Fabels

Vrijdag 09.30 - 02.45 uur
Zaterdag 09.00 - 01.45
Zondag 10.00 - 01.45 uur

6,8

Jouw recensie over het restaurant Fabels

Anne mieke V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Leuke tent, kennelijk gaat t te goed. Het personeel komt flauw en arrogant over en is erg druk met zichzelf. Erg jammer. Was vroeger leuker.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Wat een slecht restaurant is dit, zeker de manier waarop het wordt gemanaged. Binnen vroegen wij aan de persoon die blijkbaar de leiding heeft, of wij alvast een tafeltje buiten konden reserveren zodra er eentje vrijkwam.
Er werd ons bits te kennen gegeven dat men niet aan reserveren doet. Vervolgens keerde hij ons de rug toe. Ontzettend onbeschoft! Na lang wachten toch een tafeltje bemachtigd, eten matig en de bediening kan veel beter. Er zijn gelukkig veel en veel betere restaurants in Bergen. De "manager" moet misschien een baan buiten de horeca zoeken.
lara B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Wij hebben weer heerlijk bij jullie gegeten. Andre en Shan Rzepka alles was weer geweldig. Echt een aanrader dus ... wij wensen jullie veel liefde en geluk in jullie prachtige restaurant .
Jeannette F.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Bij binnenkomst in een leeg restaurant (iedereen zat buiten) werd ons te verstaan gegeven dat we niet aan het door ons uitgekozen 4-persoons tafeltje mochten zitten (we waren met z'n tweetjes). Dan konden ze dat tafeltje niet meer gebruiken voor een gezelschap van 4 personen. We moesten verkassen! Wat mij het meest ergerde was de toon waarop dit werd gezegd. Wat een klantonvriendelijk restaurant!!
We zijn vrij snel vertrokken en hebben vervolgens heerlijk bij Zusters gegeten.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Lekker gegeten in deze gezellige ambiance. Ongedwongen sfeer. Eenvoudig menu, maar altijd lekker. Was voor mij al de 6 de keer dat ik hier kwam. Altijd goed.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Wij hadden wat te vieren. Met acht personen aangeschoven. De bediening was correct en vriendelijk. Ondanks de doordeweekse dag was het een volle bak en hierdoor heel rumoerig. Glutenvrij was geen enkel probleem, keurig dus. Het eten was van prima kwaliteit en de borden leuk opgemaakt. Zeker een goed adres.
Floortje V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Ik zit er weleens aan de bar een carpaccio te eten .
Wat een goede zaak zeg .
De smaken waren in balans en de service is goed.
Prijs kwaliteit : een 8
Locatie : fabelachtig
Sfeer : onbevangen
Inrichting : vind ik wel goed niet te druk i.i.g.
Conclusie : ben er trots op dat ik er ben geweest .
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Dit is gewoon een heel leuk restaurant in Bergen. Geen pretenties, je kunt er niet reserveren, maar er is altijd wel plek. Wij waren er redelijk vroeg, schoven aan in een knus hoekje en zagen dat er allerlei rommel op de grond lag (stukken bitterbal, broodkruimels, etc.). De gastvrouw gaf aan dat dit door "ouders met kinderen" kwam. Tja.... Onze gastvrouw was echter de hele avond zo vrolijk en vriendelijk dat we het haar maar hebben vergeven dat die rommel pas heel laat werd opgeruimd. Het eten was prima: erg lekker brood met smeerseltjes, kreeft en sate en heerlijke desserts. Gewoon goed bereid zonder fratsen. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Lekkere wijnen ook! We komen snel terug.
Roos L.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Fabels, niet te ingewikkeld en voor een prima prijs. Bediening was super, aardige mensen met veel aandacht. Wij zaten binnen, heel gezellig ingericht! Als we weer eens in Bergen zijn komen we zeker terug.
karinkim M.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gezellig, knus restaurant. Eten voldoende en goed. Gekozen van krijtbord het visgerecht.
Omdat wij vooraf al ergens hadden geborreld geen voorgerecht en dessert. Al zaggen de gerechten die voorbij gingen er erg lekker uit. Vriendelijk personeel en komt voldoende langs.
Ivk .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Regelmatig eten we een hapje in dit fijne restaurant. Het eten is altijd goed, een aantal vaste gerechten op de menu kaart, wat wij persoonlijk altijd fijn vinden. Daarnaast altijd verrassende wisselende gerechten en een prettig geprijsd dagmenu (niet in het weekend). Kwaliteit- prijsverhouding is zeker in balans. De bediening attent, vriendelijk en vlot. Daar het er altijd vrij druk is kan het soms wel wat rumoerig zijn, maar zeker niet storend. Al met al een aanrader voor een gezellig en lekker hapje eten buiten de deur.
In G.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk gelunched bij fabels. Ik had een venkelsoepje met Hollandse garnalen en mijn vriend een broodje fabels. Smaakten beide erg goed. Ook de inrichting is een dik pluspunt. De bediening mag alleen iets vriendelijker.
Fijnproever1-10 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het restaurant is gezellig ingericht, de tafeltje staan wel wat dicht op elkaar.
Het is er altijd druk, reserveren kan alleen vanaf 6 personen, dat is wat minder, want daardoor ben je gedwongen om heel vroeg te komen, omdat er anders geen plaats meer is.

