Ethiopisch Restaurant Sunshine

6,7

Jouw recensie over het restaurant Ethiopisch Restaurant Sunshine

Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Heerlijk gegeten. Genoten van een heerlijke Ethiopische "verrassings" schotel. Om je vingers bij af te likken, letterlijk en figuurlijk. Zeer vriendelijke bediening. De familie doet alles om je geheel thuis te voelen. Bedankt!
Nifen V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Vandaag heerlijk gegeten met een groep! Op aanraden van de bediening hebben wij gekozen voor een verrassingsmenu waarbij wij van alle specialiteiten konden genieten. Vlees en/of vegetarisch, het is hier allemaal mogelijk!
De mix met een lekker exotisch biertje en je waant je geheel in de sferen van Ethiopië.
Een absolute aanrader!
Simonette Z.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Heerlijk gegeten, goede deal over de prijs kunnen afspreken. Lekkere biertjes. Wij waren er als eerste en de man die ons bediende was ontzettend aardig en vrolijk, heel erg aanstekelijk, en praatte gezellig over Ethiopië. Leuke ervaring om eens met je handen te eten! Ik ga het zeker aanraden bij anderen!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Mooie luchtige injera, heerlijk eten en fijne bediening!
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Ach wat zal ik zeggen, ik ben verslaafd aan Ethiopisch eten en het Mongozo bier is altijd weer een lekkere aanvulling daarop.
Sabine S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Eten was lekker. Was een ervaring om eens te proberen.

Maar: de service was heel slecht en voel me opgelicht door de prijzen. 4 bier en het verrassingsmenu (een schotrl met vanalles en nog wat en pannenkoekjes) voor maar liefst 60 euro.

Als ik de reacties lees ben ik niet de enige. Jammer want was de prijs niet buitensporig hoog geweest was ik hier vast nog eens heen geweest.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Een belevenis: nieuwe smaken, met je handen eten, bananenbier en heel gezellig. Een aanrader!
Oscar G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Gezellig en vriendelijke bediening maar net zo vriendelijk als sloom.
De inrichting was een beetje knullig. Het eten was lekker maar niet hoogstaand natuurlijk met je handen eten geeft het wel iets extra's.
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Gezellige sfeer de mensen die er werken zijn super vriendelijk het eten smaakt heerlijk echt een aanrader
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Een keer ethiopisch proberen. Verwacht niet te veel en verwacht vieze handen. Je eet hier niet met mes en vork, maar met je handen. Met 5 mensen wezen eten en een grote schotel besteld met allerlei soorten vlees en groenten. Afgezien van de leuke ervaring was het eten niet beter dan prima. Ik zou hier voor de ervaring wel terug komen, maar niet voor het eten. De service was ronduit slecht en de drank en het eten lieten lang op zich wachten. Prijs kwaliteit was niet heel goed.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Of t onze eerste keer was vroeg de bediening die wel tijdje op zich had laten wachten..ja, dan was een menukaart overbodig, hij zou zn specialiteit wel gaan serveren. Een schotel met hoofdgerecht voor twee personen. 3 soorten vlees, kikkererwten,linzen en twee lepels yoghurt. Allebei nog twee Ethiopische biertjes erbij, prima gegeten. Bij het afrekenen bleek t pinapparaat buiten werking ????en moest ik eerst wandelen Nasr t Neude voor contant geld en vervolgens €60 afrekenen!! Wij komen niet terug.
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wist vooraf niet zo goed wat ik ervan moest verwachten indachtig het feit dat je met je handen moet eten. Ik heb op een bepaalde manier een weerstand tegen eten met mijn handen, je zal mij ook nooit aan een kipkluifje zien beginnen of aan de spareribs zien zonder een mis en vork maar dit leek me leuk een keer te proberen en ik heb er zeker geen spijt van gehad.

