Fabels

Meer informatie over restaurant Fabels

• Catering , Huisdieren welkom , Terras
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Dit is gewoon een heel leuk restaurant in Bergen. Geen pretenties, je kunt er niet reserveren, maar er is altijd wel plek. Wij waren er redelijk vroeg, schoven aan in een knus hoekje en zagen dat er allerlei rommel op de grond lag (stukken bitterbal, broodkruimels, etc.). De gastvrouw gaf aan dat dit door "ouders met kinderen" kwam. Tja.... Onze gastvrouw was echter de hele avond zo vrolijk en vriendelijk dat we het haar maar hebben vergeven dat die rommel pas heel laat werd opgeruimd. Het eten was prima: erg lekker brood met smeerseltjes, kreeft en sate en heerlijke desserts. Gewoon goed bereid zonder fratsen. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Lekkere wijnen ook! We komen snel terug.
RoosLW .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Fabels, niet te ingewikkeld en voor een prima prijs. Bediening was super, aardige mensen met veel aandacht. Wij zaten binnen, heel gezellig ingericht! Als we weer eens in Bergen zijn komen we zeker terug.
Karinkim .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gezellig, knus restaurant. Eten voldoende en goed. Gekozen van krijtbord het visgerecht.
Omdat wij vooraf al ergens hadden geborreld geen voorgerecht en dessert. Al zaggen de gerechten die voorbij gingen er erg lekker uit. Vriendelijk personeel en komt voldoende langs.
Ivk .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Regelmatig eten we een hapje in dit fijne restaurant. Het eten is altijd goed, een aantal vaste gerechten op de menu kaart, wat wij persoonlijk altijd fijn vinden. Daarnaast altijd verrassende wisselende gerechten en een prettig geprijsd dagmenu (niet in het weekend). Kwaliteit- prijsverhouding is zeker in balans. De bediening attent, vriendelijk en vlot. Daar het er altijd vrij druk is kan het soms wel wat rumoerig zijn, maar zeker niet storend. Al met al een aanrader voor een gezellig en lekker hapje eten buiten de deur.
In G.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk gelunched bij fabels. Ik had een venkelsoepje met Hollandse garnalen en mijn vriend een broodje fabels. Smaakten beide erg goed. Ook de inrichting is een dik pluspunt. De bediening mag alleen iets vriendelijker.
Fijnproever1-10 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het restaurant is gezellig ingericht, de tafeltje staan wel wat dicht op elkaar.
Het is er altijd druk, reserveren kan alleen vanaf 6 personen, dat is wat minder, want daardoor ben je gedwongen om heel vroeg te komen, omdat er anders geen plaats meer is.

Wij vonden het eten vrij matig. Ik had als voorgerecht gerookte zalm, deze was redelijk, maar niet echt verfijnd.
Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de Zeetong, deze vond ik niet lekker, weing smaak en de bijbehorende salade/groenten waren gewoon slecht.
De wijnen waren overigens uitstekend.

We hebben hier jaren geleden wel eens beter gegeten, jammer.

Bediening
De bediening doet zijn werk plichtmatig en efficient. Er is weing persoonlijke aandacht. Je krijgt een beetje het gevoel van een fabriek, waar jouw tafeltje weer snel vrij moet komen voor de volgende.

