EYE bar-restaurant

IJpromenade 1 1031 KT Amsterdam Nederland Kaart
31-205891402

Over het restaurant EYE bar-restaurant

Een hotspot in Amsterdam

Stap op het pontje bij Amsterdam Centraal, loop naar dat prachtige, witte gebouw en maak je op voor een heerlijke maaltijd. De menukaart is uitgebreid en bevat een keur aan creatieve gerechten. Je wordt blij verrast! Het schitterende uitzicht op het IJ maakt deze eetervaring helemaal af. Perfect!

Meer informatie over restaurant EYE bar-restaurant

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Donderdag
Vrijdag en Zaterdag 17:30 - 23:30
Zondag

6,8
6,7
Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant EYE bar-restaurant

richard V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
Het uitzicht is het beste in de stad,
De menukaart bleek net vernieuwd en we waren onder de indruk van het bestelde. De porties zijn bescheiden maar perfect gemaakt en bijzonder lekker. De octopus was de beste die ik ooit at.
Het was niet druk op zondagavond maar het leek of de bediening - zeer vriendelijk & behulpzaam -het maar net aankon.
Aniek P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Heerlijk gegeten! Visgerechten zijn echt een aanrader. Ik had de witte chocolademousse met pistachenootjes en pistache ijs als dessert, echt bijzonder lekker. Helaas kregen we wat weinig aandacht van de bediening.
Inge R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Prachtige locatie maar helaas niet lekker gegeten. Voorgerecht van tartaar van watermeloen had geen fijne smaak, de ham erbij was heerlijk, maar de portie zo klein, wordt gecompenseerd met een grote berg rucola. Salade met dungesneden entrecôte, remoulade, tuinkers, violetaardappelchips en frites, was een grote berg sla met een smaakloze saus en enkele plakjes zeer dun gesneden entrecôte... Prijs /kwaliteit was echt niet oké,
Jolijn H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Helaas was het niet heel lekker. We hadden meer verwacht gezien de locatie en de ambiance. De pompoen linzen soep was smakeloos en de bavette was ook niet heel speciaal. We zouden het niet aanraden. Jammer!
A. S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Mooie locatie en prettige kleine tafels. We wilden naar de film en ze hielden hier heel goed rekening mee en gaven advies over het beste tijdstip om te vertrekken. Het eten was niet heel bijzonder maar de bediening ontzettend behulpzaam en attent.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Tussen twee films in gedrieën gegeten. Risotto, ravioli en lamsnek met couscous. Desserts Hemels spek en Pastel de nata. Als deze risotto het enige is dat ik de rest van mijn leven iedere avond te eten krijg, ben ik meer dan tevreden. Personeel is professioneel vriendelijk,en te druk voor enige conversatie -maar blijft wel belangstellend. De locatie is prachtig, de zaal mooi ruim - maar eerder functioneel ten dienste van het museum dan "sfeervol".
Ruud P.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Wisselende ervaring met het eten. Goed voorgerecht, rilette van eend. Slechte, smakeloze, veel te droge snoekbaars. Bij een opmerking hierover haalde de bediening haar schouders op. Ik had eerder moeten klagen vond ze en toen ik opmerkte dat er tijdens het eten echt niemand van de bediening aandacht voor onze groep had, deed ze het af met de opmerking dat er een premiere was die alle aandacht vroeg. Met andere woorden de andere gasten mochten eten, betalen maar vooral niet op service rekenen.
corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Dat er zoveel verschillende gezichten aan je tafeltje verschijnen maakt de sfeer wat onpersoonlijk. Dat diegeen die de drank rondbrengt geen opdrachten kan aannemen maakt het bestellen wat lastiger en dat de drankrondbrenger dan een paar keer met wijn voor anderen aan je tafeltje komt is ook niet heel erg als...als het eten maar heel lekker was geweest. Maar helaas, de ribeye bestond uit twee delen die half over elkaar heen waren gelegd waardoor het grote stuk vet in eerste instantie verborgen bleef. Verder had het vlees drie zenen die ik moeilijk kon doorslikken. De kalfswang met garnituur vond mijn tafelgenoot - een ervaren restaurantbezoeker en nimmer een klager - echt slecht. En dat op zo'n prachtige locatie met schitterende bioscoopzalen. Vreselijk jammer.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Onbegrijpelijk dat een plek als deze zo stuntelig gerund wordt. Twee jaar geleden was mijn ervaring al niet geweldig, maar de bediening lijkt eerder achteruit dan vooruit gegaan. Daar zit je dan op een van de mooiste plekken van Amsterdam en dan krijgen ze de bediening maar niet goed. De 2e bestelling kwam maar niet, 'oh, sorry vergeten door te geven', vervolgens kwam de bestelling twee keer en die kwam ook op de rekening. Vrijwel elke handeling gaat verkeerd en vervolgens heeft de bedrijfsleider of shiftleader ook niet begrepen dat je nooit met een klant in discussie gaat. Tja, met een twijfelachtige leiding gaat het dus ook voorlopig niet goed komen daar.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Ontzettend lekker geluncht! We kozen voor het landbrood met entrecote en voor de ravioli. Beide gerechten vielen enorm in de smaak! Van elke hap genoten en het uitzicht maakte het af!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
21 december. We kwamen wat vroeg in het restaurant vanwege het weer. ( 17.10 uur ) we werden naar een tafeltje gebracht en werd ons gevraagd of wij iets wilden drinken met als extra opmerking dat de keuken om half 6 openging............. Gezien wij na het eten naar de Adamtoren moesten en wij toch wel vroeg waren hebben maar rustig gewacht en de menukaart uit ons hoofd geleerd. ☺. En inderdaad half 6 " mochten" wij de bestelling opgeven. ( waarom kon dat niet eerder ? ) . Beiden hadden wij de pompoensoep als voorgerecht. Niets op aan te merken. O, jeeh . Wij hadden nog brood te goed met kuipje boter. Dat kreeg iedereen als je plaats nam. Maar ja wij waren te vroeg en dan gooi je het schema in de war. Wachtend op ons hoofdgerecht dronken wij onze wijn. Ondertussen kijk je rond en ziet al die medewerkers en kijkt of er een systeem achter zit. Echt niet. Ze hollen als kip zonder kop rond. Hebben zeker 6 medewerkers aan onze tafel gehad. En dan hebben wij het niet over " langslopers" want dat waren er veel meer.
Oké. Ons glas wijn is leeg . Niemand die aan ons tafeltje komt of langs loopt vraagt of wij nog iets willen drinken . ( drank is de omzet voor een restaurant. Dat gaat x keren over de kop ) . Hoofdgerecht : eendenborst en salade. Was goed , wijden we niet overuit . Mijn buurman heeft een manier gevonden om nog een glas wijn te krijgen. Gezien wij net boven de bar zitten kan hij over de balustrade zijn bestelling doen. Niet dat dat helemaal goed gaat maar het werkt. Ondertussen loopt er een jongeman rondjes die de opdracht heeft op elk leeg bord etc van tafel af te grissen zonder een woord te zeggen. Zelfs is je servet niet veilig. Gelukkig hadden wij 1 jongedame die wel wist hoe het moest. ( jammer dat ik haar naam niet ken.) Eindconclusie : Uitzicht mooi, eten kwaliteit / prijs redelijk. Bediening. Och ze waren over het algemeen aardig. Maar laat iemand iets doen aan de coordinatie van de medewerkers.
