Eten bij Felix

Maandag t/m Donderdag 15:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 15:00 - 03:00
JosephineM .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Dit is een tamelijk klein restaurant, heel knus en de tafels staan ver genoeg uit elkaar.
Een 3-gangenmenu kost Euro 26,50 maar bij veel gerechten wordt er een supplement gerekend van Euro 1.50-2.50.
De carpaccio met supplement eendenlever (zonder eendenlever is een gemis) is dun gesneden, goed van temperatuur en smaakt heerlijk. iets teveel truffel dressing gebruikt en dat is jammer. Dat overheerst dan toch behoorlijk.
Als hoofdgerecht hebben wij eendenborst filet gekozen met teriyaki saus. De eendenborst was perfect gebraden. Heel mals en de teriyaki saus was niet te zout wat vaak het euvel is bij deze saus. De groente moet je bijna zoeken. Dat is een ondergeschoven kindje. Jammer. Het dessert (cheescake en dame blanche) is niet bijzonder. Dat valt in het niet bij het voor-en hoofdgerecht. De 3 huiswijnen zijn het allemaal net niet, te laf, te flauw.
De bediening is super vriendelijk. Je kan hier echt heerlijk eten voor niet teveel geld. Wij komen zeker terug.
Anke M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Gereserveerd voor verjaardag van mijn moeder. De kok/eigenaar had zelf een verrassing bedacht en gefeliciteerd in chocolade op n bordje geschreven. De koffie werd op dit bordje (feestelijk versierd met aardbeien en vuurwerkje) geserveerd. Supervriendelijke bediening en vooral heerlijk eten, mooie kaart, gevarieerd en kwaliteit. Aanrader!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
De bediening was ronduit rommelig en knullig. Verschillende keren kwam de over opnieuw vragen wat we ook weer hadden besteld, zowel met de drankjes als het eten. De onderdelen van het hoofdgerecht kwamen lang na elkaar op tafel. Het bestek en eten werd rommelig op tafel gezet en het gaf al met al een zeer amateuristisch gevoel. Het eten was op zich in orde maar niet heel bijzonder, wat de prijs wat hoog maakte. Het zenuwachtige heen en weer gedrentel van de ober maakte de totale sfeer erg onrustig.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Waar vindt je nog een fluitende kok die prachtige gerechten maakt. De bediening weet alles van gastvrijheid. Echt een aanrader
Wieteke H.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken bij Felix.
De schnitzel was zoals hij hoort, met een lekker krokant korstje. Eerder deze maand al een schnitzel bij een ('t) Pandje in Hilversum gegeten, ook lekker maar dit was fantastisch! De sla was lekker en de frietjes top.
Een leuke ouderwetse kroeg, de inrichting is heel sfeervol. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, we komen zeker nog eens terug.
Jofijnproever .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wij gingen met z'n tweeën een hapje eten voor de film. 2 Hoofdgerechten, biertje vooraf en wijntje bij het eten. Eten was heel goed. Asperges tradtioneel Flamandes met ham en Zalm in spinaziesaus met pasta. Misschien iets aan de karige kant gezien de prijs. De wijn was bijzonder goed. Witte Verdejo heerlijk fruit en toch niet te zoet. Bediening voortreffelijk! Gaan we zeker weer heen!
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Voor een klein gezellig eetcafe, hebben wij er heerlijk gegeten. Prima bediening. Het vispotje en de carpaccio waren top. Inderdaad een goede prijs/kwaliteit verhouding. Komen zeker terug.
adriaan113 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Intiem en gezellig restaurant naast het Filmtheater met een goede, persoonlijke service. Het pannetje vissoep was bijzonder smakelijk, de wrap met heilbot was minder, leek te koud (uit de vriezer?) en was niet erg verfijnd. Toetje van drie soorten ijs was voortreffelijk. De (witte) wijn, een Verdejo van Torres, was in orde qua prijs/kwaliteit. Als achtergrondmuziek werden oude hits gedraaid, gelukkig niet al te opdringerig. Wij rekenden met twee personen 65 euro af (twee voorgerechten en een toetje plus vier glazen wijn) en dat is niet duur. Al met al een prima zaak om af en toe langs te gaan, knus in de winter en 's zomers genoeglijk met de middag/avondzon lang op het terras.
Dennis E.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Bij entree verwacht je een "makkelijke eettent"; van buiten moet je echt weten dat het een restaurant is anders loop je er voorbij en van binnen ziet het er eenvoudig (maar netjes) uit. Vanaf het moment dat je geholpen wordt, verandert je beeld totaal. De bediening is supervriendelijk en correct, heeft goede adviezen (zowel over het eten als over het drinken), wacht op afstand af tot hij op gepaste wijze in het gesprek mag inbreken om te vragen of je nog wat nodig hebt en onthoudt wie wat heeft besteld. Het eten zelf is ook prima in orde, wordt snel klaargemaakt en mooi decoratief opgediend. Ondanks onze 'makkelijke outfit' een prima beleving gehad, en ik zeg 'ondanks' omdat dit ook een restaurant geweest had kunnen zijn waar je zonder stropdas niet binnenkomt.
Irene B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Prettige sfeer, hartelijke en gastvrije bediening. Rustige en ruime opzet, niet te groot. Eten is heerlijk en de prijs/kwaliteitverhouding is prima. De meerdere keren dat ik hier ben geweest was altijd een feestje! Heerlijke frietjes in hippe puntzak!!
Femke N.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Ik vond het eten niet echt bijzonder. Vooraf zalm met zalmeitjes, deze waren ze echter vergeten en werden er vervolgens (na ernaar te vragen) nonchalant opgeschept. De saus bij de biefstuk was niet erg smaakvol, en erg dik. Wij aten hier met zijn tweeën maar zouden dit niet aanraden voor een romantisch etentje, te rumoerig en je zit erg dicht op elkaar. Voor groepen meer geschikt. Bediening vriendelijk.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Gezellig restaurantje, goede ontvangst, aardige mensen. Met een Grouponbon ribeye gegeten. Die had wellicht nog iets meer medium mogen zijn, want een ribeye moet niet te rood zijn. Wel een goed stuk vlees, lekker gegrild. Bakje knoflooksaus, stukje Spaanse tortilla, bosje haricots verts in spek gerold, zakje frites met mayo en een prima salade. Huiswijn was een mooie, ronde Merlot.
Vooraf trouwens een lekkere amuse van krulsla, Italiaanse ham en gedroogde tomaatjes.
Bediening absoluut niet opdringerig om je nog andere dingen te laten bestellen, wat je soms met een groupon wel hebt. Eventuele keuze voor een voorgerecht of toetje wordt uitgelegd maar geheel vrij gelaten.
Lekker eten, prettige bediening, aan te raden.
Henri A.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Ik hou van wild. En van wat erbij hoort: cranberries, stoofperen, puree, karakterwijn. Dat alles krijg je nu bij Eten bij Felix in Hilversum, naast het Filmhuis. Ernaast is het café Felix. Een logische naam dus. Nog niet zo lang geleden heette het restaurant Herenplein. Lekker gegeten toentertijd. De kok is gebleven, en die kan er wat van. Een 5 gangen wildmenu voor 25,-. Dat kan niet, denk je eerst. Maar deze kok kan het wél. Hertencarpaccio, wildzwijn biefstuk, het hield niet op. En met een goed glas wijn erbij...smullen. Eten bij Felix: een aanwinst voor Hilversum.
Sinderella .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Wauw! Dit weekend voor het eerst in me leven in Hilversum geweest, ik verwachtte alleen hele dure restaurant daar in het gooi maar dat er wat leuks was en ook nog betaalbaar had ik niet verwacht. Ik heb het wild menu gehad, nou ik ben er nog wild van ;) heerlijke smaak compensaties en ook hele vlotte bediening. Het interieur was schoon, ja ik zal hier zeker vaker heen gaan!
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Op zondag gegeten bij dit nieuwe restaurant. Hele dorade van de gril was zoals het hoort. Kleine maar gevarieerde kaart voor hele redelijke prijzen. Iets meer vegetarisch aanbod zou mooi zijn (maar dat geldt voor vele restaurants). Hele gezellige ruimte, casual, muziek een beetje te overheersend. Bediening zeer persoonlijk en met aandacht. Kortom: goed eten voor een goede prijs.
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Onlangs opende Eten bij Felix zijn deuren aan het Herenplein in Hilversum. Daarmee heeft het ernaast gelegen gezellige bruin café Felix 2 waar je al decennia lang prima terecht kunt voor een gezellige borrel, zijn positie op het Herenplein verstevigd. Niet alleen omdat je nu naast die gezellige borrel in het café ook een hapje kunt eten in het er pal naast gelegen restaurant. Ook het zonnigste terras van Hilversum is hierdoor uitgebreid.

