Eten aan de Dijk

Dinsdag t/m Zondag 13:00 - 22:00

• Af te huren , Terras
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
even een stukje wezen rijden . toen we hier belanden zouden eerst allen wat gaan drinken . maar zaten wel lekker dus en ook gegeten. het ziet er wat verlaten uit maar de keuken en de gastheer waren top. zeker nog een keer langs
Maurina D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Afgelopen week werd mijn man 100 jaar en wilde dat vieren met een heerlijk diner samen met de familie.
En waar kun je dit beter doen dan bij Restaurant Eten op de Dijk.
Wij hadden gekozen voor biefstuk en zalm.
Prima kwaliteit en heel goed verzorgd.
Ook de ontvangst door de eigenaar en de service van het personeel was top.
Voor ons was dit een onvergetelijke avond waar wij nog lang aan zullen terug denken.
Nogmaals bedankt.
Familie Dibbets
Eefjedevisser .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gisteren gegeten bij Eten aan de Dijk. Een mooie, rustige plek, met prachtige planten om je heen. Aan een dijkje, in Amsterdam-Noord, maar het ziet er heel dorps uit. Binnen zag het er heel gezellig uit, maar het was te warm om binnen te zitten. Ondanks een overvol terras regelde het personeel een extra tafel. We hebben heerlijke asperges gegeten, met roombotersaus en ham/ei. Dat is normaal gesproken niet een echt speciaal gerecht, maar ik moet zeggen dat de kok het heerlijk had klaargemaakt. Vooraf beiden forelpuree, dit keer met groene asperges. Om te smullen. Mijn man had zalm met saffraansaus en hij vond het boven verwachting.
Wij zijn niet zo van de nagerechten, dus we hebben afgesloten met Irish Coffee. Dit is zeker een plek om vaker heen te gaan. Prijzen zijn heel betaalbaar, zeker voor de kwaliteit. Zeer betrokken personeel en eigenaar/kok. Een aanrader!
Meike K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Mijn vriendin en ik wilde eens iets anders dan de hippe plekken bij ons in de buurt (NDSM/Tuindorp) en gingen naar deze brasserie. Onze verwachtingen waren niet heel hoog want de brasserie doet echt aan als een buurtrestaurantje. Het bevind zich op een hele charmante locatie en je bent omringt door leuke authentieke huisjes. Dat het interieur gedateerd-modern aandoet wisten we van te voren en vonden we ook wel z'n charme hebben op deze locatie.
We bestelde een romige aspergesoep als voorgerecht. Deze was niet romig, eerder wat waterig maar verder op zich redelijk van smaak. Hij leek alleen niet vers/huisgemaakt te zijn. Toen we er naar vroegen zij de chef dat alles op het menu vers was. Er werd geen brood bij de soep geserveerd en toen we om wat brood vroegen kregen we een afbak broodje zonder (kruiden) boter of tapenade.
Mijn vriendin had een biefstuk die prima gebakken was met een portie friet en groente die rechtstreeks uit een plastic zak van een vriesvak van de lokale supermarkt leek te zijn gekomen en zeker niet vers was. De zalmfilet met saffraanssaus en aardappelpuree die ik had besteld werd geserveerd zonder puree op de zelfde groenten als bij de biefstuk. De saus was zurig en er was geen saffraan te bekennen. Het leek meer op een wittewijn saus (die wel ergens op het menu stond dus wellicht was de saffraansaus op). De combinatie met de zalm was in ieder geval verre van geslaagd. Toen ik vroeg waar de aardappelpuree was leek de serveerster van niks te weten. Na navraag bij de chef en een blik op het menu vertelde ze mij dat ik kon kiezen uit patat of aardappelpuree maar die laatste moest nog wel gemaakt worden dus dat zou dan even duren. Toen zei ik dat patat oké was. Ik verwachtte dus nog een schaaltje patat maar toen mijn zalm op was had ik nog steeds niks gekregen. Toen ik er naar vroeg werd me verteld dat de portie patat die mijn vriendin bij haar biefstuk had gekregen een tweepersoons portie was. Mijn vriendin ging verhaal halen maar de chef bood geen excuses aan. In plaats daar van vroeg hij haar of ze wel wist waar ze het over had en of ze wel eens vaker in restaurants had gegeten. Kortom, je betaalt veel te veel voor wat je krijgt, de service is slecht, wij zijn ons toetje ergens anders geen eten en komen hier nooit meer terug.
