Eten aan de Rijn

Rijnstraat 54 1078 RD Amsterdam Nederland Kaart
31-207728650

Over restaurant Eten aan de Rijn

Een warme ontvangst

Ruim dertig jaar ervaring in de horeca zorgt ervoor, dat het je hier aan niets ontbreekt. Eigenaren Jaap en Nadja Kaas hebben gastvrijheid als een warme deken voor je klaarliggen. Met gastheer Daan Jippes hebben ze al jarenlang, een hele goede band. Daarom voel jij je ook direct thuis in dit gezellige huiskamerrestaurant. Professioneel, vriendelijk en natuurlijk fantastisch eten van een internationale kaart. Ook de wijnen hebben internationale wortels. Laat je gerust adviseren!

Meer informatie over restaurant Eten aan de Rijn

tram 4 stopt voor de deur
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Voordelig
EngelOverDeTong !.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Op een zaterdagavond een beetje verdwaald in Amsterdam en neergestreken bij Eten aan de Rijn in de Rijnstraat. Eerst gegniffeld bij het bordje buiten 'beter eten aan de rijn dan krimpen aan de lek' en vervolgens binnengestapt. Het heet (las ik achteraf) een huiskamerrestaurant te zijn en zo voelt het ook: een bijzonder huiselijke sfeer met onvervalste Amsterdamse flair.

We kozen voor het Menu van de Chef. Alle gerechten waren ogenschijnlijk simpel, zowel in samenstelling als in presentatie, maar smaakten fantastisch en verrassend verfijnd. Vooraf een salade met blauwaderkaas, peer en druiven, als hoofdgerecht een hazenpeper met rode kool en puree, maar ook met heerlijke verse appelmoes en patatjes. Het klinkt allemaal alsof oma het had gemaakt, maar de smaken zijn allemaal heel fijntjes. Toe een voortreffelijke semifreddo al amarena met amaretti.

Het is een smalle zaak en met een grote groep van 25 erbij is het zelfs ronduit rumoerig, maar ik denk dat het normaal een stuk rustiger is. Leuke zaak.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk gegeten, behoorlijke porties, verse ingrediënten, mooi opgemaakte gerechten. De flensjes met pekingeend als voorafje zijn voortreffelijk. De paté van tafelgenoot was ook heerlijk en een flinke portie. Wat ook fijn is dat je ook halve porties kan krijgen als je geen grote eter bent. Ongevraagd een karaf water op tafel, zonder dat je er om hoeft te vragen en zonder dat daar een extra bedrag voor op de rekening komt is ook fijn. Als hoofdgerecht de zalm, die smolt op de tong. Bij het dessert wordt een bijpassend drankje gezocht, gewoon heerlijk al die attenties. Leuk sfeertje ook, heel hartelijk.
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Eten aan de Rijn is een heel leuk restaueant. Altijd lekker eten en elk seizoen een wisselende kaart. De bietensalade in het chef's menu is echt een aanrader en heel leuk/lekker dat ze altijd zelf gemaakt brood hebben. De twee gastheren zorgen ervoor dat je je welkom voelt en voor de gezellige sfeer.
Yolande123 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Gezellige, ongedwongen sfeer. De bediening was vlot, vriendelijk en vrolijk. Gratis royale kannen water op tafel doet altijd erg gastvrij aan. Heerlijk gegeten, vooral het voorgerecht van gerookte zalm met wonton was bijzonder lekker. Goede prijs kwaliteit verhouding. We komen hier ongetwijfeld nog eens terug
Lrene T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij hadden dit restaurant via Iens gevonden, we waren aangenaam verrast de gastheer was erg hartelijk en aardig. Het was goed maar wij zijn beter gewend. Daar in tegen was de gezelligheid en het rustig kunnen eten ook bijzonder fijn. De aspergesoep was goed van smaak maar niet bijzonder. toch is het leuk en lekker genoeg om nog eens terug te komen.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Een heerlijke avond gehad in de gezelligste huiskamer van Amsterdam! Lekker gegeten. Mooie gerechten maar ook mogelijkheden om naar wens iets aan te passen. Jaap en Daan zorgen voor de vrolijke noot en Nadja heeft met verse ingrediënten weer een heerlijk menu voorgeschoteld! Topavond!
Grootgenieter .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Een gezellig huiskamer restaurant. Alleraardigste bediening, goede wijnkenner en perfecte kokkin. Lekkerste voorgerecht vond ik de gebakken bloedworst, het lekkerste hoofdgerecht vond ik de confit van eend op een bedje van zuurkool met de kaantjes van de eendenhuid en de saus/jus, als toet had ik de jongens van Arie. In tijden niet zo lekker gegeten in zoals eerder geschreven een gezellige ambiance. Ik kan niet wachten op de nieuwe kaart die Maart komt, snel terug.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Al meer dan 10 jaar kom ik met regelmaat in dit restaurant. Met een warm welkom van gastheren Jaap en Daan kom je natuurlijk in eerste instantie voor het eten. Verse producten en kwaliteit van bereiding staan bij Nadja hoog in het vaandel. De uitgebreide menukaart heeft voor ieder wat wils. Ook het week menu is zeer aan te raden, waar je ook een los gerecht van kunt bestellen. Ook de lunch op iedere eerste zondag van de maand is een aanrader!
daan J.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Gezellige avond gehad in huiskamer restaurant . begonnen met eigen gebakken brood .HEERLIJK .
Tafelgenoot nam paté en likte zijn bord net niet af, ik had een frisse bietsalade met geitenkaas prima.
Hoofdgerechten Vegetarische schotel van Jack fruit en groente verrassend.
En een stoofschotel van hertewangen die op het specialiteiten bord stond,,
We komen terug voor een dessert want dit was voor ons meer als voldoende .
Prima wijn advies van de gastheer ,een prima adresje
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Ik ben een zeer frequente buiten -de -deur- eter maar nog nooit/zelden heb ik zo slecht gegeten.
Alles wat op tafel kwam ; inclusief de wijn was absoluut geen restaurantkwaliteit .
Zowel het eten als de bediening was liefdeloos. Het gevoel een welkome gast te zijn ontbrak.

