Factory Kitchen

Zuidsingel 66 3811 HD Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Factory Kitchen

De andere kant van de wereld

De Nieuw-Zeelandse keuken midden in Amersfoort! Het decor van bruin leer, baksteen en hout doet warm en stoer aan. Dit concept zie je ook terug in de manier van presenteren: friet wordt hier geserveerd in een echt frietmandje. De Engelse menukaart is veelzijdig en staat vol met gerechten een wereld van je vandaan.

Meer informatie over restaurant Factory Kitchen

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Factory Kitchen

Reinier P.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Fantastisch eten, echt goed vlees. De zaak is wel heel strak ingericht waardoor het sfeer mist. Ook omdat het personeel niet heel hartelijk en enthousiast is.
ge.struijk .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Op vrijdagavond 20 april hier gegeten. Ontvangst vrij lauw. Binnen zat niemand en we konden vanwege het mooie weer buiten zitten. Na een aantal reizen door NZ waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Helaas, de carpaccio als voorgerecht bestond uit een paar plakjes vlees wat sla en wat pesto, redelijk maar wel een heel kleine portie. Het hoofdgerecht was veel te doorbakken en taai lamsvlees, met erover weer de pesto van het voorgerecht. We dronken een Marlbourough Sauvignon blanc die overal vandaan had kunnen komen. Helaas een teleurstelllende ervaring die niets met NZ te maken had
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Geen bijzonderheden. Gewoon prima! Het was toevallig wel erg rustig, maart het was dan ook een woensdagavond.
Rebekka K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
zowel de locatie als de sfeer was erg goed. het was niet super druk en omdat we aan het raam zaten konden we lekker naar buiten kijken. het eten was ontzettend lekker en de service is ook een dikke voldoende. zelfs nog een gratis kopje koffie gehad omdat de eigenaar vond dat we soms wat lang moesten wachten op onze bestelling. wij komen hier zeker nog eens terug !!
Margo B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Alsof je echt in Nieuw Zeeland bent. De serveerster beval ons BLAT aan. Heerlijk! Op hun zwart brood. Gingerbeer erbij. Helemaal kiwi.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Op een zaterdagavond via social-deal hier gegeten. Het was erg rustig. Het restaurant is een soort eetcafe (met bijbehorende harde muziek), met de sfeer van Nieuw-Zeeland.

We hadden gedacht uit vlees, vis of vegetarisch te kunnen kiezen, maar dit is met social-deal blijkbaar niet mogelijk. Vooraf kregen we calamares met een kleine salade. Mooi gepresenteerd, prima gerechtje.

Hoofdgerecht was voor de een eend en voor de ander een steak. De eend werd geserveerd met zoete aardappel en wortelen. Op het andere bord steak met aardappeltjes en boontjes. De boontjes waren wat te rauw. Verder wel lekker. Opvallend dat op beide borden dezelfde jus lag.

Als nagerecht kwam er een warme dadel/walnoot/chocoladecake met ijs. Vrij machtig, wel lekker.

Al met al best lekker gegeten. Wel hadden we gehoopt meer van Nieuw-Zeeland te proeven. Voor een steak met aardappeltjes en boontjes kan je bij elk eetcafe terecht. De normale prijzen zijn ook aan de hoge kant voor een eetcafe.
M. W.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Goed eten maar te duur; geen goede prijs- kwaliteit verhouding. Uitstraling van eetcafe.
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Verlichting mag wat minder fel, heerlijk gegeten, het zwarte brood is erg bijzonder! Spicy dip superlekker.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Erg gezellig restaurant.
Amerikaans sprekend personeel, je hebt het idee dat je op vakantie bent. goede muziek en goede speciaal bieren. Eten was ook prima.Wel wat prijzig maar als het lekker is maakt dat niet uit.
fredenthea .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Tsja. We hebben hier gegeten en vonden het eerlijk gezegd vrij gewoontjes/matig.

Burgers waren ok, bijgeleverde portie friet was vrij klein. Maar wat niet zo best was was de bijgeleverde goedkoop smakende stopverfachtige frietsaus . Jammer dat er niet voor een iets kwalitatievere saus was gekozen.

Voor 4 euro werd een klein schaaltje colesalad bijgeleverd die ok was maar ook niet bijzonder .

De toetjes waren ook ok, maar sprongen er ook niet echt uit . Fabrieksijs, mierzoete saus en slagroom uit een prefab spuitbus.

Prijzen waren zeker voor het gebodene te hoog.

Hoewel het echt niet druk was ging het allemaal vrij traag, er zat een vrij lange tijd tussen het serveren van de burgers en het toetje.

bediening was ok maar ook niet bijster hartelijk.

Ik zal dit restaurant niet nogmaals bezoeken.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Superheerlijk gegeten en genoten van enorm goede en vooral ook gezellige service. Absoluut een aanrader als je van lekker Nieuw Zeelands eten en gezelligheid houdt. Gewoon doen, zal je geen spijt van krijgen!
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
gastvrij, heerlijk gegeten, leuke tent.
Freia M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten en persoonlijke aandacht. En vooral ook een uitgebreide keuze aan NZ biertjes!
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Prijzen aan dure kant voor de plek. Ziet er leuk uit maar niet plek om lang te blijven zitten. Wijn per glas 6,-, een fles met vijf glazen eruit 38.
Kwaliteit eren was zeer goed!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Prijs kwaliteit verhouding is niet goed. Eten is prima, maar net paar euro te duur per gerecht. Origineel concept. Inrichting niet sfeervol maar misschien is dit typisch nieuw-zeelands. Als ze de peertjes in de lampen vervangen wordt t al beter.
claudia L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
friet te vet en niet doorbakken, 22,15 uur ging licht vol aan en muziek hard met de bedoeling dat we zouden gaan; ze wilden overduidelijk afsluiten. wijn kost 6 euro per glas zonder dat ze daar melding van maken; veel te duur
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
We hebben een leuke avond gehad met goede service van de eigenaar. Ze had echt kennis van haar zaak (eten en drinken). De kaart is klein maar alle producten worden met zorg op je tafel gezet
Proefanoniem L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Leuk Nieuw Zeelands restaurant met een verrassende menukaart. Heerlijke vlees en visgerechten en goede services. De wijn en biertjes komen ook uit Nieuw Zeeland. Aanrader!
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Leuke bediening en heerlijk eten!
Marleen P.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Lekker eten maar het is wel aan de prijs. Als het goedkoper zou zijn zou ik er vaker heen gaan :-)