F.E.B.O.

Molenstraat 4 4811 GS Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant F.E.B.O.

Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een favoriet in Breda. Tapas in een ongedwongen setting met zeer vriendelijke bediening. De kaart is enigszins beperkt, maar alles wat erop staat is prima en zeer redelijk geprijsd. De manchego kaas is aan te bevelen, evenals de calamares, gehaktballetjes in tomatensaus en tortilla met chorizo. Goede (huis)wijnen en koffie. Er kan niet gereserveerd worden, maar op de nieuwe locatie is er altijd wel een plekje te vinden.
LaPeri .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Super lieve mensen en uitstekende bediening. Uiteraard ook heerlijk eten tegen een schappelijke prijs, in een mooie sfeer. Ben hier meerdere malen wezen eten en geniet telkens weer met volle teugen, dus een echte aanrader!

Ghislaine V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Met een zelfde groep mensen gaan we regelmatig eten bij de F.E.B.O. (Spaanse tapas). Dit was de eerste keer in de nieuwe locatie op de Markt in Breda. De entrée is naast Hart van Breda en een beetje verstopt, maar als je erop let goed te vinden.
Net als de andere locatie is het één grote gezellige ruimte met verschillende grootte tafels. De kaart was vertrouwd als altijd. En de kok maakt nog steeds heerlijke tapas.
We begrepen alleen dat de keuken op deze locatie kleiner is dan in de vorige en wellicht dat we daardoor wat vertraging ondervonden in het uitserveren. Gelukkig is de bediening hetzelfde gebleven (voor het grote gedeelte) en was het verder niet heel vervelend. We komen over 3 maanden zeker weer terug. Je gaat naar F.E.B.O. voor een ontspannen, relaxte sfeer om tapas te eten. Het is niet een typisch restaurant. Echt een leuke tent om met vrienden heen te gaan. Wil je meer romantisch of een echt restaurant gevoel dan is een ander restaurant even verderop op het kasteelplein een goede aanrader.
Cheera .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met vijf mensen hier gegeten. De tapas worden kwamen één voor één uit de keuken op de volgorde van de kaart. We eindigden met een bord patat van 5 euro. De sardientjes en paprika komen vermoedelijk uit een potje en ik had het idee dat de rest uit de diepvries kwam. Smakelijk maar niet bijzonder. Vriendelijk personeel.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Echte Spaanse beleving in hartje Breda. Vanwege brand in het vorige pand nu voorlopig hier gevestigd. Gaaf pand (oud theater). Ontzettend vriendelijke en correcte bediening. Heerlijke tapas, vriendelijk geprijsd. De tortilla met chorizo is heerlijk, evenals de spiesjes met varkenshaas. Prima huiswijnen en koffie. Verder pretentieloze uitstraling maar daar zijn de prijzen ook naar!
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
De nieuwe locatie heeft gelukkig geen afbreuk gedaan aan de sfeer en het lijkt zelfs drukker dan voorheen.
Erg lekker gegeten. De prijs is gewoon scherp hier.
De bediening is heel vriendelijk. Hou er rekening mee dat er wel eens wat vergeten wordt en je dus soms wat langer moet wachten. Dat geeft helemaal niet, want de sfeer is hier ongedwongen en informeel; je borrelt wat en daarbij neem je een heerlijk hapje.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
We kwam om half 9 aan. Op dat moment stonden er vier tafels voor ons te wachten. Maar we hadden snel een plekje aan de bar waar we een karaf sangria bestelden en konden daarna snel door aan een tafel. We hebben verschillende tapas besteld, waaronder Spaanse ham, manchego kaas, brood met verse tomatensalsa, varkenshaasspiesjes, albondigas en de salade tonijn. De gerechten worden plain opgediend, zonder garnering, maar alles was even smakelijk! Alleen in de salade tonijn zat naar mijn smaak teveel ui. Alle gerechten zijn erg vriendelijk geprijsd.
De bediening was vriendelijk. Een paar schoonheidsfoutjes in de service: er zat lippenstift op mijn wijnglas en we kregen pas een vork nadat onze salade al was geserveerd. Maar dit werd snel opgelost.
De inrichting is net als de gerechten: sober, maar goed. De opgang is op het moment wel wat vreemd. Voordat je het restaurant binnenkomt, loop je door een wit gangetje en moet je een trap op. Dat komt omdat F.E.B.O. hier tijdelijk gehuisvest is na de brand op de vorige locatie.
Overall een heel leuke en smakelijke avond gehad. Door de gezellige, relaxte sfeer en de vriendelijk geprijsde gerechten is F.E.B.O. een echte aanrader!
