Fat Kee

6,2
5,8
Heel lekker L.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
heerlijk eten, alles is met smaak gemaakt en kan er elke keer van blijven genieten, dit is de enigste plek waar ik chinees eet/haal en ik kom uit Rotterdam, dus moet er wat moeite voor doen.
Altijd afgeladen druk maar dan weet je ook dat het eten lekker en vers is. Kortom heb je hier wat te zeuren dan ben je zelf de zeurpiet.
limapo .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gerechten smakelijk bereid. Zelfs een simpele nasi goreng was al zeer goed. Het eten werd ook snel geserveerd. Tegenvaller was de serveerster die vrijwel geen woord sprak en de hele tijd zuur keek. Ook een bestelling om mee naar huis te nemen was niet compleet (de "inclusief" witte rijst van het gerecht was afwezig).
Dbuchly .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Deze recensie schrijf ik in de wetenschap dat niemand van Fat Kee ook maar 1 seconden recensies leest. De zaak is zeven dagen in de week tot aan de nok gevuld met gasten.

Ik ben een gewone kaaskop die veel verschillende soorten keukens weet te waarderen door mijn vele reizen over de globe.

Bij Fat Kee eet ik al sinds de deuren daar voor het eerst zijn geopend. De zaak was toen nog niet half zo groot met een open keuken en met overwegend Chinese klanten die daar kwamen eten. De serveersters begrepen toen echt nog geen woord Nederlands en er kwam altijd nog iemand controleren wat je besteld had om te voorkomen dat je gerechten kreeg met hart, longen, maag of darmen. De tijden zijn veranderd.

In het verleden heb ik een rondreis door Suriname en China gemaakt en weet daardoor wel een klein beetje hoe het eten in die landen smaakt.

Ik lees in de recensies dat er klagende klanten zijn die het eten niet genoeg Surinaams/Chinees vinden smaken. Vreemd, want ik ben altijd een van de weinige kaaskoppen tussen de overwegend Surinaamse klanten. Chinese klanten komen niet veel meer bij Fat Kee. Niet omdat het eten niet Chinees genoeg smaakt, maar omdat Chinezen graag lang en uitgebreid eten met de hele familie aan een grote ronde tafel met draaiplateau in een mooi ingerichte restaurant. Die restaurants waren er vroeger bijna niet, maar nu wel. Kijk maar verderop in de straat bijvoorbeeld bij Full Moon.

Fat Kee is ook geen restaurant, maar een eethuis. Daar kom je voor een snelle, smakelijke hap eten voor een schappelijke prijs en je neemt dan de karige inrichting en de soms onpersoonlijke benaderingen van het bedienend personeel voor lief. Dus geniet van het heerlijke eten en zeur niet over de bediening of de inrichting. Doe je dat wel, dan heb je zelf een vergissing gemaakt en had je een paar minuten moeten doorlopen naar een mooi ingericht restaurant.

Zeuren over de prijs vind ik ook zo belachelijk, want je kan de prijzen van de maaltijden op de menukaart lezen. Heb je al een drankje besteld en vind je het eten bij nader inzien toch te duur, dan is het gewoon een kwestie van je drankje afrekenen en weggaan. Zo moeilijk is dat niet.
anoniempje A.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
zeer slecht!

Ik bestelde 1 portie nasi met veggie kip,
Nou had ik nog een extra bak met de veggie vlees gehaald.

Kwam ik eenmaal thuis,
bleek de extra bak gewoon een klein bakje witte rijst te zijn.
de daadwerkelijke bak met de vlees was maar voor de helft gevuld.

Deze grap koste me 30 euro.

groeten,

iemand die slecht gaat zijn voor jullie reclame
Chantal H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Eten is lekker. Ben gek op de chinese garnalen in pittige saus. De kankoeng was ook heel lekker met trassie. Heel simpel gekruid en flinke porties. De bediening mag alleen wel wat beter. Ze komen soms zelfs bot over. Maar over het eten valt niet te klagen.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
autentiek restaurant, het bestelde eten is prima. combinatie genomen met 3 soorten vlees en een heerlijke bami. bediening is correct maar is er niet om vrienden te maken. sfeer is meer cafetaria idee. Maar eten is subliem. we komen hier zeker weer terug.
ooiuhvah .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Lekker eten zoals altijd, maar wat ik vandaag toch weer meegemaakt hebt... ik had kip peper zout met bami besteld, en vroeg wat extra zwarte sambal omdat die altijd zo lekker is, toen keek die dame me toch vreemd aan zeg en zei dat er al twee bij zaten, toen ik zei dat ik desnoods daarvoor wou betalen rekende zei mij 0.50 cent.
het is echt een ongelooflijk onvriendelijke dame!!!
J R.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
We hadden twee gerechten: Koe Loe Yuk en inktvis met zout en peper. In werkelijkheid is het een heerlijke mix van volgens mij kerrie. Ik ga er al eten sinds ik kind ben, wanneer we in Den Haag waren. En nu bijna veertig jaar later eet ik er nog graag. De porties zijn dusdanig groot dat we het niet op konden krijgen. Het is echt zaak om te proberen op tijd te stoppen. En dat is moeilijk. De gerechten zijn zo goed gebalanceerd dat je steeds "nog een hapje " neemt. Voordat je de rest in een doggybag mee naar huis krijgt. Volgens mij is dit het lekkerste Chinese restaurant van Nederland.
Havi K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Woensdag hier binnengelopen rond 7 uur en het laatste tafeltje toegewezen gekregen, zo vol was het. Dat belooft al veel. Vervolgens de nasi met kip en de bami met geroosterde kip in soja genomen. Het eten wat heel veel en kwam tot onze verbazing in 5 minuten op tafel. Het was overheerlijk en meer dan genoeg voor twee personen. Als je geen grote eter bent heb je aan 1 hoofdgerecht met zn 2 meer dan genoeg. Dit is zeker het lekkerste chinese eten wat ik geproefd heb. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Hier kom ik vaker! Groetjes een nieuwe klant
djvdboogaard .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Ik kom er al 18 jaar, Mijn schoonouders zo lang de zaak bestaat. Mijn kinderen zijn ondertussen de derde generatie die bij Fat Kee komen eten. Het blijft waanzinnig lekker, hoe vaak je ook komt. Wij kennen het personeel ondertussen erg goed en is (naar ons) zeer vriendelijk. Bij Fat Kee ga je niet uitgebreid tafelen, maar kom je om lekker te eten. Aanrader: rundvlees in zwarte bonen saus of kip met peper en zout.
Ralph E.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Groot voordeel is dat dit restaurant tot laat geopend is, maar daar is zo'n beetje alles mee gezegd... Zoals gebruikelijk bestelden we meteen de Chinese thee. Vreemd: er zat geen smaak aan, het was gewoon lauw water, terwijl de pot rijkelijk gevuld was met (oude) theebladeren. We attendeerden onze ober hierop en we kregen meteen een nieuwe pot thee, alsof hij leek te weten wat er aan de hand was. Maar wat was hier aan de hand? Je vraagt je meteen af of je uit de theepot drinkt van de voorgaande dinergasten en hun voorgaande dinergasten. Recycling?
De nieuwe theepot arriveerde, met verse theebladeren... (Ik werd wel alert bij de menu-keuze... als men zo omgaat met theeblaadjes, wat zouden ze dan doen met de diner-restanten kip, varken, eend.... ook recycling voor de nasi goreng of een gemengd vlees gerecht? Het kan natuurlijk wel; goed verhitten in de wok en geen haan die er naar kraait).

