Fabuleux

Verwersstraat 23 5211 HT Den Bosch Nederland Kaart

Over restaurant Fabuleux

Fabelachtig smullen

Je bevindt je in een sprookje. Je eet in een prachtig pand in de historische straat vol met oude gebouwen van Den Bosch. Binnen krijg je het huiskamergevoel door de gemoedelijke sfeer. De Franse streekgerechten zijn zo zalig dat je het bijna niet gelooft.

Halve fles mineraalwater

Zondag Gesloten

9,2
Gator .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Grandioos eten dat ook nog eens op temperatuur wordt geserveerd met goede wijn in een prettig informele sfeer. Zelfs de afsluitende espresso was top.
Gator .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik heb niet de pretenties een culinair recensent te zijn, dus ik laat me niet verleiden om alle gerechten en gerechtjes poëtisch te beschrijven. Wat ik wel kan, is een algemene indruk geven van de eetbeleving. En die is fantastisch. De bediening is prettig professioneel informeel, de inrichting en aankleding van het restaurant strak maar niet steriel. De ontvangst, bediening en het afscheid prettig en hoffelijk. We namen het vijf gangen verrassings-diner. Dit werd vooraf gegaan door een heerlijke ruim bemeten amuse die je gerust een extra 6e gang kon noemen. Alle gerechten waren prima op smaak, veel vis, veel verschillende groente, mooie sauzen, en uitstekend op temperatuur. Afsluitende dessert was grandioos. De espresso daarna met friandises erg lekker en ook weer prima op temperatuur. Kortom, heerlijk gegeten in ons eigen 's-Hertogenbosch. Wat mij betreft een ster waard.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteravond met aangenaam gezelschap de avond doorgebracht bij Fabuleux. Wat een geweldige ervaring! De ontvangst was vriendelijk en met een dosis humor. Het viergangenmenu was heerlijk en verrassend, de adviezen deskundig en adequaat. Al met al een zeer geslaagde avond. Hier komen zij zeker terug!
T.E. V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
De bediening is aimabel, de wijnen goed maar vooral het eten voortreffelijk: chef Busio is nog steeds een grootheid. Beste restaurant van Den Bosch
Myriamvorkjemesje .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat ontzettend jammer: een mooi restaurant, eten dat de zeer de moeite waard is en mooie wijnen: alle ingrediënten voor een feestelijke avond uit. In ons geval werd die avond helaas geheel overschaduwd door het gedrag van de maître met zijn ongepaste, respectloze opmerkingen en zijn volstrekte ongevoeligheid voor de sfeer aan onze tafel. Wij kunnen echt wel tegen een stootje, maar dit was echt ongepast en slecht gastheerschap.
Eveliene D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met 9 personen hebben we onze jaarlijkse familiedag afgesloten bij Fabuleux. De bediening was lekker los met veel humor en toch professioneel.
Na wat overleg kozen we voor een 5-gangen verrassingsmenu. Als amuse kregen we een bepaalt soort kroketje met Piccalilly-saus en daarbij een klein glaasje gazpacho. Heel lekkere combinatie. De gerechten van het menu waren een voor een heerlijk en de borden waren mooi opgemaakt. Vooraf kregen we na elkaar een paar gerechtjes met vis, garnalen en rivierkreetjes. Stuk voor stuk plaatjes om te zien en heerlijk van smaak. Het hoofdgerecht was ossenhaas met garnituur. Als ik een favoriet gerecht van die avond zou moeten noemen dan meen ik dat het de ossenhaas moet zijn met die heerlijke jus. Het vlees was in mooie dunne plakjes gesneden en smolt op de tong. Zo mals!
Het nagerecht was met bosfruit, vruchtenijs en een soort gele room puddinkje. Super lekker.
Als begeleiding bij de gerechten hadden we een wijnarrangement voor degenen die dat wilden. De wijnen smaakten uitstekend bij de gerechten. We hadden bijna spijt dat we geen 7 gangen hebben gevraagd omdat het allemaal zo lekker was.
Echt een aanrader om te gaan eten!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Dit was weer een fantastisch geslaagde avond. Erg goed gekozen en bereidde gerechten incl. wijn arrangement. Samen met de professionele bediening, niet formeel en zeker ook niet te informeel. Een heerlijke avond!
Johan05 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Laat in de middag nog kunnen reserveren, doordat er wegens een annulering nog een tafeltje vrij kwam. Wat rommelig ontvangen omdat er vlak achter ons nog gasten binnen kwamen. Verder attente en vlotte bediening.
Het eten was voortreffelijk. Wij kozen voor het driegangenmenu. Vooraf een lekker amusesoepje van aardpeer en een krokant kroketje met een picallilymayonaise.
Daarna als voorgerecht zalmtartaar en als hoofdgerecht lamsvlees. Beide gerechten waren perfect bereid en gingen vergezeld van veel verschillende kleine bereidingen van groenten die ieder op zich perfect op smaak waren en heel leuk werden gepresenteerd.
Als nagerecht een weinig verrassende klaasplank. Maar bij de koffie weer erg lekkere friandises, waaronder een heerlijk versie en krokante madeleine.
