Factory Kitchen

Zuidsingel 66 3811 HD Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Factory Kitchen

De andere kant van de wereld

De Nieuw-Zeelandse keuken midden in Amersfoort! Het decor van bruin leer, baksteen en hout doet warm en stoer aan. Dit concept zie je ook terug in de manier van presenteren: friet wordt hier geserveerd in een echt frietmandje. De Engelse menukaart is veelzijdig en staat vol met gerechten een wereld van je vandaan.

Meer informatie over restaurant Factory Kitchen

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Een teleurstelling . Vraag je om een fles huiswijn blijkt er op het eind een fles wijn van 38 euro in rekening gebracht. Service van niets dus. Restaurant veel te duur voor wat ze serveren.
31 S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Lieke W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het interieur zou direct sfeervoller zijn als de kaarsjes aan waren. De enige ober was te druk deze aan te maken. De gerechten waren origineel en erg smaakvol. Helaas was de keuze glutenvrij zeer beperkt.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Ik heb hier zaterdag met mijn man gegeten. We kwamen 17:25 binnen en bestelde om 17:40 ons eten. Nog geen tien minuten later hadden we ons voorgerecht; wat ons betreft iets snel. Daarom gevraagd of het hoofdgerecht voorlopig kon wachten. Er werd aangegeven dat dit lastig was omdat het straks druk zou worden. Met een beetje tegenzin was dit oke. Ik was dan ook meer dan verbaast toen 5 (!) minuten later twee hoofdgerechten voor onze neus werden gezet door dezelfde persoon. Toen ik mijn verbazing kenbaar maakte zij hij; 'sorry, het gaat straks erg druk worden dus het kan niet anders'. En daar was de kous mee af. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ongelofelijk!! Ik heb mijn hoofdgerecht half laten staan; ik zat nog te vol. Om drankjes werd de hele avond niet gevraagd. 18:05 waren we dus 2 gangen en 1 drankje verder en vertrokken we. Om het goed te maken hoefde we de rekening (op groupon na) niet te betalen. Een schrale troost... Erg jammer; ik lees verder veel goede resencies dus wat een pech voor ons.
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren stond The Factory Kitchen op ons programma. We werden vriendelijk welkom geheten en mochten zelf een plekje kiezen in dit restaurant vol hout, gereedschappen en leuke, vintage reclameborden. Omdat de levering van speciaalbieren uit Nieuw-Zeeland niet constant is en ze hierdoor niet altijd dezelfde bieren op voorraad hebben, hebben ze helaas geen bierkaart. Dan maar kiezen met de hulp van de vriendelijke medewerkster. Het werden uiteindelijk twee flesjes bier en twee kleine pullen van de tap. Pas bij het afrekenen zagen we de prijzen hiervan; 6 euro en 4 euro per stuk, best prijzig voor speciaalbier en (huis)pils. Maar goed, wel apart en best lekker. Veel enthousiaster zijn we echter over onze hoofdgerechten. Die maken alles goed. We kozen allebei voor The Factory Burger en wat was dit een reuzekeuze! Een plankje met hierop een gigantisch groot, zwart sesambroodje (zwart vanwege het Nieuw-Zeelandse rugbyteam met de bijnaam All Blacks). Hiertussen zat niet alleen een smakelijke burger, maar ook o.a. sla, bieten, ananas, kaas, bacon(?), augurk, saus en een spiegelei. Met een enorme spijker erdoor om de boel bij elkaar te houden :-) Erbij nog een frituurmandje friet en een potje Heinz mayonaise, heerlijk! Ook de medewerkster en de chef/eigenares zijn het terugkomen waard. Oftewel: see ya!
P En S .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Stoer. Dat is de beste typering voor dit restaurant. De aankleding is stoer met veel hout en steigerbuis, de ober in een houthakkersshirt en de Nieuw-Zeelandse gerechten zijn stoer, zoals Duck fat fried chicken, Lemon pepper crusted calamari en The Richie McCaw Burger. De calamari was verrassend omdat het niet de standaard inktvisringetjes zijn zoals je veel ziet, maar anders gesneden, stevig gepeperd en mooi opgemaakt op een leisteen. Als je honger hebt na een dag houthakken, dan bestel je de McCaw burger. Bijgerechten zijn niet nodig. De burger is gelaagd vanaf het zwarte brood, bietjes, sla, ananas en natuurlijk de burger zelf, allemaal in bedwang gehouden door een flinke spijker. De wijnen zijn uiteraard ook N-Z en we kozen een pinot gris met een mooie afdronk en een stoere shiraz die zijn mannetje stond bij de burger. Er ging was mis bij een van de burgers maar dat werd netjes opgelost. We hebben een erg leuke avond gehad.
Tim R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Vandaag hier met een Groupon-actie gegeten. We fietsen vaak langs dit restaurant en waren erg nieuwsgierig. Dus toen we deze Groupon-actie zagen, dachten we even te kunnen 'voorproeven'. De deal was een steak, met friet én onion rings. Ik was toch wel enigszins teleurgesteld dat ik de onion rings niet op mijn bord kon vinden! En 4 euro voor een klein biertje vind ik toch ook wel enigszins aan de prijs..