RCM .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Prima plek, heel simpel.. Heerlijk om even een wijntje te drinken en wat hapjes te nuttigen. Lekkere tapas en een gezellig, rumoerige sfeer. Aanrader!
Nancy R.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Een super gezellig avondje uit met vrienden/familie? dan is de FEBO zeker aan te raden hebben dit al verschillende keren met verschillende samenstellingen gedaan en is altijd super gezellig de tapas zijn heerlijk het spaanse bier en de sangria heerlijk spaanse muziek en de bediening super vriendelijk en behulpzaam en als je dan om de rekening vraagt valt die altijd super mee echt een aanrader dus!! wij komen er zeer regelmatig terug toppie!!!
AngelaJansen .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Decor is echt authentiek Spaans. Het eten was het absoluut niet.
Je mag verwachten van een Tapas restaurant dat zegt echt Spaans te zijn dat het ook zo is. Absoluut niet dus.
De pollo was zeer droog. De gamba's waren niet geweldig, de vis zat nog vol met graten. De Calemares kwam gewoon uit de diepvries. Dit heb ik gemeld en dit werd door beide medewerkers bevestigd. De reden hiervan was dat ze te weinig ruimte in de keuken zouden hebben. Het werd toch op tafel neergezet. Mijn zoontje nam er 2 en vond het ook niet lekker. Toen ik dit weer meldde en de rest meteen heb laten meenemen deden ze er niks mee. Uiteindelijk stond het ook nog op de rekening. Er werd niks aan veranderd. Ik vind dit kwalijk. Het enige dat echt goed smaakte was de aioli. Huisgemaakt?... zo smaakte het niet! Voor ons nooit meer.
J-luyan .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Na een dagje winkelen in de gezellige binnenstad van Breda kwamen we hier terecht. We waande ons voor heel even weer in Spanje. Het interieur was authentiek en apart. Foto's van het Nederlands en Spaanse koningshuis en allemaal trofeeën in een kast. Totaal niet wat we hadden verwacht van een restaurant. De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. Omdat de kaart in het Spaans was heeft het meisje heel de kaart aan ons uitgelegd. Doordat konden we geen keuze maken en hebben we bijna alle tapas op de kaart besteld. Heerlijk, de garnalen, serranoham en de tortilla. De wijn was oke heb betere Spaanse wijnen gedronken. Het was voor ons een top avond. Bedankt en jullie gaan ons vaker zien.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Dit restaurant heeft denk ik de allerbeste prijs-kwaliteit verhouding van alle restaurants waar ik ooit geweest ben. Je kunt hier voor ongelofelijk weinig geld heerlijk eten en drinken. Ik ben afgelopen jaar een tijd in spanje geweest en het is erg leuk om in Nederland ook een plek te hebben met de echte spaanse klassiekers :). Het is er altijd gezellig druk en vooral de calamares zijn een aanrader.
Uitetenofzelfkoken .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Ik kom al sinds 1999 in de F.E.B.O. en vind het nog steeds geweldig daar. Gewoon ongedwongen Tapa's eten en wijntjes en biertjes drinken. Er is wel iets veranderd sinds de oude eigenaren zijn gestopt, dus we worden niet meer herkend als we binnenkomen. Maar dat hield ons zeker niet tegen om er vorige week weer eens te gaan eten. We zitten het liefst aan de bar te eten en onze favorieten zijn: een schotel Spaanse ham, stokbrood, gehaktballetjes, Lomo, olijven en inktvisringen. Aangevuld met een tapje Jupiler of flesje San Miguel en glazen rode wijn is het altijd top eten en prettig afrekenen daar.
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Heerlijke tapas. Ze smaken zoals in Spanje (kan ook niet anders). De prijs-kwaliteit verhouding is ook super goed. Alleen was de kan sangria wat duurder dan we dachten (16 euro). Maar ook die was wel echt heel erg lekker.
De zoete-inval-sfeer zorgt voor een heel gezellige plek. Als je op tijd bent dan is er altijd meteen plaats.
JCdehaan .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
dit is mijn lievelingsrestaurant in breda! niet reserveren, gewoon lekker binnenlopen en heerlijke tapas! wat wil je nog meer! en een echte spaanse sfeer!
Kirsy V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Hier laatst met zes man gegeten voor de vierde keer. Vroeger waren we altijd erg te spreken: echte Spaanse tapas, maar nu waren de tapas toch minder: veel gefrituurd. Hammen zijn wel nog steeds erg lekker, maar de rest toch minder van kwaliteit dan normaal. Jammer. Het decor is niets, maar daar kom je bij de F.E.B.O. ook niet voor. Bediening is prima.