Fabels Eten & Drinken

La Fontaineplein 31 3446 BX Woerden Nederland Kaart

Over restaurant Fabels Eten & Drinken

Karakter in het verhaal

Deze zaak is geinspireerd op de wijze lessen uit de Fabel. Te typeren als een eetcafe meets bistro, bekleed met hoge tafels en een schattig haardje. De keuken is Frans klassiek met een eigentijds karakter, zoals de gebakken zalm met zoete aardappel.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Fabels Eten & Drinken

Duur
Sander K K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Leuk restaurant op een plek Waar je het niet verwacht / heerlijk gegeten vooral de schol en tournedos - leuk personeel die informeel zijn en aanvoelen wat en Wanneer de gasten iets willen.
Aanrader gewoon goed - accoustiek iets te Luid want was aardig vol-
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
De bediening en service was prima op orde. Echter heb ik zelden zo slecht gegeten. Ik heb er de hele avond een vieze smaak in mijn mond aan over gehouden. De tonijn was zo slecht dat we hem terug gestuurd hebben. Ik kan niet begrijpen dat zoiets de keuken kan verlaten. De vervanging was beter maar nog steeds ranzig. De ossehaas was zeer matig bereid. Mij kinderen hadden een schnitzel die net aan eetbaar was. Groente garnituren erg vettig en niet goed op smaak. De versheid van de producten was marginaal. Kortom de prijs kwaliteit verhouding was echt slecht. Ik kom hier nooit meer terug.
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gezellig restaurant met opdringerige eigenaar die ons verveelde met een praatje over hoe de schol gebakken werd terwijl we er niet in geinterresseerd waren. Hij nam de bestelling op zonder iets te noteren wat resulteerde in fouten. Mijn schoonzus kreeg ander drinken dan ze besteld had en ik mocht wat langer wachten op mijn hoofdgrecht daar ze ook mij iets anders voor mijn neus zetten. Toen de bestelde tonijnsteak eindelijk daar was, bleek hij doorgebakken. Wat de smaak geen goed deed. De roergebakken groente dreef in de ketjap. Ook kregen wij vooraf brood met lekker aïoli en kruidenboter. Heel aardig, echter het werd wel berkend helaas. Wij hadden het niet besteld. Ook hadden wij vooraf laten weten allemaal apart af te willen rekenen om na afloop niet zo moeilijk te hoeven doen. We kregen toch gewoon alles op 1 rekening. Voor mij geen Fabels meer. Overigens heeft het personeel zich wel verontschuldigd
Alex D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk genoten 3 gangen keuze menu voor ieder wat wils- vis vlees en vegetarisch- huseljjke sfeer en leuks spontane medewerkers - Verder Prima set de auto voor de deur hele dag Gratis mag parkeren - zeker voor herhaling vatbaar-
Carolien W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Prima restaurant, lekker gegeten en vriendelijke en gastvrije bediening!
Leant V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Vorige week woensdag met 12 man van ZBo onze vergadering afgesloten bij Fabels. Hebben we vaker gedaan. Altijd top! Deze keer viel het erg tegen. Voorgerecht garnalen. deze werden 5 min. na de andere gerechten geserveerd. Mijn collegae hadden hun voorgerecht al bijna op! Hoofdgerecht: Tournodos. Iedereen had zijn gerecht al. Ik had nog niks. De eigenaar kwam bij mij en zei mij dat het nog een paar minuten zou duren. Mijn collegae schik en zeiden o.a. heb je wel besteld? Na 20 minuten kwam mijn biefstuk. Er zat zelfs een vetrandje aan!? Ieder ander was al aan zijn laatste happen toe. Ik kreeg wel nieuwe, warme patatjes. Mijn collegae maakten een weddenschap dat ik ook wel het nagerecht als laatste zou krijgen.
Dame blanche En je raad het al iedereen kreeg zijn nagerecht en ik kreeg niks! Ik verwachtte dat de serveerster, die uiteraard mij had opgemerkt met gezwinde spoed naar de keuken zou lopen om e.e.a. te herstellen. Toen iedereen zijn toetje op had, kwam zij achter mij staan en vroeg mij of ik mijn toetje nog wilde. Ik heb toen maar bedankt! Overal kan iets fout gaan, maar tot 3x toe? Dus slechte bediening en slechte service. Als ik het zelf had moeten betalen hadden ze aan mij een kwade.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Caparcio-salade blijkt bij aankomst aan de tafel ineens "gewoon" carparcio te zijn?? Nul over gecommuniceerd, heel raar