We besloten om hele gerechten te nemen: eend en kangkung. Dermate slordig opgediend, waardoor je je toch even afvraagt of het gaat om een verse hap of niet.
De smaak van beide gerechten was sompig en veel te zout. Men kan wel snel produceren, want ondanks de drukte werden de gerechten snel uit geserveerd. Maar het heeft er alle schijn van dat snelheid hoger in het vaandel staat dan kwaliteit bij dit restaurant. De prijzen zijn ok, maar daar is dan alles mee gezegd. Wij gaan hier niet meer heen.
Krisje010 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Ik denk niet dat er snel een restaurant te vinden is met nog lekkerder eten dan Fat Kee. Eigenlijk is alles wel lekker, maar vooral de nasi cha sieuw is heerlijk. Het is niet een restaurant om uitgebreid na te tafelen (het is er altijd heel druk, dus iedereen gaat ook snel weg na het eten). Het decor is wat je van een Chinees restaurant kan verwachten, maar je komt er voor het eten en niet het decor. Zeker een aanrader.
ChristineML .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij komen al zeker 27 jaar bij Fat Kee (achter de Bijenkorf). Het eten staat altijd heel snel op tafel en is heerlijk van smaak. Wij bestellen meestal Chinese thee. Dit combineert goed met het eten. De krabbetjes met peper en zout zijn super goed bereid en de Chinese groenten met oestersaus verdienen een medaille. Een Chinees om bij terug te komen!
Malik S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Gister voor het eerst hier gegeten...
Wil nooit meer bij een andere chinees eten.
Overheerlijk.. echt..
Veel.....
En wat je niet opkrijgt!!!! mag je meenemen.
Beste chinees ever.
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
De beste chinees waar ik ooit gegeten heb. Ongelooflijk veel en goed waar voor je geld. Supersnelle bediening zelfs in overvolle tijden. Ik kom gegarandeerd nog een keer eten.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Hier ga je heen om echt Chinees te eten!!
De entourage en bediening zijn niet bijzonder nee, maar hier ga je heen voor het eten. Meestal halen wij af, maar dit keer waren wij uitgenodigd om hier met een groep te gaan eten.
De krabbetjes met peper en zout, tja sieuw, spek, kankung, nasi, mihoen alles is even lekker en je krijgt flinke porties.
Jes007 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Het is altijd indrukwekkend waneer u zien Azaitish mensen eten in een Azatish restaurant. Het eten is uitzonderlijk. Porties enorm en service thuisbedrijfjes snel. Zeer redelijk geprijsde maar niet goedkoop eten. Ik had zoetzure kip... Lekker. Ik zou het zeker aanbevelen.
D.R. W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Mensen die van service houden en mooie restaurants kunnen het beste niet hier heen komen. Mensen die van echt lekker chinees eten houden wel! De prijs/kwaliteit verhouding van de gerechten is bijna achterlijk. Je krijgt zo veel en zo lekker eten voor minder dan 10 euro.
Wanneer je hier met 8 man gaat eten kan je het beste beginnen met 4-6 hoofdgerechten en daarna nog kijken of je honger hebt.

Lekker delen ;-)
ooiuhvah .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wat een vreselijk sjachereinig personeel, de dame die mij hielp vroeg ook nog eens 1.50 euro extra bijbetalen voor een bakje zwarte bonensaus, terwijl ik dit altijd bij mijn gerecht babi pangang spek krijg, en verstaan deed ik haar ook niet.
ik vond de babi pangang spek veel te dik gesneden, in het vervolg graag wat dunner.
er kan geen glimlach of bedankje vanaf.
het eten is wel altijd lekker dus daarover niets te klagen over het algemeen.
een tip voor fat kee-- stuur je personeel eens op een cursus gastvrijheid!!
Lois A.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Lekker gegeten! De toelichting op de gerechten was voor mij niet zo goed te volgen. Maar mijn Chinese vriendin vond het erg goed! Dus ja...