Natuurlijk: Aan ons hebben jullie minder verdiend dan aan de klanten die het volledige bedrag voor hun menu betaalden. Echter als je als restaurant meedoet met een dergelijke actie, zorg dan wel dat je er volledig voor gaat. Ik weet nog dat wij een Groupon hadden gekocht voor een Thais restaurant, waar we vervolgens nog minimaal 10 keer zijn geweest en de volle mep hebben betaald.. Niet iedereen gaat puur voor de prijs, er kunnen ook nog loyale klanten van dergelijke acties komen!

Tevens was er ook nog een mogelijkheid geweest tot het aanbieden van een voorafje. Daar hadden we best zin in, maar die kregen we helaas niet aangeboden.

Afijn, lekker eten. Drinken toch wat prijzig, maar het belangrijkste: nog steeds erg nieuwsgierig hoe de onion rings smaken!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Goede sfeer, leuke muziek en heel goed eten. Wat wil een mens nog meer. Iets goedkoper? Moet kunnen. Voor mij een 8,5.
Liesbeth.vanlenthe .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Uitstekend gegeten. De Lamsrack was het iets langere wachten waard! De combinatie met de aanbevolen Gamay Noir was heerlijk. Gerechten zijn zonder opsmuk maar puur en daarom zo lekker. Prettige bediening; adequaat en persoonlijk.
Roelsje .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Mijn vriend en ik zijn hier wezen dineren. Ik had de vegetarische burger. Héérlijk!
De lekkerste burger die ik in mijn hele leven heb gegeten. Zelfs in vergelijking met de burgers die ik at toen ik nog geen vegetariër was :-). Echt fantastisch eten met vrolijke bediening. Ook de inrichting van het restaurant vind ik heel leuk! Wij komen zeker nog eens terug!
Samih Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Leuk restaurant! Leuke sfeer en vriendelijk personeel. Vond alleen de ravioli als hoofdgerecht niet lekker. En de Choco taart als nagerecht matig. Maar mijn vriendin vond het eten wel lekker.
Proefanoniem L.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Wij eten wel vaker bij TFK. Maar dit keer hebben wij heerlijk buiten gegeten op hun gezellige terras. De gerechten waren weer erg smakelijk en met een goed glas NZ'se wijn was het heerlijk nagenieten. Een perfecte zomerse avond.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Fanatisch! Echt een aanwinst voor Amersfoort. Lamsrack was subliem, en het chocolade dessert om van de dromen. Goede wijn. Leuke uitstraling. Warm welkom, heel gemoedelijk.
Top!! Vanavond was ook gewoon een erg gezellig en relaxe avond. Zoals we het graag en vaak hebben hier in de Factory Kitchen. Wees ten alle tijden welkom en we zien jullie graag terug!

Groet, Richard
Annelien M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Zeer tevreden! Vanavond hier voor het eerst gegeten. Het was heerlijk???? voor, hoofd en nagerecht goed op smaak en uitstekende kwaliteit. Vriendelijk personeel. Gezellige inrichting. We gaan hier zeker vaker heen.
AstridvD .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Prettige ambiance, ongedwongen sfeer, prima bediening. Leuke kaart, gekozen voor de factory burger, daartoe uitgedaagd door de tekst op de menukaart (' not for the fainthearted'). Burger was inderdaad impressive, zat werkelijk van alles op wat wonderwel bij elkaar paste en erg smakelijk was. Mijn hart trok het prima, eerlijk gebied wel te zeggen dat in het verwerkingsproces mijn spijsvertering toch wel wat moeite had.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Dat was prima! Met z'n 6-en avond gegeten: vooraf kimchi kip, hert en calamaris waren prima (geen elastiek-inktvis bv) en mooi geportioneerd - daarna gold hetzelfde voor de steak, lamsrack en tonijn. Met een lekker glas shiraz bij het lam. Voor de rest lekker ontspannen buiten zitten, genietend van een paar biertjes en (een uurtje na het hoofdgerecht) het toetje nog nageserveerd. Zoals we wilden. Komen graag een keer terug!
Bedankt voor de mooie woorden. Jullie waren ook een gezellig clubje die gewoon een ontspannen avond uit hadden. En dat zien we graag! Tot de volgende keer!

