Eterij en Tapperij Raedthuys

Raadhuisstraat 14 7001 EW Doetinchem Nederland Kaart

Over restaurant Eterij en Tapperij Raedthuys

Sfeervol dineren in de Achterhoek

Gelegen in de Achterhoek ligt het sfeervolle restaurant ‘t Raedthuys. Kom binnen in een knusse sfeer voor een heerlijk diner. ‘t Raedthuys heeft een ruim assortiment met de lekkerste gerechten, dus voor ieder wat wils! Fijne gerechten, waarbij seizoensproducten een grote rol spelen. Met lekker weer kan je terecht op het terras buiten te dineren.

Meer informatie over restaurant Eterij en Tapperij Raedthuys

Dinsdag 11:00 - 21:00
Woensdag en Donderdag 13:00 - 21:00
Vrijdag 13:00 - 22:00
Zaterdag 11:00 - 22:00

Dicki .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Lijkt alsof de prijzen hier omhoog gaan en de kwaliteit omlaag. Wij gaan hier regelmatig naar toe, Je krijgt weliswaar veel op je bord, maar daar gaat het niet om wanneer je uit eten gaat. Met 4 man geweest waarvan 3 asperges besteld. Helaas was er één beslist niet gaar. Harde stukjes werden verwijderd, het restant werd opnieuw verhit en opgediend.. en nog steeds niet gaar. Wijn is best wel aardig, maar veel te hoog in prijs = duur. Espresso was nog steeds belabberd, erg jammer.
Tuus .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Onlangs hebben we hier heel lekker gegeten en gedronken. vooral de kreeft was zeer goed. de aanbevolen wijnen maakten de smaaksensatie compleet. T Raedthuys krijgt terecht zeer goede beoordelingen voor het eten. En dat in een lekker ontspannen achterhoeks sfeertje
Me-randa .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat een geweldig restaurant. Het eten was heerlijk. Alle gangen waren prachtig geserveerd. En zo smaakvol, we hebben ontzettend genoten. Zowel van het eten, de sfeer en geweldige bediening. Wij komen zeker weer terug.
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We werden gastvrij ontvangen en naar ons tafeltje gebracht. Dit was een knus hoekje van het gezellig en efficiënt ingerichte restaurant deel van het pand. We hadden een Iens dinerdeal wat een drie gangen keuze menu was maar wij hebben dit zonder problemen om kunnen zetten in een 5 gangen diner. Ook onze wens om na het visgerechtje een spoom/pauzedrankje te krijgen was geen enkel probleem. Vooraf een Ceasar salade op z'n Raedthuys (mooie hoeveelheid en de tonijn was hier ook heerlijk in) gevolgd door een lekker romige paprikacrèmesoep, met een Saltimbocca van kabeljouw als tussengerechtje. Hierna dus ons pauzedrankje wat bestond uit een champagne met bloedsinaasappelijs. Heerlijk. Het hoofdgerecht bestond uit Kalf en Rund.
Rose gebraden “Limousin” kalfsfilet en “Limousin” runderhaas met een aardappelkoekje en groene seizoensgroenten met een jus van gerookte sjalotjes. Top, niets meer aan doen.
Het nagerecht, een Chocolade/ananas dessert met vers gedraaid ananasroomijs met noot, chocolade en shake met kletskoppen, zag ik een beetje tegenop. Ik was bang dat dit te machtig werd. Mijn zorgen waren voor niets, het was heerlijk fris en de hoeveelheid was precies goed. Het wijn arrangement paste hier heel mooi bij. We hebben deze avond afgesloten met een koffie. De bediening was goed, de mensen wisten wat ze serveerden en dit werd ook bij alles netjes uitgelegd. Op momenten dat wij een pauze wilden inlassen kon dit ook, hier werd geen enkel probleem van gemaakt.
Kortom een lekkere gezellige avond en een plek om nog eens terug te komen.
Inriet .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Sfeer was goed,salade was lekker met eigen gemaakt brood,hoofdgerecht prima,lekker vlees,goede bijlagen,boontjes niet gaar,dessert prima.
de koffie met friandises voor een gewone prijs,heel goed.
Meisje-marina .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Wij waren met z.n vieren en hebben heerlijk gegeten het was lekker rustig goede bediening komen zeker weer terug. Gr marina
Carola D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijke avond gehad. Drankjes vind ik behoorlijk aan de prijs waardoor de korting op het menu weer teniet wordt gedaan. Verder helemaal prima!
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gezellig, goede sfeer en lekker eten. De kaart is eenvoudig en wordt goed uitgevoerd.
Later zat het vol en was er wel erg veel geluid.
Aline S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Vanavond op doorreis in Doetinchem beland bij het Raedhuys. Heerlijk gegeten . Prima bediening . Voor ons een beetje ver weg vanaf huis (Leerdam) maar absoluut voor herhaling vatbaar.
WMajoor .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Gezellig restaurant met een prettige sfeer. Wij kregen de kaart maar wilden ons ook nu weer laten verrassen door de gastheer. Na een amuse (duivenborst en duivenbouillon) een heerlijk voorgerecht, gevolgd door eveneens een heerlijk hoofdgerecht. een nagerecht en koffie als afsluiter. een aanrader om daar nog eens te gaan eten, alhoewel.......we wonen helaas daar niet in de buurt......
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Gisteren met vier personen genoten van het driegangen keuze menu. Vooraf een amuse van duivenborstfilet en op speciaal verzoek erbij de huisgemaakte kroketjes. Beide gerechtjes uitstekend op smaak. Als voorgerechten kwamen de salade met een bonbon van carpaccio en tartaar en de "creamy" groene soep op tafel. Mooi geserveerd en ook hier weer alles erg goed van smaak. Voor het hoofdgerecht viel de keuze unaniem op de green egg bereidde kalfsfilet, supermals en heel verfijnd van smaak. Het (groente-)garnituur deed wel wat karig aan. Als dessert gekozen voor de bastogne-banaan-aardbeien combi, mooie afsluiting van de heerlijke maaltijd. Erbij gedronken een goede Spaanse reserva, al met al hier weer een top-avond gehad! Ben je in de buurt van Doetinchem is dit absoluut een aanrader. En o ja, het bedienend personeel is relaxed maar tegelijkertijd ook zeer correct, heel fijn!
Justin555 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
De proeverij was vijf gangen aan heerlijke hapjes, precies genoeg.

