Farinella Sapore Italiano

Hoogstraat 217 3131 BB Vlaardingen Nederland Kaart

Over restaurant Farinella Sapore Italiano

Het echte Italië

Italiaans eten zoals het hoort te zijn: puur, zonder opsmuk en gemaakt van de mooiste en beste ingrediënten. Ja, hier in Vlaardingen hebben ze het heel goed begrepen. Genieten dit!

Meer informatie over restaurant Farinella Sapore Italiano

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras
6,9
Snor1 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst hadden pizza tonijn en zeevruchten. Heerlijk goede bodem en goed belegd goed glas wijn erbij een aanrader.
Dineke K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Voor het eerst wezen eten in dit restaurant. Voor gerecht antipasti was heerlijk. Ik heb zelf zwaardvisfilet besteld en i. P. V. aardappelen om pasta gevraagd, wat geen probleem was. Jammer dat Gino t 3x moest zeggen tegen de kok, die zijn eigen ding deed. T smaakte echt goed.!
Mijn man had mixed grill, wat hij geen succes vond. Ijs als dessert... De saus erbij was goed, de ijs zelf zat bevroren stukjes in.
Gino was top.! Vliegt voor de klanten, hij draait de tent.! Interieur mag wel n update. Of we nog eens terug gaan... Misschien om nog eens gewoon n pizza of pasta te eten. De sfeer is top.!
Bourgondier1982 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Kleine Italiaan in het centrum van Vlaardingen met een zeer hoge kwaliteit eten. De zaak is klein en 'Italiaans rommelig'; dit maakt de sfeer gezellig en gemoedelijk. Personeel is bijzonder vriendelijk, maakt een gezellig praatje en zingt ook vrolijk met de muziek mee.

Wij hadden gekozen voor een mix van anti pasti vooraf. De verschillende anti pasti waren van bijzonder hoge kwaliteit. Mooi opgediend, vers en zeer smaakvol. De buffelmozzarella zou een voorbeeld moeten zijn voor andere Italianen!

De pizza's hebben een heerlijke bodem en zijn bedekt met verse producten en zijn, ondanks de salami, niet vet. Een van de betere pizza's die we de laatste tijd op hebben!