Wij vonden het eten vrij matig. Ik had als voorgerecht gerookte zalm, deze was redelijk, maar niet echt verfijnd.
Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de Zeetong, deze vond ik niet lekker, weing smaak en de bijbehorende salade/groenten waren gewoon slecht.
De wijnen waren overigens uitstekend.

We hebben hier jaren geleden wel eens beter gegeten, jammer.

Bediening
De bediening doet zijn werk plichtmatig en efficient. Er is weing persoonlijke aandacht. Je krijgt een beetje het gevoel van een fabriek, waar jouw tafeltje weer snel vrij moet komen voor de volgende.

Conclusie
Dit was voor ons de laatste keer.
Hj D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
TOP TOP TOP!!!
Voor de 4e keer gegeten bij Fabels.
En ook na 4 keer in geen enkele manier iets aan te merken op het eten!
We begonnen met L 'Entree Variee (samenstelling van verschillende voorgerechten & starters) Helemaal TOP! Een plank vol lekkers, van verse vis tot heerlijke champignons met gegratineerde kaas.
Als hoofdgerecht hadden we beide de tournedos, geserveerd met een smaakvolle pepersaus & warme groente op het bord, perfect gebakken, precies zoals deze moet zijn.
Na deze fantastische gerechten geproefd te hebben kon een kaasplank niet uit blijven, zo gezegd zo besteld, met uitzicht op de uitgifte van de keuken konden we Zien hoe de kok zijn best deed om duidelijk te maken welke 3 'Franse' kazen er op zijn plankje lagen..
Bij de tafel aangekomen kon de dame met de mooie lange vlecht ons alleen nog maar vertellen dat de kazen in ieder geval Frans waren maar verder had ze geen idee!
Ze waren er absoluut niet minder lekker om, we hebben heerlijk genoten en gelachen om deze eerlijkheid qua product kennis wat betreft deze plank.
Bij vertrek kwam de eigenaar ons bedanken voor ons Bezoek & mijn vriendin kreeg vanwege Valentijnsdag nog een presentje & een mooie roos, een leuk gebaar!
Het Personeel was goed, netjes & correct!
Nina N.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Je kan met een kleine groep niet vooraf reserveren bij Fabels, maar toch is het altijd druk. Meestal is er, wanneer je op tijd bent, altijd nog wel een tafeltje vrij.