Ted B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Hemelvaart 2016. We sloten een heerlijke lentedag af op het terras van Eten aan de Dijk waar de sympathieke Rani Hanna kookt, al sinds 2011. Mijn vriendin en ik zijn buurtbewoners en toch streken we er die avond voor het eerst neer. Hoe komt dat toch? Moet alles wat goed en lekker is ver gevonden worden? Rani Hanna bewees ons het tegendeel. " Alles is vers en op is op", is Hanna's motto in de keuken. En dus waren we de laatsten die de dagschotel konden bestellen: krokant gebakken wilde! zalm op een bed van kloeke beetgare asperges met een lobbige roombotersaus met hinten van dille en een zacht pepertje. Een eerlijk glas witte wijn en echte frietjes. Aan een tafeltje verderop vertelden oud-noorderlingen elkaar dat aan de overkant een scheepswerf in bedrijf was en een had verderop op de lagere school gezeten.
Het toetje van couscous kaneel en rozijnen was op; want ja er was veel aanloop geweest van fietsers en wandelaars, maar als ik nou eens een ouderwets flensje met vanille roomijs voor je maak, stelde Rani Hanna voor. Wat je voor ' alles vers en op is op' betaalt moet je zelf maar uitvinden. Noord heeft zo zijn lekkere plekjes. Dit is er een van.
Antoinette H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisterenavond intens genoten bij restaurant Eten aan de Dijk in Amsterdam.
Wij kregen een voortreffelijk 4-gangen diner met, ook belangrijk te vermelden, mooi opgemaakte borden.
De bediening was zeer vriendelijk en de ambiance heel sfeervol. Bovendien was er ook live muziek van een geweldige zangeres Dewi Serena, wat kan die dame zingen, Engels- en Nederlands repertoire wisselden elkaar af, van popmuziek tot easy listening, het was t o p, het maakte de avond helemaal compleet en dat voor een hele aantrekkelijke prijs!!
Op zaterdag 28 mei a.s. treed Dewi Serena wederom op bij Eten aan de Dijk, wij hebben alweer geboekt!
Jettje .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Een zeer geslaagd restaurant, fijne sfeer, het eten van goede kwaliteit, een mooi 3-gangenmenu voor een uitstekende prijs, en eens per maand wordt er live muziek aangeboden. Als de kers op de taart hebben wij tijdens ons diner van een zeer goed en sfeervol optreden genoten van de getalenteerde zangeres Dewi Serena! Al met al is Eten aan de Dijk een absolute aanrader!
R. U.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Na een dagje winkelen kwamen wij via een toeristische route aan in een pittoresk deel van Amsterdam. Dit is echt zo'n plek waar nog rust heerst en (volgens mij) iedereen elkaar nog kent. In ieder geval troffen wij dit restaurant aan met de warme ambiance van, wat je zou kunnen noemen een huiskamer gevoel. Je voelt je direct op je gemak en de bediening is hier dan ook op ingericht en hartelijk. Wij hadden een menu met als voorgerecht gerookte forel met asperges en was het hoofdgerecht biefstuk met groenten en een lekkere sjus. Het nagerecht een bolletje vanille-ijs en (verassend!) een bolletje rijstepap met kaneel en die combinatie was echt lekker. Verwacht echter hier geen wijnkaart: het is óf rood (Merlot) of wit (Chardonnay) en de prijzen die worden gerekend zijn alleszins redelijk. Eenvoud viert hier de boventoon maar alles bij elkaar is het gewoon goed, sfeervol en lekker. Wat zeker vermeldenswaard is, is dat dit restaurant één maal per maand, een artiest laten optreden tijdens het diner. Een uniek concept, wat mij betreft, en absoluut sfeerverhogend. Wij hebben genoten van een uitstekende zangeres, genaamd Dewi Serena. Beheerst zingend tussen de gangen door en niet over-aanwezig, waardoor je gewoon met je tafelgenoten kunt genieten van een gezellige avond.
Dabowi .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Op een donderdagavond lekker gegeten in dit restaurant. Ik had een spies met gegrilde ossenhaas in pepersaus dat goed was bereid. De tomatenketchup bij de frites was huisgemaakt en erg lekker. De sfeer was goed. Omdat het een doordeweekse avond was, was het niet druk en nam de kok de tijd om even een praatje te maken. Het was een gezellige en smaakvolle avond!
Rudolfine B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wij komen al vanaf het begin in Restaurant Eten aan de Dijk, en hebben zo een beetje de hele kaart al uitgeprobeerd, meestal naar wens, de Biefstuk en rib-eye zijn voortreffelijk, maar een echte voorkeur heb ikzelf niet, de sfeer is gezellig en de gastheer is altijd even charmant! Ik vindt dat als er iets niet naar wens is, dat mensen dat aan de kok moeten zeggen en niet achteraf klagen in een recensie, zeg gewoon wat er mankeert, zodat de kok dit evt. kan oplossen! Wel zo eerlijk! Rami ga zo door wij genieten altijd volop!!