Geen aanrader dus.
Mfvandijk .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Wat een top tent! Alles klopt.
Zo is uit eten gaan echt een feestje. Normale prijzen, hele goede accurate bediening en voortreffelijke gerechten. Het zelfgebakken brood is om van te smullen en krijg je onbeperkt. Is nog wel eens wat anders dan die 2 sneetjes die je normaal gesproken krijgt als je met ze 2tjes bent. Een volle, kruidige wijn gedronken en zonder te vragen een grote kan water.
Ik kan een ieder hier aanraden om een fijne avond te beleven!
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Prima restaurant geleid door de Amsterdammers Jaap en Nadja, waarvan wij de afgelopen 13 jaar het bestaan hebben gemist. Aardige bediening, uitstekend eten (hertenham met compote en stoofperen als voorgerecht; een wildpotje en inktvis als hoofdgerecht met goede friet, salade en appelmoes als extra's) en een gezellige inrichting. De hoofdgerechten zijn stevig, waardoor we helaas geen ruimte meer hadden voor het amarenen kersen toetje die er erg goed uit zag.
Jessica S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Howel we graag nieuwe restaurants in de stad uitproberen MOETEN we zo nu en dan bij Jaap en Nadja (en Daan) langs. Wij houden gewoon van dit huiskamer restaurant waar de bediening informeel, kundig, humoristisch en gezellig is en Nadja een heerlijke worst van hert met cranberrie saus had gemaakt, de groente die al dente is en vers, de frieten nog naar aardappel smaken en de zeeduivel en kabeljauw heerlijk zacht en met goede sauzen worden begeleid. En dan natuurlijk weer een wijntje die bij de hert gedronken moet worden, weer een andere vooraf of bij de vis. Je laat je graag leiden door het enthousiasme van de eigenaren en er wordt altijd veel gelachen. Een avondje onbezorgd genieten.
Eigenlijk willen we dit juweeltje voor onszelf houden, maar ja, we gunnen anderen ook wat.
Dietske D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Wij hebben hier gegeten met een groot gezelschap. De gezelligheid en gastvrijheid was buiten gewoon! We hebben een fantastische avond gehad met heerlijk eten wat heel mooi werd opgediend en heerlijk smaakte.
Super bedankt en wij komen heel graag weer terug.
Elsbeth D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Het is bijna onwaarschijnlijk dat dit nog bestaat. Als klant voel je je zo welkom door de uitermate voorkomende, gezellige en adequate bediening. En als dan blijkt dat de kwaliteit van het eten superbe is, de mise en place avontuurlijk en een lust voor het oog, dan kun je alleen maar spreken van een onvergetelijke ervaring in een geweldig restaurant.
Mirjam Priscilla P.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Fantastisch gegeten met mijn man bij restaurant "Eten aan de Rijn" De eigenaar Jaap is een top gastheer.Gezellig en grappig.Aanrader is de Rilette van eend met zuurkool salade en de huisgemaakte paté.Erg smaakvol.De eigenaresse is tevens chefkok.De entourage in het restaurant is ook
erg sfeervol.Kort gezegt ik heb een top avond gehad.Priscilla Platt
