Eterij & Drinkerij Eigenwijs

Meer informatie over restaurant Eterij & Drinkerij Eigenwijs

7,2
Joao P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Spareribs vallen van t bot, gloeiend heet, snelle service, leuke serre, groot bierassortiment, aanrader. Niks teveel gezegd, R.J.
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Eigenwijs pretendeert dat ze de lekkerste Spare-Ribs van de wereld en Leiden hebben.
Nou dat was zeker niet mijn ervaring.

De spare-ribs die ik kreeg waren verre van de lekkerste van de wereld en in Leiden heb ik ze toch echt beter gegeten.
Spare-ribs waren overduidelijk voorgegaard, droog en ook de marinade vond ik niet bijzonder.
Kortom wel o.k. maar zeker niet de beste van Leiden / de wereld.

Het "onbeperkt spare-ribs" concept komt niet echt lekker uit de verf, na de eerste portie (2 kleine racks) laat men je 30 tot 40 minuten wachten alvorens de bediening langs komt om een nieuwe bestelling op te nemen (en de zaak was totaal niet vol / druk).
Die krijg je dan 20 minuten later opgediend.
Kortom je zit dus rustig een uur te wachten voordat de tweede (kleine) portie spare-ribs komt.
We hebben het nog netjes aangegeven bij de bediening (die verder wel vriendelijk was), maar dat werd compleet genegeerd, dus we hebben het er maar bij gelaten.

Gezien ik dit in andere recensie vaker terug lees lijkt me dit geen toeval.

Iemand anders in het gezelschap nam de varkens saté, en hier heb ik wat van geproefd.
Ook hier weer geen uitblinker qua smaak / kwaliteit, gewoon o.k.

Mijn conclusie is dat dit restaurant niet verder komt dan eetcafé niveau en zichzelf over prijst door de beste spare-ribs te beloven.

Prijs kwaliteit niveau compleet uit balans (18,50 voor een te kleine portie spare-ribs een beetje kant en klare salade en een beetje patat is wel erg aan de prijs).

En met deze prijzen dan ook nog prominent op de kaart zetten dat je geen kraan water serveert maakt dat ze zich voor mij compleet uit de markt prijzen.

Voor minder geld kan ik veel beter (spare-ribs) eten in Leiden, voor mij was het dus de eerste en de laatste keer.
Elvera .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Hier KON je inderdaad altijd de lekkerste spare-ribs eten... Helaas de tijden veranderen en zo ook de spare-ribs van Eigenwijs. Ze zijn nog steeds erg mals, dat wel, maar de marinade is niet meer wat het geweest is en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Ook is de bediening tegenwoorig belabberd. Er lopen wel een aantal mensen in de bediening die echt hun best doen, maar de laatste 3 keer dat ik er was vond ik het enorm tegenvallen. De laatste keer hebben we wel betaald voor onbeperkt spare-ribs eten, maar na meerdere keren vragen geen 2e portie gekregen. Na 45 minuten wachten zijn we dan ook weggegaan om vervolgens NOOIT meer terug te keren. Een beetje jammer...
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
In een bruin-café setting wordt er aan de rand van Leiden lekker gegrild. Geadverteerd als 'de lekkerste spareribs van de wereld en Leiden' kan je daarom als echte carnivoor de onbeperkte spareribs deal eigenlijk niet links laten liggen. Maar.... als je even verder kijkt op de kaart, is er ook een mixed grill! Deze bevatte twee kleine slabs spareribs plus kipfilet, varkensmedaillons, en een stukje biefstuk. Voor mij de betere deal, aan vlees geen gebrek maar hier wél variatie.