Wij zaten in de voorkamer. Stijlvol ingericht, met uitzicht op de straat waarin ook het Brabants Museum staat.
Het prijsniveau voor een driegangenmenu ligt hoger dan vermeld op de website van Iens maar was toch zeer redelijk.
Hermannus66 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Met 4 personen gegeten bij dit restaurant. Vier verschillende menu's van goede tot zeer goede kwaliteit. Vis en vlees goed bereid, dus echt een feestje om te gaan eten. Bediening, daar was wel wat op aan te merken en dan vooral op het te amicale gedrag. Dat gedrag was kennelijk nodig om de rode wijn op een temperatuur van 16 graden aan de man te brengen. Geen excuus dus voor de te koude wijn, maar jolig amicaal gedrag als verkoopverhaal. Dat vond ik verregaand ongepast en deed echt afbreuk aan de eetbeleving. Erg jammer voor de voortreffelijke keuken en de ambiance van het restaurant.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hier recent met mijn maatschapcollegae gegeten. Vantevoren werd aangegeven dat we alleen het verrassingsmenu konden kiezen. Gelukkig bij aankomst bleek dat we ook ala carte konden eten. Uiteindelijk met z'n 6-en voor het 4 gangen verrassingsmenu gekozen met natuurlijk het wijnarrangement erbij.
Zowel de gerechten als de wijn waren weer top geserveerd doro het vriendelijke en amicale personeel.
We komen snel weer.
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Fabuleux is een prachtige zaak in het centrum van den Bosch. Er zijn twee sferen in het pand aanwezig. Aan de voorzijde is het brasserie-achtig, aan de achterzijde is het meer een sfeervolle huiskamersetting, incl. een op de avond dat wij er waren brandende openhaard.
Tussen deze twee ruimten in ligt de keuken, van waaruit fantastische gerechten verschijnen. We hebben met 5 man van een geweldig 4 gangen surprise-menu genoten. De eerste 2 gangen waren visgerechten, gevarieerd in samenstelling en perfect klaargemaakt. Het hoofdgerecht bestond uit een stukje subliem klaargemaakt kalfsvlees vergezeld van diverse bereidingen van purees en groenten. Elk onderdeel was op smaak en de combinaties goed op elkaar afgestemd. Ook de erbij geschonken wijn vonden we top en de bediening attent en vaardig. Iedereen binnen ons gezelschap was zeer enthousiast over het geheel. Het was dus: fabuleux!
Anda K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Fabuleux. We kwamen heel toevallig hier terecht na een dagje shoppen in Den Bosch. Dit was een fantastische afsluiting van een gezellige dag. Het eten was verrassend en erg lekker. We zijn heel gastvrij ontvangen en de gastvrouw was zeer kundig en hartelijk.
We gaan hier zeker nog een keer naar toe!
LeoInja .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Op zondag 31 januari hebben wij met z'n vieren bij Fabuleux gegeten. Wij hadden een 4-gangen menu met wijnarrangement. Het was genieten! Heerlijke gerechten met mooie smaakcombinaties en daarbij geweldige wijnen uit voor ons soms onbekende streken.
Een bijzondere avond!
Marlie S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Gisteravond wederom een fantastische avond gehad bij Fabuleux dat z'n naam meer dan eer aan doet.
We begonnen met een glaasje champagne en de, weliswaar bekende maar heerlijke, amuse van een soepje van selderij en een kalfskerriekroketje met piccalilly mayonaise.
Vervolgens lieten we ons verrassen door een 7 gangen menu van de chef begeleid door heerlijk wijnen zorgvuldig samengesteld door sommelier Paul van Gestel. Bijna alles is mogelijk bij Fabuleux, eventuele wensen van onze kant worden altijd zonder problemen opgenomen in het menu.
De eerste gang was een tartaar van gerookte en rauwe zalm met gegrilde coquilles, een taartje van avocado, groene appel en komkommer en het geheel bleek een perfecte combi. Daarbij een Baskisch wit wijntje, heerlijk.
Als tweede kregen we kabeljauw met langoustine en een krokantje met tomaat, basilicum en olijf. Daarbij een wat vollere witte wijn uit Sicilië, een aanrader!
De derde gang was griet met een risotto van parelgort en spinazie, gepofte parelgort, een groene asperge en saus van saffraan. Daarbij een Italiaanse witte wijn van het huis Ramona die werkelijk perfect combineerde met het gerecht en dan met name de saus.
Dan de vierde gang, op de huid gebakken zeebaars, een schuim van cocos, crunch van sesam en een saus van cardamon. Met een verbluffend lekkere wijn uit Madrid, 2012, Navaherreros.
Op naar gang 5! Kalfslende met zuurkool, biet, gefrituurde kalfssucade en een saus van truffel met daarbij een rode wijn uit zuidoost Oostenrijk.
Gang 6 dan!Hertenbiefstuk met rode wijnsaus, rode kool, courgette en een lekkere malbec erbij.
De avond werd afgesloten met een zoet dessert voor de een (een rectangle van chocola met een vulling van chocolademousse, sorbet van ananas, schuim van ananas) en heerlijke kazen voor de ander. Uiteraard ook weer voorzien van een lekker bijpassend wijntje.