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Heerlijk gegeten in dit gastvrije restaurant. We hadden geen zin meer om in de buurt van het Leidseplein te eten dus iets om de hoek van ons hotel. We waren blij verrast. Zelf gebakken brood, heerlijke wij. en er werd niet moeilijk gedaan over een kan (gratis)water. e komen zeker nog eens terug.
Vegataster .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Ontzettend gezellig eetcafe, voornamelijk door de bediening/gastheren. De beide mannen waren enorm gezellig en grappig wat de avond een heel gezellige sfeer gaf. Hadden ook beide goed verstand van de wijnen die werden geschonken.
Het eten was prima met goede prijs/kwaliteit verhouding (maar verwacht geen culinaire hoogstandjes) zoals je bij een eetcafe kunt verwachten. Bij aanvang werd er brood geserveerd met een kikkererwten/koriander smeersel wat erg lekker en ook wel orgineel was. Als voorgerecht de geitenkaas salade, lekker, maar redelijk doorsnee salade, goede dressing. Als hoofdgerecht de vegatarische verassing met Jackfruit. Origineel gerecht (nooit eerder verwarmde jackfruit geproefd), goede combinatie met de groenten en de erbij geserveerde tortilla chips, maar naar mijn mening mag het gerecht net een klein tikje minder pittig zijn, zodat de verschillende smaken wat beter tot hun recht komen. Begreep van mijn tafel genoten dat de lamsschenkel erg lekker was en inderdaad "boteracht" zoals beweerd wordt op de kaart. Als dessert gekozen voor iets dat niet op de kaart vermeld stond: de roodfruit soep. Lekker nagerecht, wel behoorlijk gezoet, maar ook wederom een goede combinatie met het erbij geserveerde bolletje ijs (gemaakt van een bepaalde dessert wijn) en ook niet zo zwaar op de maag. Ik heb namelijk ook de brownies geproefd, die ontzettend lekker waren (echte aanrader), goede chocolade en juiste hoeveelheid noten erdoor, maar vooral voor mensen met nog behoorlijke trek aan het eind van de avond, of om te delen. Bij de koffie/thee huisgemaakte pepermunt geserveerd (doet het altijd goed) en cocosmakroontjes die ook erg lekker waren.
Ook niet geheel onbelangrijk om te vermelden: er werden lekkere wijnen geserveerd bij de gerechten en er waren veel verschillende opties mogelijk per glas (ipv gelijk een hele fles te hoeven bestellen).

Al met al een plek waar je gegarandeerd een gezellige avond hebt en heel prima kunt eten. Ik kom er in ieder geval nog een keer terug.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Dagje amsterdam. Binnengelopen bij dit leuke restaurant. Ongedwongen sfeer. Betaalbaar en heerlijke wijnen. Alles vers uit eigen keuken. Top gastheer en zijn vrouw in de keuken. We zijn heerlijk verwend en kan iedereen aanraden om hier te gaan eten. Het blijft niet bij een keer.
Marjan I.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Gewoon een heel fijn eetcafe. Gezellig, lekker, zeer welkom gevoel. Ruime porties. Jolige bediening. Locatie aan een drukke straat maakt het niet direct de eerste keuze waar je aan zou denken, maar toch zeer de moeite waard.