Leuke en vriendelijke bediening, hebben ons laten verassen en dat is zeer goed bevallen een mooie grote schaal met allemaal lekkers (van mild tot lekker pittig) welke je kon nuttigen met de pannenkoekjes. Dat alles onder het genot van een lokaal biertje. Zeker een aanrader voor een leuke maaltijd.
Alexandra R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Ik word altijd zo blij van dit restaurant, ik probeer er toch wel minimaal eens per twee maanden te komen, want ik woon om de hoek. De bediening is altijd extreem vriendelijk, extra enjera wordt zonder te vragen al gebracht. Het eten is heerlijk :) Erg leuk is ook het zitgedeelte in de hoek met krukjes.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Eenvoudig ingericht restaurantje. Je waant je wel even in Ethiopische sferen. Genoeg ruimte tussen de tafeltjes voor wat privacy. We genoten samen van een grote enjera met rundvlees, bonen, boerenkool, linzen en nog veel meer... Echt gezellig om met je handen te eten en je eigen 'bestek' en 'bord' op te eten. Het smaakte wel goed. We dronken er heerlijke Ethiopische honingwijn bij, in een klein karafje. Wel een beetje flauw dat ze geen gratis leidingwater serveren, dat is niet erg gastvrij. De toetjes leken interessant, maar alle fruit was dus niet vers, maar uit blik. Dat is toch echt wel mindere kwaliteit. Mijn tafelgenote nam daarom maar ijs met noten en honing. De bediening was correct, maar maakte een wat afwezige indruk.
Jurjen B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Typisch Ethiopisch eten (eten met je handen), heel lekker maar begon ons wel qua smaak snel te vervelen. Restaurant zelf is simpel ingericht en oogt niet erg gezellig. Al met al leuke ervaring voor 1 keer, maar we zullen niet snel terug komen.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bij Ethiopisch Restaurant Sunshine was het gemoedelijk druk op zaterdagavond. Het leuke is hier dat je met je handen eet. Van de Enjera (pannenkoek) scheur je een stukje af en hiermee pak je het eten van een grote schotel die je met elkaar deelt. Het smaakte prima! En voor een leuke prijs.
HelenP .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Vanavond lekker gegeten bij Sunshine. Pittig, maar goed te doen. We waren met z'n 4en en hadden een voorgerecht (lekkere salade en mailsoep) en als hoofdgerecht 2x gewoon gerecht en 2x combischotel. Gezellig samen gedeeld. Het is niet duur en de bediening is goed en supervriendelijk. Het enige minpuntje vind ik het plastic over de tafels. Qua inrichting is het verder wel erg sfeervol.
Ward D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Vanavond voor het eerst gegeten bij deze geweldige, orginele tent. Enorm vriendelijk personeel, we bestelden een proefplateu en hebben heerlijk gegeten met fantastisch gecombineerde smaken en een heerlijk ethiopisch biertje (mongozo)ik raad het iedereen aan!
athevandijk .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Allereerst: we voelen ons een beetje (..) afgezet. De charmante ober beveelt een gerecht aan om de keuken te leren kennen, dat achteraf buitensporig duur blijkt te zijn. Niet fijn en een reden om niet terug te gaan. Mijn inschatting is dat de maaltijd voor 2 volwassenen en 1 kind 5 euro totaal aan grondstoffen/materiaal gekost heeft. Waarom dan 60 euro moet worden afgerekend, zonder drankjes, voor-of nagerecht, is mij een raadsel.
Jammer want het eten was lekker: pittig gekruid en heel anders. Met onze handen eten en rond een klein tafeltje gezeten op krukken was ook weer heel origineel. We hebben er iets meer dan een uur gezeten. Langer zou echt niet gekund hebben qua zitcomfort.
Yaël W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Gisteren samen met een vriendin gegeten. Bij binnenkomst denk je ojee waar ben ik nu terecht gekomen. Het ziet er anders uit dan een "normale" gestyled restaurant. Maar de bediening was erg vriendelijke. We hebben echt op zijn Ethiopisch gegeten dus met handen, maar ze bieden de mogelijkheid om met bestek te eten. Het eten is erg lekker, we waren beide aangenaam verrast. We vonden het beide meevallen qua pittigheid, maar als je niet veel gewent ben dan moet je even vragen wat je kan bestellen. De bediening hield rekening met voedselallergieën. Houden wel rekening mee dat het niet snel gaat. Dus omdat we kaartjes bij stadschouwburg hadden, at dat onrustig. De bediening is een beetje verstrooid, hij vertelde dat zijn collega er niet was, dus dan kan ik de chaotische bediening begrijpen. Maar hij maakte het goed door erg vriendelijk te zijn. We vonden het allebeide voor herhaling een optie