Fabers

Doelenstraat 3-5 1811 KX Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Fabers

Op steenworp afstand van het kaasmuseum in Alkmaar, ligt Restaurant Fabers. Een gewone naam zo lijkt het, maar in het Latijn betekent Fabers vakmensen. Het oude Schuttersgilde dat dateert uit 1561, waar restaurant Fabers in is gevestigd, creëert een unieke ambiance. Hoge plafonds, grote ramen en mooie houten elementen. Ook de gerechten zijn plaatjes. Met stip bovenaan staan de kreeft en tournedos op de kaart, maar ze hebben natuurlijk nog veel meer. Heb je iets te vieren of zoek je een moderne en stijlvolle vergaderlocatie? Ook dat is mogelijk.

Meer informatie over restaurant Fabers

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 11:00 - 00:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
LindaenMatthieu .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Hoge verwachtingen, maar helaas wat tegen gevallen. Het eten was prima (niet verrassend, voorgerecht met mozzarella was te koud), vooral de surf en turf was lekker. Echter viel de bediening tegen; geen warme ontvangst, lang gewacht op een drankje en gebrekkige informatie over de wijnen. Ook viel de rekening erg hoog uit (nog eens apart betalen voor wat frietjes en salade past niet, gezien de prijzen). Verder geen probleem, maar dan moet het wel top zijn. Het restaurant heeft potentie en het pand is prachtig, maar qua dienstverlening hebben ze nog veel te leren.
RiaVlaar .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten, zowel voor, hoofd als nagerecht waren verfijnd, vers en goed op smaak. Voorgerecht iets te koud geserveerd, even gewacht met op eten om op smaak te laten komen.
Simon V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten
Vlotte en vrienxelijke bediening
Ema N.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een fantastisch mooi én goed restaurant. Hier dineren is meer dan dineren vanwege het pand en het interieur. Erg mooi. Het eten is zeer goed. Verrassende smaakcombinaties, mooi opgemaakt en een goede prijs kwaliteit verhouding. Ik ben fan!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
sinds het vorige bezoek is de kaart aardig ingekort. sommige gerechten zijn er niet meer en de hoeveelheid is volgens mij veel minder geworden terwijl de prijs omhoog is gegaan. Blijft lekker en vooral de kreeft is heerlijk. Ik vond het nagerecht (voor de prijs) erg weinig en ik zag er geen Dame blanche in.
ashwin L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heel mooi restaurant met hele fijne bediening! Heerlijk gegeten, net even anders. Een aanrader!
Pieter S.
Heerlijk gegeten, uitstekende wijnen
M.W. D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heel erg lekker gegeten in een gezellige ambiance.
Richard N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
De ontvangst was vriendelijk. De service en bediening kan stukken beter, bijv. brood wat niet wordt gebracht , rode wijn niet op temperatuur, etc. Het eten was goed bereid , maar de prijs/kwaliteitsverhouding was volkomen zoek. Prijzen die veel meer beloven dan je in werkelijkheid krijgt. Het geluidsniveau was behoorlijk hoog en storend. De inrichting daarentegen heel smaakvol. Een aanrader? Ik heb er een zwaar hoofd in.
HB B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Wat een topavond, heerlijk écht uit eten geweest.. alles stijlvol opgediend; van de mooi geserveerde gin tonic met komkommer aan de bar, de smaakvolle verrassende gerechten van het menu van de chef, de zorgvuldig uitgekozen bijpassende wijnen tot aan de afsluitende muntthee. Alles zag er mooi uit en smaakte heerlijk. Het was gewoon goed en fijn. Ik ben fan!
Vincent B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten was voortreffelijk. De bediening was vriendelijk en professioneel. Het restaurant is stijlvol ingericht, maar doordat wij bijzonder vroeg aanwezig waren (direct na opening) vonden we het wat ongezellig.
Linda A.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Hele fijne plek. De zaal was -prettig genoeg- kleiner dan ik dacht. Het personeel is erg vriendelijk. En als je voor de wijn gaat laat je dan adviseren; de heerlijkste exemplaren komen voorbij. Eten was zeer smakelijk.
Enigste minpunt vond ik het rumourige en dan waren er bij ons nog niet eens grote groepen. Als dat wel zou zijn had ik mijn tafelgenoot slecht verstaan.
Myra R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten, alles klopte. Prachtig opgemaakte borden, met hele verrassende smaken. Mooie wijnen en een prettige en gezellige sfeer. Qua prijs wel iets duurder dan gemiddeld, maar dat is het absoluut waard.
Wij komen zeker terug!
hgmvantunen V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Heerlijk genoten van drie gangen. Mooie locatie. Geen opmerkingen.
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Verrassingsmenu is ver boven verwachting. Geen afgeleide van de kaart maar echte culinaire verrassing. Helaas was het erg rustig.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk eten, goede en vriendelijke bediening. Inrichting is modern in een oud historisch pand met mooie en authentieke elementen. De ruimte is wel gehorig/ hol en geeft veel rumoer.
Over het algemeen een goede invulling van een Alkmaars avondje uit eten.
gabriel D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
prachtig gebouw, mooie lokatie, prima eten
Janneke A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Gister bij Fabers gegeten. 1 van de koks komt uit ons dorp dus wisten we van dit restaurant. Dit was onze eerste keer bij Fabers. Maar waarschijnlijk niet de laatste. We kozen voor het verrassingsmenu. Zelf kamp ik met behoorlijk wat voedsel intoleranties en dat hadden we doorgegeven en daar was heel mooi rekening mee gehouden. Zo mooi dat de gerechten even smakelijk en mooi opgemaakt waren als die van mijn man. Het was allemaal erg lekker en met zorg bereid. Mooi opgemaakte porties. De porties niet te groot en niet te klein en bij het hoofdgerecht patat. Dat zien we niet vaak bij verassing menu's en werd wel gewaardeerd. Bedankt Fabers. Tot de volgende keer.
josmulder .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Wij begonnen vooraf met een Spaanse Cava en kregen als eerst een amuse van eend. Het geserveerde heerlijke verse brood pittig aan de prijs is te weinig voor vier personen. Ik en tafelgenoten namen allen de zgn "Surf en turf" zijnde half om half kreeft en tournedos met bijbehorend garnituur , waarbij een vlindertje groente, dus niet genoeg.
Het eten was prima van smaak. De op advies van het personeel genomen wijn Pinot Noir was een uitstekende keus bij dit gecombineerde gerecht. Een heerlijke avond gehad met vriendelijk personeel.
Jos Mulder
Stefen V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Kwaliteit van de gerechten was goed, we hadden het 5 gangen (incl wijn) arrangement gekozen.
Beetje haute cuisine, dus wel kleine hapjes. Eind van de avond toch niet helemaal gevuld, veel vis/weinig vlees misschien hadden we toch voor de 6 gangen moeten kiezen. Bij de koffie geen lekkernij erbij, ook op verzoek (wilde er graag voor betalen) geen bonbonnetje om het af te ronden... Verder prima passende wijnen en service.