Europa

Gildstraat 73 3572 EK Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Europa

Bas M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Net hier gegeten met vrouw en dochter. We hadden traditiegetrouw gehaktballetjes vooraf en ik had mijn favoriet, lamsvlees met aubergines, als hoofdgerecht. Mijn vrouw had linguine met kalfsvlees van het weekmenu. Na heb ik nog een metaxa en een baklavas genomen. Heerlijke tent op de hoek dit, vooral als je eens iets anders bestelt dan de standaard Griekse gerechten.
Fons V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
We aten met acht mensen bij Europa, verschillende gerechten maar vooral lamsschouder en vegetarische schotels. De lamsschouder is terecht de specialiteit van het huis: een mooi en smakelijk stuk lamsvlees dat geserveerd wordt met rijst en groenten. Dat laatste had wel iets meer mogen zijn. De vegetarische schotel is een mooie combinatie van kleine Griekse gerechten (warm en koud) die fraai worden opgediend en een goede smaak hebben.

De bediening is informeel en vriendelijk. We hoefden niet te lang te wachten. Europa ligt midden in de wijk Wittevrouwen en heeft een gemoedelijke sfeer, het is bijna een huiskamer restaurant.

Voor kleine kinderen is dé attractie het ijstoetje want daar krijgen ze een mooie verassing bij.