Bediening was aan de trage kant, twee man - een beginner en een gevorderde - voor toch nog aardig wat mensen op de woensdagavond (vooral locals) grensde tegen onderbezetting aan. Decor is traditioneel, bruin en wat ouderwets, maar het gaat hier vooral om het eten (en de spareribs).
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Vandaag voor het eerst bij Eigenwijs gegeten. Ik hoorde vaak dat ze hier super lekker spare ribs hebben dus vandaar dat we er vandaag zijn gaan eten.
Gezellige sfeer, beetje bruin eetcafe met "ons kent ons" sfeer.
De spareribs waren prima, lekker mals en prima van smaak. De bediening was erg vriendelijk maar helaas kreeg mijn vriend wel 2 borden spare ribs over zicht heen tijdens het opdienen. De serveerster heeft wel meerdere malen haar excuses aangeboden. Al met al een geslaagde avond.
DrGym .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Beste spareribs van Leiden. Voor het decor hoef je het niet te doen (oud, donker), maar onbeperkt spareribs maakt alles goed. Er naar kijken is soms al genoeg om ze van het bot te laten vallen. Love it!
Rody D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Wij zijn gister met 7 personen wezen eten bij eigenwijs. Het was zoals vanouds zeer goed wij hadden de spareribs en een mix grill heeeeeerlijk en ook kunnen wij ons niet vinden over de slechte reacties over het personeel ze waren vriendelijk(monika en moeder) en eten was er snel. Ook het extra stuk spareribs was er binnen 10 min. Onze vrienden uit purmerend hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug bedankt allemaal en tot snel
Sarah118 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Volgens de vleeseters waren de spareribs erg lekker.
Jammergenoeg duurde het echt lang voor er eten kwam, we moesten er 2x om vragen en we zijn echt geen ongeduldige mensen. Het was niet heel druk in de zaak, maar er was wel erg veel lawaai. Er is iets met het geluid daar, iedereen ging steeds harder praten om elkaar nog te kunnen verstaan.
De 2e portie spareribs duurde echt heel lang. Het leek er bijna op dat ze liever niet wilden dat je "All you can eat" zou eten.
Helaas voelden wij ons niet echt welkom daar, het personeel had er weinig zin in leek het.
We vroegen waar die 2e portie nou toch bleef, toen werd er gezegd, nog 5 minuten.. 15 minuten later vroegen we er weer om (wat al niet leuk is om te doen) en toen werd er gezegd " ik zei toch al, het komt over 5 minuten" !?!?
Misschien waren wij pechvogels, maar wij komen zeker niet meer terug.
Heel jammer!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
'De beste spareribs van de wereld en Leiden' worden geserveerd bij Eigenwijs, aldus de menukaart van dit restaurant. Dit was de reden, en op aanraden van een collega, om eens de proef op de som te nemen, en zo geschiedde. Wat brood aan het begin maar verder geen fratsen, en gelijk spareribs (onbeperkt voor een kleine 20 euro!). Het vlees valt goed van het bot af, maar heeft genoeg structuur voor een lekkere bite. De beste van de wereld.....? Dat niet, maar zeker goed te raggen.

