Ethiopisch Eetcafé Ibis

Weesperzijde 43 1091 EE Amsterdam Nederland Kaart
31-206926267

Over het restaurant Ethiopisch Eetcafé Ibis

Ideaal voor de reiziger! Hier geniet je dichtbij het vliegveld van voortreffelijke gerechten en een even voortreffelijke bediening. Voel je koning te rijk en laat je door de toegewijde chef in de watten leggen. Hier is het absoluut goed toeven en de kans is dan ook groot dat je hier nog een keertje terugkomt!

Let op: op dinsdagen en woensdagen is er een all-you-can-eat buffet. Je kunt dan geen gerechten van de kaart kiezen.

Meer informatie over restaurant Ethiopisch Eetcafé Ibis

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00
Keuken open tot 22:00
Bar open tot 00:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Ties R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Als je van Ethiopisch houdt dat is dit restaurant een echte aanrader. De schotel met verschillende hapjes is gewoon erg goed. Je kan kiezen uit vlees of vis of vegetarisch. Wij hadden de vlees en vegetarische variant en beide waren erg smaakvol. Het wordt erg mooi opgediend op een grote schaal op een soort zure pannenkoek.
Djune-Ann V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Ik had aan het restaurant doorgegeven dat er een jarige mee zou komen en ze hebben zo ontzettend hun best gedaan! De tafel was versierd, we hebben koffie van het huis gekregen én kregen een mango biertje mee! Kortom, helemaal top :-)
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Vriendelijke bediening
Herlinde G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Altijd gezellig, altijd lekker. Favoriet als de zon schijnt omdat er nog zo lang zon op het terras is.
Ella G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Gisteren bij eetcafe ibis in amsterdam wezen eten met een vriendin. Erg vriendelijk en gastvrij personeel. De sfeer is huiselijk en het eten is om je vingers bij af te likken. Onder genot van een bananenbier en als afsluiter de ethiopische koffie en een afrikaanse thee. Voor herhaling vatbaar
jaapdries .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Via een actie een speciaal buffet willen doen, maar dat werd ineens omgezet a la carte. Dat noem ik geen klantvriendelijkheid.
Christanne-- .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ik ben samen met mijn moeder gaan eten bij eetcafe Ibis. Mijn moeder is vegtarier en ik ben zelf vegan. Dit was absoluut geen probleem, er was voor ons beide een ruim assortiment om uit te kiezen. De bediening was snel en heel vriendelijk en het eten uitstekend!
Een zekere aanrader voor iedereen die Ethiopisch/Afrikaans eten wil proberen
Annika W.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Ibis! By far de beste in Amsterdam, in de Afrikaanse categorie. Voor ons waren de porties meer dan voldoende, maar omdat het zo lekker is blijf je eten. Ook de lokatie is fijn, erg centraal in Amsterdam.
ManouBe .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ibis oh Ibis, wat ben je lekker. Ik kom al jarenlang bij Ibis. Zo nu en dan MOET er gewoon Ethiopisch worden gegeten. Dit maak je niet thuis. Het is er altijd overheerlijk!! Maar een ding moet mij nu echt van het hart: de porties zijn ongeveer gehalveerd in het afgelopen jaar, de prijzen minstens met 2 euro verhoogd, en van de Enjerra die vroeger het hele bord vulde, wordt nu nog maar de helft geserveerd. Wat ONGELOOFLIJK jammer! Ik voel mij namelijk inmiddels gewoon genaaid en dat neemt de eetlust weg. Het eten blijft verrukkuk, de bediening superaardig, de entourage om te zoenen, maar dit gaat mij nu echt iets te ver. En dat terwijl dit mijn allerfavorietste restaurant was!!!! Ik kan wel huilen.
Beste manoube
bedankt voor je recensie en je goede cijfers. het klopt inderdaad dat onze prijzen zijn aangepast. Zoals u weet worden de prijzen van Veel dingen hoger zo ook onze prijzen. De porties enjera zijn hetzelfde als 20 jaar geleden, als er niet genoeg is wordt er zelfs extra enjera geserveerd,gratis.

omdat u een trouwe klant bent maken wij het bij u volgende bezoek graag goed.

