Faam

Reinier Claeszenstraat 10 1056 WJ Amsterdam Nederland Kaart
31-203702354

Over restaurant Faam

Niet zomaar een pizza

Bij Faam eet je pizza. De pizza's zijn herkenbaar door de typische houtovensmaak, maar blinken uit in orginaliteit en zijn kraakvers -probeer eens de zomerpizza met cesar salade erop. En als antipasti misschien de huisgerookte ganzenborst met een chutney van wilde perziken? Een team van gepassioneerde jonge mensen staat voor je klaar in dit leuke hoekpand in west Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Faam

• Af te huren
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Leuk, knus restaurant in een hoekpand in de Baarsjes. Reserveren kan geloof ik niet - wij liepen er rond 19u naar binnen op een vrijdagavond. Het zat vol en later werd het druk met afhalende mensen. Maar toch had ik geen enkel moment het idee dat het te druk was.

De pizza's zijn groot, maar gingen bij ons drieën volledig op. De bodem is lekker dun en de mijne - met ansjovis - was door die vis lekker pikant. We begonnen met een voorgerecht dat we deelden: een pulled vitello tonato. Het origineel kan in andere restaurants wat prefab aanvoelen op de tong, beetje als karton. Dit was een zeer smakelijke variatie.

Het personeel is vriendelijk, attent, vraagt geregeld of ze nog wat voor je kunnen betekenen zonder dat je het gevoel krijgt van doe es niet. Best leuk ook dat je in een 'pizzatent plus' ook gin&tonic kunt bestellen. Ik nam wijn, die ook erg lekker was.

Kortom: leuke tent met goede pizza's en fijne mensen.
Robin-Pieter .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Maandag gegeten bij Faam. Niet gereserveerd maar we waren op tijd en er was voldoende plek. We werden uitermate vriendelijk geholpen en snel voorzien van drankjes, een schaaltje olijven en de menukaart. Gekozen voor de pizzas Carciofi affumicata en Salame picante. Ondertussen liep het aardig vol, gezellig druk.
De pizza's waren heerlijk: goede bodem, rijk belegd, goed van smaak. Als dessert gekozen voor de tiramisu en de chocolade taart met een espressootje. Ook prima.
Al met al prima gegeten en gezeten. Als je in de buurt bent, zeker bij Faam eten.
Thorsten H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Vanavond voor de zoveelste keer bij Faam gegeten; tot nu toe altijd tevreden met eten en service. Echter vandaag met name de service als bijzonder slecht ervaren. Eerst loopt het personeel meerdere keren langs, maar heeft geen aandacht om de rommel op onze tafel op te ruimen van de vorige gasten. Na zwaaien, roepen en aandringen maakt men de tafel schoon. Vervolgens krijgen wij een gerecht dat we niet hebben besteld. De fles wijn van 29,50, aan de prijs voor een pizzeria, blijkt geen topper. Een wijnkaart heeft het restaurant niet, je moet dus vragen wat ze hebben en wat de prijs is. Misschien door de slechte start viel ook het eten tegen vanavond, slappe pizza margarita.
Voorlopig zullen wij Faam mijden. Jammer, want voorheen waren we erg tevreden.
Zeyad G.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Mooie zaak, bediening aardig en opkomend. Twee pizza's besteld: deeg dun en krokant, de vulling wel aan de flauw kant springt niet uit helaas wij hadden anders verwacht; de andere gerechten zagen er goed uit dan maar voor de volgende keer om die uit te proberen.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wat een lekkere pizza's! We hadden een quattro formaggi en een frutti di mare. Alle twee waren erg lekker. Het deeg is perfect. Vooraf de mosselen in pernodsaus genomen. Was ook voortreffelijk. De wijnen die op de kaart zijn, zijn goed gekozen. Bediening is vriendelijk. Hier gaan we zeker vaker een pizza eten.
Meindert61 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Met grote verwachtingen vanwege hoge scores bij een bezoek een pizza met ham, mozzarella en rucola besteld. De maaltijdpizza's worden met zorg bereid. Op een knapperige bodem met typische houtovensmaak (top), lag veel ham (top), waardoor echter zout de andere smaken bijna volledig overheerste (flop). Het beetje rucola, noch de mozzarella proefde je. Jammer. Met voorafje en een drankje meer dan genoeg gegeten en 25 euro betaald.
WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Het was echt lekker.