Conclusie
Dit was voor ons de laatste keer.
Hj D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
TOP TOP TOP!!!
Voor de 4e keer gegeten bij Fabels.
En ook na 4 keer in geen enkele manier iets aan te merken op het eten!
We begonnen met L 'Entree Variee (samenstelling van verschillende voorgerechten & starters) Helemaal TOP! Een plank vol lekkers, van verse vis tot heerlijke champignons met gegratineerde kaas.
Als hoofdgerecht hadden we beide de tournedos, geserveerd met een smaakvolle pepersaus & warme groente op het bord, perfect gebakken, precies zoals deze moet zijn.
Na deze fantastische gerechten geproefd te hebben kon een kaasplank niet uit blijven, zo gezegd zo besteld, met uitzicht op de uitgifte van de keuken konden we Zien hoe de kok zijn best deed om duidelijk te maken welke 3 'Franse' kazen er op zijn plankje lagen..
Bij de tafel aangekomen kon de dame met de mooie lange vlecht ons alleen nog maar vertellen dat de kazen in ieder geval Frans waren maar verder had ze geen idee!
Ze waren er absoluut niet minder lekker om, we hebben heerlijk genoten en gelachen om deze eerlijkheid qua product kennis wat betreft deze plank.
Bij vertrek kwam de eigenaar ons bedanken voor ons Bezoek & mijn vriendin kreeg vanwege Valentijnsdag nog een presentje & een mooie roos, een leuk gebaar!
Het Personeel was goed, netjes & correct!
Nina N.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Je kan met een kleine groep niet vooraf reserveren bij Fabels, maar toch is het altijd druk. Meestal is er, wanneer je op tijd bent, altijd nog wel een tafeltje vrij.

Het restaurant heeft een gezellig knusse inrichting. Wel is het erg roemoerig in het restaurant als het druk is. Wij zaten de afgelopen keer in de hoek vlakbij de keuken. Dit is niet de beste plek van het restaurant aangezien het personeel daar elke keer het eten maar ook servetten en bestek moest halen.

Het eten is is prima voor de prijs die je betaalt. Geen hoogstaande gerechten, maar voor een saté of een sliptong zit je hier altijd goed. Je krijgt altijd royaal garnituur.
Bediening was vriendelijk. Mijn oma vroeg of de ober haar sliptongetjes wilde fileren, dit werd gelijk voor haar geregeld.
CheffieMcChef .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Bij binnenkomst bleek het zeer druk. Vrijwel direct werden wij vriendelijk ontvangen door een medewerker die ons gelijk naar een tafel bracht. We hadden een beetje haast, dus we bestelde onze drankjes en lunchgerechten tegelijkertijd. Drankjes werden vlot uitgeserveerd en warempel, binnen tien minuten (!) stond ons eten ook al op tafel. Mijn salade was rijk gevuld en vers. De broodjes van mijn tafelgenoten zagen er ook zeer smaakvol uit. Vriendelijke ober die ondanks de drukte ook nog tijd hadden voor een kort babbeltje en grapje. Om ons heen leek ook alles goed te gaan. Inrichting zag er verzorgd uit, net als de toiletten. Bergen is voor ons wat uit de buurt, maar wij zullen hier zeker terugkomen.
Frans P.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We waren hier met een gezelschap tijdens de kerst voor het diner. Ik was niet bekend met dit restaurant. Ik vind de inrichting niet echt bijzonder te noemen, doet me denken aan een eetcafé. Het was kerst, dus erg druk, lawaaierige omgeving, en we zaten nogal dicht op elkaar gepakt.

Bediening
De aardige dames doen in deze drukte plichtmatig en efficiënt hun werk.

Het eten,
De keuze viel op het a la carte menu, mijn keuze als saté liefhebber, de satéschotel.
Ik vond hem maar matig, heb veel betere geproefd. De overige tafelgenoten had zowel vis als vlees gerechten. Ze vonden deze goed maar niet van hoogstaande kwaliteit. Toetjes ook vrij standaard.

Prijs/kwaliteit
De rekening viel erg mee, de prijs/kwaliteitsverhouding verhoudt zich goed voor hetgeen geboden wordt.

Conclusie
Ik verwacht niet dat we hier nog eens terugkomen.

Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Één, twee keer per jaar dompelen we ons, buiten het seizoen, een paar dagen onder in de typische Bergense sfeer. Van donderdagmiddag tot zaterdagmorgen. Donderdag is Fabels dan ons dineradres. Een dynamisch en verarmd terras buiten en binnen een actieve, prettige hectiek. 'The place to meat'. Grootste nadeel is de onmogelijkheid om te reserveren (als je met minder bent dan zes personen). De bordjes gereserveerd op tafeltjes voor vijf of vier personen doen dan ook denken aan Orwell die ooit (ongeveer) schreef: 'all guests are equel, but some guests are more equel than others'. Als deze hindernis genomen is blijft een dynamisch restaurant / eetcafé, waar je lekker kunt eten, prettig wordt bediend in een gezellige sfeer. Waar mensen elkaar ontmoeten en het goed hebben. De prijs-kwaliteitsverhouding is goed en de kaart een beetje tè veel en al te lang hetzelfde te veel.
Doperwt .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Inderdaad, gewoon lekker eten zonder poespas. Prima kaasfonduetje en lekkere ravioli van kervel en asperge en tot slot een luchtige bavarois. Bediening is niet opdringerig en heeft goed in de gaten wanneer je iets wilt bestellen. Voor een doordeweekse avond een zeer geschikt adresje.
MartijnGrave .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Deze week twee maal gegeten. Erg gezellige sfeer lekker eten en goede vriendelijke bediening. Hier moet je zijn om een leuke avond te hebben.
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
afgelopen zaterdag bij fabels geweest . het was weer smullen ik had de pasta met room saus en spekjes met een halve kreeft. pasta was goed op smaak de kreeft was goed is echt een aanrader als je in bergen bent
Marjolein P.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Gewoon goed eten bij Fabels! Het interieur is gezellig met leuke schilderijen aan de muur. De tafels staan wel vrij dicht op elkaar. Je kan alleen reserveren voor groepen, dus wanneer je met 2 of 4 komt moet op spitsuur moet je soms lang wachten. L’entrée variée als voorgerecht gehad, was erg lekker, en heel veel. Tournedos en spare-ribs waren lekker, niet super bijzonder. Dessert Koffiedroom was erg machtig; te veel slagroom en te zoet. De bediening is erg aardig.
Truus H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Op vrijdagavond hier gegeten. We waren met zijn zessen en dus konden we een tafel reserveren. Fijn want ook om 18.30 uur was het al heel erg druk.
Zoals altijd een gezellige sfeer en prettige bediening. Niet altijd even handig, er ging het nodige over de vloer maar ook dat werd met een glimlach opgelost.
De kaart is jammer genoeg al jaren het zelfde maar de gerechten die er op staan zijn lekker, niet meer en niet minder. Waarom komen we hier dan toch altijd weer terug? De sfeer is gewoon goed we verlaten Fabels altijd weer met een prettig gevoel.
Edith-Alkmaar .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
We hebben hier onverwacht geluncht en het was erg lekker. Ondanks dat er buiten op het terras geen plaats meer was met het mooie weer hebben wij toch lekker in de serre gezeten. We hadden allebei heerlijke broodjes en verse sap en de bediening was erg voorkomend. De volgende keer komen we dineren!
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
We gingen met vrienden fietsen in Bergen e.o. en ik had van tevoren al op Iens gekeken. Bergen is duur, ook in zijn eetgelegenheden en in Fabels had ik volgens mij een restaurant gevonden wat qua prijs/kwaliteit heel goed scoorde en dat bleek achteraf ook zo te zijn. Vooraf hadden we vers gebakken brood met met aïoli en tomaat-basilicumboter en als hoofdgerecht had ik gewokte ossenhaas puntjes met knapperige groenten en dat was me toch lekker! Als afsluiting namen we een gewoon kopje koffie maar niks gewoon want we kregen van de zaak een schoteltje met bonbons en koekjes er bij. Samen met de prima smakende huiswijn en de vlotte en attente bediening was de avond meer dan geslaagd. Een aanrader als je in Bergen bent.
Sasja-v .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Na een fietstocht door de mooie omgeving, neergestreken op het verwarmde terras van fabels. Buiten en binnen vrolijk ingericht. Op een mooie locatie. Vriendelijke bediening, maar iets te amicaal. Bestellingen kwamen vlot. Broodje superano (serrano ham) en broodje carribean beef (ossenhaas). Beide warm, goed bereid en lekker. De avonden hier schijnen druk en gezellig te zijn met een lekkere avondkaart dus gaan we zeker een keer proberen. In ieder geval is de lunch aan te raden
BVoorman88 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Hier gegeten met collega's De gai pad med was erg waterig en smakeloos. Voorgerechten ook niet veel bijzonders. Volgende keer ga ik wel ergens anders heen.