De bediening en eigenaar waren betrokken bij wat ze serveerden en hoewel het behoorlijk druk was namen ze toch de tijd voor een praatje.

Niet goedkoop maar zeker een aanrader.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
We kwamen hier onaangekondigd op een zaterdagavond aan. Binnen zat het helemaal vol en ziet er heel gezellig uit. We konden buiten eten en de kachel werd aangezet. Heerlijk buiten gezeten en de kleine hapjes van elk € 5,- per stuk gegeten. Elk gerechtje was met zorg klaargemaakt, smaakte heerlijk en zag er mooi uit. De bediening is heel erg aardig en bereidwillig. Heerlijke wijn bij het eten. Kortom, super plek.
Martin J.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Als regelmatig bezoeker mag ik wel stellen dat dit restaurant een zeer prettige sfeer kent. En ik moet tegenspreken dat het duur is. Een daghap met zelfs een keuze uit vlees of vis kost je inclusief een drankje en amuse nog geen €15,00. Vandaag bijvoorbeeld ossenhaas gehad! Waar kan dit? Nou bij het Raedthuijs dus.
Boukje KleinGoldewijk K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
We hebben weer heerlijk gegeten op uitnodiging van vrienden
Glutenvrij was bijna met de anderen mee eten
Wat een genot
Goede verrassende wijn
JulJo .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2014
Wij gaan regelmatig eten bij het Raedthuys. We laten ons de ene keer verassen door een 5-gangen proeverij en de andere keer kiezen we iets lekker van de kaart. Alles is een verassing bij het Readthuys. De bediening is deskundig en enthousiast. Je voelt je er gewoon welkom en thuis. Ze hebben een mooie wijnkaart maar deze is nog niet geheel in balans.

Wij gaan zeker nog vaker naar het Readthuys.
Rjong .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Heerlijk gegeten van het 3 gangenmenu: amise van gerookte eendenborst, wild zwijn ham als voorgerecht, hertenfiletje met rode wijn en sjalotjessaus en prettige groentjes en een frisse bietensalade met room, snoeperijtjes toe en overal een bijpassend wijntje. Mijn avond kan niet meer stuk en die van mijn disgenoten evenmin.
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Dit is m.i. het beste restaurant in Doetinchem. Verdient een Michelin ster.
De inrichting is een beetje rommelig. Eigenaar Henk is een gedreven uitbater en een vakman. Bestaat al ruim 11 jaar.
Bestel vooral de peridiek wisselende munu's.
Anna1301 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Het beste restaurant van Doetinchem, zo kan ik dit restaurant wel omschrijven. Tevens een zeer prijzig restaurant, wanneer de prijzen van de gerechten vergelijkt met die van een restaurant van het hetzelfde niveau uit de randstad. Daarbij komt dat je voor dit bedrag in een vergelijkbaar restaurant in de randstad meer service krijgt. Des al niet te min is dit restaurant voor Doetinchemse begrippen een topper. Goed eten, met zorg bereid en een enorm enthousiaste bediening. Aanpassingen in de gerechten zijn geen probleem, fijn wanneer je je aan een dieet moet houden.
Janine H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Afgelopen vrijdag hier gegeten. Alhoewel de naam en de inrichting
(eetcafe +) anders doen vermoeden, heeft T Raedthuys niets te maken met een eetcafe. Niet alleen qua samenstelling van het menu, maar ook zeker niet qua prijzen die vrij fors zijn. Wellicht een aandachtspuntje. Dan nu het eten. De bediening was erg attent en joviaal. Vooraf begonnen met een klassieke paddestoelencombinatie en een kreeftenbisque. De bisque werd aan tafel ingeschonken en prima van smaak. Aandachtspuntje waren de darmkanalen van de garnalen die niet waren verwijderd en een bijsmaak geven. De aanbevolen riesling erbij smaakte uitstekend. Ook de tafelgenoot was erg enthousiast over zijn voorgerecht. Het vis hoofdgerecht was een combinatie van kreeft, coquille en kabbeljauw. De garing was perfect, evenals de kwalitet van de vis. Aandachtspuntje vond ik de algehele bite die wat vettig was, en waar de blanke saus niets aan kon veranderen maar dat alleen benadrukte. Mijn vader at wild en was hier erg te spreken over, evenals over het chocoladedessert. Omdat ik al vrij vol zat werd er een glaasje ( zelfgestookte!) limoncello aangeraden. Erg lekker en een goede afsluiter met een kopje espresso. Al met al een erg goede en degelijke ervaring. Ik miste wat spanning in de gerechten, maar dat is misschien persoonlijk.