Fabuleux

Verwersstraat 23 5211 HT Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Fabuleux

Fabelachtig smullen

Je bevindt je in een sprookje. Je eet in een prachtig pand in de historische straat vol met oude gebouwen van Den Bosch. Binnen krijg je het huiskamergevoel door de gemoedelijke sfeer. De Franse streekgerechten zijn zo zalig dat je het bijna niet gelooft.

Halve fles mineraalwater

Uitmuntend
9,3
agnetademan .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Zeer warm welkom, fijne betrokken bediening die echt meedenkt met de klant. Heerlijk gegeten. Mooie luxe gerechten. Mooi pand.
Fons R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Uitstekend gegeten. Hoge kwaliteit gerechten. Helemaal top
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten van het 3 gangen verrassingsmenu. Mooie gerechten die erg goed waren klaar gemaakt en dan ook prima smaakten. Eén van ons had een bijpassend wijnarrangement dat goed aansloot bij de keuzes van de kok. Een uitstekende ervaring in dit restaurant.
Marie-Jose V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij zaten in het achterzaaltje. Dat is minder gezellig dan voor. We hadden aangegeven ons liefdejubileum te vieren maar daar is niks mee gedaan. Het eten was echt werkelijk fantastisch en de wijnen ook! Wel jammer van het Pickwick theezakje. Die heb ik thuis ook. Beter als iemand groene thee citroen vraagt, de losse thee met een schilletje citroen erbij geven.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten, verrassingsmenu 4 gangen. Ben benieuwd naar de 7 gangen variant...
remkobies .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Wederom een top avond gehad. Naast het heerlijke eten blijft vooral de bediening ongeëvenaard. Perfect afgestemd op de mood van de gasten. Briljant!!!
joshartman .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Het was gewoon fabuleus !!!
Ontvangst, bediening en kwaliteit eten was echt geweldig !
Zeer goede bediening met uitstekende uitleg over de wijnen en gerechten. Kortom, ster-niveau en een absolute aanrader.
Als wij (vanuit Assen) weer een keertje een paar dagen Den Bosch aandoen, gaan we zeker weer reserveren bij Fabuleux !!
Gator .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik heb niet de pretenties een culinair recensent te zijn, dus ik laat me niet verleiden om alle gerechten en gerechtjes poëtisch te beschrijven. Wat ik wel kan, is een algemene indruk geven van de eetbeleving. En die is fantastisch. De bediening is prettig professioneel informeel, de inrichting en aankleding van het restaurant strak maar niet steriel. De ontvangst, bediening en het afscheid prettig en hoffelijk. We namen het vijf gangen verrassings-diner. Dit werd vooraf gegaan door een heerlijke ruim bemeten amuse die je gerust een extra 6e gang kon noemen. Alle gerechten waren prima op smaak, veel vis, veel verschillende groente, mooie sauzen, en uitstekend op temperatuur. Afsluitende dessert was grandioos. De espresso daarna met friandises erg lekker en ook weer prima op temperatuur. Kortom, heerlijk gegeten in ons eigen 's-Hertogenbosch. Wat mij betreft een ster waard.
Gator .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Grandioos eten dat ook nog eens op temperatuur wordt geserveerd met goede wijn in een prettig informele sfeer. Zelfs de afsluitende espresso was top.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteravond met aangenaam gezelschap de avond doorgebracht bij Fabuleux. Wat een geweldige ervaring! De ontvangst was vriendelijk en met een dosis humor. Het viergangenmenu was heerlijk en verrassend, de adviezen deskundig en adequaat. Al met al een zeer geslaagde avond. Hier komen zij zeker terug!
T.E. V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
De bediening is aimabel, de wijnen goed maar vooral het eten voortreffelijk: chef Busio is nog steeds een grootheid. Beste restaurant van Den Bosch
Myriamvorkjemesje .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat ontzettend jammer: een mooi restaurant, eten dat de zeer de moeite waard is en mooie wijnen: alle ingrediënten voor een feestelijke avond uit. In ons geval werd die avond helaas geheel overschaduwd door het gedrag van de maître met zijn ongepaste, respectloze opmerkingen en zijn volstrekte ongevoeligheid voor de sfeer aan onze tafel. Wij kunnen echt wel tegen een stootje, maar dit was echt ongepast en slecht gastheerschap.
Eveliene D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met 9 personen hebben we onze jaarlijkse familiedag afgesloten bij Fabuleux. De bediening was lekker los met veel humor en toch professioneel.