We hebben genoten van de sfeer en de zeer hoge kwaliteit van het eten. Gelukkig wonen we vlakbij! Dit kan zomaar eens een vaste spot worden!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Geweldige keuken
Geweldige bediening
Erg gastvrij
We waanden ons weer even in Italië
Italiaanse sfeer
De wijn Was ook fantastisch
Sommige gerechten zoals tagglioni in parmanzaanse kaas met truffel
Wordt aan de tafel klaargemaakt
Heerlijk was het
Einde van de avond kwam de gitaar tevoorschijn
Ik kon nog even meespelen met deze zanger met zijn prachtige stem
We gaan zeker nog een keer terug
Bedankt chiara voor de gezelligheid die je uitstraalde
Sylvana S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Waar kun je onverwachts op zaterdag om 18.30 uur nog met een groep van 10 personen aanschuiven voor het diner? Eigenlijk nog maar plek voor 8, maar de zeer vriendelijke serveerster zorgt met wat schuiven van tafels dat we met 10 personen kunnen eten. Met heerlijke Bruschetta van het huis, div. antipasti en wederom heerlijke gerechten, gingen wij zeer voldaan weer naar huis. Farinella is niet alleen eten maar een totale beleving met bereiding van pasta en scroppino aan tafel door de zeer vriendelijke bediening! Kortom: moet je echt zelf eens ervaren!
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten, er werd voor ons een persoonlijk voorgerecht gemaakt wat bestond uit verschillende antipasti, garnalen en bruschetta. De service was ook goed. De gastvrouw vertelde veel en gaf informatie over de bereidingen van de gerechten. Echter er was een groot nadeel. Er was een oude man (de relatie van deze man tot het restaurant was ons niet duidelijk) die met zijn gitaar dacht de nieuwe voice van Farinella te zijn. Echter hij was zo trots op zichzelf dat wij en andere gasten stil moesten zijn en geen geluid meer van hem mochten maken. Dit ging zelfs zover dat wij met het bespreken van de rekening door hem gesommeerd werden naar buiten te gaan. Dit is werkelijk ongepast en kun je nooit toestaan als restauranteigenaar/gastvrouw/bediening zijnde! hierdoor was het einde van het diner helaas heel anders afgelopen dan wij het hele diner verder hebben ervaren. Dit is heel erg jammer en ik raad Farinella aan om deze man vriendelijk te verzoeken zijn muzikale kunsten niet meer op deze manier te laten vertonen. Hiervoor dan ook de 4 die gegeven is.
Johanneke B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Gisteren weer ontzettend lekker gegeten bij Farinella. Net als de vorige keer vooraf de combinatie van verschillende kleine voorgerechten met mijn tafelgenoot gedeeld. Van het huis kregen we nog een amuse van een lekker aardappelsoepje en stokbrood met olijfolie-dip.
Als hoofdgerecht nu ook weer de ravioli met eekhoorntjesbrood en truffel. En ook nu weer smaakte deze voortreffelijk. Net als de tiramisu toe.
De bediening was vriendelijk en vroeg regelmatig of alles smaakte, maar was iets minder attent als tijdens mijn vorige bezoek. Er zaten drie grote groepen en hierdoor leken wij soms een beetje vergeten te worden of reageerde de bediening erg gehaast. Dat hierdoor geen tijd was voor wapperende Italiaanse vlaggen en volksliederen vond ik dan persoonlijk weer minder erg.
Het decor blijft voor mij een minpunt: teveel tafeltjes die erg dicht op elkaar staan waardoor het wat benauwd aanvoelt en er weinig privacy is. Al hadden wij deze keer wel een fijnere tafel naast de keuken met iets meer ruimte.
Mijn conclusie is wederom dat de minpunten niet opwegen tegen het voortreffelijke eten!
Molukserecepten .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
De eerste indruk was meteen raak. Wat een welkom. Alsof je er al jaren komt wordt je hartelijk ontvangen. Het was net voor de spits dus een mooie plek aan het raam. Al snel kwamen ze vragen wat zij voor je konden betekenen en een stukje stokbrood, belegd, kwam op tafel. Mijn pasta carbonara kwam netjes op tijd, netjes geserveerd. De smaak was naar verwachting heel goed, heel Italiaans, goed gekruid. Het personeel is uiterst klantvriendelijk, gastvrij, en behulpzaam. Dat wat er niet was werd gehaald! Een fantastische plek om ' thuis' Italiaans te eten. Een stukje Italie in Vlaardingen!
Faus21 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Hier in de zomer al eens gegeten met buitenlandse gasten en op een zeer winterse dag weer gereserveerd omdat zij er graag nog eens heen wilden. Heerlijke gerechten (van pasta tot ossenhaas) die goed op smaak zijn, vriendelijke obers die je in meerdere talen te woord kunnen staan en je avond gezellig maken.
Deze mensen weten als geen ander hoe ze dit restaurant tot een succes moeten maken. Volgende keer gaan wij zeker de pizza testen!
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
We waren uitgenodigd voor een etentje en kwamen terecht bij Farinella, dit bleek een Complete verrassing te zijn in de goede zin des woord. Normaliter waren we hieraan voorbij gelopen omdat het er niet uitzag als een Toprestaurant.
De jonge ober was vlot en aardig maar niet opdringerig.
Maar wat een geweldige keuken: de anti pasti - een grote schaal koud en warm - was heerlijk qua smaak, alle kleine gerechters hadden ieder de specifieke smaak die je erbij mocht verwachten. De 4 verschillende hoofdgerechten mochten er ook zijn, verfijnde smaak maar niet overdreven. De limoncello was een prachtige afsluiter! We komen zeker terug.
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Wat een bijzondere ervaring. Hier is de service nog echt. Geen namaak vriendelijk. Een jong meisje wat ons heel gezellig bediende. Voor ons was het een bijzonder etentje en toen we dat vertelden, kwamen ze met opeens "lang zal ze leven" en kwamen aan tafel hoera roepen, met een vuur fontein. De eigenaar heeft duidelijk zicht op hoe je bediend wilt worden op dat moment. Het eten was werkelijk verrukkelijk . Mijn pasta werd aan tafel klaargemaakt. Heel leuk om te zien. De truffel afgeborsteld en geraspt, in de kaas werd de pasta bereid. Ik zal niet alles verklappen, gewoon daar gaan eten. Echt een verzorgde avond uit.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Zaterdag met 6 personen geluncht bij Farinella Ristorante aan de Hoogstraat in Vlaardingen.
Bij aankomst hartelijk ontvangen. Aangezien het droog en niet koud was, lekker op het terras plaatsgenomen.
Al snel werden er bruchetta’s van het huis gebracht.
Vooraf wilden we graag schiacciata: italiaans dun breekbrood met olijfolie, rozemarijn en zeezout. Eenvoudig maar heerlijk. Hiertoe werd speciaal voor ons de pizza oven opgestookt. Om de opwarmtijd door te komen, alvast een fles witte (Soave) en rode (Primitivo) huiswijn laten aanrukken, waarna nog een tweede rondje bruchetta’s werd gebracht.

