Far Out

Boulevard Paulus Loot 75 2042 AD Zandvoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Far Out

S S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Gegeten: calamares: 7,95, sunset framboos-aardbei smoothy: 5,95, broodje: buffel mozarella 8,95, gerookte zalm 8,95, thai beef salade 14,95

alles zeer ruime porties en zeker niet bezuinigd op ingredienten, integendeel.

in vergelijk bijv. met broodje zalm bij De Vooruitgang in Eindhoven a 9,50: 2 dikke sneeen luxe bruin brood (waarom? 1 was belegd en de ander lag er half op en was teveel, blad sla, wat plakken zalm, budget kappertjes, en strepen mayo zonder veel smaak, is het broodje zalm bij Far Out van top kwaliteit, gesorteerde sla met lenteui, bladpeterselie, kapperappel, rode ui, rucola, friseesla, pijnboompitjes, cocktailsaus in apart kommetje, kwaliteits zalm
Topski .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Wat een leuke strandtent is dit, lekker ruim ingericht terras, ongedwongen sfeer, lekkere loungemuziek.
Voor lunch hadden we een heerlijk knapperig broodje kroket, prima rosé, goede koffie.
Bediening niet opdringerig aanwezig, wel alert.
Met de zee op loopafstand, ruim zicht op het strand, is er niets meer wat je ontbreekt. Tip voor een mooie, relaxte zomer- of herfstdag!
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Heerlijk zonnige dag komen wij met z'n 5en, voor borrel en avondeten. Bediende nam amper de moeite ons aandacht te geven. Wij wilden graag een schaduwplek, de jongeman in bediening was op randje van onbeleefd. Jammer want dat zette gelijk de sfeer. Verder bediende hij ook uit de hoogte. Avondeten was okay, wij namen allemaal sate want de rest was enorm duur op de kaart. Sate matig en friet wel lekker maar reuze gezout, dit ook gemeld.
Douwe K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Hier op een stormachtige dag geluncht. De inrichting van het restaurant is heel mooi, veel hout en licht. Wat verder opvalt is de ruimte tussen de tafeltjes, je zit niet - zoals bij veel restaurants - bij elkaar op schoot. Buiten op terras is het idem (zagen we). Bediening was netjes en snel (was erg rustig in de zaak). Kozen voor de soep van de dag. Die viel helaas tegen, erg waterig. Maar zeker een locatie om een keer terug te komen.
Jacques B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
De prijs is te hoog. Inderdaad je krijgt lekker eten. Maar wat is deze tent duur. En voor 25 euro spareribbs??? En ook nog eens weinig. Het spijt me zeer dat is te veel.
Geachte heer/ mevr, Wij zijn ons bewust van het feit dat wij hebben gekozen om ons vlees bij een top leverancier te bestellen. De hoeveelheid spareribs die u heeft gekregen weegt 750 gram, dat is een maaltijd waar soms zelfs met twee personen van wordt gegeten. € 24,95 is dan ook niet veel als u het gewicht en de kwaliteit bekijkt. Gelukkig hebben wij ook heerlijke pasta's voor nette prijzen. We hopen u nog eens te zien en wensen u een fijne dag.

Reactie van proever:

Beste

Natuurlijk, ik klaag niet over de kwaliteit. Maar ik heb zeker geen 750 gram gekregen. Wel een verhaal over het gewicht dat dit gewogen wordt voor het koken. En u kunt mij niet wijs maken dat dit zelfs voor het koken 750 gram woog. En je kon er zeker niet met 2 personen van eten. Neem de kritiek ter harte en maak er iets beters van. Na mijn klacht heb ik uiteindelijk een klein stukje er bijgekregen. Kwaliteit en prijs behoren in verhouding te staan. En dat is het helaas niet.

anf 2e reactie van restaurant:

