Farasa Exotic Food

• Af te huren , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen
7,1
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Af en toe haalt ons gezin sinds we in Floriande wonen (2013) hier een afhaalmenu. Kwaliteit is over de jaren heen constant en goed! Al hoewel je er ook zou kunnen zitten (er is ruim genoeg plaats) is dat niet aanbevelingswaardig: de ambiance is op het klinische (wit & systeemplafonds) van het naastgelegen 'Spaarne Ziekenhuis' af en mist warmte. De ligging nodigt er ook niet toe uit (woonwijk). Daarentegen is de roti-kaart onovertroffen en daar gaat het ze zelf ook al jaren om, lijkt de boodschap van dit afhaalrestaurant.
Glenda A.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Heerlijk vers en superlekker voor een snelle&lekkere hap. Sinds ik een vriendje heb in Hoofddorp eten we weleens hier. Het is niet interessant als je romantisch uiteten wilt maar echt wel om de heerlijke smaak te beleven, mijn complimenten voor de kok en voor diegene die de variatie in de gerechten heeft bepaald! De roti variaties zijn overheerlijk. De portie kipsaté waar mijn vriend zo dol op is smaakt echt naar de Surinaamse satésaus. De verse peper (sambal) is op mijn bordje onmisbaar haha! Ik raad het iedereen aan die voor een lekker&verse/snelle hap surinaams wilt eten...
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Ik kom regelmatig bij Farasa en vind dit een zeer goede toko. Het eten is erg lekker, vooral de saté, gemaakt van gemarineerde kip met een lichtpikante satésaus. Verder zijn de roti's ook erg smakelijk, de keuze die je hebt is erg groot.

Vandaag een bara bakkeljauw gegeten, met peper en zuur, 1 van mijn favourite snacks, een aanrader!

Het is een moderne zaak met een vriendelijke bediening, er wordt ook bezorgd in de omgeving.

Kortom, iedereen die eens iets anders uit wilt proberen en erg lekker eten wilt proeven, ga naar Farasa!

Marc Vink
Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Hier wel vaker wat wezen halen met familie en vrienden.

Het eten:
Naar mijn mening kan je niet zeggen dat het eten smerig is, het is wel degelijk lekker maar vrij simpel vergeleken met andere Surinaamse toko's. Je kan hier wel een goede roti halen met meer dan genoeg eten per portie.

De service:
Vaak zijn de broodjes op, daarbij raad ik mensen aan om in de middag te komen. De man die meestal achter de balie staat is vriendelijk en staat u snel te woord.

Het decor:
Vrij simpel, modern en valt niet echt iets op aan te merken. Dit is niet bepaald een zaak waar je wat eet, maar eerder eten haalt.

Ik denk dat ik hier ooit nog wel eens terugkom.
Noor .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Tsja, wat zal ik zeggen? Wij kunnen ons niet vinden in de reacties dat het eten hier zo heerlijk is. Wij vonden het behoorlijk tegenvallen. De rotiplaat smaakte nergens naar en is erg droog en kruimelig. De kouseband was waterig (??). In de aardappels was geen spoortje van kerrie te bekennen. Alleen de tempé was goed te doen. Oh en de bara. Mijn vriend had niets positiefs aan te merken. Waarschijnlijk door de teleurstelling. Als ik hier lees dat het ergens goed is, dan kan ik er meestal vanuit gaan dat dat zo is. Maar in dit geval...
Wellicht bestaan de klanten voornamelijk uit ziekenhuispersoneel en patienten van het Spaarne. Tsja, als je ziekenhuiseten gewend bent...
Ik mag alleen wel hopen dat de service en sfeer in het ziekenhuis niet onderdoet voor de service bij deze toko. Ze waren niet onaardig, maar stonden een beetje te kletsen en te lanterfanten bij de balie.
Ja, het ziet er hier netjes en schoon uit. Dat klopt dan wel.
Maar verder vind ik het niks. Bovendien kun je inderdaad heel slecht je auto kwijt. Wij komen hier niet terug.
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2012
Dit (afhaal)restaurant is een absolute aanrader. Maar ga eens een keer niet afhalen, maar daar gewoon ter plekke eten. De eigenaar kon me melden dat het parkeerprobleem de boosdoener is. Niets aan de hand. Farasa is ook prima met de bus te bereiken. Gewoon bij halte ‘Spaarne Ziekenhuis Hoofddorp’ uitstappen en door het ziekenhuis lopen. Aan de achterzijde van het ziekenhuis zie je dan links een gebouw. De ingang van het restaurant(je) zit aan de linker zijkant van dit gebouw. Vanuit het restaurantgedeelte blijf je zicht houden op de kok. Het grote luik, die als afscheiding dient tussen restaurant en keuken, blijft gewoon open. Dit lijkt me een goed teken. Men heeft niets te verbergen. De mannelijke bediening is zeer vriendelijk en gastvrij. Omdat onze dochter twijfelde over een gerecht bood hij als service aan om een beetje van dit gerecht eerst eens te proeven. Zo hoort het. Geweldig! Farasa biedt een zeer uitgebreide menukaart aan. Wij hebben twee soorten roti's (kipfilet en rundvlees) met aardappelen en kouseband en een rijst met kouseband en saté. Heerlijk! En dat voor een gemiddelde menuprijs van € 12,-- inclusief drinken. We gaan zeker een keer terug.