,2 coquilles met spek ook prima,hoofdgerecht 2 kabeljauw die was op zich lekker alleen de bloemkoolcreme vonden we beide er niet echt bij passen.
De bediening was prima ,kortom een leuke avond
Mayke H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Mijn man en ik blijven enthousiast over het zeer smakelijke eten hier. We hebben hier gisteravond weer gegeten, dit keer met vriendeb. Prijs-kwaliteit zijn goed in verhouding. Wat ons ook elke keer weer aanspreekt is de gemoedelijke huiskamersfeer. Ook onze vrienden waren vooral enthousiast over het personeel. Erg leuk dat de kok ook nog even de tijd nam om een praatje aan onze tafel te maken.
Wij blijven hier dus terugkomen.
Rstrnlr .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij faulk! Vriendelijk personeel en enorm goede uitleg bij alle bijpassende wijnen, een aanrader! Kom hier zeker nog een keer terug!
Jacqueline E.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Weer een heerlijke avond beleefd bij Faulk! Deze keer hebben we gekozen voor de avond met live muziek. Omdat we met een groter gezelschap waren hebben we het bib gourmand menu genomen met vooraf nog wat overheerlijke bites.
Zoals we gewend zijn was het eten heerlijk, de wijnen paste goed bij het menu en dit alles omlijst met sfeervolle muziek van een jonge singer songwriter, Leonie. Wij komen zeker weer!