Fameuse

Vrijthof 14 6211 LD Maastricht Nederland Kaart
31-433219044

Over restaurant Fameuse

Hartje Maastricht serveert Italiaanse bites

Het terras van restaurant Fameuse ligt aan het gezellige Vrijthof. Terwijl je je tanden zet in een van de heerlijke Italiaanse gerechten, geniet je van de mensen om je heen. Het keukenteam staat de hele dag voor je klaar met ontbijt, lunch, diner of een hapje en een drankje. Eigenaresse Monique Jongen is een en al passie als het over Italië gaat. Dat zie je terug in de stijlvolle inrichting, het gebruik van verse producten en Italiaanse kwaliteitswijnen.

Meer informatie over restaurant Fameuse

Aavandepas .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De vitella tonato was bremzout, de sliptong niet goed schoongemaakt (bloedresten) en de frites te hard gebakken. De bediening was correct en vriendelijk. De kok moet nog veel bijleren! Voor ons blijft het bij dit ene bezoek.
Paulvanmarrewijk .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Voor- hoofd- en nagerecht voor 5 personen. Prima bediening en het eten was heerlijk en ook goed warm geserveerd. Open keuken waarin de klaarmaken van de gerechten is te volgen. Prima prijs-kwaliteitsverhouding ! Heerlijke Carpaccio met gebakken tuinbonen (apart en heerlijk), lekkere verse pomodori, heerlijke lasagne bolognese en voortreffelijke zelfgemaakte tiramisu. Alle 5 dik tevreden !
Josnederpelt50 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Goede bediening, personeel erg vriendelijk. Heerlijk gegeten. een aanrader. Restaurant is op een mooie lokatie, Het vrijthof. Klasse!!
Davidloos .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
De pasta met scampi is niet aan te raden, de pasta carbonara was wel heel lekker. De bediening was uiterst vriendelijk.
Ina P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Met zijn zessen gegeten, er werd tijdens het hele diner niet gevraagd of we nog wat te drinken wilden, ondanks wij de lege glazen en flessen klaarzetten op de hoek van de tafel. Biefstuk teruggestuurd, was echt van slechte kwaliteit, droog, niet medium gebakken. Wel weer iets anders mogen bestellen. Toen we weggingen werd niet gevraagd of alles naar wens was geweest en er werd niet eens gedag gezegd. Wellicht kan je er goed op het terras zitten met een borrelhapje, maar eten kan je beter ergens anders doen. Zonde van de € 150,00, had ik beter ergens anders kunnen besteden
Sjoske1 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een moderne zaak kleurrijk ingericht met vriendelijke en vlotte bediening. Het eten was prima. Als voorgerecht een lekkere en uitgebreide Italiaanse tapas schotel. De hoofdgerechten waar wij voor gekozen hadden waaronder risotto en pasta waren allen met een heerlijke saus op smaak gebracht. De prijs kwaliteit verhouding is misschien iets aan de dure kant maar daarvoor zit je dan wel op het Vrijthof.
Ckamphues .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Een geweldige avond gehad. We raden iedereen aan om het voorgerecht met gemengde warme en koude gerechtjes te nemen, let wel op dat het heel goed vult. Wij hebben bijna allemaal onze (overheerlijke) hoofsgerechten niet opgekregen wat echt jammer was gezien het zo lekker was allemaal.
Bediening was heel vriendelijk en het was leuk dat je de keuken in kon kijken. De prijzen zijn ook zeer goed te doen. Wij hebben echt een top avond gehad. (En nog bedankt voor de doggybag, zelfs na een magnetronnetje heb ik er nog van genoten
Scheffie .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben zaterdag 3 oktober heerlijk buiten op het terras in de zon gezeten en geluncht. Broodje gerookte zalm, was heerlijk en we werden vriendelijk bedoeld door serveerster. Toen we nog een klein stukje brood op het bord hadden liggen kwam de Baas ons melden dat het brood zou uitdrogen in de zon, dus met andere woorden: eet snel je bord leeg en vertrek want dan kan een ander aan je tafel gaan zitten. We zaten toen precies een half uur, en hadden een uitgebreide lunch met drinken besteld voor 20 euro. De gastvrijheid van de Baas was een domper en dermate bot dat we er een nare herinnering aan hebben.
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Niet gegeten, 8 voor eten baseer ik even op een koekje bij de koffie. Na een lange stadswandeling voor dit terras gekozen omdat er een plekje vrij was buiten onder een warmtelamp. Ober kwam al snel langs om te vragen wat we wilden nuttigen. We wilden nog even in de kaart kijken. Daarna liep hij wel steeds langs maar ons werd niets meer gevraagd. We schoten hem aan en konden toen een kopje koffie en latte hazel bestellen. De koffie was prima van smaak maar niet warm genoeg. Ook niet zo koud dat je kunt "klagen" maar wel zo lauw dat je hem snel moet drinken. Jammer, ik zit graag een half uur op een terras met mn handen om mn kop koffie. ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar de over was afstandelijk en ongeinteresseerd. Binnen bij betalen was een gezellige jongeman die in was voor een klein grapje. Het is zo gemakkelijk. Bij verlaten van terras liep ober ons voorbij en bleef recht vooruit kijken zonder te groeten. Ik voelde me niet erg welkom. Allemaal niet heel erg maar ook niet heel gezellig en ach, volgende keer kies ik een ander terras. Keuze genoeg op de Vrijthof.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Gisterenavond een terrasarrangement bij Fameuse op het Vrijthof meegemaakt, voor het concert van André Rieu. Complimenten! Het eten was niet alleen erg lekker, ook nog warm en dat lijkt me geen gemakkelijke opgave als je een heel terras tegelijkertijd moet bedienen. Het vier-gangen menu was superlekker en dan nog niet eens te spreken van het dessert. Tjonge, om je vingers bij af te likken. Ondanks het minder goede weer, een super avond gehad en daar hebben de gastheer/gastvrouw en medewerkers van Fameuse aan meegeholpen. Dank! Top!
Esvee78 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Afgelopen weekend gegeten in dit "Italiaans" restaurant.

