Factory Kitchen

Zuidsingel 66 3811 HD Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Factory Kitchen

De andere kant van de wereld

De Nieuw-Zeelandse keuken midden in Amersfoort! Het decor van bruin leer, baksteen en hout doet warm en stoer aan. Dit concept zie je ook terug in de manier van presenteren: friet wordt hier geserveerd in een echt frietmandje. De Engelse menukaart is veelzijdig en staat vol met gerechten een wereld van je vandaan.

Meer informatie over restaurant Factory Kitchen

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Patricia L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de verschillende wijntjes & biertje waren ook uitstekend. Bediening vriendelijk en nam de tijd voor ons. Komen zeker nog een keertje terug, tenslotte hebben we nog "maar" 2 menu's van de kaart kunnen proeven!
Larissa M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijke, supergoed belegde burgers hebben wij hier gegeten! Ons doel is om alle burgers van Amersfoort geproefd te hebben, en deze staan (zowel de normale als de vegetarische) tot nu toe met stipt op nummer 1! De sfeer in het restaurant is ook goed en de bediening maakt gezellig een babbeltje als de drukte het toelaat. Wij gaan voor onze volgende burgerdate niet een andere burger proberen ergens anders, maar weer deze overheerlijke burgers bestellen in The Factory Kitchen!
Proefanoniem L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Een gezellig restaurant aan de Zuid Singel te Amersfoort. De Nieuw Zeelandse gerechten zijn heerlijk van smaak. De bieren en wijnen komen ook uit Nieuw Zeeland en smaken erg goed. Een heerlijke avondje uit eten. Voor herhaling vatbaar.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Erg lekker gegeten! Genoeg keuze op de kaart! Alle wijnen en bieren uit Nieuw-Zeeland. De eigenaresse kan hier veel over vertellen. Gezellig sfeer, we komen zeker terug!
Erna E.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een relaxte Nieuw Zeelandse sfeer.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk geluncht! Fish and chips, zalige kabeljauw in heerlijke panade met daarbij frites en een bakje ravigotte saus. Ruime portie, 2 grote stukken vis per persoon. Vriendelijke bediening, goeie sfeer!
Marcel F.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Afgelopen weekend in dit restaurant gegeten. Het eten was OK, maar niet in verhouding tot de prijs die er voor betaald moet worden. Voor de side dishes betaal je 4 euro per dish terwijl het hoofdgerecht zelf al aan de prijs is.
Ook voor een kopje thee betaal je 3 euro.
Over het algemeen dus veel te duur voor wat je ervoor krijgt.
rene W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk eten, ongedwongen sfeer en fijne bediening
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Als voorgerecht de gebakken camembert met een lekkere pittige chutney. En als hoofdgerecht de lamrack met romige aardappelpuree, en groentjes. En een overheerlijke jus! Lekker glas rode wijn erbij. Het restaurant is in kerstsfeer erg gezellig en voelt warm aan! Bediening is vriendelijk, gastvrij en in voor een praatje! Kortom een gezellige en culinaire avond!
Proefanoniem L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de familie. Uitgebreid menu met volop keuze, vis, vlees, vegetarisch en niet vergeten de lekkere nagerechten. Bieren en wijnen komen uit Nieuw Zeeland. We vinden het restaurant een echte kiwi sfeer hebben.
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Een teleurstelling . Vraag je om een fles huiswijn blijkt er op het eind een fles wijn van 38 euro in rekening gebracht. Service van niets dus. Restaurant veel te duur voor wat ze serveren.
31 S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Het zou een gezellig avondje uit moeten worden, maar het lieo qua eten duidelijk anders. Een tweetal voorgerechten werden opgesierd met Melba toastjes en dat voor bijna €13! De noodles van een ander voorgerecht waren verbrand. Twee hoofdgerechten moesten worden teruggestuurd omdat ze ronduit koud waren. De ober vergat welke gerecht van wie was en diende de opgewarmde prak (zo zag het er uit en smaakte vervolgens dienovereenkomstig) op zonder na te denken. De geserveerde glazen witte wijn waren erg karig.De keukenbrigade had duidelijk haar avond niet. Kortom we waren erg teleurgesteld.
Lieke W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het interieur zou direct sfeervoller zijn als de kaarsjes aan waren. De enige ober was te druk deze aan te maken. De gerechten waren origineel en erg smaakvol. Helaas was de keuze glutenvrij zeer beperkt.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Ik heb hier zaterdag met mijn man gegeten. We kwamen 17:25 binnen en bestelde om 17:40 ons eten. Nog geen tien minuten later hadden we ons voorgerecht; wat ons betreft iets snel. Daarom gevraagd of het hoofdgerecht voorlopig kon wachten. Er werd aangegeven dat dit lastig was omdat het straks druk zou worden. Met een beetje tegenzin was dit oke. Ik was dan ook meer dan verbaast toen 5 (!) minuten later twee hoofdgerechten voor onze neus werden gezet door dezelfde persoon. Toen ik mijn verbazing kenbaar maakte zij hij; 'sorry, het gaat straks erg druk worden dus het kan niet anders'. En daar was de kous mee af. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ongelofelijk!! Ik heb mijn hoofdgerecht half laten staan; ik zat nog te vol. Om drankjes werd de hele avond niet gevraagd. 18:05 waren we dus 2 gangen en 1 drankje verder en vertrokken we. Om het goed te maken hoefde we de rekening (op groupon na) niet te betalen. Een schrale troost... Erg jammer; ik lees verder veel goede resencies dus wat een pech voor ons.
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren stond The Factory Kitchen op ons programma. We werden vriendelijk welkom geheten en mochten zelf een plekje kiezen in dit restaurant vol hout, gereedschappen en leuke, vintage reclameborden. Omdat de levering van speciaalbieren uit Nieuw-Zeeland niet constant is en ze hierdoor niet altijd dezelfde bieren op voorraad hebben, hebben ze helaas geen bierkaart. Dan maar kiezen met de hulp van de vriendelijke medewerkster. Het werden uiteindelijk twee flesjes bier en twee kleine pullen van de tap. Pas bij het afrekenen zagen we de prijzen hiervan; 6 euro en 4 euro per stuk, best prijzig voor speciaalbier en (huis)pils. Maar goed, wel apart en best lekker. Veel enthousiaster zijn we echter over onze hoofdgerechten. Die maken alles goed. We kozen allebei voor The Factory Burger en wat was dit een reuzekeuze! Een plankje met hierop een gigantisch groot, zwart sesambroodje (zwart vanwege het Nieuw-Zeelandse rugbyteam met de bijnaam All Blacks). Hiertussen zat niet alleen een smakelijke burger, maar ook o.a. sla, bieten, ananas, kaas, bacon(?), augurk, saus en een spiegelei. Met een enorme spijker erdoor om de boel bij elkaar te houden :-) Erbij nog een frituurmandje friet en een potje Heinz mayonaise, heerlijk! Ook de medewerkster en de chef/eigenares zijn het terugkomen waard. Oftewel: see ya!
P en S .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Stoer. Dat is de beste typering voor dit restaurant. De aankleding is stoer met veel hout en steigerbuis, de ober in een houthakkersshirt en de Nieuw-Zeelandse gerechten zijn stoer, zoals Duck fat fried chicken, Lemon pepper crusted calamari en The Richie McCaw Burger. De calamari was verrassend omdat het niet de standaard inktvisringetjes zijn zoals je veel ziet, maar anders gesneden, stevig gepeperd en mooi opgemaakt op een leisteen. Als je honger hebt na een dag houthakken, dan bestel je de McCaw burger. Bijgerechten zijn niet nodig. De burger is gelaagd vanaf het zwarte brood, bietjes, sla, ananas en natuurlijk de burger zelf, allemaal in bedwang gehouden door een flinke spijker. De wijnen zijn uiteraard ook N-Z en we kozen een pinot gris met een mooie afdronk en een stoere shiraz die zijn mannetje stond bij de burger. Er ging was mis bij een van de burgers maar dat werd netjes opgelost. We hebben een erg leuke avond gehad.
Tim R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Vandaag hier met een Groupon-actie gegeten. We fietsen vaak langs dit restaurant en waren erg nieuwsgierig. Dus toen we deze Groupon-actie zagen, dachten we even te kunnen 'voorproeven'. De deal was een steak, met friet én onion rings. Ik was toch wel enigszins teleurgesteld dat ik de onion rings niet op mijn bord kon vinden! En 4 euro voor een klein biertje vind ik toch ook wel enigszins aan de prijs..

