EYE bar-restaurant

IJpromenade 1 1031 KT Amsterdam Nederland Kaart
31-205891402

Over het restaurant EYE bar-restaurant

Een hotspot in Amsterdam

Stap op het pontje bij Amsterdam Centraal, loop naar dat prachtige, witte gebouw en maak je op voor een heerlijke maaltijd. De menukaart is uitgebreid en bevat een keur aan creatieve gerechten. Je wordt blij verrast! Het schitterende uitzicht op het IJ maakt deze eetervaring helemaal af. Perfect!

Meer informatie over restaurant EYE bar-restaurant

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Donderdag
Vrijdag en Zaterdag 17:30 - 23:30
Zondag

6,8
6,4
Ruud P.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Wisselende ervaring met het eten. Goed voorgerecht, rilette van eend. Slechte, smakeloze, veel te droge snoekbaars. Bij een opmerking hierover haalde de bediening haar schouders op. Ik had eerder moeten klagen vond ze en toen ik opmerkte dat er tijdens het eten echt niemand van de bediening aandacht voor onze groep had, deed ze het af met de opmerking dat er een premiere was die alle aandacht vroeg. Met andere woorden de andere gasten mochten eten, betalen maar vooral niet op service rekenen.
corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Dat er zoveel verschillende gezichten aan je tafeltje verschijnen maakt de sfeer wat onpersoonlijk. Dat diegeen die de drank rondbrengt geen opdrachten kan aannemen maakt het bestellen wat lastiger en dat de drankrondbrenger dan een paar keer met wijn voor anderen aan je tafeltje komt is ook niet heel erg als...als het eten maar heel lekker was geweest. Maar helaas, de ribeye bestond uit twee delen die half over elkaar heen waren gelegd waardoor het grote stuk vet in eerste instantie verborgen bleef. Verder had het vlees drie zenen die ik moeilijk kon doorslikken. De kalfswang met garnituur vond mijn tafelgenoot - een ervaren restaurantbezoeker en nimmer een klager - echt slecht. En dat op zo'n prachtige locatie met schitterende bioscoopzalen. Vreselijk jammer.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Onbegrijpelijk dat een plek als deze zo stuntelig gerund wordt. Twee jaar geleden was mijn ervaring al niet geweldig, maar de bediening lijkt eerder achteruit dan vooruit gegaan. Daar zit je dan op een van de mooiste plekken van Amsterdam en dan krijgen ze de bediening maar niet goed. De 2e bestelling kwam maar niet, 'oh, sorry vergeten door te geven', vervolgens kwam de bestelling twee keer en die kwam ook op de rekening. Vrijwel elke handeling gaat verkeerd en vervolgens heeft de bedrijfsleider of shiftleader ook niet begrepen dat je nooit met een klant in discussie gaat. Tja, met een twijfelachtige leiding gaat het dus ook voorlopig niet goed komen daar.
annemarie_siebring .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Ontzettend lekker geluncht! We kozen voor het landbrood met entrecote en voor de ravioli. Beide gerechten vielen enorm in de smaak! Van elke hap genoten en het uitzicht maakte het af!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
21 december. We kwamen wat vroeg in het restaurant vanwege het weer. ( 17.10 uur ) we werden naar een tafeltje gebracht en werd ons gevraagd of wij iets wilden drinken met als extra opmerking dat de keuken om half 6 openging............. Gezien wij na het eten naar de Adamtoren moesten en wij toch wel vroeg waren hebben maar rustig gewacht en de menukaart uit ons hoofd geleerd. ☺. En inderdaad half 6 " mochten" wij de bestelling opgeven. ( waarom kon dat niet eerder ? ) . Beiden hadden wij de pompoensoep als voorgerecht. Niets op aan te merken. O, jeeh . Wij hadden nog brood te goed met kuipje boter. Dat kreeg iedereen als je plaats nam. Maar ja wij waren te vroeg en dan gooi je het schema in de war. Wachtend op ons hoofdgerecht dronken wij onze wijn. Ondertussen kijk je rond en ziet al die medewerkers en kijkt of er een systeem achter zit. Echt niet. Ze hollen als kip zonder kop rond. Hebben zeker 6 medewerkers aan onze tafel gehad. En dan hebben wij het niet over " langslopers" want dat waren er veel meer.