Vandaag langsgeweest bij FAAM in Amsterdam. Wij hadden nog net geluk dat er een tafeltje vrij was want verder was het helemaal vol. Natuurlijk hartstikke mooi voor een dinsdagavond want mede hierdoor was het super gezellig. We zijn gestart met een heerlijke antipasti. Lekkere vleesgerechten, gekookte bietjes, een harde kaas en een bepaalde soort mozzarella met een krokant korstje en een uienchutney. Allemaal lekkere gerechten. Daarna een heerlijke pizza, de specialiteit van de dag met kaas, witlof, een sinasappeldressing, worst en een pittige peper om het af te maken. Lekker luchtig maar uitstekend van smaak. Dit alles met heerlijke Italiaanse wijn. Als afsluiting een echte tiramisu. Een aanrader voor iedereen die van een lekkere echte Italiaanse pizza houdt.
R2007 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk met zn tweetjes hier gegeten vandaag. De anti pasti voor 2 personen is erg lekker. De pizza tartufo ook smakelijk. Over de prijs/kwaliteit verhouding heb ik niks te klagen. Geen toetje genomen want we zaten bom vol. Misschien de volgende keer. Leuk tentje met een fijne sfeer. Komen zeker terug.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
heerlijk steenoven pizza met perfect deeg
we namen heerlijke antipasti vooraf
De wijnen waren uitstekend en goed betaalbaar
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
Vid .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
goede bediening, eten was goed maar ook weer niet echt bijzonder ook vond ik de portie's aan de kleine kant, de wijn vond ik te duur (€ 5,00 per glas), zou hier niet weer terugkomen met name omdat ik de prijs / kwaliteit niet goed vond.
Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Na het stuk over steenoven-pizza's in het Parool gelezen te hebben, besloten we om met z'n vieren hier de pizza's te gaan proberen. De ober was een ontzettend leuke man die heel veel te vertellen had over de wijnen en het eten, zonder pretentieus te doen.

Begonnen met heerlijke en diverse antipasti, daarna de pizza's. Ook daarmee allemaal erg tevreden, en wat vooral op viel was dat het allemaal net anders was dan hoe we gewend zijn. Sommigen hebben het dan over geforceerd 'hip', wij vonden dit juist leuk. Ook de toetjes (met name de chocoladetaart) waren niet te versmaden. Bij dit alles nog een heerlijke rode wijn, die we met behulp van de bediening hadden uitgezocht.

Toegegeven, je betaalt meer dan bij een standaard pizzeria, maar het eten als de bediening zijn ernaar. Ze proberen je duidelijk het gevoel te geven dat je in een 'luxe' restaurant zit, en dat lukt.
Gerben Z.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Lekkere pizza's die net niet standaard zijn. Alles in een prima zaak. De desserts zijn standaard, maar wel erg lekker! Bediening is gezellig en erg amicaal.
MerelCarlo .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Misschien wel de beste pizza van amsterdam. De huisgemaakte tiramisu was super! Hele vriendelijke bediening.
Jds1 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Je kan hier niet reserveren maar daarom genoeg plekjes aan de bar om te wachten als er even geen plek vrij is. De meneer van de bediening was ontzettend vriendelijk en kon ons ook vertellen dat er gauw een tafeltje kwam. We waren hier terecht gekomen omdat de foto's van het eten op Facebook er zo goed uitzagen, het eten was nog lekkerder dan we dachten. Prachtige Italiaanse producten en heerlijke wijn. Echt een toptent om een hele avond te tafelen of even gauw een pizza met een biertje te doen!
Laura W.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gezellig buurtrestaurant met fijne pizza. Gewoon lekker, en in allerlei varianten verkrijgbaar. Wijnen zijn erg goed. Tiramisu een mooie afsluiter. Helaas waren mijn ogen te groot voor het reuzengebergte aan toet.
Smarsman .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk knus restaurant. De bediening is top en het eten heel erg lekker en goed. Heerlijke pizza's en de tiramisu is subliem.
Een aanrader.
HansvanLeeuwen1964 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Lekker ons 4ren pizza's gegeten en afgesloten met tiramisu.

Service is zeer goed en attent.Restaurant is klein en gezellig.

aanrader
Marinke V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
De lasagne met wildzwijn is een aanrader in dit knusse buurtrestaurantje. Sluit af met een tiramisu of panna cotta en je avond is compleet. Bediening is erg vriendelijk.
Ingeborg P.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
We hadden pizza's afgehaald, een bizar hoge prijs voor wat je krijgt. Wel lekker, maar niet zo bijzonder dat je ruim 30 euro afrekent voor alleen twee pizza's.
Lajlo .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
We waren met een groep van 8 mensen. De pizza's waren heerlijk! De service echter wat minder. Bij binnenkomst gelijk te horen gekregen dat we niet hadden gereserveerd, maar 'aangevraagd'. Vervolgens sprak de ober ons aan met 'lieverd', vind ik niet helemaal passend.