Natuurlijk: Aan ons hebben jullie minder verdiend dan aan de klanten die het volledige bedrag voor hun menu betaalden. Echter als je als restaurant meedoet met een dergelijke actie, zorg dan wel dat je er volledig voor gaat. Ik weet nog dat wij een Groupon hadden gekocht voor een Thais restaurant, waar we vervolgens nog minimaal 10 keer zijn geweest en de volle mep hebben betaald.. Niet iedereen gaat puur voor de prijs, er kunnen ook nog loyale klanten van dergelijke acties komen!

Tevens was er ook nog een mogelijkheid geweest tot het aanbieden van een voorafje. Daar hadden we best zin in, maar die kregen we helaas niet aangeboden.

Afijn, lekker eten. Drinken toch wat prijzig, maar het belangrijkste: nog steeds erg nieuwsgierig hoe de onion rings smaken!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Goede sfeer, leuke muziek en heel goed eten. Wat wil een mens nog meer. Iets goedkoper? Moet kunnen. Voor mij een 8,5.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Uitstekend gegeten. De Lamsrack was het iets langere wachten waard! De combinatie met de aanbevolen Gamay Noir was heerlijk. Gerechten zijn zonder opsmuk maar puur en daarom zo lekker. Prettige bediening; adequaat en persoonlijk.
Roelsje .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Mijn vriend en ik zijn hier wezen dineren. Ik had de vegetarische burger. Héérlijk!
De lekkerste burger die ik in mijn hele leven heb gegeten. Zelfs in vergelijking met de burgers die ik at toen ik nog geen vegetariër was :-). Echt fantastisch eten met vrolijke bediening. Ook de inrichting van het restaurant vind ik heel leuk! Wij komen zeker nog eens terug!