Oké. Ons glas wijn is leeg . Niemand die aan ons tafeltje komt of langs loopt vraagt of wij nog iets willen drinken . ( drank is de omzet voor een restaurant. Dat gaat x keren over de kop ) . Hoofdgerecht : eendenborst en salade. Was goed , wijden we niet overuit . Mijn buurman heeft een manier gevonden om nog een glas wijn te krijgen. Gezien wij net boven de bar zitten kan hij over de balustrade zijn bestelling doen. Niet dat dat helemaal goed gaat maar het werkt. Ondertussen loopt er een jongeman rondjes die de opdracht heeft op elk leeg bord etc van tafel af te grissen zonder een woord te zeggen. Zelfs is je servet niet veilig. Gelukkig hadden wij 1 jongedame die wel wist hoe het moest. ( jammer dat ik haar naam niet ken.) Eindconclusie : Uitzicht mooi, eten kwaliteit / prijs redelijk. Bediening. Och ze waren over het algemeen aardig. Maar laat iemand iets doen aan de coordinatie van de medewerkers.
pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Zeer teleurstellende ervaring. Na 1 uur wachten had nog niemand gevraagd of we misschien wat wilden eten. En we zaten toch echt in een restaurant en druk was het niet. Meerdere redenen droegen tot dat laatste bij. De ribeye was zo slecht, dat het bijna een grap leek. Ons échte eten zou gebracht worden als het personeel vanuit een hoekje stiekem had toegekeken hoe wij zouden schrikken van het vlees en dan zouden wij opgelucht lachen, maar nee, het was diepe ernst. De ribeye: vol vet en pezen en zeer taai, doorbakken in plaats van medium. Een voordeel bij dit nadeel was dat de portie zeer klein was, twee ultra dunne mini-lapjes. De eerste aanblik van het totaal mislukte gerecht werd bovendien listig gemaskeerd door de kaas. die eroverheen gedrapeerd was. Die zou van de Azoren komen en op de menukaart staat dat leuk, maar als je het zo lang laat doorbakken, smaakt en ruikt het alleen nog naar de sokken die je uitdoet na een lange bergwandeling in de tropen. In plaats van de rozemarijn aardappeltjes, die bij dit gerecht hoorden, hadden we frites besteld. Halleluja. die waren lekker, met goede mayonaise. Maar goed, dan hadden we beter naar een snackbar kunnen gaan. Het desert was ook schokkend slecht. Mijn tafelgenoot had wat anders, maar doordat mijn mond vijf minuten stijf bevroren was van de ´appelterrine´ was ik fysiek niet in staat ernaar te vragen. Bij de plak bevroren appelmoes kwam een klein bolletje fabriekskaneelijs en hier en daar lagen wat caramaldruppels uit een flesje op het bord en wat koekkruimels, dezelfde die bij mijn tafelgenoot op het bord lagen. Overigens hadden we om de wijn van de tap te omzeilen (wijn is geen cola) een fles wijn besteld en die was ook goed. Dus, om met een positieve noot te eindigen: bezoek dit restaurant alleen voor een fles wijn en frites en reserveer GEEN filmvoorstelling, want met dit tempo van bedienen ga je dat niet halen. Wij haalden op nippertje de laatste bus.
p.s. de rekening voor 2 hoofdgerechten, 2 desert, 1 fles wijn en 2 koffie, bedroeg ruim E 100.
Adriaan1961 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Afgelopen woensdag hier met z'n tweeën gegeten, even snel voor de film een salade. De een met coquilles de ander met zalm. Heerlijke verse ingrediënten, goed van smaak en lekker snel geserveerd!
De gastheer begreep dat we niet lang de tijd hadden....en gaf dit keurig aan de keuken door!
Top, maar wel aan de prijs!
Heerlijke omgeving om vanuit eye over het IJ te kijken.
Gerda_1961 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Fantastische locatie, al vaker geborreld hier maar nog nooit gegeten. We kwamen met zijn vieren, niet gereserveerd, het was erg druk maar ze konden toch een plaatsje voor ons vrijmaken.
We gingen naar de film dus besloten enkel een hoofdgerecht te nemen. Met name de eendenborst was onovertroffen! De combinatie met zoete aardappel en artisjok maakte dit gerecht werkelijk tot een feestje.
De bediening is vlot, jong, attent en hier en daar wat onhandig. Voor ons maakte dit contrast met de chiquere atmosfeer van het restaurant dat wij ons helemaal op ons plek voelden.
Wij komen zeker terug om eens uitgebreider te eten.