Als hoofdgerecht voor mijzelf en twee van mijn tafelgenoten de Pasta al parmigiano gekozen.
Aan tafel wordt een flinke hoeveelheid grana padano (geen parmigiano!) uit de kaas geschraapt, welke met alcohol wordt verwarmd om iets te laten smelten. Daarna wordt de huisgemaakte pasta met salie in de uitgeholde kaas vermengd. Op het bord wordt deze rijkelijk bestrooid met vers geschaafde truffel en gesmolten boter. Wow, wat is dit machtig maar goddelijk lekker!
Ook de andere drie tafelgenoten waren zeer te spreken over hun keuzes: Ravioli al porcini in truffelsaus, Gamberoni in cognacsaus en super malse Filetto.

Voor degenen die nog moesten rijden werd de lunch afgesloten met heerlijke espresso terwijl de rest genoot van een glas sgroppino, welke eveneens aan tafel bereid werd. Het aangeboden glaasje limoncello hebben we node afgeslagen. Houden we tegoed.

De Hoogstraat was ooit een gezellig levendig straatje. Daar is tegenwoordig niets meer van te merken: troosteloos. Dit is erg jammer, want Farinella is zeker een bezoek waard.
Niet alleen het geweldige eten, maar ook eigenaar Nicola maakt met zijn vrolijke Italiaanse inborst een bezoek dubbel en dwars waard. Hij weet zijn gasten te vermaken met zijn ontwapenende lach en spitsvondige humor. We hebben op en top genoten!
Marco O.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Eten bij Farinella is altijd een feest. Het eten is echt italiaans met liefde en passie bereid. Voor een "standaard" pizza hoef je hier niet te zijn. Het staat wel op de kaart, maar er zijn zoveel andere gerechten welke veel lekkerder zijn. Het personeel is "italiaans" druk en de keren dat wij er zijn geweest wordt het volkslied halverwege de avond door iedereen uit volle borst meegezongen. En met iedereen bedoel ik ook iedereen.. dus ook de gasten. Geweldig!! Het enige kleine minpuntje is dat het restaurant niet heel groot is en dat de tafels erg dicht op elkaar staan... Maar op de een of andere manier hoort dit ook bij farinella....
Johanneke B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Ontzettend lekker gegeten bij Farinella! De pasta met truffel smaakte ontzettend goed, echt iets bijzonders wat ergens anders niet snel zult eten. Voorgerecht van verschillende hapjes was ook lekker, net als het toetje.

De bediening is erg gastvrij en attent maar ook behoorlijk aanwezig. Zo werd halverwege de avond door één van de obers een opera ten gehore gebracht. Daar moet je van houden of -zoals ik- op de koop toe nemen voor een bord heerlijk eten.