Groet Richard
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Eten was verrassend lekker terwijl het niet iets heel bijzonders was, maar behalve dat alles heel smaakvol was, werd het ook heel leuk en authentiek toegediend, met karakter. De service was heel prettig en relaxed. Echt een geslaagde lunch, een beetje geïmproviseerd aan onze kant, waarbij we zo ineens besloten buiten in het zonnetje te gaan zitten met de kinderen aan een tafel voor vier, in het rustige straatje tegenover Downey's. De kinderen hebben echt genoten van hun authentieke portie 'fish & chips' (en wij hebben ook degelijk geproefd van diezelfde portie!). We zijn nieuwsgierig naar de rest van de menukaart...
Bartnvdv .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Gisterenavond voor de 2e keer gegeten bij Factory Kitchen. In het pand waar voorheen een fameus en zeer serieus vegetarisch restaurant was gevestigd (lachen verboden), is rond de jaarwisseling dit gezellige Nieuw-Zeelandse restaurant geopend.
Bij binnenkomst wordt je gastvrij en hartelijk verwelkomt en krijg je naast het menu ook uitleg over het concept van dit restaurant. Het menu blijkt een culinaire trip down memory lane, naar de jeugd van eigenaar en tevens chef-kok Jayde McDougall, die een kaart heeft samengesteld met gerechten uit haar jeugd in Nieuw Zeeland en veel van deze gerechten dan ook heeft vernoemd naar oude bekenden en familieleden.
Hoewel zowel het interieur, als de kaart doen vermoeden dat het hier een soort eetcafé betreft, verraden de gerechten qua smaak, originaliteit en finesse, dat we hier met een ervaren en zeer getalenteerde chef-kok te maken hebben. Garnituren en combinaties zijn vaak op het eerste gezicht niet voor de hand liggend, maar geloof me, geef je over aan de enthousiaste gastheer, laat je verrassen en je zult niet teleurgesteld worden.
Op de kaart tref je naast werkelijk excellente steaks, tevens de beste burger van Amersfoort en omstreken aan. Ook hier weer qua ingrediënten en opmaak zeer origineel (zwart broodje en bietjes als garnituur), maar laat je hier niet door afleiden. Het gaat hier niet om hip en apart, het gaat hier om lekker eten van top kwaliteit.
In deze gezellige en gastvrije zaak, voel je jezelf direct welkom en eet je op hoog niveau gerechten, die worden begeleid door een heerlijke Nieuw-Zeelandse Pale of Cider.
De bediening is hier fantastisch en met Jayde is Amersfoort een topkok rijker.
Factory Kitchen is echt een aanrader voor een ieder die van lekker en origineel eten houdt!
Pkamphorst .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ik vond de snapper veel te peperig, en de cheffin leek erg sacherijnig. Ik begreep dat zij de eigenares was, maar eenn vriendelijke blik kon er niet vanaf. Het was goed te horen dat je binnen niet mocht bellen, maar het verhaal rondom het eten ,wat wel of niet mocht, vond ik erg belerend. Als je rustig wilt zitten, ga dan niet tegenover de keuken zitten. Als gerechten klaar zijn, wordt er met een geweldige klap een stuk ijzer tegen een metalen buis geslagen......erg onrustig. De new zeelandse biertjes waren heerlijk.
MartenTimmers .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Vanavond gegeten voor de eerste keer. Verwachting was hoog en is meer dan overtroffen! Stoere maar subtiele inrichting, leuke vlotte bediening en heerlijk eten. Lekker glaasje wijn voor mn pa en ikzelf heb een heerlijk nieuw zeelands biertje op fles gedronken. Vooraf buiten de kaart om heerlijke haring met Nieuw Zeelands tintje door gesnipperd appeltje en sjalotje. Als main course de bush chicken met gegrilde groenten en truffeljus. Geen bijgerecht besteld en was ook niet nodig. Wat een portie zeg! Als dessert had ik kaas en mijn vader iets van brownie (weet het niet meer precies). Beide heerlijk!
Kortom: ook ongedwongen sfeer, lekker eten en leuke muziek! Wij komen weer! Thx!