Samenvattend, hou je van lekker eten, goede wijnen en bovenal een top service en - sfeer, ga zeker een keer genieten bij Fabuleux. We kunnen het je absoluut aanbevelen!
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We zijn met tweeën gaan eten. Omdat ik een kleine eter ben durfde ik een gangenmenu niet aan. Voor, de kreeftenworst met langoustines en langoustine saus, erg lekker, maar eigenlijk te veel. Mijn zus at de kalfssucade voor, wat ik later als hoofdgerecht nam, niet bijzonder, zelfs wat taai. Mijn zus nam als hoofdgerecht hertenbiefstuk met diverse groenten, dat was erg goed. Daarna kaasplankje na, ook heel goed. Wij hebben voor gezeten, we zaten bij de ingangdeur, die dan ook regelmatig open ging, wat erg onprettig was. Wij vonden het personeel weinig attent. Ik heb (ook bij Fabuleux) wel eens beter gegeten en gezeten. Erik van Andel
HHylkema .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Heerlijke culinaire avond! We hebben ons laten verrassen. Mooie, creatief opgemaakte borden met heerlijke gerechten en garnituren van het seizoen. Aardappelsoepje als amuse heerlijk, voorgerecht met kreeft en gamba's met een mooie lichte witte wijn. Daarna een visgerecht met een wat zwaardere Siciliaanse witte wijn. Mooie volle wijn. Hoofdgerecht van kalf met frisse seizoensgroenten met een geweldige Italiaanse rode wijn. Nagerecht de diverse kaasjes uit de mooie kaasvitrine met een witte wijn met smaken van sherry en port. Aanrader! De koffie mer friandises maakt t diner helemaal af.

