Everest Tandoori Restaurant

Service8,1/10
Decor7,2/10
O. F. Fijnproever (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Het restaurant ademt weinig sfeer, maar de vriendelijke medewerksters maken het restaurant al een stuk gezelliger. Ze zijn attent en geven een goed persoonlijk advies bij de menukaart.
De presentatie van de gerechten is goed maar de smaak overtreft pas echt de verwachtingen. Wij hebben al bij meerdere Indiase restaurants gegeten en zullen hier zeker terugkomen voor een goede Indiase maaltijd.
AnnaPeach . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Ook met de AH actie konden we alles van het menu kiezen. Het eten was heerlijk. Het personeel is heel vriendelijk en attent. Genieten!
Claudia V. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk gegeten, nette & zorgzame bediening. Met AH actie hier terecht gekomen; konden gewoon a la carte bestellen. Prima!!
En op de heetste dag van het jaar was het prima uit te houden binnen. Fijn zo'n airco!
Cecilia_b07 . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Erg lekker gegeten; we kwamen hier met de AH restaurantactie maar konden alles van de kaart kiezen, in tegenstelling tot bij sommige andere restaurants. De gerechten waren erg smaakvol, de bediening snel en attent.
Zonnetje2007 . Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Het restaurant kan een opknapbeurt gebruiken, maar het decor doet geen afbreuk aan het eten en de bediening. Heerlijk gegeten en vriendelijk bedient. We gaan er zeker nog een keer heen
Renske271 . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Prima gegeten,vriendelijke bediening en leuke sfeer, en flinke porties.
Kortom hier komen we zeker nog eens terug!Was voor ons de eerste keer, maar is goed bevallen.
Jilles L. Meesterproever (28 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Op een vrijdagavond hier gegeten. De curry madras met lamsvlees die ik besteld had smaakte goed. Voldoende pittig en vol van smaak. Er staan wel heel veel verschillende gerechten en varianten op de kaart.
De wijnkeuze is beperkt, de wijn zelf acceptabel maar niet bijzonder. Op dit gebied valt nog wat te winnen.
De bediening is bijzonder vriendelijk. Iets meer uitleg bij het uitserveren van de gerechten zou wenselijk zijn.
Decor, aankleding, inrichting en uitzicht zijn niet bijzonder. Al met al zit je hier goed en kun je genieten van authentiek smakende, soms echt pittige gerechten voor een redelijke prijs. Een restaurant om nog eens terug te gaan.
Micha S. Fijnproever (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Everest in Leiden is een eenvoudig en klein restaurant met heel lieve bediening en koks die ook echt uit Nepal en omstreken komen. Ze komen graag een praatje maken. Het eten is buitengewoon lekker : Je krijgt altijd verse papadums als voorafje en het eten wordt goed getimed opgediend. De maaltijden zoals de mixed grill zijn gebalanceerd en overheerlijk. Het zijn geen heel grote hoeveelheden maar in een restaurant als deze los je dat op door een paar side-dishes te nemen, ook ter variatie.

De buitenlandse bieren zijn Cobra en Kingfisher (!)

