Evergreen Veggies

6,1
Erg lang
Frederique V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Afgekomen op een Rotterdampas actie waarbij je 50% korting kreeg op een menu voor 2 personen. Bij binnenkomst was het redelijk vol, met zo te zien andere Rotterdampasgebruikers. De serveerster was een wat warrige vrouw, die moeite had een bestelling van 2 spa rood en 1 witte wijn te onthouden en dat voor een tweede keer moest vragen. Dat vonden we in eerste instantie nog wel amusant. Maar in de loop van de avond ging de lol er wel van af, vooral omdat ze klaagde dat het zo druk was omdat er een zieke was. Niet mijn probleem als klant, dacht ik zo.
Vervolgens moesten we 3 kwartier wachten op een aardig, maar niet heel bijzonder voorgerecht van gefrituurde uien (die zo te proeven al een tijdje lagen en dus niet meer zo knapperig waren) en een pasteitje met kikkererwten.
Vervolgens was het weer een uur wachten op het hoofdgerecht. Waarom dat een uur moest duren is mij een volstrekt raadsel: het eten kwam overduidelijk uit een grote bak waar het al uren lag te stoven. Het was niet bijster warm en weinig knapperig of anderszins vers. Het had allemaal wel wat pittiger gemogen, maar alles was erg zoet en laf. En weer wat geleerd: in mushroom masala zitten geen paddestoelen (althans ik heb niets geproefd wat daar op lijkt). Maar het ergste van alles was wel dat er drie zwarte haren in de pilav zaten.
Bestek kregen we niet bij de tweede ronde en aangezien er geen personeel te bekennen was, hebben we dat maar snel zelf gepakt uit de bak,
Het toetje was een klein kogeltje deeg in suikerwater. Daar hoef je niet voor te blijven.
Toen we de gastheer achter de counter zagen staan, zijn we als een speer gaan afrekenen, omdat we bang waren dat we anders weer een uur moesten wachten op een rekening.
De gastvrouw was wel de belevenis van het jaar wat onbeschoftheid. Ze zou volgens mij prima volstaan in een communistisch land in de jaren '80. Klanten die naar de balie lopen om te vragen waar hun toetjes blijven negeerde ze volkomen. Klanten die binnenkomen worden niet begroet. En haar conversatie bij het afruimen is: en genoten van het heerlijke eten?
Hannah J.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Met zijn tweeën hier gegeten met een cadeaubon. Eten was niet vies, op het toetje na dan, maar daar is ook alles mee gezegd. Salade bevatte ijsbergsla met 2 schijfjes tomaat en komkommer zonder dressing. Eén van de serveersters zei letterlijk geen woord, we werden een beetje bang van haar blik. Samenvattend: er zijn heel veel betere indiase restaurants.
Sarah D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Vandaag eten afgehaald bij Evergreen Veggies. Het afnemen van de order moest bij de buren (Light of India) worden gedaan, omdat er een feest was in Evergreen Veggies. Mijn moeder maakte bijna een doodklap, omdat er een verhoging was die slecht was aangegeven. Het voedsel zou in 20 minuten klaar zijn, maar in de werkelijkheid duurde het zeker 30 minuten. Tijdens het wachten negeert de barvrouw je totaal. Een andere klant wilde ook eten bestellen, maar omdat hij zeker 15 minuten genegeerd werd, verliet hij zonder eten het restaurant. Service is een onbekend woord in Evergreen Veggies/Light of India. Toen het eten werd geleverd, was enkel 'alstublieft' genoeg (blijkbaar hadden ze al door dat het eten niet smakelijk was).

Het eten bleek totaal niet de ingrediënten te bevatten die op de menukaart beschreven staan. Aloo Palak zou naast spinazie ook aardappelen, tomaten en uien bevatten; in de werkelijkheid enkel spinazie. Mushroom Masala zou champignons bevatten maar in de werkelijkheid was dit weggelaten. De salade bevatte rauwe uien en een heel klein beetje paprika, en was daardoor niet te eten. De prijs/kwaliteitsverhouding was zeer slecht: veel geld voor weinig eten van een slechte kwaliteit.

