Fabels Eten & Drinken

Maandag t/m Woensdag 10:00 - 00:00
Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 02:00
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Heerlijk gegeten voor een goede prijs. De tonijn was goed gegaard en het vegetarische gerecht bomvol van smaak. Top van het personeel dat de dessertspecialiteit aanrade wat eigenlijk goedkoper was dan we bestelden. Uitstekend!
Tonnie S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gisteren met z'n zessen bij fabels gegeten..het begint met de menukaart, die is zo vet en vaak gevouwen.. Nou ja.. Bij het serveren van de menu's kwam voor 6 mensen 1 bakje friet en 1 bakje sla waar een gemiddelde hamster zich in 30 seconde doorheen werkt.. Friet bijbestellen is mogelijk. Staat het notabene ook nog op de factuur.. Dat is nog eens lef... Het eten was redelijk maar het gevoel bestolen te zijn overheerst... Voor ons geen fabels meer
Jacobus48 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vlees- en visgerechten zijn goed. De hoeveelheid groente bij de hoofdgerechten is beperkt. Het reserveren van een tafel voor zes personen bleek een wassen neus te zijn. Nadat we een drankje hadden genomen op het terras en naar binnen gingen, bleek de gereserveerde tafel inmiddels bezet te zijn. Voor ons, zestigplussers, was inmiddels een drietal hoge tafels met barkrukstoelen voorzien van glazen en bestek. Het werd een avondje met een 'actieve zit'. Gelukkig zijn er in de nabije omgeving nog genoeg eetgelegenheden om deze belachelijke, klantonvriendelijke actie van de Fabels bedrijfsleiding niet nog eens te hoeven meemaken.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Prima bediening... zaterdags lekker op terras. koffie, baco en dan wat eten, maar eerst even vechten ;-) voor een lekker plekje Jan
Marietje01 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Hele leuke plek om te lunchen. Het bospaddestoelenpotje en de fabelsburger zijn echte aanraders.
Gezellige en snelle bediening.
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wát een gezellige tent! Komt grotendeels door de twee heren die ons bedienden. Misschien ligt het aan ons en zijn we de stugge West Friezen gewend, maar wat zijn de mensen hier super vriendelijk. De obers wisten na 1 ronde drinken precies wie wel en geen ijs in het drinken wilden en wel of geen citroen. Top!!
Wij zaten binnen, maar je kon ook in de serre zitten waar heerlijke warmtelampen hangen. Tip voor Fabels, repareer het achterste damestoilet.
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Gezellig restaurant aan de oude markt. Tot ver in de winter kun je hier op het terras eten door de heaters en dekentjes. Dat is 's avonds erg gezellig. De bediening is prima. Het eten is lekker, mooi opgemaakte borden. Niet te duur. Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Mary-Ann F.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
We wilden eigenlijk alleen voor een drankje op het heerlijke verwarmde en gezellig terras van Fabels zitten om lekker bij te kletsen. Uiteindelijk kregen we ook wel trek. Mijn tafelgenoot heeft voor de daghap pasta met zalm en spinazie gekozen, met name de zalm was nog mooi rose. Ik heb voor de Visfabel gekozen, gewoon een mooi gerechtje bestaande uit krokante tonijn sushi, Hollandsche garnalen cocktailtje, gerookte zalm en crostini's. Het smaakte heerlijk, ook de bediening was erg vlot en vriendelijk.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Gezellig gegeten bij Fabels.
Als hoodgerecht Côte de Boeuf gehad. Die vond ik matig, veel pezen en zenen. Volgende keer wat anders bestellen. Rest van de gasten waren meer tevreden over het eten, daarom toch een 7 gegeven.
Nagerecht was chocolade, deze was erg machtig. Alleen bestellen als je echt nog honger hebt na het hoofdgerecht. Anders is het te machtig.
Rest van de gasten hadden kaasplank. Deze was ook mooi opgemaakt maar ook te veel. Dus helaas is er redelijk wat kaas blijven staan. Jammer van de verspilling. Misschien kleinere porties serveren?
Bediening mag sneller, ondanks dat het een maandagavond was, dus rustig, moesten we regelmatig vragen voor een drankje.
Decor is oké voor een grand-cafe, maar niet echt iets voor een restaurant.
Conclusie, voor mij is Fabels een gezellig grand-cafe waar je eventueel ook iets kunt eten.
Corrie D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Het was ontzettend gezellig we waren met 9 personen en hebben genoten van de sfeer de bereidwilligheid om toch een plekje op het terras te krijgen geweldig .