Beste heer/ mevr, Ik vind het vervellend te horen dat u zegt echt zo weinig te hebben gekregen. Dat zou niet zo mogen zijn. Het gewicht wordt inderdaad gewogen en geportioneerd. Ik nodig u uit om de Spareribs nog een keer te komen eten, dan krijgt u ze van ons. Indien ik u gegevens via de mail mag ontvangen, stuur ik u iets toe zodat u hiermee langs kunt komen. Ik begrijp dat u een serieuze recensie schrijver ben en hoop dat u ook onze andere berichten leest. Excuus voor de teleurstelling.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Wat is het toch met strandtenten en een fatsoenlijke prijs-kwaliteitbalans? Het eten en service bij Far Out zijn prima. De spare-ribs, de pasta en de hamburger zijn smaakvol maar zeker niet verfrissend goed. De prijs doet denken dat je in een zeer exclusieve tent zit, maar dat is het niet, het is gewoon een strandtent. En waarom kan kraanwater niet in een karaf worden geserveerd? Toch jammer.
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Zaterdagmiddag om half 5 met zijn 4-en op het terras beland en een (uitstekend getapt) biertje gedronken. Om ons heen kijkend zien we een schitterend terras, mooi ruim opgezet met prachtige houten meubels, die ook nog eens heerlijk zaten. Uitstekende eerste indruk dus.
Een klein hapje (gefrituurde inktvis) besteld bij het drankje. Dat was van een dermate uitstekende kwaliteit (vers, goed gebakken, knapperig, niet vet, opgediend met veldsla) dat we om de menukaart hebben gevraagd. Deze beachclub blijkt ook een restaurant te zijn met een verrassende kaart. Geen frequente strandbezoeker, was ik verrast over het aanbod op de kaart. We besloten te blijven "hangen" en onze reservering elders (in Haarlem) af te bellen.

De heren kozen voor de rib-eye. Een behoorlijk stuk vlees, goed gerijpt, van Iers rund. De dames kozen voor een lady-steak, een tournedos die er ook zeer aantrekkelijk uitzag.

We hebben wel vaker een uitstekend stuk vlees gegeten, maar dat was helaas meestal niet in Nederland. Deze rib-eye was zo voortreffelijk bereid (heerlijk gekruid, precies goed gegrilld) dat hij zich wat mij betreft zeker kan meten met de beste stukken vlees die ik in het verleden gegeten heb, in buitenlanden als Argentinië, Mexico en de mid-west van de USA.

Wat goed om te weten dat er zich zo een adres in Nederland bevindt!
Ik rijdt hier graag 50 km voor om.

Het werd een perfecte zaterdagavond, de bediening was zeer vriendelijk, erg soepel en de fles Rioja die bij al dit lekkers dronken smaakte alsof we in Spanje zelf zaten.

Een groot compliment voor Carin en Rob Petersen, (echt gastvrije mensen!) en hun keukenbrigade. Wij komen hier zeker vaker, ook als we niet (helemaal) in de buurt zijn!

Woodbrooke .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Op 1 mei 2014 ter ere van mijn verjaardag bij Far Out gegeten.
Een strak, maar warm ingerichte beachclub met een toegewijde crew.
Werd door eigenaren Carin en Rob Petersen gefeliciteerd en kregen direct een drankje aangeboden, mooie ontvangst !

Vooraf kozen wij voor inktvis en gamba's. Inktvis was precies goed, niet te lang, niet te kort gegaard. De gamba's met knoflook en chili waren ook erg lekker bereid.
Daarna namen we een tomahawk, waar we al veel over gehoord hadden.
Een prachtig stuk gegrild rundvlees aan het bot, op ons verzoek krokant van buiten en rood van binnen. De cuisson was boven elke twijfel verheven, het bijgeleverde steakmes sneed eerst door de krokante buitenzijde, daarna door de boterzachte malse rode binnenkant van de rib.
Wat een smaaksensatie !
Het garnituur van zelfgesneden frites en gegrilde groenten paste er perfect bij.
De rode huiswijn was prima. Geen enkele zichzelf respecterende patron zal een matige schenken.

eindoordeel: prijs/ kwaliteit dik in orde, bediening voorkomend en vriendelijk, voedselkwaliteit top.
Een echte aanrader dus.