Na de wedstrijd Nederland – Chili schoven we nadat we buiten in het zonnetje ons biertje opdronken dan ook graag een tafel op om het (terras van het) nieuwe restaurant te proberen.
We bestelden als voorgerecht de combinatie van zalm en kreeftgarnalen en de carpaccio en buiten de kaart om een Thaise kippensoep en we lieten de tot nog toe meest bestelde witte wijn serveren waarvan ik de naam ben vergeten. Die bleek - eenmaal uitgeschonken - wat aan de lauwe kant. Dit werd snel opgelost door een koelere fles terug te brengen.

De voorgerechten zagen er prima verzorgd uit, kleurrijk en ze smaakten voor wat betreft de gekoelde varianten (vlees en vis) lekker fris. De soep was goed op smaak en goed gevuld met champignons en kip.

Als hoofdgerecht bestelden we twee maal de Saté en de kalfssucade in eigen jus met een risotto van bospaddestoelen. De hoofdgerechten werden geserveerd met lekkere patatten met mayonaise. Ook deze gerechten zagen er goed en verzorgd en daardoor aantrekkelijk uit en ze waren allemaal prima op smaak. De kalfssucade was heerlijk mals en dat gold zeker ook voor de saté.

We hebben de toeten gelaten voor wat ze waren omdat we alle drie genoeg hadden gegeten en bestelden in plaats daarvan thee, koffie en grappa toe.

Kortom: we hebben lekker gegeten bij restaurant Eten bij Felix en komen graag nog een keer terug.