Injo .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Leuk restaurant aan de Dijk en inmiddels twee keer gegeten. Een bedreven eigenaar die de eerste keer een heerlijke eigengemaakte kaasfondue aan ons presenteerde. De tweede keer heerlijke mossels gegeten, wederom perfect op smaak. Een leuke nieuwe vondst dit restaurant en zeker de moeite waard om af en toe naar terug te keren.
Ineke T.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Vanavond heerlijk gegeten in dit kleine en gezellige restaurant van chef kok en eigenaar Rami Hanna. Heerlijke wijn...en kaasplankje na. Bediening prima en iedereen is bijzonder vriendelijk en willen het je graag naar je zin maken.
Kortom een aanrader.
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
De voorlaatste keer dat we hier hebben gegeten was ons niet goed bevallen.
Gisteren hebben we het weer geprobeerd omdat het op de fietsroute lag terug naar huis. En omdat er op Iens positieve reacties te lezen zijn.
We hebben sate besteld met uitjes, sla en frietjes.
Het eten ging wel, maar hield niet over. De sate was ok, maar sla uit een zakje zonder andere groenten, niet lekker aangemaakt. Hier hoef ik thuis niet mee aan te komen, noch bij mijn man, noch bij mijzelf.
Erg lang moeten wachten op het eten. Tafels buiten nat van de regen, terwijl de zon al geruime tijd weer volop scheen. Erg trage ober, die met andere dingen bezig was. Rode wijn op.
Excuses van de aardige kok: druk geweest, te weinig voorraad, personeelstekort etc. Helaas; Dit valt voor ons niet goed te praten. We slaan voortaan dit restaurant over.
Bep H.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Vond het heel gezellig!!! vriendelijke bediening en de kaasfondue jammie jammie met 4 soorten kaas en ook lekkere groenten er bij. dus lekker en gezond!!!!
ClaraOverveen .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Heerlijk asperges gegeten met zalm en mijn vriend een overheerlijke biefstuk. Supervriendelijke bediening, en leuk terras. Restaurant zit op een plek in Amsterdam Noord waar het landelijke, dorpse gevoel heerst. Het is voor mij de tweede keer dat ik hier eet, en opnieuw een prima ervaring. Kok/eigenaar is zeer betrokken, en geeft je een huiskamergevoel alsof je er thuis bent. Wij komen zeker terug!
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Het eten wordt op smaakvolle wijze bereid en opgemaakt door de chefkok/ eigenaar zelf. Rami Hanna. Een zeer charmante, gastvrije man. Wij hebben de varkenshaas gevuld met rum rozijnen en overgoten met notensaus gegeten... Een culinair hoogstandje. Sinds 2 weken is het ook goed toeven op zijn op het zuiden gelegen terras... Eten aan de Dijk een aanrader!!! Ik ga er zeker vaker eten.
Frank Popelier.
Arnold99 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Sinds lange tijd eens in de buurt gegeten.
1e Paasdag, druk bezet dus gelukkig gereserveerd.
Sate werd aangegeven op het raam, maar was niet voorradig.
Biefstuk leek een goed alternatief en was ook goed bereid.
Bijgerechten waren het noemen niet waard, 4 gebakken aardappels en 4 plakjes aubergine.
Partner had asperges met Zalm maar met 3 asperges en een waterige smaak was dit ook een teleurstelling. Kortom niet voor herhaling vatbaar!
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, leuke plek, gezellige eigenaar, en goede kwaliteit voor een redelijk betaalde prijs! kortom een aanrader, en ik kom zeker nog een keer terug!
HL65 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Het is eten is heerlijk en wordt mooi opgediend. Er worden verse ingrediënten gebruikt. Vooral de ossenhaas is een aanrader. De rode wijn is heerlijk en goed op temperatuur.
De sfeer is warm, gezellig en huiselijk. Bij binnenkomst word je gastvrij ontvangen. Je voelt je welkom. De medewerkers zijn heel betrokken bij hun werk. De service is prima. In de wintermaanden is er regelmatig live muziek.
Linda21878 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Een echte aanrader! Chef Ramy bereidt zijn gerechten met passie en met liefde en dat proef je! We voelden ons meteen op ons gemak, bediening erg gastvrij en vriendelijk, heerlijke wijnen en een gezellige inrichting. Er is een open keuken en de chef loopt regelmatig zelf het restaurant in om te vragen of alles naar wens is. Tevens waren wij hier met onze dochter van bijna 3 en voor haar was er een speelruimte en werd er een apart bordje eten speciaal naar haar wens gemaakt door de keuken. Erg lief! Kortom: wij komen hier zeker terug voor chef Ramy en zijn team!