Na wat overleg kozen we voor een 5-gangen verrassingsmenu. Als amuse kregen we een bepaalt soort kroketje met Piccalilly-saus en daarbij een klein glaasje gazpacho. Heel lekkere combinatie. De gerechten van het menu waren een voor een heerlijk en de borden waren mooi opgemaakt. Vooraf kregen we na elkaar een paar gerechtjes met vis, garnalen en rivierkreetjes. Stuk voor stuk plaatjes om te zien en heerlijk van smaak. Het hoofdgerecht was ossenhaas met garnituur. Als ik een favoriet gerecht van die avond zou moeten noemen dan meen ik dat het de ossenhaas moet zijn met die heerlijke jus. Het vlees was in mooie dunne plakjes gesneden en smolt op de tong. Zo mals!
Het nagerecht was met bosfruit, vruchtenijs en een soort gele room puddinkje. Super lekker.
Als begeleiding bij de gerechten hadden we een wijnarrangement voor degenen die dat wilden. De wijnen smaakten uitstekend bij de gerechten. We hadden bijna spijt dat we geen 7 gangen hebben gevraagd omdat het allemaal zo lekker was.
Echt een aanrader om te gaan eten!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Dit was weer een fantastisch geslaagde avond. Erg goed gekozen en bereidde gerechten incl. wijn arrangement. Samen met de professionele bediening, niet formeel en zeker ook niet te informeel. Een heerlijke avond!
Johan05 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Laat in de middag nog kunnen reserveren, doordat er wegens een annulering nog een tafeltje vrij kwam. Wat rommelig ontvangen omdat er vlak achter ons nog gasten binnen kwamen. Verder attente en vlotte bediening.
Het eten was voortreffelijk. Wij kozen voor het driegangenmenu. Vooraf een lekker amusesoepje van aardpeer en een krokant kroketje met een picallilymayonaise.
Daarna als voorgerecht zalmtartaar en als hoofdgerecht lamsvlees. Beide gerechten waren perfect bereid en gingen vergezeld van veel verschillende kleine bereidingen van groenten die ieder op zich perfect op smaak waren en heel leuk werden gepresenteerd.
Als nagerecht een weinig verrassende klaasplank. Maar bij de koffie weer erg lekkere friandises, waaronder een heerlijk versie en krokante madeleine.
Wij zaten in de voorkamer. Stijlvol ingericht, met uitzicht op de straat waarin ook het Brabants Museum staat.
Het prijsniveau voor een driegangenmenu ligt hoger dan vermeld op de website van Iens maar was toch zeer redelijk.
Hermannus66 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Met 4 personen gegeten bij dit restaurant. Vier verschillende menu's van goede tot zeer goede kwaliteit. Vis en vlees goed bereid, dus echt een feestje om te gaan eten. Bediening, daar was wel wat op aan te merken en dan vooral op het te amicale gedrag. Dat gedrag was kennelijk nodig om de rode wijn op een temperatuur van 16 graden aan de man te brengen. Geen excuus dus voor de te koude wijn, maar jolig amicaal gedrag als verkoopverhaal. Dat vond ik verregaand ongepast en deed echt afbreuk aan de eetbeleving. Erg jammer voor de voortreffelijke keuken en de ambiance van het restaurant.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hier recent met mijn maatschapcollegae gegeten. Vantevoren werd aangegeven dat we alleen het verrassingsmenu konden kiezen. Gelukkig bij aankomst bleek dat we ook ala carte konden eten. Uiteindelijk met z'n 6-en voor het 4 gangen verrassingsmenu gekozen met natuurlijk het wijnarrangement erbij.
Zowel de gerechten als de wijn waren weer top geserveerd doro het vriendelijke en amicale personeel.
We komen snel weer.
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Fabuleux is een prachtige zaak in het centrum van den Bosch. Er zijn twee sferen in het pand aanwezig. Aan de voorzijde is het brasserie-achtig, aan de achterzijde is het meer een sfeervolle huiskamersetting, incl. een op de avond dat wij er waren brandende openhaard.
Tussen deze twee ruimten in ligt de keuken, van waaruit fantastische gerechten verschijnen. We hebben met 5 man van een geweldig 4 gangen surprise-menu genoten. De eerste 2 gangen waren visgerechten, gevarieerd in samenstelling en perfect klaargemaakt. Het hoofdgerecht bestond uit een stukje subliem klaargemaakt kalfsvlees vergezeld van diverse bereidingen van purees en groenten. Elk onderdeel was op smaak en de combinaties goed op elkaar afgestemd. Ook de erbij geschonken wijn vonden we top en de bediening attent en vaardig. Iedereen binnen ons gezelschap was zeer enthousiast over het geheel. Het was dus: fabuleux!
Anda K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Fabuleux. We kwamen heel toevallig hier terecht na een dagje shoppen in Den Bosch. Dit was een fantastische afsluiting van een gezellige dag. Het eten was verrassend en erg lekker. We zijn heel gastvrij ontvangen en de gastvrouw was zeer kundig en hartelijk.
We gaan hier zeker nog een keer naar toe!
LeoInja .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Op zondag 31 januari hebben wij met z'n vieren bij Fabuleux gegeten. Wij hadden een 4-gangen menu met wijnarrangement. Het was genieten! Heerlijke gerechten met mooie smaakcombinaties en daarbij geweldige wijnen uit voor ons soms onbekende streken.
Een bijzondere avond!