Eten en Drinken Het Wijnhuis

Evelyn B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Luc D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Top-plekje in Zwolle. In ontspannen sfeer zitten eten met mijn moeder. Goede bediening met aandacht voor glutenallergie van mijn moeder. Het eten is goed, zonder poespas. Uitstekende wijnen en een ruime keus. Interieur is erg gezellig, wars van alle trends.
mooi terras voor de deur op gezellig plein naast de kerk. Kortom: ben je in Zwolle, hou je van goede wijn en lekker eten en hoef je niet zo nodig in de meest hippe tent te zitten dan is dit een echte aanrader!
Kmar .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Fantastische wijnen, voor een hele normale prijs (vaak goedkoper voor flutwijn in een gemiddeld restaurant). De bediening is vakkundig en snel en kunnen vaak goede dingen aanraden op het gebied van eten/wijn. Het eten in het Wijnhuis is van prima kwaliteit, je kunt lekkere gerechten eten en dit is altijd goed klaargemaakt. Het is prettig om hier met kleinere of grotere gezelschappen te zitten, in de zomer is het fijn zitten op het terras en dat maakt dit tot wel het beste café/restaurant van Zwolle. Prijs/kwaliteit- verhouding is erg goed.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Bij het ene terras kan je een drankje bestellen, maar kan je niet eten. Dan moet je verhuizen naar het buur-terras. Vooraf een carpaccio gegeten. Dat was een redelijk voorgerecht. Aansluitend #8020 gegeten: tonijn met gegrilde groenten. Volgens de man van de bediening sloeg #8020 op de verhouding tussen de groenten en de vis, alleen bleek de verhouding zoek te zijn. de tonijn was lekker gegrild en de groentes ook. Toen het op was zaten we vol. geen nagerecht dus. De bediening is vriendelijk, maar niet erg vlot met eten en afrekenen. Daarentegen zijn ze zijn wel sterk gericht op het snel weer inschenken van een drankje. Ik heb het persoonlijk liever andersom: vlotte bediening en ik geef zelf wel aan wanneer ik weer een drankje wil. Verder lekker gegeten. Pieper komt weer eens terug!
Sandra I.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Fantastische avond gehad! Vriendelijk en professioneel personeel! Eerder gegeten maar deze avond overtreft alles. Wijnkennis, professioneel, gezelligheid, het hele pakket.. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Op vrijdagavond heb ik met 2 vriendinnen bij het Wijnhuis gegeten. We zaten op een mooi plekje bij het raam en het restaurant zat nagenoeg vol.
De gastheer in het restaurant had alles goed onder controle en heeft ons keurig bediend en hield ons goed in de gaten en we merkte dat hij zijn vak leuk vind en wist waarover hij het had.
Het eten was ook erg lekker en precies de juiste hoeveelheid. De eigenaar; Arjan Broekman adviseerde ons de gebakken tonijn als hoofdgerecht. Dit was niks te veel gezegd in 1 woord: Heerlijk!

We komen zeker terug en zeggen het voort. Wijnhuis mag met recht benoemd worden als een plek waar je gezellig kunt borrelen, lekker kunt eten en dit met uitstekende service en een goede prijs kwaliteit verhouding.

Ga zo door Wijnhuis!
Raymond K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Na bij diverse restaurants niet met de honden toegelaten te zijn geweest, konden we zonder problemen (met rustige honden die onder tafel bleven) bij het Wijnhuis naar binnen.

Het eten en (uiteraard) de wijnkaart waren prima, zeker voor deze prijs!
Een aanrader én een reden om nog eens vanuit regio Rotterdam naar Zwolle terug te komen!