Peter Blok Bentveld
Ton I.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Ben een beetje verbaasd dat de laatste recensie van Far Out teruggaat naar augustus 2013. Ik heb de indruk dat het restaurant sindsdien totaal veranderd is. Hoofdspecialiteit nu is grill en pasta. Na de Mojito's aten we een tomahawk steak (610 gr voor twee personen), een flinke rode poon en een heerlijk stuk met verse Provençaalse kruiden gekruid filet van een Gaasterlands varkentje. Vooraf deelden we een broodplankje (ailoli, tapenada) met gefrituurde baby inktvisjes en geroerbakte garnalen in de knoflook, peper met veldsla. Ons dessert bestond uit heerlijke chocoladetaart, koffie en mascarpone met aardbeien en crispy chocola. Het eten was zonder meer perfect in alle facetten. Niet teveel gedoe eromheen, geen sauzen e.d. De steak was super zacht en precies goed gegrilld, en dat gold ook voor de varkensfilet. Zacht maar toch een prima bite. De rode poon was behoorlijk groot en kwam ook prima gegaard uit de keuken. Bij vis geldt wat mij betreft eigenlijk altijd, iets minder gaar mag ook, maar de poon was prima. De bediening was flexibel genoeg om aan ons verzoek tegemoet te komen de drie voorgerechten op tafel te zetten zodat wij er makkelijk uit konden eten en delen. De bediening was vriendelijk en prompt, en het feit dat er een keer een bestelling vergeten was doet daar niet aan af. Helaas kwam de chef niet meer langs wat we hadden graag willen weten waar dat heerlijke vlees vandaan kwam. Een ander belangrijk en toch spectaculair aspect van Far Out is het kader. Een strandtent geheel opgebouwd uit prachtig hout, in Scandinavische stijl. Het houten meubilair was er prima bij gekozen en de open haar een heerlijke plek om aperitief of koffie te gebruiken. Ook het terras zag er perfect uit maar we hebben daar geen gebruik van gemaakt omdat het te koud was. Niet echt goedkoop (35 pp excl. cocktails maar inclusief een glas wijn, Rioja of Cabernet Sauvignon was de keuze) maar wat doet dat ertoe als de geleverde waar 100% voldoet. Kortom, een mooie tent, een mooie plek en heerlijk eten ... wat wil je nog meer. Aanbevelenswaardig, ook voor die mensen die in het verleden op die plek een slechte ervaring hadden. Geef het nog maar een kans, je zult niet teleurgesteld zijn.
Priya M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Op deze warme dag streken mijn vriendinnen en ik neer bij Far Out in Zandvoort. Mijn vriendin is een vaste bezoekster van deze tent en moest en zou ons kennis laten maken met oa de tapas
We zaten heerlijk in de zon (lees werden zelf gefrituurd, maar dat mocht de pret niet drukken want hoevaak kunnen wij in NL genieten van de zon), en bestelden na een uurtje wat tapas.
We kozen voor het Spaans brood met aiolie en tapenade, de gefrituurde baby inktvis en de gemarineerde baby inktvis. Het was ontzettend heerlijk en zelfs de musjes lieten deze kans niet lopen om brutaal kruimeltjes mee te pikken op ons tafeltje.

De bediening liet wel op zich wachten maar dat zagen wij op deze warme en drukke dag wel door de vingers.
Snabbel .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Vol verwondering lees ik eerdere recensie's. Wij hebben namelijk helemaal niet zo genoten van het eten. Wij zijn gek op tapas en hebben dit al op verscheidene plekken gegeten. Maar de "tapas gerechten" van Far Out zou je niet eens in de schaduw van echte tapas mogen zetten.

We begonnen met brood, kippenpoten en inktvisringen. Die smaakten goed, op de kippenpoten na, die waren heel flauw van smaak en leken wel opgewarmd in de magnetron.

Bij de 2e ronde bestelden wij de garnalen in chili-knoflooksaus en gemarineerde inktvis. Beide waren echt niet lekker en heel smakeloos. De garnalen waren heel zoet. Het leek wel alleen chilisaus met wat tomaten, dille en peterselie. Geen combinatie als je het mij vraagt, oosterse chilisaus met dille... Zout en peper waren vergeten en ook de knoflook was ver te zoeken.

Toen wij hier de bediening over aanspraken (die trouwens erg onervaren overkwamen) en het eten terug stuurden kregen wij als antwoord: "Dit is de smaak van het gerecht, kan er verder niks aan doen" en de borden werden weer op tafel gezet. Lekker gastvriendelijk!