Verder is de akoestiek bij een vol huis erg slecht, je verstaat jezelf nog maar nauwelijks
Conny R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Prima, nieuwe eigenaar. Heeft hart voor de zaak
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Op vrijdagavond met vriendinnen gegeten. Het eetcafe ligt op een hoek van een winkelcentrum. Niet echt gezellig. Maar binnen ziet het er goed uit. En het terras zat trouwens ook aardig val. Vanaf het terras kijk je wel de goede kant op. Als voorgerechten de geitenkaaskroketjes en voor de andere twee een selectie voorgerechten. Het waren er op 4, deels van de kaart. Goede variatie en lekker. Daarna de fish en chips, simpel, veel en goed. De sliptongetjes waren wel erg klein. Erbij een kleine hoeveelheid warme groenten en veel gebakken aardappels. De surf en turf was wat flauw. Daarna nog de kaas. Een goede selectie uit lokale kazen en royaal. De andere twee koffie met lekkernijen. Erbij wat wijntjes en ook nog wat brood. De bediening is zeer attent en houdt alles goed in de gaten. De gerechten kwamen in een mooi tempo door.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Het eetcafe zit op de hoek van een nogal sfeerloos winkelcentrum in een nieuwbouwwijk, maar het interieur is aardiger dan de buitenkant doet vermoeden. Het eten was niet bijzonder. We hadden fish en chips met wat sausjes en een klein beetje sla waar geen dressing door zat. De bediening is hartelijk. Al met al een doorsnee eetcafe, zoals je ze overal in Nederland kunt vinden.
JBteM .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Verrassingseffect voorgerecht was heel erg lekker. De hoofdgerechten prima en de toetjes ook. Bediening netjes en een prettige sfeer in het restaurant. Jammer dat we om half 11 de laatsten waren en ze op gingen ruimen, we waren nog niet uitgepraat maar dat is een kleinigheid.
Bedankt voor uw recensie. Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad bij Fabels. Als de avond op 'het einde' loopt gaan we inderdaad alvast beginnen met opruimen, maar dat betekent niet dat de gasten dan al weg moeten! Liever actief bezig zijn in de zaak, dan achter de bar de laatste gasten 'wegkijken', maar dat gaan we, dankzij jullie tip, voortaan duidelijk maken aan onze gasten. Graag tot ziens bij Fabels.
Marijkezzz .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Erg goed gegeten, voor niet veel geld. Carpaccio en asperges waren heerlijk! Zeer vriendelijke bediening. Zou hier zeker nog eens naartoe gaan.
Dank voor je recensie en graag tot ziens!
Mick V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Fabels verkoopt géén fabels!
Fabels in Woerden, gelegen in het winkelcentrum bij het La Fontaineplein verkoopt geen sprookjes maar heerlijke gerechten tegen een eerlijke prijs. Bij een eetcafé, zoals zij zichzelf betitelen, heb ik een visioen van een 'bruin café' dat ook maaltijden serveert.
Fabels heeft duidelijk meer te bieden: een 3-gangen menu met prima (streek) gerechten, leuke voorgerechten en uitstekende nagerechten! Een échte bistro dus!
We namen de Fabels verrassingsproeverij vooraf: lekker aspergesoepje, rolletjes carpaccio, broodjes met een soort eiersalade en falafel vormden een heerlijk voorafje. We kozen daarna bijna unaniem voor de seizoensaanbieding buiten de kaart om: heerlijke goudgele asperges, niet stuk gekookt (!) maar precies beetgaar, traditioneel met ei, prachtige krieltjes en een zalig stuk zalm. Ook de Fabels black Angusbeef burger was voortreffelijk klaargemaakt en de huisgemaakte frieten smaakten prima!
Bij de derde gang namen we alle 4 iets anders: de streekkazen met appelstroop, (netjes toegelicht), Red Velvet cake met kersenijs en de cheesecake smaakten erg goed. Zelf nam ik koffie met lekkernijen, waarbij diverse zoetigheden gepresenteerd werden.
De wijnen (Chardonnay) zijn prima en redelijk geprijsd.
Over de bediening waren we ook zeer te spreken: niet opdringerig, maar aanwezig en oplettend.
Klein advies wellicht voor de toekomst: maak ook een dessertproeverij voor een tafel! Dan kunnen alle tafelgenoten van het lekkers genieten! Wij komen zeker nog eens terug!
Mooi: ‘fabels verkoopt geen fabels’! We doen ons best en we doen het graag! Bedankt voor jullie recensie en voor jullie gezelligheid gisteravond, want ook jullie als gast, dragen bij aan de goede sfeer en vormen het ‘decor’.
