Over het restaurant Eten bij Werelds

Mondiale smaken én kwaliteit

De wereldkeuken viert hier hoogtij. De kaart is dus gevarieerd, maar de gerechten voldoen allemaal aan één kenmerk: geweldige smaak! Zowel bij de lunch als het diner is veel aandacht voor biologische producten en duurzaamheid. Daarnaast kun je hier ook met groepen terecht. Eten bij Werelds is gewoon altijd leuk.

Meer informatie over restaurant Eten bij Werelds

Trams 1, 15 en 16 op 2 min loopafstand
  • : Betaald parkeren voor de deur, parkeergarage Veerkade op 5 min loop afstand

Dinsdag t/m Donderdag: 17:30 - 00:00 uur
Vrijdag en Zaterdag: 11.00 - 00.00 uur
Zondag: 12.00 - 23.00 uur

- Lunch 11:30 - 15:30 uur (Zondag vanaf 12.30 uur)
- Diner 17:30 - 22:00 uur (Zondag tot 21.00 uur)

Jenny D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
AH verrassingsmenu was echt een verrassing. Heerlijk zachte varkenswangetjes. Mooie dorade vooraf en lekker toetje. Top dus
Wilma O.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Eten bij werelds is werelds. Wij hebben in tijden niet zo lekker gegeten.
De bediening is ontzettend aardig en gezellig.
Massing A.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
De gerechten op de menukaart prikkelden aan alle kanten mijn nieuwsgierigheid naar de smaken er van. En nadat ik eindelijk een keuze had gemaakt, bleek ook nog eens dat de verrukkelijke unieke smaken van de gekozen gerechten mij nóg meer nieuwsgierig maakten naar de andere gerechten op de menukaart. Kortom, vooral kwalitatief was het een heuse belevenis om hier te dineren; je merkt namelijk in alles dat hier aandacht wordt besteed aan de bereiding van de gerechten. De witte huiswijn sloot netjes aan bij het eten, en de bediening is uitermate welgemeend vriendelijk en allerminst opdringerig. Ook de prijzen zijn acceptabel.
De sfeer en de akoestiek zijn prima, alleen het interieur zou wat mij betreft ietsjes warmer (:meer aangekleed) mogen.
Ik kom heel graag nog eens terug om mij opnieuw positief te laten verrassen door de creatieve en vooral hoogstaande keuken!
hijlkema.e .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Heerlijke en originele gerechten, vriendelijke bediening. Houden rekening met je voorkeuren.
Vooral het dessert was verrukkelijk!
Lars B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Lekker gegeten bij Eten bij Werelds via de ah restaurantactie. Alles in het verassingsmenu smaakte goed: eend vooraf, kabeljauw als hoofdgerecht en Panna Cotta met ijs als nagerecht.

