Eten & Drinken Ome Pietje

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Eten & Drinken Ome Pietje

Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Hier uitstekend gegeten met 4 personen. Het concept shared dining vinden we altijd erg leuk. We hebben gekozen om ons te laten verrassen door de chef. De mix van verschillende gerechten was uitstekend. Met zijn vieren hebben we uiteindelijk 9 verschillende gerechten gehad. De bieding attent en ad rem. Hele leuke avond gehad en prima verwent. Aanrader wat mij betreft
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Vanavond uit eten geweest in dit restaurant en lekker op het terras gezeten. Hoewel ik het concept van de gerechten delen wel leuk vond , was het voor mij alleen geen toegevoegde waarde. Ik nam plaats aan een lege tafel op het terras en wachtte tot iemand van de bediening op mij af kwam. Dit was snel en ik kon dan ook vlot wat te drinken bestellen. Gezien het tijdstip was het jammer dat de medewerker niet vroeg of ik ook wat wou eten, daarnaast viel het de medewerker, en geen enkel lid van de bediening ook de rest van de avond, niet op dat de kringen van de vorige gasten nog op de tafel zaten. nadat ik zelf om de kaart had gevraagd kreeg ik deze vlot en ook de uitleg die erbij kwam was goed. Ik bestelde een aantal gerechten tegelijk en de medewerkster vroeg keurig of ik de gerechten na elkaar wou ontvangen. De shashimi van tonijn was goed op smaak al had ik zelf graag de salade die erbij geserveerd werd pittiger gezien. Peper en zout ontbraken trouwens op tafel. De shashimi van beef was veel te zoet door de saus en het kleine beetje komkommer in zuur wat erbij zat kon dit niet goedmaken. De medewerker vroeg bij het uitruimen wel of het gesmaakt had, maar op de opmerking van mij dat het "slechts" ok was vroeg hij niet verder. Als derde gerecht had ik de zwezerik, dit was veruit het compleetste gerecht en paste qua smaak ook perfect bij elkaar. De temperatuur en gaarheid van het vlees was uitstekend, uiteindelijk was dit van de avond zeker mijn favoriet. Bij het uitruimen vroeg de medewerker weer keurig, uit de vorm, of het gesmaakt had, jammer dat hij op mijn opmerking "dat dit de beste was van de avond" weer niet door vroeg. Op het aanbod van nog een drankje en de dessertkaart ging ik in omdat ik voor mijn gevoel nog zeker geen volledige maaltijd had genoten met de drie gerechten die geserveerd waren. Helaas moest ik na een minuut of 5 nog een keer om de dessertkaart vragen. Als dessert had ik de warme appeltaart en een kiss of fire besteld. Deze werden nagenoeg gelijk geserveerd wat ik een klein beetje jammer vond omdat, terwijl ik de taart aan het eten was, de koffie koud werd en het slagroom in de koffie wegsmolt. De keuze om de kiss of fire in een wijnglas te serveren is niet de mijne, maar het glas waarin het kwam was zo vet en zat vol vegen dat dit zeker niet onopgemerkt had kunnen blijven door de barman, als door de bediening. Mijn opmerking hierover werd laconiek door de medewerker opgenomen en hij "zou het doorgeven aan degene die het gemaakt had". De rekening klopte, maar ik vond de prijs/kwaliteitverhouding niet goed. Zou ik hier nogmaals gaan eten of zou ik het een ander aanraden? Nee, niet met deze ervaring. De live dj over de hele avond had wat mij betreft wel een toegevoegde waarde, en de variantie tussen lounge en pop was goed.
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Het concept van kleine gerechten delen leuk. Echter waren de meeste gerechten erg zout. De warme gerechten waren lauw of koud. De krab was niet vers. Friet en salade kwamen veel te laat toen alle gerechten op 1 na al op waren. Frieten waren wel lekker. Bij opmerking over het zout en de temperatuur geen reactie gekregen en het volgende warme gerecht wederom lauw geserveerd. Prijs kwaliteit echt niet in verhouding. Moest 162 euro afrekenen voor 3 personen. Er zaten 2 gin tonic, 1 spa, 2 frisdrank en 1 witte wijn bij, doch voor wat je geseveerd krijgt is de prijs te hoog. Dessert hebben we maar over geslagen, daar hadden we geen vertrouwen meer in. Wij gaan er niet meer eten. Jammer, want het heeft echt wel potentie met de juiste prijs/kwaliteit verhouding.
Beste Iris de Vries,