We kregen een tafeltje vlak naast (15 cm tussen ons tafel en hun tafel) een groep luidruchtige (dronken?) groep. Leuk.

Bij het serveren van een aperitief (Prosecco) werd er geen olijfje, zoutje of iets dergelijks aangeboden.

Als voorgerecht een rundscarpaccio gegeten. Dit was nog lekker. Als hoofdgerecht de risotto vitello besteld (volgens de menukaart met zacht gegaard kalfvlees met bospaddestoelen). Ik kreeg een bord met platgekookte rijst die nog in de bouillon aan het zwemmen was. Bospaddestoelen lagen er niet tussen en het kalfsvlees was overgaar en taai.

Dan toch maar tegen beter weten in, een dessert besteld: de klassieker... een tiramisu. Ik vermoed dat de chef het recept kwijt was, want wat ik voorgeschoteld kreeg was géén tiramisu. De boudoirkoekjes waren keihard. Daaronder zat een "soepje" van koffie en amaretto.

Omdat de carpaccio nog lekker was geef ik een drie. De andere gerechten waren om te huilen.
Myrthe E.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Prima eten voor een prima prijs. De bediening is erg leuk, lekker informeel. Gelegen aan het Vrijthof, onwijs druk. Maar echt een value for money tent. Geen culinaire hoogstandjes maar een lekkere goede maaltijd. Zeker een aanrader voor liefhebbers van de italiaanse keuken!
Melanie N.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
De bediening was onpersoonlijk en erg gehaast, waardoor er geen relaxte sfeer in het restaurant heerste.
Voorgerecht super lekker, alleen het hoofdgerecht de lasanga bleek van binnen koud te zijn. Gerecht terug gestuurd, maar deze werd te snel warm gemaakt, waardoor de kaas te hard was geworden om op te eten. Wel een drankje van het huis aangeboden gekregen.
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2012
Dit was een tegenvaller. Met vijf personen hier gegeten, twee met voorgerecht, de anderen namen een mandje stokbrood om de tijd te overbruggen. Helaas werd het niet tegelijkertijd geserveerd, dus die vlieger ging niet op. Een karaf water was geen optie, men kon er niet aan beginnen, want dan wilde iedereen dat(!). Een glas per glas wijn mocht dan wel. De lasagne was echt lekker, de andere vier gerechten onder niveau, zeker voor de rijs die we ervoor betaalden. Het was mooi weer dus lang buiten zitten niet echt een straf, maar van 18.00 tot 21.00 is wel echt Italiaans tafelen..
Verdi001 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Het eten was best lekker maar we moesten redelijk lang wachten op de bediening. De mensen waren wel erg vriendelijk. De porties mogen groter.