Ga dus niet eten bij Evergreen Veggies! Zoals anderen al beschreven, het is een pure rip-off!
Whats_eating_mimi .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Onlangs met een vriend gegeten bij Evergreen Veggies. Omdat ik niet veel vegetarische restaurants ken, was ik erg enthousiast en benieuwd. Natuurlijk had ik al wel gezien dat dit restaurant een lage score had, maar toch... ik wilde het zelf meemaken. Zo slecht kan het toch niet zijn? Nou, wel dus. Bij aankomst werden we geholpen door een niet al te vrolijke mevrouw. Ik bleef denken: als het eten maar goed is, want daar gaat het om. Helaas was het eten dramatisch slecht. Mijn voorgerecht was een maissoepje. Wel aardig, maar te zoet, te weinig mais en wat deden die wortelschillen in mijn soep? Toen het hoofdgerecht. Mijn tafelgenoot had fried dahl besteld en ik een ander gerecht met verschillende groenten. Bij deze gerechten zit de rijst niet inbegrepen. Wij bestelden daarom witte rijst en chapati. Beide hoofdgerechten waren flauw van smaak en weinig bijzonder; Indiaas voedsel op festivals smaakt zelfs beter. En zowel de rijst als de chapati smaakten oud en droog. Als nagerecht kozen we Mango Kulfi. Hopelijk maakte het ijs met die heerlijke pistache- en kardemomsmaak alles weer goed, maar nee. Wat wij kregen, waren gewoon 2 minibolletjes mango-ijs. Met misschien een klein vleugje kardemom.. of was dat toch mijn fantasie? Kortom: wil je lekker (Indiaas) eten? Loop Evergreen Veggies dan voorbij.
Mebius .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Naar aanleiding van een artikeltje in het vegetariersbondsblad zijn we hier gaan eten. Bij binnenkomst viel al direkt op dat er een doorloop was naar het ernaast gelegen Indiase restaurant wat er al vele jaren zit. De inrichting is afgetrapt en sfeerloos. De vloer was vies van de etensresten. Uit het ernaast gelegen restaurant kwam een keukenmedewerker de kaart brengen. Die is voor 90% hetzelfde als van het naast gelegen restaurant. Niet verwonderlijk want alles komt dan ook uit dezelfde keuken. Hoe je op deze manier kan garanderen dat eea 100% vegetarisch is, is mij een volstrekt raadsel. Ondertussen kwam een slonzige dame buiten aangesloft met een vermoeide blik in de ogen die de gastvrouw bleek te zijn. We hebben de volgende gerechten gegeten. Gele linzen die bremzout waren, matar paneer die ook te zout was en verder nergens naar smaakte, een redelijke bhajee en twee porties smakeloze basmati? rijst. Het was gewoon erg slecht. Behalve bij het bestelling opnemen en brengen hebben we een uur lang niemand gezien. Dus maar zelf naar de buren gelopen voor de rekening die de slonzige dame maakte, die verstandig genoeg niet vroeg of het gesmaakt had. Dit restaurant is het al vele jaren bijna leeg staande deel van de buren die men dus via een nieuwe naam als zogenaamd nieuw restaurant in de markt zet. Zelfs het papier van de rekening is van de buren. Met enige liefde en kookkunst heeft het totaal niets te maken. Deze mensen moeten zich diep schamen.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Wat is het heerlijk eten bij Evergreen Veggies! Een paradijs voor vegetariërs, maar eigenlijk voor iedereen die van Indiaas eten houdt. Er staan heerlijke originele gerechten op de kaart, absoluut niet de standaardgerechten die je al zo vaak bij andere Indiase restaurants vindt. Het is niet duur, voor 15 euro heb je al een voor- en hoofdgerecht. En alles is even vers en heerlijk gekruid. Het personeel lijkt niet erg ervaren, maar dat is ook weer de charme van Indiase restaurants en de vriendelijkheid maakt dat ruimschoots goed. Al met al een aanwinst voor Rotterdam, ik kom hier zeker terug!