Het restaurant bestaat uit 2 delen. Achterin voelde wat wollig en oubollig maar voorin heel gezellig en jonger met mooie bar en wijnkoelingen. Een tip bij reserveren om ruimte te kiezen.

Service was top en heel gastvrij.
Christa N.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Fabuleux, ter ere van een verjaardag. We kozen voor een zeven gangen verrassingsmenu en daar hebben we bepaald geen spijt van! De smaken heerlijk, goede ingrediënten en echte kunstwerken op je bord. Wat ons als positief punt opviel, was de hoeveelheid groenten bij alle gangen. Dat hebben we in andere restaurants wel eens anders gezien (veel minder). Het bijpassende wijnarrangement paste goed bij de gerechten. Ik maakte zelf geen gebruik van het wijnarrangement, maar koos voor de rode wijnen bij twee gangen. Dat werd goed onthouden; ik hoefde er na het aangeven voorafgaand aan het diner niet meer naar te vragen. Ook kreeg ik bij het dessert nog wat te proeven van die wijn, heel aardige geste! We hebben echt genoten van onze avond in Den Bosch!!
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Zeer goed eten met heerlijke wijn; hadden 3 gangen verrassingsmenu en wijnarrangement. Bij alle gerechten en wijnen werd uitgelegd wat het was en waar het vandaan kwam. Bij kaasplankje als toetje werd ook over alle kazen wat verteld en konden we zelf een aantal uitkiezen.
Enige minpuntje was dat de gangen nogal snel na elkaar kwamen, zodat we toen het toetje kwam dit maar even hebben laten staan om het hoofdgerecht eerst wat te laten zakken.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Zomaar een culinaire parel gevonden in Den Bosch! Ik wilde een jaar geleden al bij dit restaurant gaan eten, maar dat was toen (al twee weken tevoren) volgeboekt. Dit jaar lukte het wel en nu begrijp ik ook waarom het toen was volgeboekt. Deze kok en zijn keukenbrigade kunnen echt wat! Wij namen een driegangen-verrassingsmenu en hebben daar geen spijt van gekregen. Onnavolbare smaakcombinaties, nooit overdadig maar oh zo heerlijk. Ik ga de verrassingen niet verklappen, maar dat "kreeftenworstje" verdient echt een ster. De volgende keer blijft het niet bij drie gangen, want van deze kok wil ik meer proeven! Dat dit restaurant nog geen ster heeft is volgens mij een kwestie van tijd. Tot dan is dat mooi meegenomen, want dan kan ik nog een paar keer tegen een zeer schappelijke prijs fantastisch eten. Gastheer en gastvrouw geven je beiden het gevoel zeer welkom te zijn en dat blijft de hele avond zo. De begeleidende (wij kozen voor de Spaanse) wijnen zijn in mooie harmonie met de gerechten. Tot slot een compliment voor de stijlvolle inrichting (tot en met de toiletten!), met mooie indirecte verlichting.
Eefje B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Het ligt een beetje voor de hand om te starten met dat het restaurant zijn naam eer aan doet. Maar als zo veel mensen dat zeggen, dan zal het ook wel toch?
Bij Fabuleux eet je voortreffelijk, met een gezellige en ongedwongen bediening. De chef maakt fantastische gerechten met een traditioneel en soms zelfs old-fashioned randje. Wat dat is, ga ik natuurlijk niet verklappen! De gerechten zijn zeer verfijnd, met bijzondere producten en zijn tegelijkertijd heel toegankelijk. De chef vormt samen met Paul die de sublieme wijnen er naast zet, een gouden duo.
We voelen ons bevoorrecht dat we hier onze mooiste dag met familie en vrienden mogen vieren!