Ik ben erg geschrokken van uw bericht en vind het natuurlijk super vervelend om te lezen. Graag wil ik bovenstaande met u bespreken. Ik heb u meerdere malen geprobeerd telefonisch te bereiken, helaas zonder resultaat. Ik weet niet of ik bel naar het juiste nummer, daarom vraag ik u alstublieft uw telefoonnummer te mailen naar info@omepietje.nl , zodat ik contact met u op kan nemen. Ik neem bovenstaande erg serieus en wil dit graag persoonlijk met u bespreken. Ik hoop van u te horen!

Met vriendelijk groet,
Pieter van de Pol
Hanneke F.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Vanwege de file zijn we op goed geluk Beverwijk ingereden en in dit gezellige restaurant beland. Leuk concept, dat delen. Het plankje brood en ham vooraf was zo royaal dat we aan 3 gerechten genoeg zouden hebben gehad maar 4 was ook lekker. Prima avond gehad, als ik dichterbij woonde zou ik regelmatig terug gaan.
Pascalw .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Gisteren met mijn zus heerlijk gegeten bij Ome Pietje in Beverwijk. Eerst lekker aan de bar gezeten met een plankje met hammetjes en een heerlijk vers brood. Hierna aan tafel gegaan waar we heerlijk hebben gegeten.

Eerst de Kwartel, spareribs en stoofpotje. Hierna nog wat patatjes besteld en de jodenhaas. Alles was zeer goed verzorgt en smaakte heerlijk!