Erik C.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Een fantastische plek. Wat chaotische bediening en te duur. Over het uitzicht, de ambiance is veel te zeggen, ik vind het grandioos en mondain. De bediening was niet op zn best vanavond: lang moeten wachten op een drankje. Ober gaf geen keus bij de witte wijn, ging er zeker v uit dat we de huiswijn wilden... Verder is het eten lekker, maar echt te duur. Voorgerecht met scampi's voor 10 euro 50 is idioot duur. Hoofdgerecht met gebakken heilbot en languistinesaus prima en smakelijk. Al met al blijft het een geweldige plek om af te spreken ( wel reserveren). De bediening en de prijs nemen we dan maar op de koop toe.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het EYE blijft een mooie locatie voor lunch, met prachtig uitzicht. De uit studenten bestaande bediening is echter moeilijk te bereiken, en maakt onnodige fouten. Ik krijg tot twee keer toe een dinerkaart aangereikt, terwijl ik om een lunchkaart vroeg (om 14.00 's middags). Vervolgens lang wachten op het eten. Drankjes komen gelukkig wel snel. De gebrachte broodjes en tosti zijn goed belegd, en smaken prima.
Sgroot .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Eten bij het Eye betekent een fantastisch uitzicht. onze tafel was gereserveerd op het terras met dit heerlijke weer. Pluspunt dat ze er vanuit gaan dat je buiten wilt eten. Als voorgerecht de linzensalade genomen om te delen. Ditt smaakte erg goed. De hoofdgerechten zowel vis als vlees waren erg lekker maar Voor grote eters is het niet genoeg.
De service duurde soms vrij lang maar was prima. Al met al een heerlijke avond gehad met een prachtig uitzicht
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Prachtige locatie met chaotisch maar vriendelijk personeel. helaas werd tijdens het eten het lege broodmandje en de lege flesjes niet weggehaald..waarom komt er ook steeds ander personeel aan je tafel? Ik bestelde de gebakken heilbotfilet met aardappel-olijvenpuree, gebakken wilde spinazie, gepofte cherrytomaten en langoustinejus en had geen voorgerecht. De smaak was echt goed en erg lekker maar ik had welgeteld 2 stukjes heilbot van 5 bij 3cm waarvan dan ook maar 1 stukje op de huid gebakken. de puree was ongeveer 2 flinke eetlepels, de wilde spinazie paste op 1 eetlepel en de lanqoustinejus was te waterig en als de kers op de taart had ik welgeteld 3 ja 3 cherrytomaatjes.....dat is gewoon te weinig voor een niet grote eter als hoofdgerecht en zou net te veel zijn voor een voorgerecht, het was dus net niks en kostte ook nog eens €20,50 Ook de ravioli van mijn beide tafelgenoten was erg smakelijk maar ook echt te weinig voor het geld. De zak patat die ik later op de avond in de stad nam maakte pas mijn buik vol.
Benjamin T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Hele mooie locatie en lekker eten, maar de bediening was niet goed. Ze wisten niet goed hoe ze fouten goed maakten en het tempo lag erg laag. De prijs was veel te hoog voor wat je krijgt!
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Met de pont over Het IJ naar de film. Hoe leuk wil je het hebben. Naast 4 filmzalen ook nog filmlab, tentoonstellingszaal, winkel en café-restaurant met terras. Open voor lunch en diner. Het gebouw is een echte blikvanger, als op een heuvel. Van de pont af een paar minuten lopen door een festival sfeer, de trap op en je bent er. Binnen mooi gematerialiseerd, fijne sfeer. Bij het restaurant je aanmelden voor een plaatsje in de hoge theatrale ruimte, met veel plaats, rondom wijds uitzicht over het water van Het IJ en CS. Doordat we vrij vroeg waren en kort zouden blijven kon het wel. (toch maar reserveren?). We werden vlug naar een tafeltje geleid, direct heerlijk warme broodjes met mooie boter op tafel, de vraag wat te drinken en het advies goed op de tijd te letten (i.v.m. de film). Van de tap Brand Weizen (3.90) en Affligem dubbel (3.95). We kozen uit de voorgerechten, alle 4 tegelijk op tafel: Gazpacho van biet met feta, amandel en waterkers (koude soep), Kruidige rode linzensoep met geroosterde tomaat, zoete aardappel, wilde spinazie en zure room (7.50) Bietencarpaccio met gerookte makreel, pickles, amandelen, zure room en Melba toast (9.25) en Gegrilde sardine met aardappelsalade, geroosterde paprika, peterselie-olie, piment d'espelette en Portugees maïsbrood (10.50). Soepen lekker en de mooi opgemaakte bordjes ook. Voor de prijs zou je wat meer smaak verwachten. Wat de avond maakte was het uitzicht maar echt ‘priceless’ is de sfeer in het hele gebouw, tussen museum en theater in. We hebben een heerlijke avond gehad en nog lang na genoten.
Ping C.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Gisteravond op de bonnefooi met mijn lief het Eye-restaurant bezocht.

