Fat Alice & Moody Cracker

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Alex1984 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Niet mijn eerste review over Fat Alice in Nunspeet. Maar het is al weer een tijdje terug. Ben er in de tussentijd diverse malen geweest maar vandaag weer even een reviewtje.

De spade-ribs waren weer top! Die blijven al jaren zo constant goed. Lekkere brede repen vlees die zo van het bot vallen. De porkey and the peanuts van mijn vrouw was ook weer lekker. Ze vond de satesaus wat aan de dunne kant, maar wel goed van smaak.

We zagen om ons heen ook wat hamburgers geserveerd worden. Deze heeft Fat Alice nog niet zo veel lang, maar deze gaan we ook een keer proberen. We kunnen niks zeggen over de smaak maar ze zagen er zeer smakelijk uit!

Wat leuk was om te zien is dat de eigenaar diverse gerechten zelf kwam uitserveren en zo af en toe even langs liep. Dit hadden we nog niet eerder gezien. Slimme zet. Toont interesse.

Zoals altijd komen we zeker weer terug!
Donald V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Spare ribs waren best lekker maar er werden geen bijgerechten geserveerd. Omdat restaurant zelf op donkere kroeg lijkt, zijn we in de serre gaan zitten maar ook die wat somber en rook apart. Een broodje vooraf bestaat ook daadwerkelijk uit een heel klein driehoekig broodje voor teveel geld. Toen we later belden over uitblijven van bijgerechten, eerst ontkennen en later slap aanbod.
Loutre .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Prima restaurant met een mooie kaart. Ik heb er een heerlijk kogelbiefstuk gegeten met gamba's en heerlijk gegrilde groente. Aangezien het erg warm was hebben we buiten gegeten. Helaas is het uitzicht buiten niet zo geweldig, een drukke rotonde. Bediening was prima en alert.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Het interieur binnen in het restaurant doet knus aan (serregedeelte is werkelijk afschuwelijk) en is leuk ingericht maar het gevoel dat je in een kroeg zit overheerst.

Mijn partner en ik hadden geen voorgerecht en begonnen allebei met een Mixed grill (stukje biefstuk, varkenshaas, kip en spare-ribs) met gegrilde groenten met de sauzen Smokey Joe & Cocktail. Bakje sla en patat en een gepofte aardappel. De mixed grill smaakte erg lekker, elk stukje vlees was precies goed, sauzen idem. De patat en gepofte aardappel (met room) verdiend een aparte vermelding, heerlijk.

Als nagerecht hadden wij ijs de Fudgi fudge walnotenijs met ameretto, karamelsaus, stukjes karamel en slagroom en de piccolo twee bolletjes ijs naar keuze met slagroom.
Ook deze desserts smaakte fantastisch

Als drank hadden wij een Afligem blond bier & een witte en rode huiswijn welke prima overéén kwam met prijs kwaliteit.

Was er dan niets negatief ?

Jawel, je hebt niet echt het gevoel dat je in een restaurant zit. Voordeel hiervan is dat je hier gewoon in je spijkerbroek kan zitten. De afzuiging van de keuken liet te wensen over waardoor er een keukenlucht in het restaurant hing. De bediening (meisjes) waren nog scholieren, hoeft geen nadeel te zijn maar een vraag omtrent het eten moet dan weer eerst aan de kok gevraagd worden.
Het serviesgoed was werkelijk om te huilen, wij aten van groen glazen borden die zelfs de Xenos niet durft te verkopen, dit kan echt beter.

Wij hebben ook in het filiaal te Putten gegeten en ik kan niet zeggen dat ze daar beter koken, het niveau en kwaliteit van het eten doet niet voor elkaar onder. Echter in Putten heb ik wel meer het gevoel dat ik in een restaurant zit, het interieur is daar meer verzorgd en het personeel echt professioneler.
Mireille B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We kwamen hier terecht toen we op doorreis waren. Als echte vlees liefhebbers konden we hier ons hart ophalen. Lekkere gerechten. Een aanrader ook voor als je niet op doorreis bent
Judith1149 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Erg benieuw naar de spareribs. Deze waren uitstekend, voor mij iets teveel honing. De steak was perfect. Hele goede bediening. Het was op een zondagavond voor mijn persoonlijk iets te luidruchtig met stoelen die veel herrie maakten en drukte van grote gezinnen. Maar zeker een restaurant om nog eens terug te komen.
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Op een zondag avond eten besteld en afgehaald bij dit restaurant.
We kregen een vriendelijke en spontane jongeman aan de telefoon, dit gaf een goede eerste indruk. Hij herhaalde de bestelling om te controleren of dit klopte en over 15/20 minuten ophalen was geen probleem.

Wij hadden besteld :
Broodje met kruidenboter
Portie patat
Carpaccio
Mixed grill
Nachos
Burrito

Eenmaal aangekomen bij het restaurant rook het er heerlijk en was het aardig druk voor een zondag. Er kwamen meerdere mensen afhalen en het restaurant was goed gevuld.

De sfeer in het restaurant is gezellig en had ook een kroeg kunnen zijn.
De krukken aan de bar waar de gasten die eten komen afhalen kunnen wachten versterken dit gevoel.

Na 5 minuten wachten in het restaurant was ons eten klaar.
Een goed gevulde tas namen wij weer mee naar huis.

Het eten was na een autorit van 10 minuten nog goed warm. Fijn dat het restaurant de bakjes nog even extra verpakt met een laag aluminium folie.

Bij het uitpakken kwamen we er achter dat de kruidenboter voor bij het brood was vergeten. Dit kan gebeuren. Verder zag het eten er goed uit en waren het flinke porties.