IdeaS .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het restaurant ademt de sfeer van een bruin café, maar dan iets meer van "nu". Het terras is gezellig, maar zit wel een beetje aan een drukke weg.
Ontvangst en service zijn vriendelijk.
De kaart is echt een eetcafé kaart. Niet te ingewikkeld, maar ook zeker niet saai of te voorspelbaar.
Verschillende keren gegeten en eigenlijk altijd goed. Of je nu de tournedos neemt, of de sate. De groenten die je erbij krijgt, zijn altijd lekker vers en met liefde klaar gemaakt. Prima restaurant voor in een woonwijk!
Dank voor uw recensie en graag tot ziens!
Gooke O.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wij zaten lekker buiten op het terras. Geen geweldig uitzicht maar wel lekker buiten. De buienradar gaf aan dat regen op komst was, de dame van de bediening hield ons goed op de hoogte van de kans op regen en binnen werd een tafel vrij gehouden voor het geval dat dit nodig zou zijn. Geweldige service! Het voorgerecht, de proeverij was leuk en goed van smaak. Van de 3 hoofd gerechten waren er 2 goed. De sliptongetjes en tournedos waren goed. De entrecote viel echter behoorlijk tegen. Droog en wit met een saus met vreemde smaken. Het was erg druk en wij begrijpen waarom. Een goed eetcafé met super service. Mochten we er nog een keer komen dan nemen we geen entrecote meer.
Dank voor uw recensie. Het was inderdaad nog heerlijk buiten zitten afgelopen zaterdag. Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad. Jammer dat een hoofdgerecht minder is bevallen. Onze entrecote is er een van het Heyde Hoevevarken en dat verklaart het witte vlees. De saus is een compote van appel/peer/ citrusvruchten met saffraan en chillipeper. Wij vinden de combinatie met het varkensvlees juist erg geslaagd, maar smaak is en blijft persoonlijk. We zien u graag terug bij Fabels, met mooi of minder mooi weer!
C.hilgers .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
We werden hartelijk ontvangen. De tournedos was heerlijk. De bediening was zeer attent, wij waren die avond 44 jaar getrouwd en kregen bij het dessert een sterretje op tafel. Dit bezoek is zeker voor herhaling vatbaar. We kunnen fabels zeker aanraden bij bekenden. Bedankt voor de gezellige avond.
Tja 44 jaar getrouwd, dat is zo mooi, dat moest wat extra aandacht krijgen! Fijn om te lezen dat jullie hebben genoten en graag tot ziens!
Dros .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Wij hadden voor drie personen gereserveerd. Dat was maar goed ook, want het restaurant was goed bezet, o.a. vanwege Koningsdag. Parkeren voor de deur geen probleem. Wij wilden eerst in het centrum van Woerden bij een restaurant reserveren, maar wij hadden daar van afgezien i.v.m. mogelijke parkeerproblemen vanwege de festiviteiten aldaar. Bij Fabels was er voldoende keus uit de menukaart en voor elk wat wils. De gekozen gerechten waren heerlijk en de bediening hartelijk en attent. Wij hebben geen spijt van onze keuze voor dit Eetcafé.
Ja, dat was een gezellige drukte op Koningsdag. Bedankt voor uw bezoek en uw positieve recensie en graag tot ziens!
Joopjansen1951 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Zaterdag 2 april met vrienden gegeten bij Fabels. Een echte aanrader. De bediening was zeer goed en het eten voldeed aan alle eisen voor een zeer aantrekkelijke prijs. De bediening gevraagd om even te wachten met het hoofdgerecht en dat gebeurde dan ook.
Wij gaan zeker terug.
Kijk, daar doen we het dan voor! Bedankt voor de mooie cijfers!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
We hebben erg gezellig gezeten bij Fabels, prima bediening en alles mooi binnen de tijd, we moesten bijtijds weg, het 3 gangen menu paste precies. We waren met 7 personen en iedereen was tevreden, het enige wat jammer was dat de slibtongetjes uit de frituur kwamen, verder alles top!!
Leuk om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben gehad! Mooie cijfers, zijn we heel blij meer. Maar een ding wil ik rechtzetten; onze sliptongetjes komen echt niet uit de frituur! Ze worden in de pan gebakken en gaan daarna direct op het bord. Graag tot een volgende keer!
WilcodeGroot .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Prima kwaliteit voor een prima prijs. Personeel is zeer attend zonder opdringerig over te komen en je komt niets te kort. Leuke plek voor een etentje met het gezin, maar ook zeker voor met z'n tweeën of een clubje vrienden.
Zonder poespas gewoon goed.
Dank u wel voor deze mooie recensie en graag tot ziens!