Eerste minpuntje - volgens mijn gezelschap - is de uitstalling bij de ontvangstbalie van mandjes brood & boter, die in één moeite door met de gasten aan tafel gebracht worden. Dit heeft iets armoedigs, volgens hem. Mee eens.

De ontvangst was overigens keurig; mijn disgenoot en ik kregen na overleg de door ons begeerde tafel met het fraaie uitzicht. De ober checkte voor ons ook hoe laat onze film zou beginnen, en noteerde de aanvangstijd op ons tafellaken, in de hoop zijn collega's tot een strakke planning te motiveren. Dat vond ik indrukwekkend. Niet dat er iets mee gedaan is in de loop van de avond, maar het was een fijn gebaar.

Daarna ging het snel bergafwaarts. Er stond niets op de kaart dat mijn lief kon bekoren, en dat kende ik nog niet van hem, hoewel we toch al zo'n twee jaar samen horeca bezoeken; hij had zin in iets met een bite, zoals mannen betaamt. Niet bijster solidair begon ik een exposé over hoe men voor burgers en biefstuk tegenwoordig naar gespecialiseerde restaurants gaat, en dat men toch een avontuurlijker kaart op zo'n hotspot als deze moet hanteren, maar ik was voelde ik later gewoon bezig te overschreeuwen wat mij ook bekroop - het gevoel dat we hier niet goed zaten, verdorie.

Uiteindelijk vond ik ook niet veel dat naar me knipoogde, dus gegeven de krappe planning (we hadden 5 kwartier) kozen we maar voor een Caesar salad.

Deze verschenen snel genoeg. Tja, slecht nieuws komt nooit te vroeg natuurlijk. De salade was zonder enige twijfel de slechtste die ik in jaren heb gegeten. Slecht in termen van: schraal, flauw en fantasieloos. En klein. Een non-gerecht dat zijn gelijke niet kent, of het met het dramatisch beroerde desert zijn dat nog volgen zou. Maar daarvan was ik op dat moment nog niet doordrongen ...

