Over het restaurant Etxea

Gelegen in het oude centrum van Den Haag, in een zijstraat van de Denneweg opent op 1 maart **Restaurant ETXEA**. Een moderne keuken met Baskische invloeden in een geheel nieuw interieur. Etxea staat voor ‘thuis’, een plek waar we graag samen komen met vrienden en familie. Een plek waar passie, culinaire kunstwerken, mooie wijnen en fijne gesprekken worden gedeeld. Graag verwelkomen wij jullie in ons nieuwe restaurant voor lunch, diner, vergaderingen en private dining. Tot ziens bij Etxea!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Etxea

Tram 16, Bus 22 & 18
  • Kom je met de auto?
    Denneweg
  • : Betaald parkeren

Dinsdag t/m zaterdag

Zondag & maandag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Etxea

Petra H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Top!
Christina K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Het was weer gezellig en het teen was goed
Zoran G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Superleuke ervaring! Heerlijk en spannend eten (interessante combinaties en nieuwe smaken), en goede wijnen in een prachtig interieur. Zeker een aanrader!
Onno V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Wat een bijzondere belevenis! Extea is een aanwinst voor Den Haag. Bij binnenkomst werden we zeer hartelijk ontvangen. De houten inrichting is mooi, maar doet niet direct Baskisch aan. Als aperitief kozen wij de witte huiswijn, Basa. Prima keuze. Daarbij een amuse van eendenlever gelardeerd met dadel emulsie. Omdat dit de eerste keer was dat wij hier aten, besloten we ons te laten verassen met een 4-gangen menu. Vooraf hadden we een tartaar Baskische steak waarin oester was verwerkt met komkommer. Werkelijk overheerlijk. Zelfs mijn partner die niet zo gek is op tartaar vond dit tongstrelend. Het tussengerecht was een tongschar met bloemkool in een beure blanc saus. Helemaal perfect. Het hoofdgerecht bestond uit Cote de Boeuf txoqitau. Geleverd door hun Antwerpse slager. Sublieme smaak. Geserveerd met crème basil, zucchini, radisson en rode wijn jus.
Tot slot een dessert van bramen, blauwe bes en schapenmelk ijs. Het wijn arrangement completeerde het geheel. Zonder meer een aanrader voor iedere fijnproever!
Overhoeks H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
goed, met smaak gekookt en goede porties, prettige sfeer en goede bediening
waar ik echter van schrok was de prijs van een half flesje wijn t.w.
sancerre ad e. 26,00, vind ik aan de hoge kant cq te hoge (?) kant
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk 4 gangen menu gegeten. Mooie producten oa Noordzee krab, kabeljauw kin met eendenlever en wilde eend. En als een dessert een combinatie van drop en banaan. Mooie bijpassende wijnen en vriendelijke service. Wij komen snel terug!!!!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Mooi menu: noodzeekrab, zeebaars, iberico. Het ademt een fijne sfeer uit. Wijnarrangement is goed met zelfs een floc de cascogne bij het dessert. Het kersendessert was zeer verrassend en erg lekker. Aanrader! Prima service ook.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Wat weten de twee (jonge!) koks van Etxea je toch te verrassen! Nu twee keer superlekker gegeten, en trwee keer zeer verrast met nieuwe, fijne smaken en gerechten.
Mathilde M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Mooie gerechten. Combinatie met de wijn was super. Zowel gerecht als wijn kwamen tot hun recht. Sympathiek personeel en top service. Toen we door een groep even moesten wachten, kregen we een ore-dessert. En goede akoestiek.
Bernard R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
prettige sfeer, heerlijk gegeten, aan verzoek om rustiger tafeltje werd direct voldaan. Aanrader.
idriss V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Buitengewoon lange wachttijden tussen de gerechten (wel gecompenseerd met aanpassing rekening). Veel te kleine porties, hoofdgerecht lauw-warm op zijn best. Na afloop van 4 gangen-diner noodzakelijkerwijze aanvullend eten gehaald, we hadden nog honger. Teleurstellend gelet op overige recensies...
Patti B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Het was een fijne avond, de bediening is attent en deskundig. Het eten was smakelijk maar niet bijzonder, mooi geserveerd maar één van de gerechten was gewoon niet gaar. En zo nog wat dingetjes.
We hebben daar gewoon niet van gebaald en genoten van de ambiance en van de vriendelijke ontvangst.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk 4 gangen menu gegeten oa. Makreel met verschillende bieten. Hoofdgerecht verschillende kalf gerechten. Dessert was ons favoriet banaan met drop!
celine D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Voor de tweede keer gegeten en weer zeer goed bevallen. Wij komen weer terug!
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Ons favoriet was de zeebaars met mosterd en Spaanse ham. Mooie bijpassende wijnen en vriendelijke bediening. Ook heel leuk was de stikstof aan tafel bij de friandises. Wij komen snel terug!!!
M S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Lekker eten, maar niet bijzonder genoeg om het prijsniveau te rechtvaardigen. In het 5-gangen menu zat geen gerecht om voor terug te komen.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
4 gangen diner: o.a. gemarineerde sint Jakobsschelp. Bijpassende wijn etc.
Komen zeker terug.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Heerlijk gegeten gisteravond samen met mijn man. We voelde ons meer dan welkom door de vriendelijke en veel voorkomende bediening. We kozen voor het 6-gangen verrassingsmenu. Het eten was verrassend, en gang na gang was raak, ook de wijnen erbij.
Het werd misschien wat laat, maar we hebben ons geen seconde teveel gevoeld.
Nogmaals iedereen van het Etxea team; bedankt, we komen heel graag terug.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Bediening is je net een stapje voor, erg prettig. Goede aanbevelingen voor bijpassende wijnen. Zeer klantgericht en meedenkend als je bijvoorbeeld buiten eet en het begint te regenen; er staat direct een tafel binnen klaar!
Eten was origineel, goede (pro)porties en verfijnd van smaak.
I09 K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het eten was kwalitatief zeer goed ? Mooie combinaties en verrassende gerechten. De gerechten worden prachtig opgediend. Helaas was het personeel waarschijnlijk niet helemaal zijn avond. We komen graag nog eens terug.