Uiteindelijk zijn wij dus ontevreden de deur uitgegaan omdat dit vooral niet netjes is opgelost door het personeel van Far Out, wij hebben letterlijk E15.90 weggegooid en zijn met een vieze nasmaak weggegaan. Wij zullen hier dan ook nooit meer terug komen en het ook zeker niet aanraden bij anderen.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Beachclub in Zandvoort en bij een avondzon, 25ºC, met uitzicht op zee kan de ambiance bijna niet beter. De gerechten op de kaart waren een combinatie tussen Spaanse tapas en wat "Nederlandse" gerechten zoals patat en saté.

De bediening was vriendelijk en correct, echter toen het wat drukker werd, duurde het af en toe vrij lang voor je wat kon bestellen. Daarnaast waren er enkele kleine schoonheidsfoutjes zoals gerechten bij de verkeerde tafel brengen

De saté was erg lekker en zacht. Van de tapas hadden we de pan met aioli en die aioli was echt lekker pittig er is niet bezuinigd op de knoflook. De gamba's waren ook goed bereid in een wat zoetige saus, waarin wellicht wat minder suiker had gemogen. Al met al lekker gegeten.

Far Out ligt op het strand en bij mooi weer is er haast geen betere plek te bedenken. De kaart is met veel tapas anders dan de "normale" eetcaféachtige kaarten die strandtenten meestal hebben, maar wel aangevuld met gerechten als saté. Wie 's-avonds nog het uitgaansleven in wil duiken, kan beter geen aioli nemen.
Alupker .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Wat een heerlijke plek. Fantastisch gegeten. In 2 dagen tijd 2 x lunch en allerlei tapas.. Zelfgebakken brood, alles was super vers en smakelijk. Het terras met comfortabele banken was fantastisch om in de zon het ibiza gevoel te krijgen. De eerste dag was met regen ook heerlijk om binnen vakantiete vieren!
Jenniebeuk .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Heerlijk gegeten bij Far Out. We hadden 4 tapasgerechten uitgekozen met z'n tweeen. Het lijkt niet veel maar was meer dan voldoende. Vooraf hebben Spaans brood gegeten, heerlijk vers warm brood! Personeel was vriendelijk en behulpzaam, ook toen we na het eten buiten nog een kopje koffie wilden drinken.
Het enige nadeel is dat de tafels en stoelen nogal robuust zijn en je dus niet zo knus bij elkaar zit. Verder een leuke relaxte en ontspannen sfeer.
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Wat een heerlijke beachclub! We werden in 1e instantie gelokt door de mooie grote steigerhouten banken met kleurige kussens, die niet echt op het terras staan, maar meer ervoor; met de voeten in het zand en de blik op de zee. Toen het wat frisser werd, gingen we achter het glas, uit de wind, maar nog steeds in de zon zitten, vlakbij de gezellige zitkuil. Om vervolgens echt lekkere tapas te eten; verschillende soorten kaas op een mooie plank, heerlijke gemixte gebakken groenten en een gepofte aardappel met kruidenboter. Tamelijk duur allemaal, maar dan ook wel erg lekker. De service is goed; snel en erg goedlachs. Een duidelijk ervaren en waarschijnlijk vaste crew naast jonge, enigszins aandoenlijke nieuwe medewerkers, die ook zichtbaar hun best doen.
EliseSissy .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Na een aantal jaren zeer goed te hebben gegeten en gedronken bij Beachclub Far Out, hebben we besloten om hier ook onze bruiloft te gaan vieren. Eigenaresse Carin is erg gastvriendelijk. Ook haar man, haar zonen en alle andere personeelsleden zetten zich vol enthousiasme in voor de zaak. Far Out heeft een frisse, moderne, Ibiza-style uitstraling. In het voorjaar en de zomer is het enorm goed vertoeven op het grote terras met steigerhouten banken en 'lounge' kussens. De maaltijdsalades zijn een aanrader en in de avonduren lenen de lekkere Spaanse tapas, het uitzicht op de zee en de kitesurfers zich goed voor een ultiem lange en zwoele zomeravond.