De Caesar bestond uit een paar little gems, gelardeerd met speldeprikjes van spek - ik ken ongevulde teken die groter zijn - een dressing zo minimaal dat hij bijna een negatieve ruimte in beslag nam, en twee of drie van de kleinste, goedkoopste in stukjes gehakte ansjovis die je door een salade kunt roeren. Dat die diertjes daarvoor gestorven zijn! Als ik Obelix was, was ik uit pure deernis in tranen uitgebarsten. De parmezaan was zo fijn geraspt dat-ie opgelost zou zijn in de dressing als daarvan voldoende aanwezig was geweest. En er zat geen leuk gepocheerd eitje bij, of iets dergelijks.

Ik geloof dat het gerecht rond de 16, 17 euro kostte. Ik had het in drie happen naar binnen, en ik werd er in-triest van. Oh, de patatten, in hun schil, die erbij geserveerd werden waren OK, en ik vond dat ze een goede mayonaise hadden gescoord. Maar het totaal was, en al helemaal voor die prijs, diep, diep beneden elke standaard.

Toen een dame van de bediening verscheen om af te dekken en ik haar vertelde dat ik het gerecht vond tegenvallen, gaf ze mij volmondig gelijk. Dat trof me aangenaam, want ik had er al half op gerekend dat ik op mijn vingers getikt zou worden - niet ongewoon in Nederland wanneer je als klant je teleurstelling kenbaar maakt. Dus ik bedankte haar. Ik had nog liever gehoord dat ik een ander gerecht kreeg of dat er iets van de rekening af zou gaan, maar dat gebeurde niet, en ik durfde er niet op aan te sturen, dus helaas.

Om me heen zag ik gerechten voorbij gaan die er zo op het eerste gezicht minder pathetisch uitzagen, plus ik had gewoon nog honger, dus ik besloot de kaart nog een laatste kans te geven met een nagerecht.

Dat had ik niet moeten doen. De Meringue was precies wat het kan zijn - een stuk schuim. Terwijl zoiets toch bedelt om wat verbeeldingskracht. Goed, een berg schuim dus, niet gevuld. Daarbij een paar toefjes slagroom, en wat aardbeien in een sausje. En daar zat een haar in.

Jawel. Een haar. Die heb ik eruit gehaald en aan mijn broek afgeveegd, terwijl ik erover nadacht hoe zelden zo iets eigenlijk voorkomt. Twee keer in ruim veertig jaar horeca-ervaring, voor mij.

In een soort trance heb ik het gerecht verder opgegeten - zoals iemand van mijn leeftijd dat doet - gewoon omdat we vroeger onze borden moesten leeg eten, en niets zeggen, anders kreeg je een stoot voor je hersens. Toen heb ik mijn koffie naar binnen geslagen, en mijn lief de zijne, want de tijd drong. Snel afgerekend.

Voor twee salades, een fluitje, een glas rood, een desert en twee koffie heb ik ongeveer 50 euro betaald. De doorsnee mensa of supermarkt biedt betere waar. Voor een fractie van de prijs.

Mijn tip voor toekomstige gasten - waag je niet aan het eten en houd het op iets uit een flesje waar niets aan verpest kan worden. Geniet van het vriendelijke, jonge personeel en het schitterende uitzicht. En ga lekker naar de film. De zaal is steenkoud, maar verder is-ie prachtig. En als je sfeer wilt, ga je toch gewoon naar Kriterion? En lekker eten in de Plantage?
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Hele leuke plek om te eten zeker als je buiten op het terras kunt zitten.
kwaliteit eten: tussen eetcafe en restaurant.
Personeel kan vriendelijker en alerter zijn. Teveel verschilende mensen.
Tijd tussen de gerechten was erg lang!