Kortom.....we komen snel weer eens terug
IvyJ .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Ome Pietje is mijn favoriete restaurant in Beverwijk en omstreken. We komen er toch wel 1x per maand en iedere keer is het weer fantastisch. Mooie zaak, vriendelijk personeel, goede (huis)wijnen en het eten is gewoon altijd meer dan goed! Het leuke is dat de gerechten wat kleiner zijn dan normaal, dus dat je met z'n 2en zo'n 4 a 5 verschillende gerechten hebt. Echt een aanrader voor iedereen die wat hogere eisen stelt aan een diner!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Leuk ingerichte zaak, met hoge tafels en stoelen, en etagieres op de tafels. Op deze etagieres wordt het eten geserveerd, zodat je met zijn allen kunt delen. Gezellig, en lekker om veel verschillende dingen te kunnen proeven. Het eten is van goede kwaliteit met onder andere veel heerlijke soorten ham vooraf bij het brood. De hoeveelheid eten is ook prima, de bediening is attent en behulpzaam bij het kiezen van soort en hoeveelheid eten. De hapjes zijn smaakvol, met verrassende variatie. Zeker voor herhaling vatbaar. Ook erg handig dat ze op maandag open zijn, ik heb hier zakelijk gegeten met een gezelschap van 6.
Sanne H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Een mooie zaak, stijl/sfeervol ingericht! erg lekker eten, alles vers bereid en de smaken combinaties zijn voortreffelijk! Een favoriet was de verse tonijn, heerlijk! Personeel ( blonde dame) was erg vriendelijk. Vlotte, leuke meid die goed op de hoogte is van de zaak! ik kom zeker nog een keer terug!
M Z.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Heerlijke avond gehad! In gezelschap van een chefkok, en 2 bar/bedieningsleden gingen wij met hoge eisen aan tafel. Alles waargemaakt! Heerlijk dat dit restaurant ook op maandag open is (zeker voor de horecamensen die vaak alleen dán vrij zijn). Porties waren bij ons allemaal tussengerechten (qua hoeveelheid eten) die in het midden geserveerd werden waardoor je van alles wat kon proeven. Iets ander systeem dan verwacht (en normale restaurants hebben), toch erg goed bevallen en leuk om weer een iets anders te hebben!
Anoniem .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Al meerdere keren gegeten bij Ome Pietje, zowel binnen in het restaurant als buiten op het terras. Goede sfeer en erg gezellige entourage. Vriendelijk en zeer gastvrij personeel. Een erg leuk concept, doordat je deelt proef je meerdere gerechten. De tonijn, spare ribs en steak tartaar zijn mijn favoriet. Maar ook de andere gerechten zijn heerlijk en goed op smaak. Zeker een aanrader!!
Irma L.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Vanavond voor het eerst gaan eten bij dit restaurant in Beverwijk. Wat een teleurstellende avond. Het concept kwam niet uit de verf. En het eten smaakte vlak. Was wel vers. Vooraf kregen we brood met truffelmayonaise en hummus. Wij kozen beide 3 gerechten van de kaart. Het is dan de bedoeling dat je samen de gerechtjes deelt. De kok maakt een keuze in volgorde van opdienen. De tijd tussen bestellen en 1e ronde gerechtjes was een uur! De eerste 2 gerechtjes van ons waren carpaccio en steak tartaar met een gepocheerd ei. De beide vleesgerechtjes waren fris en vers. Maar zeer vlak van smaak. De gerechtjes waren rijkelijk besprenkelt met wederom de truffelmayonaise en de carpaccio lag op een flink bed van sla. Daarna was het wachten op de 2e gang.... wederom lang gewacht en ook geen enkele vraag of we nog iets wilde drinken tussendoor. Lege glazen dus. Na zeker een half uur a 45 min wachten kwam eindelijk de 2e set gerechtjes. Dit keer waren het de knoflook gamba's en coquilles. Allereest begonnen met de gamba's. Wat een aanfluiting... het was een soepkom vol hete olie met daarin een paar rubber elastiekjes. Echt niet lekker. We hebben ze terug gestuurd. Daarna de coquilles, 3 stuks (€12,75!!) met wederom een flinke hoeveelheid truffelmayonaise en een grote hoeveelheid groene puree eromheen.
Coquilles op zich waren goed van smaak. Daarna wederom lang gewacht op de laatste 2 gerechtjes en daar ging het wederom fout. Ze kwamen niet gelijk. We hadden het jodenhaasje gekozen en de spareribs. Eerst kwam het haasje, smaak was zacht maar wederom 3 hele kleine blokjes pp €11,50. En toen dat op was weer lang gewacht op de spareribs. Die smaak was ok. We hadden huisgemaakte frieten als bijgerechtje besteld maar die kwamen ze pas brengen toen alles op was en hebben we geweigerd. Al met al €75,- afgerekend zonder het gevoel echt lekker en voldoende te hebben gegeten. Als excuus kregen we te horen van de serveerster dat het op zaterdag altijd druk is en dat we t eens op n doordeweekse dag moeten proberen. Maar dat is een stom excuus. Voor ons niet weer.
Bonnie50 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Ome Pietje , ik heb dit restaurant ook graag aanbevolen bij mijn vrienden en familie.....fijne, en leuke bediening en heerlijk eten er is niets wat voor mij een voorkeur heeft alles is van uitstekende kwaliteit.
SylvZ .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Wat een onverwachte topavond! Gisterenavond hier met zijn vieren gegeten. Wilden eerst wat drinken op terras, maar omdat het scherm in de loop van de avond naar beneden ging (met verwarming) zijn we niet gaan verkassen. Zaten heerlijk op het gezellige (volle) terras. Bijzonder vriendelijke, hard werkende bediening, heerlijke huiswijn en het verrassingsdiner wat we hadden uitgekozen was meer dan goed te noemen. Leuk concept, vele smaakjes daardoor kunnen proeven. Geen gehaast, alle tijd gekregen om te genieten. Een aanrader voor iedereen die van goed eten en gezelligheid houdt.