Tijdens ons etentje werd er diverse kerstmuziek gedraaid. Sommige kerstmuziek paste meer in een skihut dan in een restaurant van deze kwaliteit. Dat was jammer. Gelukkig was er voldoende afwisseling in de muziek.
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Goede lunch bij dit restaurant! Broodje geitenkaas en broodje carpaccio ok! De geserveerde rode wijn: Australische Deakin Estate merlot voor 3.75 euro per glas was top! Bediening relaxed maar wel zorgvuldig! Decor enigzins oubollig!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Prima gegeten bij dit gezellige restaurant. Prijs/kwaliteit is goed en de wijnen uitstekend. De gerechten prima bereid. Een pluim voor de keuken en bediening op de manier waarop omgegaan wordt met voedselintolerantie. Gerechten worden aangepast en er worden op voorhand al een suggestie gedaan.
Emde .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
ongeïnteresseerd personeel. lunch was beneden de maat. tosti, te hard brood, totaal verlepte rucola erop gekwakt. taaie gedroogde tomaat. weinig smaak.
ranzige toiletten. kom hier niet meer terug.
JWW11 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Geweldige wijnkaart! Doet de naam recht aan. Tip: probeer alles!
Eten behoorlijk goed, vooral lunch. Heeft de neiging tot grove en boerse bereiding. Wel alles vers en uitstekend gemaakt. Mist de verfijning die een 8 zouden rechtvaardigen.
Service is matig attent, maar wel klantgericht (als je de aandacht hebt). Decor is prachtig, vooral het terras, midden in het oude deel van Zwolle.
Waikiki406 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Een leuk ingericht restaurant met een gezellige sfeer. Toen wij aankwamen waren alle tafels bezet en konden wij in het café plaatsnemen. Na een kwartier werden wij naar een tafeltje verwezen. Als voorgerecht een heerlijke Mosterdsoep en een Cremig Paddestoeltje. Voortreffelijk. Hierna een zeer goed bereide Mixes Grill en als toetje een Zuivelste verassing (verschillende soorten kaas met
stokbrood). Al met al voor een goede prijs heerijke gerechten die allervriendelijkst werden geserveerd. Reden om er nog eens terug te komen.
Liekflap .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Gezellig restaurant waar je vooral erg leuk zit. Het eten valt tegen zowel qua smaak als prijs/kwaliteit. We hadden een zalm met pasta (goed alternatief voor 'mager' kindermenu waarbij je kon kiezen uit bitterballen, kroket of mc nuggets met paar frietjes): goede hoeveelheid en neutraal van smaak, 2 maal de biefstuk (16,95) met rode wijnsaus, hierbij werd niet gevraagd naar de voorkeur qua garing en we kregen hem dan ook behoorlijk 'rare'. Gelukkig houden we daarvan. Had mooier gekruid mogen worden en de saus was ook saai. Verder nog een varkenshaas (niet geproefd maar naar verluid ok), de bitterballen (4 bitterballen met wat patatjes als kindergerecht?), de geitenkaas salade (kaal, weinig dressing/smaak) en de garnalen, die waren goed. Het eten zou met paar kleine ingrepen stuk aantrekkelijker kunnen worden. De bediening was mat en kreeg je niet echt contact mee.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Een centraal gelegen restaurant. Het werd erg goed bezocht. Een goede keuze in de gunstig geprijsde menukaart. De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. De carpaccio en mosterdsoep vooraf waren prima. Bij de mixed grill vond ik de varkenshaas niet lekker, maar dat kan aan de marinade liggen. De Panna Cotta was heerlijk. De huiswijn uitstekend voor een zeer aanvaardbare prijs.
Miekelaer .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Een prima restaurant om met vrienden een saté te eten of met collega's te eten na een heisessie. Niet duur, je zit er leuk en je zit niet uren te tafelen. Maar voor een romantisch uitgebreid diner met je geliefde zou ik naar een ander restaurant gaan. De kaart is eenvoudig en niet erg origineel (saté, mixed grill, carpaccio, een soepje, dat soort gerechten), prima dus voor een eenvoudige maaltijd, maar het mag allemaal wel iets spannender en pittiger.
Voor het eten zou ik niet per sé naar het Wijnhuis gaan, maar als je alleen wilt borrelen, is het juist wel een aanrader. Het café gedeelte heeft meer sfeer en een geweldige (wijn)kaart. Daar zit je heerlijk.
Yvonne A.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Wij hebben hier op een mooie zomerse dag op het terras gegeten. De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed: een drie gangen diner voor 24,50. De wijnkaart is zeer uitgebreid en voor elk wat wils. De bediening is aardig en kundig, maar kan wat beter op lege glazen letten. De porties van het eten zijn goed en worden geserveerd met patat.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Lunch met vier personen, allemaal verschillende gerechten. Grote porties, heerlijk bruin brood en goed gevuld. De pittige makreel is een aanrader, maar ook de geitenkaas salade is goed. De bediening is attent en ook grappig! Dat is ook wat waard. We zien goed gevulde glazen wijn voorbij komen en men heeft een uitgebreide kaart. Volgende keer gaan we voor de wijn.
Denise W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
Heerlijk geluncht, goede porties! Superleuk dat je zoveel wijnen per glas kunt bestellen. Prima gegeten. Volgende keer als we in Zwolle zijn weer hier lunch/diner!