SheungL .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met een groep vrienden zijn we hier wezen eten, uitgekozen op de locatie en als je de foto's ziet denk je ook wel: daar wil ik heen! Bij aankomst bleek dat de kaart (helaas) net was aangepast (2 weken eerder de kaart opgezocht). Toen wij onze voor- en hoofdgerechten hadden gekozen bleek bij het opnemen van de bestelling dat alle visgerechten op waren. Eerlijkheidshalve: wij zaten pas om 20:15 in het restaurant, maar het was toch een behoorlijke teleurstelling en je zou verwachten dat ze op een zaterdagavond alles ruim op voorraad hadden (en het was prettiger geweest als ze even langs waren gelopen om te vertellen dat de vis op was). Na wederom even twijfelen uiteindelijk toch besteld. We kregen extra bestek voor het voorgerecht en daar was wel het een en andere even verwarrend (een vriendin kreeg een lepel terwijl ze geen soep had). Het eten was eerlijk gezegd matig voor wat je krijgt (qua hoeveelheid, maar belangrijker: smaak). Opmaak van de borden was netjes, Masterchef waardig zelfs soms. Het hoofdgerecht (kalfslende) was niet smaakvol genoeg en lag in een plasje jus. Bij een vriend kwam de rode wijn die hij voor het hoofdgerecht had besteld pas nadat hij het op had (hij had wel gewacht maar op een gegeven moment werd het eten koud). Ook werd er niet echt onthouden wat je had besteld maar werd er beetje geroepen van wie heeft wat, wellicht beetje snobistisch, maar het restaurant heeft wel de uitstraling van een toptent qua inrichting, locatie, fancy kaart, maar de bediening en uitvoering vielen tegen. Al met al hebben we een gezellige en leuke avond gehad en het is zeker leuk voor een zakendiner om je gasten te imponeren met het uitzicht. Maar omdat je hier echt voor de locatie betaald (en die is wel echt top) zul je ons toch niet zo snel meer terug zien komen.
luukvanhaagen .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Komen regelmatig eten gecombineerd met een film. Fantastische plek. Echter 15 mei een grote teleurstelling. Ruim 2 uur voor de film aan tafel. Voorgerechten snel en prima maar voordat de hoofdgerechten kwamen voor ons drietjes duurde enorm lang. Redelijk tot matige entrecote en een dorade met aardappelpuree. De dorade ( 1 heel klein stukje) was los van de matige smaak ook wel zeer minimalistisch. Omdat we in tijdnood kwamen geen tijd voor dessert maar wel excuus en alle begrip voor onze teleurstelling van degene die ons bediende. Gratis cappucino en een korting op de rekening waren een keurige geste. Toch maken we ons wat zorgen over de kwaliteitsbewaking. Directie:laat de kwaliteit niet verslappen.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Zondag einde van de dag in zonovergoten Amsterdam en dan een gereserveerd tafeltje op het terras bij Eye. Daar kan weinig tegenop qua locatie. Voldoende afstand tot de andere tafels en doordat het terras op de eerste verdieping zit een fenomenaal uitzicht over het IJ zonder voorbijgangers. Kleine kaart met aardige gerechten. Niet alles komt goed uit de verf. De octopus/aardappelcombi ziet er uit als een plaatje maar de smaak is wat flauw. De salade met entrecote was een betere keuze als hoofdgerecht. Frietjes konden wat verser! Tafelgenote had de zalm vooraf en de eendenborst en was tevreden, maar de cuisson/garing van de eendeborst kon beter. Als dessert ijs met karamel....en vleugje zout. Heel prima! Bediening is vriendelijk en ook wel vaardig. Je wordt echter niet geholpen door één persoon waardoor je wel zelf assertief/oplettend moet zijn m.b.t. de doorloop en de drankjes. We hebben echter geen moment te lang moeten wachten!
Niveau zit qua eten en bediening tussen éétcafe en restaurant in, dus er is nog wat winst te behalen....als ze dat al willen, want de toeloop is al ruim!
Tip: reserveren!
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Het is altijd gedoe in Eye om een tafeltje te bemachtigen. Als je dan zo graag op zijn Amerikaans mensen wil placeren, zorg dan dat er iemand bij de desk staat. Afijn. We zaten uiteindelijk en hoewel het personeel onpersoonlijk blijft terwijl het echt niet stervensdruk was, was de verdere afhandeling prima. Vlotte bediening, goede hapjes, al mogen de bitterballen 1 minuut langer in de frituur. Met uitzicht op het IJ, een prachtig terras om van te genieten (waarom mochten de deuren niet gebruikt worden?) was het een heerlijk paaszondag.