Jaap L.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Wij aten buiten op het terras. Dat zat aardig vol en iedereen leek iedereen wel te kennen.
De borden zijn mooi opgemaakt en het eten smaakt goed. Het is een leuk concept om te eten op "voorgerecht - formaat". De gerechten verschillen wel in hoeveelheid. De coquilles waren erg klein en het waren er maar drie (E 12,27). De huiswijn is heel prettig geprijsd (E 18,50), maar een literflesje water erggg duur (E 4.50).
De bediening kon maar niet geloven dat we aan één fles wijn genoeg zouden hebben. Zeker drie keer werd gevraagd of e nóg een fles wilden. En toen ik née, dank je wel' antwoordde, reageerde de dienster met: 'Écht niet?!'
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Ben erg gek op shared dining. Bij ome Pietje bestel je 3 gerechten pp en die deel je, uiteraard als je dat wilt :-), met je tafelgenoten. Wij waren met zijn 4 en dus konden we in totaal 12 gerechten proeven. Deze kwamen in 4 etapes van 3 gerechten op een etagère waarbij de keuken de volgorde bepaald. Zo is t iedere keer een verrassing. Het eten was erg goed. Attente bediening. Aanrader !
lovefood1980 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Het is altijd een feestje om bij Ome Pietje te mogen eten! Het is een geweldig mooie en degelijke zaak, waar echte vakmensen werken. Mooi aangekleed met verse bloemen, schilderijen en alles is keurig schoon. Het personeel is oprecht vriendelijk en heeft gevoel voor humor. Jeffrey die ons altijd helpt is echt een goede jongen die verstand heeft van wat ie verkoopt. Het eten is heerlijk en het concept is erg vernieuwend. De toppers als de oosterse tonijn, beef teriyaki en de spareribs zijn echt goddelijk. Slechts weinig restaurants hebben zo'n goede prijs/ kwaliteit verhouding als bij Ome Pietje. Hier kunnen restaurants in Amsterdam en omgeving nog eens een voorbeeld aannemen. 's Zomers weer heerlijk genieten op het terras, tot in de late uurtjes onder de heaters.
Kortom, een kei- gezellig restaurant met goed eten, drinken en fantastisch personeel. Dat heeft de Brabantse Pieter goed gedaan!
Klaas P.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Toch maar eens het concept geprobeerd bij Ome Pietje.
Je moet ervan houden en blijkbaar doen heel veel mensen dat mede gezien de negens en tienen die hier worden uitgedeeld. Dit gaat mij wat te ver.
Bediening vriendelijk maar de indruk was telkens dat ons tafeltje "toevallig" in het oog sprong om af te ruimen en/of order aan te nemen. Aan bijschenken werd niet gedaan.
De menukaart nadat we ons tafeltje kregen, duurde een minuutje of 10. !
De etagiere belemmert altijd het zicht op je tafelgenoten.
Kwaliteit eten is goed te noemen net als de keuze maar prijs vs kwantiteit is toch wel behoorlijk hoog.
Ook de wijnen gaan fors over de kop, net zoals het flesje water overigens. E 4.50
Op het de steaktartaartje hoort een "running" eitje. Helaas niet running.
Het kaasplankje was echt uiterst karig !
Aantal gerechten lekker oa pulled pork en bloedworst.
De rekening: bijna 240 euro voor 4 personen !!
Neeke21 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Afgelopen weekend zeer goed gegeten bij Ome Pietje! Leuk concept en goede bediening. Eten smaakte overheerlijk. Vooral de cheesecake als toetje is een aanrader!
Zeker de moeite waard om te gaan eten. Wij reizen er graag nog een keertje vanuit Maastricht naartoe!
Olga M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Dit is een super plek! Geweldige bediening met heerlijk eten en goede wijnen! De kaart wisselt regelmatig en biedt mogelijkheden voor grote en kleine eters, vis-, vlees- en vegetarische liefhebbers! De special mogelijkheden tijdens de meat- or fish market of special menu's zoals bij een 'high wine' zijn ook zeer aan te raden!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Wij hebben afgelopen zaterdag 29-11-2014 gegeten bij ome Piet. Wij komen uit Utrecht en waren in Beverwijk vanwege een theater voorstelling van Jandino. Aangekomen in Beverwijk was het zoeken naar een leuk restaurant. Toevallig zagen we het restaurant van ome Piet toen we aan de wandel waren. De tent zat goed vol, en er was alleen nog een plekje aan de bar, omdat we honger hadden en het restaurant er gezellig uit zag hebben we besloten om aan de bar te gaan zitten. De ontvangst was zeer vriendelijk en gastvrij.

Vanaf de bar konden we goed de open keuken in kijken, waar druk werd gewerkt. De chefkok(ome piet denk ik) had alles goed onder controle, keuken brand schoon en alle koks waren regelmatig hun handen aan het wassen voordat ze het eten gingen bereiden. Zeer NETJES en professioneel!!!!!

De porties waren ruim voldoende, de runde carpaccio was heerlijk en leuk opgemaakt en de gamba's van mijn vrouw smaakten ook voortreffelijk. Als hoofdgerecht namen wij de spareribs, die waren super mals, het vlees viel gewoon van het bot...heerlijk op smaak.

In dit restaurant komen mensen in een pak maar ook in een spijkerbroek, de sfeer is gezellig, en volgens mij zaten er veel bekenden die er elke week weer terugkomen, wat ook logisch is.