jacqueline E.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Zeer teleurstellende ervaring. Na 1 uur wachten had nog niemand gevraagd of we misschien wat wilden eten. En we zaten toch echt in een restaurant en druk was het niet. Meerdere redenen droegen tot dat laatste bij. De ribeye was zo slecht, dat het bijna een grap leek. Ons échte eten zou gebracht worden als het personeel vanuit een hoekje stiekem had toegekeken hoe wij zouden schrikken van het vlees en dan zouden wij opgelucht lachen, maar nee, het was diepe ernst. De ribeye: vol vet en pezen en zeer taai, doorbakken in plaats van medium. Een voordeel bij dit nadeel was dat de portie zeer klein was, twee ultra dunne mini-lapjes. De eerste aanblik van het totaal mislukte gerecht werd bovendien listig gemaskeerd door de kaas. die eroverheen gedrapeerd was. Die zou van de Azoren komen en op de menukaart staat dat leuk, maar als je het zo lang laat doorbakken, smaakt en ruikt het alleen nog naar de sokken die je uitdoet na een lange bergwandeling in de tropen. In plaats van de rozemarijn aardappeltjes, die bij dit gerecht hoorden, hadden we frites besteld. Halleluja. die waren lekker, met goede mayonaise. Maar goed, dan hadden we beter naar een snackbar kunnen gaan. Het desert was ook schokkend slecht. Mijn tafelgenoot had wat anders, maar doordat mijn mond vijf minuten stijf bevroren was van de ´appelterrine´ was ik fysiek niet in staat ernaar te vragen. Bij de plak bevroren appelmoes kwam een klein bolletje fabriekskaneelijs en hier en daar lagen wat caramaldruppels uit een flesje op het bord en wat koekkruimels, dezelfde die bij mijn tafelgenoot op het bord lagen. Overigens hadden we om de wijn van de tap te omzeilen (wijn is geen cola) een fles wijn besteld en die was ook goed. Dus, om met een positieve noot te eindigen: bezoek dit restaurant alleen voor een fles wijn en frites en reserveer GEEN filmvoorstelling, want met dit tempo van bedienen ga je dat niet halen. Wij haalden op nippertje de laatste bus.
p.s. de rekening voor 2 hoofdgerechten, 2 desert, 1 fles wijn en 2 koffie, bedroeg ruim E 100.
Adriaan1961 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Afgelopen woensdag hier met z'n tweeën gegeten, even snel voor de film een salade. De een met coquilles de ander met zalm. Heerlijke verse ingrediënten, goed van smaak en lekker snel geserveerd!
De gastheer begreep dat we niet lang de tijd hadden....en gaf dit keurig aan de keuken door!
Top, maar wel aan de prijs!
Heerlijke omgeving om vanuit eye over het IJ te kijken.
Robbert S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Fantastische locatie, al vaker geborreld hier maar nog nooit gegeten. We kwamen met zijn vieren, niet gereserveerd, het was erg druk maar ze konden toch een plaatsje voor ons vrijmaken.
We gingen naar de film dus besloten enkel een hoofdgerecht te nemen. Met name de eendenborst was onovertroffen! De combinatie met zoete aardappel en artisjok maakte dit gerecht werkelijk tot een feestje.
De bediening is vlot, jong, attent en hier en daar wat onhandig. Voor ons maakte dit contrast met de chiquere atmosfeer van het restaurant dat wij ons helemaal op ons plek voelden.
Wij komen zeker terug om eens uitgebreider te eten.
Erik C.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Een fantastische plek. Wat chaotische bediening en te duur. Over het uitzicht, de ambiance is veel te zeggen, ik vind het grandioos en mondain. De bediening was niet op zn best vanavond: lang moeten wachten op een drankje. Ober gaf geen keus bij de witte wijn, ging er zeker v uit dat we de huiswijn wilden... Verder is het eten lekker, maar echt te duur. Voorgerecht met scampi's voor 10 euro 50 is idioot duur. Hoofdgerecht met gebakken heilbot en languistinesaus prima en smakelijk. Al met al blijft het een geweldige plek om af te spreken ( wel reserveren). De bediening en de prijs nemen we dan maar op de koop toe.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het EYE blijft een mooie locatie voor lunch, met prachtig uitzicht. De uit studenten bestaande bediening is echter moeilijk te bereiken, en maakt onnodige fouten. Ik krijg tot twee keer toe een dinerkaart aangereikt, terwijl ik om een lunchkaart vroeg (om 14.00 's middags). Vervolgens lang wachten op het eten. Drankjes komen gelukkig wel snel. De gebrachte broodjes en tosti zijn goed belegd, en smaken prima.