De bediening was zeer vriendelijk en attent. Het restaurant is gezellig, maar voor mijn smaak is de inrichting iets te Dille en Camille, wat ons ervan had weerhouden om er al eerder naar toe te gaan. Maar we komen zeker terug.
kov .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Eten bij Werelds was echt Werelds! De originaliteit van de gerechten, opmaak, gebruikmakend van pure ingredienten. Drankjes zoals wijn mogen iets voordeliger worden geprijsd, verder geen minpunten te noemen!
Vincent D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Lekker eten, verrassingsmenu was flexible maar echt top! Houden rekening met persoonlijke vorkeuren. Het zijn geen grote gerechten maar als je 3 gangen menu hebt is dat ook zeker niet nodig.
Kara J.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Leuke inrichting van een kleine maar heel gezellig restaurant. Wat wij hadden genomen was een verrassingsmenu en heeft de verwachting zeker overtroffen. Zeer de moeite waard hier weer terug te komen!
Stephaniezh .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben met zijn vieren heerlijk gegeten met de Albert Heijn actie bij Eten bij Werelds. Heerlijke op de huid gebakken zalm vooraf, een bavette steak met rode zuurkool, zwarte linzen en pastinaak puree en als nagerecht een mooie combinatie van een olijfcakeje met hybiscussaus en witte chocolade ijs. Dit alles met heerlijke bijpassende wijnen. We hebben echt genoten en komen zeker terug!
Gerdien V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Met restaurantactie AH hier geweest: heerlijk verrassingsmenu waarbij je wel mag aangeven wat je liever niet eet. Leuke bediening, lekkere wijn, leuke inrichting. Aanrader!
Alouette B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij werelds! Met de AH-restaurantactie kregen we een driegangen verassingsmenu. Vriendelijke bediening die oplettend was, maar zeker niet opdringerig. De gerechten kwamen netjes op tijd, en er werd met het dessert nog even gewacht tot de wijn van het hoofdgerecht op was. Mooie gerechten werden geserveerd, waarvan per gang werd uitgelegd wat er op het bordje lag. Mocht je een grote eter zijn dan is dit misschien wel iets te weinig, maar in combinatie met een broodje vooraf hebben wij hier geen last van gehad. Het restaurant was gezellig ingericht, met leuke details aan de muur. De sfeer was goed, en er kon gewoon op normaal geluidsniveau met elkaar gepraat worden zonder dat je last had van andere gasten. Erg fijne ervaring!
Pnvw .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Werelds is een gezellig aangekleed restaurant, we kregen een drie gangen menu van de chef waarbij goed rekening werd gehouden met onze allergieën. Het eten was van goede kwaliteit.
Hanneke F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben voldoende gegeten en de kwaliteit was prima. Met de AH actie krijg je een verrassingsmenu, helaas waren er een aantal dingen bij die ik niet zo graag lust. Ik vind het wel raar dat ze bepaalde uitgesproken smaken kiezen in een verrassingsmenu: bvb zuurkool, mijns inziens een gewaagde keuze. Wat ik ook jammer vond is dat je voor frietjes en brood enz. allemaal extra moet betalen, terwijl het erg 'kaal' is als je dat niet neemt. Mij viel ook op dat de bediening erg graag meer drankjes wil verkopen. Het werd bijna ongemakkelijk dat we steeds moesten zeggen dat we toch echt niets meer nodig hadden (na beide twee glazen alcohol hadden wij genoeg aan spa rood)..
De sfeer was er wel leuk, relaxte muziek en warm interieur. Hoe dan ook zou ik er niet nog eens heen gaan, te duur voor wat je er voor krijgt.
Cynthia V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een leuke verrassing, een nieuwe ontdekking voor mij! Heel lekker eten, zeer attente en vriendelijke service en de sfeer is er heel goed. De gerechten zijn verrassend en bijzonder van smaak, mooie combinaties en meer dan voldoende. Een echte aanrader, hier moet je gegeten hebben!!
Maureen V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Samen met een vriendin gegeten in dit restaurant via een AH-restaurantactie bon. Het bleek een goede keuze! Een mooi, lekker, gevarieerd 3-gangenmenu voor een leuke prijs ( E 28 p.p. incl. meerdere drankjes en fooi). Ondanks het een verrassingsmenu betrof, kon er rekening gehouden worden met onze dieetwensen. Wij hebben een heel leuke avond gehad en zouden het restaurant zeker aanbevelen!
Theo136 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Eten bij Werelds was een culinaire verrassing! We hadden het verassingsmenu van de chef van de AH restaurantactie. Voloraf werd netjes gevraagd of we bepaalde voorkeuren of beperkingen hadden voor het eten, zodat de chaf daaer rekening mee kon houden. Elk gerecht werd door de vriendelijke bediening aan tafel toegelicht. Alle gerechten waren even mooi opgemaakt. De chef had duidelijk zijn best gedaan en verdiend in onze ogen een tien. We hebben een fantastische avond gehad in Eten bij Werelds en zeker voor herhaling vatbaar
john J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Buitengewoon goed gegeten in een prettige ambiance met fijn personeel! Een wereldzaak! Zelfs met de kaarten van AH word je op je wenken bediend met een heerlijk menu. Ook de vegetarier in ons gezelschap was onder de indruk van de (creativiteit van de) gerechten. Risottokoekjes, heerlijke dumplings, echt lekker! Zeker een zaak om naar terug te gaan, ook zonder AH kaarten. Vraag ook om het wijnschrift, waar de heerlijkste wijnen in geschreven staan.
Frederic B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Goed AH menu met heerlijke gebakken schol vooraf en als hoofdgerecht kalfstong. Dat was een beetje gewaagd maar we werden van tevoren gevraagd of we iets niet lekker vonden. Gelukkig waren we er gek op en het was een heerlijk bereidde tong. We betaalden wat bij voor kaas in plaats van een nagerecht. Gezellig druk en leuke bediend..
ieske .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
De naam zegt het al: Werelds!!! Wij waren daar met de AH-actie en kregen een 3-gangen menu. Werkelijk fantastisch. Heel goede bediening en het is gewoon een prachtig restaurant. Een echte aanrader!!!
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Verfijnde gerechten met heerlijke verschillende verrassende smaken. 3 gangen waren perfect en ben je een grote eter, dan bestel je een gang extra.
Het interieur doet een ander soort keuken vermoeden; is wat strandpaviljoen-achtig, maar de bediening was heel attent en alert.
Een mooie aanwinst voor de Bierkade en op een prachtige locatie aan het stadse haventje.
Wij komen absoluut nog eens terug!