groet
eetcafe ibis

Tim V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
De DUBA WOT was perfect, verder vond ik de porties iets aan de magere kant. De service was goed en er was een gezellige sfeer onder de aanwezigen en het personeel.
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Hier lekker gegeten op een zaterdagavond. We hadden beiden het ‘Ibis speciaal’ menu waarbij je een selectie krijgt van de meeste gerechten. Een keer vegetarisch en een vlees variant.
Prima selectie en lekkere smaken. In vergelijking met andere Afrikaanse restaurants, zoals in de JP Heije/Overtoom buurt is het eten hier wat pittiger. Ieder krijgt zijn eten op een eigen enjera en niet op een supergrote. De porties zijn niet heel ruim, maar wel voldoende. Vooral met de onbeperkte hoeveelheid enjera’s. Het Afrikaanse bier in de halve kokosnoot draagt bij aan de beleving.
Inrichting is leuk afgezien van de systeemplafonds. Sfeervolle verlichting ook. Vriendelijke bediening.
Ineke-25 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Erg lekker gegeten en een gezellige inrichting. We zijn erg goed geholpen door de vriendelijke bediening. Zeker een aanrader.
Marcoen V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wij zijn inmiddels zowat kind aan huis en komen hier inmiddels bijna wekelijks over de vloer. Daarom toch maar een keer een recensie schrijven want we blijven enthousiast. Je kunt hier relatief goedkoop eten en tegelijkertijd is het eten van goede kwaliteit. Mooie, warme smaken - zowel de vega als vleesvarianten - die voor ons inmiddels vertrouwd zijn, al lijken de porties de laatste maanden iets kleiner geworden dan voorheen... De sfeer is altijd gemoedelijk en ontspannen en de gastheer doet altijd zijn best om het je naar de zin te maken. Ibis voelt inmiddels een beetje als een tweede huiskamer waar het eten altijd lekker is.
Azar34 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Eetcafé Ibis. Gezellige sfeer, mooie Afrikaanse inrichting en chille Ethiopische muziek op de achtergrond. De "Ibis Speciaal" besteld: een mix van verschillende gerechten. Perfect voor een eerste kennismaking met de Afrikaanse keuken. Cocosbiertje erbij, heerlijk!! De bediening was vriendelijk en snel. Een plek die ik zeker kan aanbevelen!
Tsiwoni .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Vegetarisch gegeten bij Ibis. Mooi geserveerd, goed op smaak en vriendelijke bediening. Handen even wassen voor je eet, is hier extra belangrijk! Met de Injera (pannenkoek) pak je allerlei stukjes vulling van een grote schaal die op die tafel staat. Leuk, de keuze uit allerlei soorten speciale biertjes en de 'Akrikaanse thee' en 'Ethiopische koffie'. Redelijk simpele, maar prettige inrichting. En oh wat heerlijk, aangename muziek en goeie acoustiek, zodat ie aandacht kan gaan naar lekker eten en leuk gezelschap!
susanne28 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
yes daar waren We weer. Na een dagje shoppen in amsterdam een afsluiter bij eetcafe ibis. We starten met een Cocos biertje en gingen dit keer voor een ander menu. ik had een vismenu assa, de smaak was zo heerlijk,zachte vis in een heerlijk sausje waar ik alleen maar meer van wilde dus heb nog een beetje bij besteld. mijn vriendin ging voor de biefstuk uiteraard wilde ik het ook proeven. lekker zachte stukjes biefstuk in een soort van tomaat mosterd sausje. als afsluiter de ijskaart een.ananasijs voor mij en een coupe tricolore voor mijn vriendin. en wat attent ... bij onze binnenkomst werden We zo verwelkomt omdat We inmiddels 3x zijn geweest en aangaven dat we een shopdag hadden ivm mijn verjaardag. Ze hadden t goed onthouden want ik kreeg een vuurwerk fontein in mijn ijs.
Hansje G.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Wat een heerlijk eten! Wij waren met z'n vijven en kozen merendeels voor de Speciaal-variant waarbij je van alle gerechten wat krijgt. Je kan daarbij voor vlees of vegetarisch kiezen. Op het moment supreme arriveerde een enorm 'wagenwiel' op onze tafel: een groot blad waarbij iedereen van z'n eigen deel kon eten met de injera (ethiopische pannenkoek) als eetgerei. Heel sfeervol! De bediening was allervriendelijkst, de prijzen zijn opvallend laag in verhouding tot de kwaliteit van het eten. Echt een enorme aanrader!
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Afgelopen vrijdag bij eetcafe Ibis gegeten met een vriendin. We waren op zoek naar een plekje waar we makkelijk een hapje konden eten en wat drankjes konden drinken om bij te praten, dus niets chiques of hips perse.
Ik had nog nooit Ethiopisch gegeten, mijn vriendin wel. We gingen voor het lamsvlees in rode saus en biefstuk reepjes. Het duurde wel even voor het klaar was, maar toen de grote plaat met de 2 gerechten en nog veel meer lekkernijen erop kwam waren we allebei blij. We vroegen ons wel af hoe we al deze (warme en hoemoes-achtige) hapjes met 1 pannenkoek op moesten peuzelen (want: geen bestek), maar op dat moment kwamen er 2 versie nieuwe pannenkoekjes voor ons aan. Heerlijk! Heb de hele avond genoten bij Ibis en kom hier zeker nog eens terug.
Annika W.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Met mijn man naar Ibis geweest ter ere van ons 10jarig samenzijn. Ik had al wel eens eerder Ethiopisch gegeten, manlief nog nooit. Wat was hij blij verrast. Prachtige gerechten, op het menu genoeg keus, zowel vlees als vegetarisch. Voor ieder wat wils. De vriendelijke bediening en gastvrije eigenaar maakte onze avond compleet. Wij gaan hier zeker terug komen!
susanne28 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
gisteravond zijn wij bij eetcafe ibis wezen eten voor mijn dochter haar verjaardag. We kregen een leuk welkom en werden begeleid naar een tafel waar slingers boven hingen ( doorgegeven dat mijn dochter jarig was). omdat dit voor het eerst was dat we Ethiopisch gingen eten werd er uitgebreid uitgelegd wat het eten was. ik vond de service goed ondanks dat t redelijk druk was hebben we niet lang hoeven wachten. wat een verrassing een mooie schaal waar we samen van af gingen eten heel gezellig en een leuke ervaring. de zure pannenkoek wad een goede combinatie met de heerlijke op.smaak gemaakte vlees en groente gerechten. tot slot werd mijn dochter verrast met een dessert met grote vuurfontijnen voor haar verjaardag. kortom voor ons een top eetcafe waar je lekker kan eten en de bediening gastvrij en geduldig is. De inrichting is echt Afrikaans juist erg leuk.