Sgroot .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Eten bij het Eye betekent een fantastisch uitzicht. onze tafel was gereserveerd op het terras met dit heerlijke weer. Pluspunt dat ze er vanuit gaan dat je buiten wilt eten. Als voorgerecht de linzensalade genomen om te delen. Ditt smaakte erg goed. De hoofdgerechten zowel vis als vlees waren erg lekker maar Voor grote eters is het niet genoeg.
De service duurde soms vrij lang maar was prima. Al met al een heerlijke avond gehad met een prachtig uitzicht
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Prachtige locatie met chaotisch maar vriendelijk personeel. helaas werd tijdens het eten het lege broodmandje en de lege flesjes niet weggehaald..waarom komt er ook steeds ander personeel aan je tafel? Ik bestelde de gebakken heilbotfilet met aardappel-olijvenpuree, gebakken wilde spinazie, gepofte cherrytomaten en langoustinejus en had geen voorgerecht. De smaak was echt goed en erg lekker maar ik had welgeteld 2 stukjes heilbot van 5 bij 3cm waarvan dan ook maar 1 stukje op de huid gebakken. de puree was ongeveer 2 flinke eetlepels, de wilde spinazie paste op 1 eetlepel en de lanqoustinejus was te waterig en als de kers op de taart had ik welgeteld 3 ja 3 cherrytomaatjes.....dat is gewoon te weinig voor een niet grote eter als hoofdgerecht en zou net te veel zijn voor een voorgerecht, het was dus net niks en kostte ook nog eens €20,50 Ook de ravioli van mijn beide tafelgenoten was erg smakelijk maar ook echt te weinig voor het geld. De zak patat die ik later op de avond in de stad nam maakte pas mijn buik vol.
Benjamin T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Hele mooie locatie en lekker eten, maar de bediening was niet goed. Ze wisten niet goed hoe ze fouten goed maakten en het tempo lag erg laag. De prijs was veel te hoog voor wat je krijgt!
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Met de pont over Het IJ naar de film. Hoe leuk wil je het hebben. Naast 4 filmzalen ook nog filmlab, tentoonstellingszaal, winkel en café-restaurant met terras. Open voor lunch en diner. Het gebouw is een echte blikvanger, als op een heuvel. Van de pont af een paar minuten lopen door een festival sfeer, de trap op en je bent er. Binnen mooi gematerialiseerd, fijne sfeer. Bij het restaurant je aanmelden voor een plaatsje in de hoge theatrale ruimte, met veel plaats, rondom wijds uitzicht over het water van Het IJ en CS. Doordat we vrij vroeg waren en kort zouden blijven kon het wel. (toch maar reserveren?). We werden vlug naar een tafeltje geleid, direct heerlijk warme broodjes met mooie boter op tafel, de vraag wat te drinken en het advies goed op de tijd te letten (i.v.m. de film). Van de tap Brand Weizen (3.90) en Affligem dubbel (3.95). We kozen uit de voorgerechten, alle 4 tegelijk op tafel: Gazpacho van biet met feta, amandel en waterkers (koude soep), Kruidige rode linzensoep met geroosterde tomaat, zoete aardappel, wilde spinazie en zure room (7.50) Bietencarpaccio met gerookte makreel, pickles, amandelen, zure room en Melba toast (9.25) en Gegrilde sardine met aardappelsalade, geroosterde paprika, peterselie-olie, piment d'espelette en Portugees maïsbrood (10.50). Soepen lekker en de mooi opgemaakte bordjes ook. Voor de prijs zou je wat meer smaak verwachten. Wat de avond maakte was het uitzicht maar echt ‘priceless’ is de sfeer in het hele gebouw, tussen museum en theater in. We hebben een heerlijke avond gehad en nog lang na genoten.