- De carpaccio viel tegen, dit was een kleine portie en de smaak was niet zo super.
- De nachos waren goed en dit was een flinke portie.
- De burrito is zeker een aanrader, deze was echt heel lekker.
- Het vlees van de mixed grill was mals. Alleen jammer dat het leek alsof je drie dezelfde stukken vlees kreeg. Gelukkig was dit niet het geval.

- De portie patat is een zak vol en lekker gekruid (wel teveel voor 2 personen)

Dit restaurant is zeker een aanrader om eten bij af te halen.
Er is veel keus en het eten is over het algemeen van goede kwaliteit en lekker.

Foodlove27 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Bij binnenkomst even wennen, klein, tafels best dicht op elkaar en heel gehorig.. vooraf een lekker knoflookbroodje. Hoofd::echt heerlijke spareribs (3 verschillende smaken) en een pork leg , erg goed en veel! kleine salade erbij , we moesten nog op de aardappels wachten.. uiteindelijk waren ze het vergeten en kregen we ze toen we al bijna uitgegeten waren.. wel netjes excuus erbij. Als toetje hadden we cappuccino besteld, maar ook deze waren ze vergeten, en voor ons lastig om personeel aan te spreken aangezien ze druk heen en weer liepen en/of met hun ogen naar de grond gericht. Uiteindelijk maar de cappuccino gecanceld en gevraagd of we dan maar mochten betalen. Niet echt een top ervaring , jammer want het eten is goed!
Adrie M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
3 maal in 1 week gegeten bij Fat Alice en 3 maal van een perfect bereid gerecht mogen genieten.
3 maal een ander gerecht en 3 maal beslist geen spijt gehad, is het geld meer dan waard.
Een heel groot COMPLIMENT aan de koks voor het telkens opnieuw perfect bereid KLASSE.

Alex1984 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Ik kom hier voornamelijk voor de spare-ribs. Ook deze donderdag weer voor de onbeperkte spare-ribs. Ik kan er een heel verhaal over doen. Ik vind ze gewoonweg geweldig. De lekkerste spare-ribs die ik in een restaurant kan eten. Nog niet een heeft me vergelijkbaar lekkere spare-ribs voorgezet.
Daar naast heerlijke aardappeltjes erbij. Super!

Mijn vrouw heeft meestal porky and de peanuts. Varkenshaas met saté. Ook erg lekker. Ook de voorgerechten en nagerechten zijn prima.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Op zich een grappig restaurantje in het centrum van Nunspeet. Helaas was nu niet op de warmste dag van het jaar de airco kapot, maar gelukkig was plaats op het kleine terrasje naast het restaurant. Werkelijk genoten van de overheerlijke spareribs combo: het vlees viel lekker van het bot!
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Met een groep vrienden hier gegeten. Veelbelovende kaart. Het fingerfood dat we vooraf kregen was in ieder geval goed. Lekkere gefrituurde hapjes o.a. met kaas, jalapenos, worst, chickenwings. Als hoofdgerecht had ik de beenham genomen, een behoorlijke fors ham met het bot er nog in. Heerlijk mals, vlees viel zo van het bot en met een passende kruiding. Ook nog wat van de spareribs gehad die je hier in verschillende smaken kunt krijgen. Die met honingmarinade vond ik erg lekker, ook weer uitstekend gegrild zodat het vlees zo van het bot viel. Een goed grill-restaurant. Goed kwaliteit tegen een prima prijs.
Fam. E.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Vrijdag heerlijk hier gegeten doordat een collega dit had aangeraden! Wij hebben nog nooit zulke lekkere spare-ribs gegeten. Als wij terugkomen in Nunspeet is dit voor herhaling vatbaar. Bedankt voor de versiering en het onvangst! Gr. Familie van Eijk uit Leiden.
A V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Helemaal goed.
Het eten was super de bediening heel prettig, ook voor kinderen waren ze heel attent.
Als je van vlees houd een aanrader!
DirkJ .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
In dit restaurant draait het om vlees (of vis). Dat vlees is goed. De spareribs zijn goed en een zeer ruime portie, de steak was medium gevraagd en werd precies medium geleverd. Goed van smaak en mals. Alle lof hiervoor.
De "frites" erbij zijn gebakken aardappeltjes. De groenten die wij kregen was zeer eenvoudige rauwkost.
Kom je voor het vlees, dan is de prijs/kwaliteit verhouding van het gebodene uitstekend.

Kom niet voor de bediening. Onze ervaring is wisselend, van acceptabel tot slecht. Deze keer nam men bijvoorbeeld wel onze bestelling op, maar vergat die door te geven. Tja, dan wordt het niet wat.

Conclusie: houd je van vlees en kun je leven met de matige bediening, dan ben je hier aan het goede adres.
Patriciadenise .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Heerlijk eten! De lekkerste spareribs van Nederland, en ook de rest van het eten is superlekker! De inrichting leuk en maakt het heel gezellig! Bediening soms inderdaad slecht, soms ook goed, ligt net aan wie er aan het werk is.
Smaakpolities .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Als wij in de buurt zijn of heerlijk gaan shoppen in Batavia stad, rijden we altijd graag even naar nunspeet voor dit restaurant. Het oogt een beetje rommelig en gaotisch en de bediening kan ook vele malen beter maar eten is fenomenaal! Heerlijke gegrilde gerechten en mooie opmaak. Ons eerste bezoek waren we werkelijk onder de indruk en uiteraard volgde er vele andere bezoeken. Heerlijk eten voor een goede prijs!