De prijzen van de gerechten zijn zeer redelijk – kortom een aanrader.
Elke L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Ik kom regelmatig bij Europa. Was nooit echt zo'n vleeseter, maar zelfs de ossenhaas smikkel ik hier lekker weg. Mijn favoriet is de octopus, zo lekker! Jammer dat hier geen hoofdgerecht van bestaat. Het eten komt altijd lekker vlot, maar ondertussen kun je toch altijd nog even een lekker broodje eten met de heerlijke tzatziki. De bediening is altijd heel vriendelijk en sfeer in het restaurant is ook altijd aangenaam. Echt een restaurant voor iedereen.
Benny N.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Als je van meelballen houdt die doorgaan voor gehaktballetjes, als je geniet van moeilijke gezichten wanneer je aangekondigd met een rolstoel binnenkomt, en het niet erg vind als de bediening geen 'sorry' zegt als ze het drinken per ongeluk omstoten (laat staan dat ze je een nieuw drankje zouden aanbieden), dan is dit een uitstekend adres.
Wil je goed en gezellig eten, loop dan 100 meter verder naar de Biltstraat. Keuze genoeg.
Annemarije B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Ons old-time-favourite-buurt-restaurant! Heerlijk welkom en warm interieur.
Lieve mensen, zeer plezierig en vlot in bediening
En het eten, zelfs als je geen grote vleeseter bent is er van alles lekkers weg te smikkelen.
Maar ik kom nooit aan een ander gerecht toe behalve de gegrilde octopus met balsamico en linzenpuree. Deze is zo ongelooflijk mals, met het krokante gegrilde korstje ingesmeerd met balsamico en dan die puree van linzen die een heerlijke balans geeft.
Ik eet bij geen enkel restaurant altijd hetzelfde gerecht, behalve hier.
Verder heerlijke Griekse salade, zalige Baklava.
De vleesgerechten waren ook niet te versmaden merkte ik aan mijn tafelgenoten: mals, lekker gekruid en ruime porties.
Een heerlijk plekje midden in de woonwijk Wittevrouwen: we love it!!
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Een gezellig buurtrestaurant met veel vaste gasten die voor de gezellige sfeer en het lekkere eten blijven komen. Ik bestelde bij ieder bezoek hetzelfde gerecht maar toen deze van de kaart verdween had ik zo weer een nieuwe favoriet op de menukaart gevonden. Sommigen vinden de gerechten wat klein maar voor mij is de hoeveelheid eten van een hoofdgerecht precies goed. De gezelligheid, knusse sfeer en lekkere gerechten maken een avondje bij dit restaurant tot een complete ervaring.
Delicitalatesse .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Gewoon een huiskamerrestaurant, gedreven bediening die enorm hun best doen. Uitstekende lamsbout en een wijnkaart waar iemand die er verstand van heeft eens een goed advies over moet geven. Kom er niet vaak maar ben nooit ontevreden.
Sheelagh V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Dit restaurant op loopafstand van ons huis pas ontdekt. In plaats van een hoofdgerecht te nemen bestelden we allerlei verschillende voorgerechten. Heerlijk! Vooral de gefrituurde en de gegrilde inktvis (twee verschillende gerechten) en de gehaktballetjes in tomatensaus. Heerlijke tzatziki en auberginemousse ook, net als in Griekenland. Supervriendelijke bediening en lekkere ouzo, wij komen hier zeker terug.
Noel V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Eigenlijk kan ik heel kort zijn.
We hebben een keer bij Europa gegeten en dat was hartstikke leuk en smakelijk: leuke bediening, eerlijk en lekker eten, goede sfeer.
We zijn daarna nog drie keer teruggeweest en drie keer zijn we teleurgesteld.
De laatste keer deed mij besluiten deze recensie te schrijven, hopelijk om met name de keuken weer scherp te krijgen want die liet het behoorlijk afweten: saus die uit een pakje leek te komen, ongare groente, smakeloos vlees, gebakken aardappels met een harde beet...
Het was geen feest.
De bediening was als altijd vriendelijk maar ongeïnspireerd, de baas stond buiten te telefoneren en te roken, het was dan ook een woensdagavond...
Heel jammer, gezien ons aanvankelijk enthousiasme.
Mijn tip: eet hier in het weekend of een andere drukke avond,
mijdt de luwte want dan is Europa geen feest.
Steven D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
We waren met een groep van 10 personen. Moesten af en toe wat langer wachten maar ondanks dat goede service. Eten was zeer goed. Zowel voor hoofd als nagerechten waren goed te eten. Decor deed ook echt wel Grieks aan.
Leonie B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Heerlijk Grieks restaurant. De sfeer is gezellig, de bediening is top, eten is smaakvol. Het weekmenu maakt het verleidelijk iedere keer weer iets anders te bestellen. De wijnen zijn goed, de porties meer dan voldoende. Wat mij betreft een plek om vaker te gaan eten. Écht een aanrader...
Kourabies .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2013
Ik kom regelmatig bij restaurant Europa.
De laatste tijd kan ik alleen maar juichen over de weekgerechten!
Afgelopen woensdag heb ik zo genoten dat ik het gerecht zelf wil maken!!!!!
Toppie voor de kok(s) en de bedenker van het gerecht.
Tot gauw...
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Prima grieks restaurant waar we nog laat (kwart voor 10) terecht konden. De mixed grill was goed, ik miste alleen wat saus of tzatziki erbij, dus die maar even van een tafelgenoot geleend. De rode huiswijn was prima en het toetje (Griekse yoghurt met honing) ook.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
We hebben laatst gegeten bij Europa. Het decor is leuk. Grappige muurschilderingen, mooie houten tafels en openslaande deuren naar de (rustige) straat. De ontvangst en bediening waren vriendelijk en netjes. We bekeken de uitgebreide kaart en waren vol verwachting over het eten. De inktvisringen vooraf waren ok?, maar niet bijzonder. De vegetarische moussaka viel erg tegen. Hij smaakte zurig en echt niet vers. De sardines in wijnblad smaakten ook niet goed; er zaten schubben aan en veel graatjes in. Gewoon niet goed schoongemaakt, dus. Gehaktspiesjes van mijn vrouw deden haar denken aan de allergoedkoopste hamburger die je kunt krijgen. Sponzig en erg zout. Soms kun je nog blij worden van goed brood, maar het stokbrood dat erbij geserveerd was, leek ook gewoon uit de groothandel en was niet bijzonder. Wij hadden allebei geen prettig gevoel in onze buik na deze maaltijd en hebben bedankt voor een dessert. Voor ons geen Europa meer.
Goudsmaak .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Bovengemiddeld goed Grieks restaurant. Gastvrije ontvangst. Met klein gezelschap eerst van de voorgerechten genoten: prima salades, en de gegrilde octopus met balsamico azijn en gepureerde linzen krijgt een 10 !
Hoofdgerechten waren redelijk, maar wat minder top: saus bij lamsvlees geen prijswinnaar, en het rundvlees wat droog.
Prima open wijnen. Een zeer vriendelijke en goede bediening.
Al met al een prettige ervaring !
Gwen R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
voor het eerst hier en heerlijk dat er in Utrecht nog een dorpssfeer kan heersen in een restaurant. Je voelt je welkom en het eten is heerlijk. Ook voor de vegetariër is het smullen.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2013
Het restaurant bij ons om de hoek en zeer de moeite waard. Heel vriendelijke bediening,. Het eten smaakt zeer authentiek, bijvoorbeeld de gehaktballetjes zijn superlekker.
Op de wijnkaart staan uitsluitend Griekse wijnen, je ziet dat ze ook moeite gedaan hebben die wijnkaart samen te stellen. Leuk!
Het interieur is bijzonder, de muurschildering is heel typisch, maar wel geinig.
Prijs/kwaliteit is goed!
Fam_keurentjes .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Voor de eerste keer bij restaurant Europa geweest. Was gezellig druk. De hartelijke begroeting en afscheid van Lazos was aangenaam opvallend. Goede en vlotte service. De gerechten waren uitstekend, zonder "opsmuk". En genoeg om voldaan te vertrekken. Zeker het overwegen waard om nog eens terug te komen.
FamilieKlein .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Uit eten bij restaurant Europa is altijd een feestje. De hartelijke begroeting van Lazos bij binnenkomst en goede bediening is kenmerkend voor dit fijne restaurant. Het eten is van constante en goede kwaliteit. De gerechten die op de kaart staan zijn voldoende om de maag van kleine en grote eters te vullen. Wij komen er al jaren en genieten nog elke keer van de specialiteiten van dit restaurant, en we hopen hier nog vaak te komen.
Kourabies .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Ik eet hier vaak, het is mijn “buurt Griek", en er is nu een echt week menu .
Wat een heerlijke wisseling in smaken en de desserts van de menu's!!
Naar mijn idee, Grieks eten zonder poespas, alleen mis je de zee (en de warmte)