Het restaurant heeft een gezellig knusse inrichting. Wel is het erg roemoerig in het restaurant als het druk is. Wij zaten de afgelopen keer in de hoek vlakbij de keuken. Dit is niet de beste plek van het restaurant aangezien het personeel daar elke keer het eten maar ook servetten en bestek moest halen.

Het eten is is prima voor de prijs die je betaalt. Geen hoogstaande gerechten, maar voor een saté of een sliptong zit je hier altijd goed. Je krijgt altijd royaal garnituur.
Bediening was vriendelijk. Mijn oma vroeg of de ober haar sliptongetjes wilde fileren, dit werd gelijk voor haar geregeld.
Raoul V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Bij binnenkomst bleek het zeer druk. Vrijwel direct werden wij vriendelijk ontvangen door een medewerker die ons gelijk naar een tafel bracht. We hadden een beetje haast, dus we bestelde onze drankjes en lunchgerechten tegelijkertijd. Drankjes werden vlot uitgeserveerd en warempel, binnen tien minuten (!) stond ons eten ook al op tafel. Mijn salade was rijk gevuld en vers. De broodjes van mijn tafelgenoten zagen er ook zeer smaakvol uit. Vriendelijke ober die ondanks de drukte ook nog tijd hadden voor een kort babbeltje en grapje. Om ons heen leek ook alles goed te gaan. Inrichting zag er verzorgd uit, net als de toiletten. Bergen is voor ons wat uit de buurt, maar wij zullen hier zeker terugkomen.
Frans P.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We waren hier met een gezelschap tijdens de kerst voor het diner. Ik was niet bekend met dit restaurant. Ik vind de inrichting niet echt bijzonder te noemen, doet me denken aan een eetcafé. Het was kerst, dus erg druk, lawaaierige omgeving, en we zaten nogal dicht op elkaar gepakt.

Bediening
De aardige dames doen in deze drukte plichtmatig en efficiënt hun werk.

Het eten,
De keuze viel op het a la carte menu, mijn keuze als saté liefhebber, de satéschotel.
Ik vond hem maar matig, heb veel betere geproefd. De overige tafelgenoten had zowel vis als vlees gerechten. Ze vonden deze goed maar niet van hoogstaande kwaliteit. Toetjes ook vrij standaard.

Prijs/kwaliteit
De rekening viel erg mee, de prijs/kwaliteitsverhouding verhoudt zich goed voor hetgeen geboden wordt.

Conclusie
Ik verwacht niet dat we hier nog eens terugkomen.

Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Één, twee keer per jaar dompelen we ons, buiten het seizoen, een paar dagen onder in de typische Bergense sfeer. Van donderdagmiddag tot zaterdagmorgen. Donderdag is Fabels dan ons dineradres. Een dynamisch en verarmd terras buiten en binnen een actieve, prettige hectiek. 'The place to meat'. Grootste nadeel is de onmogelijkheid om te reserveren (als je met minder bent dan zes personen). De bordjes gereserveerd op tafeltjes voor vijf of vier personen doen dan ook denken aan Orwell die ooit (ongeveer) schreef: 'all guests are equel, but some guests are more equel than others'. Als deze hindernis genomen is blijft een dynamisch restaurant / eetcafé, waar je lekker kunt eten, prettig wordt bediend in een gezellige sfeer. Waar mensen elkaar ontmoeten en het goed hebben. De prijs-kwaliteitsverhouding is goed en de kaart een beetje tè veel en al te lang hetzelfde te veel.
doperwt .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Inderdaad, gewoon lekker eten zonder poespas. Prima kaasfonduetje en lekkere ravioli van kervel en asperge en tot slot een luchtige bavarois. Bediening is niet opdringerig en heeft goed in de gaten wanneer je iets wilt bestellen. Voor een doordeweekse avond een zeer geschikt adresje.
MartijnGrave .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Deze week twee maal gegeten. Erg gezellige sfeer lekker eten en goede vriendelijke bediening. Hier moet je zijn om een leuke avond te hebben.