De bediening was perfect het eten was prima de wijn ook trouwens .????de prijs viel erg mee dit is dus een aanrader.
C de Haan de Vries
Kim O.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Ik heb met een vriendin geluncht bij Fabels. Mijn broodje viel erg tegen! Ik had een broodje warme geitenkaas. Het broodje moest ik zoeken; dit bestond uit 1 plak geroosterd brood. Hierboven op lag veel te veel geitenkaas, wat daardoor te overheersend was. Erg jammer!
Nina .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Gisteravond lekker met z'n vieren gegeten bij Fabels. De muziek stond wat hard, maar dat is vergeven als ik meeneem dat buiten een festival aan de gang was. Ik had voor een aspergesoep, heerlijk. Hoofd lamshaasjes en na een chocoladefabel. Toen het hoofdgerecht ons werd geserveerd gaf de ober aan "dat we maar een gil moesten geven voor extra garnituur". We zijn vier grote eters dus al vrij snel vroegen we om wat extra aardappeltjes en salade. Jammer dat dit pas werd geserveerd toen we het eten al ophadden. Verder een prima avond gehad, tot we de rekening kregen. Sorry, maar aangeven dat extra garnituur geen probleem is, het te laat op tafel zetten en er vervolgens wel €5,60 voor op de rekening zetten gaat er bij mij niet in. Wat een afknapper, voorlopig even geen fabels.
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Goede koffie, prima eten, moderne aankleding van de ruimte. De plekjes bij de open haard zijn een aanrader. Wel last gehad van een humeurige bedrijfsleider die bij het laatste bezoek constant zijn personeel zat af te kafferen in het bijzijn van gasten. Dat heeft voor mij persoonlijk een beetje de sfeer bedorven.
Woutvdboom .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
By far the best spareribs ever! Gezellige drukte, leuke, snelle bediening en fijne muziek.
Koffie ook altijd erg goed!
Ga zo door!
Laurens1964 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
We kregen een tafel naast de keuken en het stonk daar enorm. Toen we de bediening om een andere tafel vroegen, was deze niet verbaasd en gaf aan ze vaker last hebben van de rioollucht. Een tafel opgeschoven, waar het helaas niet veel beter werd. Na het voorgerecht toch maar weer gevraagd om een andere tafel, omdat de stank echt niet te harden was. Nieuwe tafel gekregen. Ik heb me er wel over verbaasd dat er wederkom gasten geplaatst werden aan de 'stinktafel', die vervolgens ook weer om een andere tafel vroegen. Voorgerecht was prima en lekker. Hoofdgerecht liet helaas anderhalf uur op zich wachten. Toen we de bediening er om vroegen, riep de dame direct dat we 'dan wel een kopje koffie van het huis kregen'... Uiteindelijk kwam ons hoofdgerecht. 2 van ons hadden de sliptong. Niet mooi gebakken, niet met zorg opgediend, smaak was wel oke. Garnituur op het ene bord was letterlijk 3 x zoveel als op het andere bord. Helaas geen bijzondere herhaling. Tent ziet er leuk uit, maar bediening, service en eten laten helaas te wensen over.
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Zomaar terechtgekomen in Fabels, en dat is ons uitstekend bevallen.
Het voorgerecht en de verrukkelijke wijn buiten, Nacho's (flinke portie zelfgemaakt met heerlijke saus), daarna naar binnen voor het hoofdgerecht (Burger - groots, goed van smaak en frites, van mij was het helemaal compleet geweest wanneer er wat salade of knapperige groentes bij geserveerd waren, het deed echter niets af aan de smaak en een dagsalade van ossenhaaspuntjes, ook perfect). Het toetje was een combi van chocoloadetaartje - waar de chocolade zacht was aan de binnenkant, ijs en slagroom. Gewoon: geweldig genoten van de ambiance, de bediening, de wijn en het lekkere eten.
CSM .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Hier gegeten afgelopen week, de sfeer was vooral druk, door de zeer aanwezige muziek en de ober die zichzelf erg hip vond. Meerdere malen kelners aan tafel die eigenlijk aan een andere tafel moesten zijn ("oh, u had dit niet besteld?").
Tapas gegeten, deze waren ok maar niet verrassend (m.u.v. de tonijn). De glazen waren lang leeg voordat ze weer gevuld werden.
Gezellige avond gehad maar niet de moeite van het her-bezoeken waard.