"In het Baskisch betekent extea thuiskomen. En dat geeft precies de essentie weer van wat dit restaurant wil bewerkstelligen. Je thuis voelen terwijl je je onderdompelt in de Baskische keuken. Waar pure smaken voorop staan en de ingrediënten van zo danig hoge kwaliteit zijn dat ze geen enkele opsmuk nodig hebben.

Veel van de producten worden door de Baskische eigenaar uit Baskenland geïmporteerd. Waaronder het vlees voor de Côte de Boeuf, die van Txogitxu koeien afkomstig is en die minimaal 15 jaar oud zijn. Het is dan ook geen wonder dat dit een van de signature dishes van het restaurant is!"

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.nl

INSIDER tip

"Het Chef’s menu zorgt voor een mooie kennismaking met de Baskische keuken, zonder dat je zelf hoeft te kiezen."

Over het restaurant Etxea

Gelegen in het oude centrum van Den Haag, in een zijstraat van de Denneweg opent op 1 maart **Restaurant ETXEA**. Een moderne keuken met Baskische invloeden in een geheel nieuw interieur. Etxea staat voor ‘thuis’, een plek waar we graag samen komen met vrienden en familie. Een plek waar passie, culinaire kunstwerken, mooie wijnen en fijne gesprekken worden gedeeld. Graag verwelkomen wij jullie in ons nieuwe restaurant voor lunch, diner, vergaderingen en private dining. Tot ziens bij Etxea!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Etxea

Tram 16, Bus 22 & 18
  • Kom je met de auto?
    Denneweg
  • : Betaald parkeren

Dinsdag t/m zaterdag

Zondag & maandag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Etxea

Richard P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Wij vonden de opmaak van de gerechten prachtig, maar de smaak balans was niet overal 100%.
bijv kuipje van de amuse nam de smaak weg van de inhoud, ook was de "chocobal" bij het dessert naar onze smaak gevuld met te veel vloeistof. Vlees & vis waren perfect.
Menno O.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Lekkere maaltijd zonder uitschieters. Voorgerecht en toetje waren heerlijk, de Iberia-filet van het hoofdgerecht had ietsje korter mogen worden gebakken.
steven S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Zeer gastvrije, aardige en deskundige mensen. Voelde mij zeer welkom. Eten en wijn zijn heerlijk, en van hoog niveau. Perfect wijn arrangement. Werd er blij van, dat is mijn belangrijkste criterium :). Bedankt !
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Wederom een heerlijke avond gehad. De sfeer is goed, het personeel erg vriendelijk en alert. De Baskische keuken blijft verrassen. Zeer fantasievolle amuses. Heerlijke tartaar, lekker pittige coquilles. Mooi wijnarrangement. Heerlijk!
marcheld .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Het restaurant ziet er super mooi uit met de nieuwe inrichting. De Chef werkt met topproducten en ze hebben heerlijke wijnen.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Prachtig opgemaakte bordjes met heerlijk eten. Tussen de gangen door (wij hadden het viergangenmenu) nog kleine hapjes, alle zinnenprikkelend. Een culinaire belevenis in een prettige omgeving. De open keuken geeft een fijne levendigheid, de bediening is attent en kordaat, en weet de wijnen van het arrangement goed te kiezen en toe te lichten. Kortom, een heerlijke avond gehad. Fijn om een dergelijk kwaliteitsrestaurant in Den Haag erbij te hebben.
Annelies G.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Echt genoten
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Top!
Tine K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Het was weer gezellig en het teen was goed
Zoran G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Superleuke ervaring! Heerlijk en spannend eten (interessante combinaties en nieuwe smaken), en goede wijnen in een prachtig interieur. Zeker een aanrader!
Onno V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Wat een bijzondere belevenis! Extea is een aanwinst voor Den Haag. Bij binnenkomst werden we zeer hartelijk ontvangen. De houten inrichting is mooi, maar doet niet direct Baskisch aan. Als aperitief kozen wij de witte huiswijn, Basa. Prima keuze. Daarbij een amuse van eendenlever gelardeerd met dadel emulsie. Omdat dit de eerste keer was dat wij hier aten, besloten we ons te laten verassen met een 4-gangen menu. Vooraf hadden we een tartaar Baskische steak waarin oester was verwerkt met komkommer. Werkelijk overheerlijk. Zelfs mijn partner die niet zo gek is op tartaar vond dit tongstrelend. Het tussengerecht was een tongschar met bloemkool in een beure blanc saus. Helemaal perfect. Het hoofdgerecht bestond uit Cote de Boeuf txoqitau. Geleverd door hun Antwerpse slager. Sublieme smaak. Geserveerd met crème basil, zucchini, radisson en rode wijn jus.
Tot slot een dessert van bramen, blauwe bes en schapenmelk ijs. Het wijn arrangement completeerde het geheel. Zonder meer een aanrader voor iedere fijnproever!
Overhoeks H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
goed, met smaak gekookt en goede porties, prettige sfeer en goede bediening
waar ik echter van schrok was de prijs van een half flesje wijn t.w.
sancerre ad e. 26,00, vind ik aan de hoge kant cq te hoge (?) kant
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk 4 gangen menu gegeten. Mooie producten oa Noordzee krab, kabeljauw kin met eendenlever en wilde eend. En als een dessert een combinatie van drop en banaan. Mooie bijpassende wijnen en vriendelijke service. Wij komen snel terug!!!!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Mooi menu: noodzeekrab, zeebaars, iberico. Het ademt een fijne sfeer uit. Wijnarrangement is goed met zelfs een floc de cascogne bij het dessert. Het kersendessert was zeer verrassend en erg lekker. Aanrader! Prima service ook.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Wat weten de twee (jonge!) koks van Etxea je toch te verrassen! Nu twee keer superlekker gegeten, en trwee keer zeer verrast met nieuwe, fijne smaken en gerechten.
Mathilde M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Mooie gerechten. Combinatie met de wijn was super. Zowel gerecht als wijn kwamen tot hun recht. Sympathiek personeel en top service. Toen we door een groep even moesten wachten, kregen we een ore-dessert. En goede akoestiek.
Bernard R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
prettige sfeer, heerlijk gegeten, aan verzoek om rustiger tafeltje werd direct voldaan. Aanrader.
idriss V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Buitengewoon lange wachttijden tussen de gerechten (wel gecompenseerd met aanpassing rekening). Veel te kleine porties, hoofdgerecht lauw-warm op zijn best. Na afloop van 4 gangen-diner noodzakelijkerwijze aanvullend eten gehaald, we hadden nog honger. Teleurstellend gelet op overige recensies...
Patti B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Het was een fijne avond, de bediening is attent en deskundig. Het eten was smakelijk maar niet bijzonder, mooi geserveerd maar één van de gerechten was gewoon niet gaar. En zo nog wat dingetjes.
We hebben daar gewoon niet van gebaald en genoten van de ambiance en van de vriendelijke ontvangst.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk 4 gangen menu gegeten oa. Makreel met verschillende bieten. Hoofdgerecht verschillende kalf gerechten. Dessert was ons favoriet banaan met drop!