Service in orde, ook aardig wanneer het all-you-can-eatconcept geldt, er op initiatief van de bediening ook het volgende portie wordt opgediend. Het decor is een beetje brasserie meets bruin café, gezellig en knus dus. Ondanks mijn tevredenheid, is er eigenlijk niet echt een reden om nog een keer terug te gaan.
Ino H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Buurtrestaurant pur sang, bediening met een r en altijd goedgemutst. Eten is prima, de spareribs is echt een uitblinker. Neem hem zeker. Makkelijke tent waar je zo even naar binnen loopt. Overigens wel vaak druk, ook doordeweeks.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Van buiten valt niet op dat Eigenwijs van binnen een behoorlijk groot restaurant/eetcafe is. Op een donderdagavond zijn de meeste tafels bezet, en dat is al een positieve review op zich, zeker voor een restaurant net buiten het centrum. De spare ribs genomen - de specialiteit-, deze zijn prima van smaak, mals, gewoon erg goed. Prima grote frieten erbij en een beetje koolsla. Alles bij elkaar goede kwaliteit voor een eerlijke prijs
Yes2014 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Op woensdagavond hier gegeten met 5 personen. Tafeltjes waren ongeveer voor de helft bezet. Sfeer was rustig en ontspannen. Eten was zeer goed. Zowel de spare ribs, biefstuk en zalm vielen goed in de smaak. Tweede ronde van de spare ribs stonden binnen een kwartier op tafel. Lekkere frieten erbij. Bediening was vriendelijk en attent. Al met al een gezellig avondje uit. Wij komen hier wel vaker en elke keer is het weer top!
Marie A.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
De kaart is uitgebreid, de spareribs beroemd.
De overige gerechten zeer smakelijk.
De bediening is zeer vriendelijk en doen echt hun best om het naar je zin te maken.
Als je pretentieloos en smakelijk wil eten, dan is dit een goede keus
Rbeelt .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Vanavond gegeten bij Eigenwijs in Leiden. Bistro dat de sfeer uitademt van een bruine kroeg. Rumoerig maar oogt gezellig.
Werden vlot naar een tafel gedirigeerd maar dat was meteen ook het enige vlotte van de avond. Daarna was het wachten, wachten en nog eens wachten. Op alles. Van drankje tot hoofdgerecht tot koffie/dessert. Wij kregen erg het gevoel dat er iets niet klopt aan de organisatie en logistiek van dit restaurantje. Twee man in de bediening wat voldoende moet zijn voor het aantal tafels, maar beiden lieten zich weinig zien. Wij werden bediend door een dame die er zelf weinig plezier in lijkt te hebben en bij vragen of opmerkingen gewoon door- of wegliep. Dat kwam zeer arrogant over.
De spareribs waren ok maar niet meer dan dat. Vlees was gaar en mals genoeg om van het bot af te komen maar de smaak niet bijzonder of uitgesproken.
De Black Angus steak was rose (werd overigens niet eens gevraagd hoe ik de steak wilde hebben) maar vrij droog.
Dessert, Chocolade Genot, was prima.

Zullen hier geen tweede keer meer komen.
Als je kijkt naar de prijs/ kwaliteit verhouding, de wachttijden en de mate van vriendlijkheid van het personeel, dan zijn er in de omgeving vele andere en betere opties.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Een topper voor de spare-ribs. Deze vallen zo van het bot. Na deze Spare-ribs geen andere meer. Maar ook de andre gerechten op de kaart zijn zeker goed. Wanneer j eafsluit met een proeverij dan heb je echt goed gegeten.
Sabina D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Leuk restaurant, hebben er vaker gegeten.
Staat bekend om zijn spareribs deze zijn ook echt heerlijk!
Andere gerechten zijn ook zeer smakelijk. Hier altijd lekker gegeten, vriendelijk personeel. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Gezellig restaurantje om wat te eten of spareribs af te halen.
Proever0311 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Top tent! Heerlijke vleesgerechten. Vriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit is prima! Enige puntje van kritiek is de kwaliteit van de huiswijnen. Zowel rood als wit echt niet lekker.
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Heerlijke spareribs gegeten, de eerste waren niet helemaal warm, de tweede reeks waren erg heet, ( het duurde wel erg lang tussen de spareribs in) . Mosselen waren goed. Bediening netjes,heerlijke desserts . lekker eten voor een redelijke prijs
Dubblestar .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
De spare ribs zijn érg lekker. Je betaald er helaas dan ook wel een klein vermogen voor. (€18.50)
Nadeel aan de bediening is dat ze niet flexibel zijn voor de wensen van de klant zoals in het aangebouwde stuk zitten. Hierdoor komen ze niet vriendelijk over.
Grote ergernis ontstond na het eerste bordje. Ik hen er zo'n 5 a 6 keer gegeten en elke keer is het exact het zelfde.
Het zijn onbeperkt spare ribs. Maar tussen je eerste en je tweede bord zit soms wel dik een half uur a 46 minuten. Zeer onprettig.
Alfaman .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Vrijdag hier gegeten en uiteraard gegaan voor de spare-ribs. Deze zijn bijzonder goed. Vlees valt bijna van het bot. Interieur is een beetje bruine kroeg idee. De af en toe foute muziek die niet te hard staat past eigenlijk goed in dit etablissement (van Una Paloma blanca tot aan Ace of bass). Het zou fijn zijn als er wat groente bij de ribs geserveerd zou worden. Verder prettige menukaart en diverse speciaalbieren. Hier komen we terug.