De pittigste maaltijden waren meer dan ik aankon, ik heb het wel opgegeten maar volgende keer kies ik weer voor de middelhete maaltijden :)
Gerdien75 . Fijnproever (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Hele vriendelijke en vlotte bediening.
Het decor is hoe het mijns insziens bij een Indiaas restaurant hoort, beetje simpel met leuke kitsch aan de muren. Het eten was prima, maar heb het wel eens lekkerder gehad bij Indiase restaurants.
Kom54 . Fijnproever (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Het restaurant is eenvoudig en sfeervol ingericht, de bediening is prettig, de muziek ok.
De maaltijden zijn met zorg bereid en de ingrediënten vers.
Alles klopte, en zeker het prijs-prestatieniveau.
Ik verheug me al op een volgende keer.
Vegavisje . Meesterproever (18 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Eenvoudig eethuisje zou je zeggen, maar met een keuken...mmmm. Gigantische keuze voor de vega's en alles even lekker vers en smakelijk. Papadums om te smullen. En ook de koffie was heerlijk. En dat voor een bedrag dat zo laag was dat ik echt even moest kijken of het wel klopte.
Monica2013 . Meesterproever (26 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Prima Tandoori, heerlijke naan brood. Erg lekkere curry's en er is goed rekening gehouden met voedsel allergien. Vriendelijke bediening.
Mae V. Meesterproever (61 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gezellig gegeten bij Everest Tandoori en de prijs / kwaliteit is prima. In vergelijking met andere Indiase restaurants vond ik het echter een beetje tegenvallen. De Saag Paneer was behoorlijk pittig en had een heel andere samenstelling dan ik gewend ben. Was niet slecht, maar niet wat ik ervan verwachtte. Het mango-ijs wat ik als dessert had, was gedeeltelijk nog bevroren en daardoor minder lekker. Al met al, best een goed Indiaas restaurant, maar niet helemaal naar mijn smaak.
Maaike__ . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
De bediening gaf een goede uitleg over de scherp- of mildheid van de gerechten. Ook voor liefhebbers van milde gerechten is er keus.
Ilja N. Expertproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Een opmerkelijk vormgegeven restaurant (we dachten dat het vroeger Rhodos of Athene moet hebben geheten) dat een lelijke straat wat opfleurt. Meestal als ik bij een Indiaas restaurant voor het eerst eet neem ik een Shahi (of Saag) Paneer: een simpele vegetarische hap die echter de nodige finesse van de kok vraagt. Die was hier duidelijk beter dan gemiddeld: de spinazie was nog als zodanig herkenbaar en het geheel was niet te zoet. De garnalentandoori (meen ik) van mijn vrouw was ook perfect.
De bediening is vriendelijk en hartelijk en reageert alert, en de popadoms vooraf waren genoeg om ons door de eerste honger heen te helpen. We komen zeker terug.
Fflora . Fijnproever (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Heerlijk authentiek Noord-Indiaas eten. Vriendelijke mensen en ook voor afhaal of catering zeker een aanrader. Neem vooral meerdere bijgerechten in plaats van 1 hoofdgerecht zodat je verschillende specialiteiten proeft.
Didi S. Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Vanwege de goede reviews bij dit restaurant gegeten op een vrijdagavond. Mijn vriend en ik hebben helaas een heel andere ervaring gehad dan de meeste andere reviewers. Misschien goed om te melden dat ik een kook/foodfanaat ben met ook nog eens een grote liefde voor de Aziatische keuken, en dus een kritische restaurantbezoeker. Komt ie:
De lassi was oké, maar niet zo lekker als ik gewend ben. Hij was vooral erg (kunstmatig) zoet. Tevoren krijg je inderdaad pappadums met wat dips. Vooral de knapperige pappadums zelf waren erg goed, de dips te zoet, te zuur en de ander te pittig zonder verder bijzonder smaakvol te zijn. Wat de hoofdgerechten betreft vonden wij vooral de man en de rijst goed gelukt. De kipkorma was smakeloos, alleen het romige element was juist aanwezig. En een zwarte haar. De lam Bhuna was volgens de kaart medium gekruid, maar wij ontdekte geen enkele pit. Redelijke smaken maar saai dus. Zowel de kip als het
Lam waren droog. Het Indiase ijs als dessert smaakte boeiend en lekker, maar pas als je een kwartier wachtte want het werd ijskoud en met heel veel ongewenste knisperende ijskristallen geserveerd.
Al met al een tegenvaller. Dit leek op niets van de heerlijke Indiase gerechten die wij elders hebben gegeten. Op zoek naar een ander Indiaas restaurant in Leiden die die fantastische keuken wel in de vingers heeft.
Peekluts . Meesterproever (26 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
Maandagavond bij Everest Tandoori twee vegetarische menu's besteld. Een met paneer makhni, heerlijk mild, en een met paneer madras, lekker pittig.
Bij het menu werd een sag aloo geserveerd. Normaal gesproken houd ik niet zo van spinazie maar deze sag aloo vond ik verrassend lekker. Verder zat er bij het menu samosa, salade, rijst en natuurlijk naan.
Erg leuk waren ook de papadums vooraf met lekker pittige dips. Hierdoor kreeg je een beetje een idee van wat komen ging.
De bediening was vriendelijk, attent en voorzichtig bezorgd (over de pittigheidsgraad van de madras).
Het decor vonden we in tegenstelling tot de meeste recensies wel mooi. Maar we waren dan ook erg gecharmeerd van het schilderij met de tenten en het schilderij van een Nepalese vrouw.
Vicky P. Expertproever (7 recensies) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Op een woensdag hier met een vriendin gegeten, want we hadden zo'n zin in Indiaas en we zagen dat dit restaurant vrij goede recensies had gekregen. Wat waren we teleurgesteld.

Als voorgerecht hadden we de onion bahji en samosa's genomen. De onion bahji had niet langer gebakken hoeven worden, vrij hard en dus net te lang vermoed ik. De vulling van de samosa's was wel erg lekker, alleen erg jammer dat dit in filodeeg verpakt was in plaats van het normale deeg waar samosa's van gemaakt worden. Ook erg klein van formaat vonden wij.

Mijn vriendin had heel veel zin in butter chicken, wat vreemd genoeg niet op de kaart stond. Prima, toch nog even vragen want wie weet kon het wel gemaakt worden, je zou denken dat alle Indiase kruiden toch in huis waren. Maar nee, dat kon niet gemaakt worden helaas. Dus vroegen wij wat er op butter chicken leek, het meisje wist dit ons niet te vertellen. Na een beetje meer aandringen kregen we haar zover dat ze het in de keuken zou vragen. Ze kwam terug met het antwoord dat de chicken madras er het meest op zou lijken. We waren verbaasd maar bestelden toch braaf deze schotel, die er dus totaal niet op leek. Ik vond dat er ook te weinig kruiden in de saus zaten, hetzelfde gold helaas ook voor mijn bestelde shahi paneer. Veel te weinig smaak, echt superflauw. Waar zijn toch die kruiden gebleven? Heel erg jammer. Hier komen wij niet terug.
Ron S. Meesterproever (31 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Klein restaurant en je moet goed weten waar je gereserveerd hebt. Voor een dinsdag nogal druk. Eten was zeer apart en verre van het Nederlandse Indiaas eten. Mooi gekruid en verfijnde smaken. Omdat we niet wisten wat te nemen hebben we ons laten verrassen met het Tandoori menu. Heerlijk lamsvlees, kip, rund en vegetarisch. Home made mango ijs toetje was heerlijk fris.
In vergelijk met vergelijkende Indiaase restaurants is de prijs zeer goed.
Jammer van het decor maar hoort eigenlijk wel bij de gedachte achter dit restaurant (Nepalees-Indiaas). Anders zou de score vele malen hoger zijn uitgevallen. Ga zo door!