De inrichting van de zaak ben ik niet enthousiast over. Er staan te veel tafels in een niet al te grote ruimte. Twee persoonstafels staan nog net niet tegen elkaar aangeschoven, dus geen privacy.
Jos G P N.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Ik was in de zomer eens bij Farinella op het terras in de Brede Havenstraat met een vrij grote groep. Het was erg warm, ik zat heel benauwd ingebouwd tussen 'n aantal mensen en het eten bleef zo lang weg dat ik tussendoor ben weggegaan. We hoorden later van diverse kanten dat het in Farinella zeer lawaaiig is, maar wilden zelf eens ervaren hoe 't was.
Het eten: vooraf voor m'n partner een uitstekende Vitello Tonnato, voor mezelf carpaccio, die wat het vlees betreft prima leek, maar was voorzien van een te grote hoeveelheid rucola en heel erg veel grote brokken kaas. De rucola was op zich prima. De kaas eveneens, zij het dat de brokken zo groot waren en de totale hoeveelheid kaas zo groot dat de smaak van de carpaccio geheel werd overstegen. Beiden namen we daarna 'n pizza. En geen van beide smaakten ze. De bodems waren dun en goed van kwaliteit, maar de kaas erop en de salami waren totaal smakeloos. Wij voegden zout toe als smaakversterker, maar dat veroorzaakte slechts dat de pizza's erg zout smaakten; we ervoeren niet de smaak, waarop we hoopten.
De bediening was vriendelijk, maar een van de obers lachte zo regelmatig, hard, schadelijk om zijn eigen grappen dat sommige klanten dachten hetzelfde te moeten doen. Al met al 'n hoop irritante herrie.
De inrichting is shabby. 'n Groot gedeelte is zo slecht verlicht dat degene die aan tafel iets bereidt met een mijnwerkerslampje op zijn voorhoofd is getooid om voldoende te kunnen zien. Hoe de klanten op de tast en smaak nagaan of wat ze eten is wat ze bestelden lijkt voor de uitbater niet interessant. Ook boven, waar de toiletten zich bevinden, is het 'n rommeltje.
Al met al was onze ervaring zodanig dat er weer naartoe gaan wat ons betreft geen optie is. Geef onze portie maar aan Fikkie, zogezegd...
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Wat een geweldig leuk restaurant is dit.
Een en al gezelligheid en heerlijk eten.
Lekker echt Italiaans.
Leuke toevoegingen als de spaghetti die geserveerd wordt vanuit de, door de warmte van het gerecht uitgeholde, Parmezaanse kaas en hierin nog even geflambeerd wordt.
Zelfgemaakt ravioli met eekhoorntjesbrood.
Zeebaars uit de oven in een zoutkorst, die aan tafel gefileerd wordt..
En niet te vergeten de Sgropino die aan tafel wordt klaargemaakt.
Het is een klein zaakje, waar je wel wat dichter op elkaar zit.
Maar bordevol entertainment en gezelligheid.

Voor de rokers onder ons.. op de bovenverdieping is een rookruimte, zodat je niet naar buiten hoeft.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
We zijn hier voor het eerst geweest met zijn vieren......nou ik kan je vertellen dit was een top avond we hebben in tijden niet zo'n gezellige avond gehad....
Het eten is voortreffelijk maar de entourage erom heen is gewoon zooooo gezellig.
Sommige dingen worden gewoon aan je tafel klaar gemaakt.
Ik zeg hier moet je gewoon een keer gaan eten!!!!!!!!
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Woon in vlaardingen en hier voor het eerst gaan eten met vrienden. Ik gpheb er spijt van..........dat ik hier al 4 jaar heb kunnen eten en nooit geweest ben. Wat een heerlijk restaurantje. Het is een klein zaakje wat bomvol mensen zit, en sommige gerechten aan je tafel worden klaargemaakt. Het personeel is heel zorgzaam en weken zich tien slagen in de rondte. We hadden zelfs entertainment van een zanger ( was ook gewoon personeel) maar ook al het andere personeel heeft ervoor gezorgd dat we een complete avond hadden. Met heerlijk eten, heerlijke sfeer. Personeel neemt de tijd om een praatje met je te maken. Hebben nog nooit in een restaurant het personeel persoonlijk bedankt met een hand en zelfs kussen. Ik kan er nog niet over uit, wat een heerlijk restaurant in Vlaardingen. Ik zou maar snel gaan als je van dit sfeertje houdt, maar reserveer van tevoren....altijd vol....
RubenBurggraaff .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Wat een feest! Inderdaad erg druk( muziek harder en daardoor harder pratende mensen), soms wat te warm. Maar wat een feest. Meestal beginnen we rond 19.30 met een korte bespreking met een van de bedienende jongens (wat amicaal!), en blijven tot iets na middennacht hangen. Met redelijke wijnen, verzorgd eten en een heel arsenaal aan 'verkoop' van het personeel is het een waar feest!! Na 5 dagen keihard knallen is dit wel ff lekker. Wij vinden t op zn tijd erg leuk, maar pak een ander restaurantje als je rustig bij het kaarslicht je geliefde wil vertellen hou veel je van haar/hem houd) Binnenkort gaan we weer eens langs....
Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Hartstikke leuke gezellige tent als je daarvan houdt. We druk qua personeel involvement en soms wel beetje te amicaal ,maar het eten is prima maar soms chaotisch geserveerd. De zeebaars was niet helemaal gaar, maar dat werd even later gewoon gefixed en we werden gecompenseerd met gratis rondje drank. Uitstekende verse pasta en lekkere huiswijn.