Etablissement 1880

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
In één woord fantastisch, het is misschien iets duurder, iets wat je op voorhand weet, maar het is het dubbel en dwars waard. Je smaakpapillen draaien er werkelijk overuren. Zeer vriendelijk, attent, gastvrij personeel, met kennis van zaken.
Freerk W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijk met 6 personen gegeten bij restaurant Etablissement 1880. Aperitief en amuse aan de keukentafel in de mooie open keuken. Gastvrijheid en hygiëne worden hier groot geschreven. Daarna voor het 4 gangenmenu naar een ronde tafel in het restaurant. Keuze vlees of vis lijkt wat beperkt, maar door de vele variaties is er genoeg te proeven! Kleine kanttekeningen: omdat er nogal veel tijd tussen de gerechten zat, waren de glazen wijn van het arrangement al bijna leeg voordat het bijpassende gerecht geserveerd werd. Timing kan beter (of even wat bijvullen natuurlijk). Wij vonden het een prima avond, maar gezien de toch wat beperkte keuze ietwat aan de prijs. Komen zeker terug!
René V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Wat een beleving! In één woord, geweldig. Prima ontvangst heerlijke diversen amuse en fantastisch 3 gangen menu. De mooie wijnen maakte de middag compleet.
Lisette D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Afgelopen zondag heerlijk gedineerd!
We hebben al vaker bij "1880" gegeten, dit was de eerste keer sinds de verhuizing.
Het "oude pand" had wat, maar de nieuwe locatie doet daar zeker niet voor onder.
We hebben genoten, we kozen voor het 4 gangen menu met aangepaste wijnen.
Dat was Genieten met een grote "G"
En zoals altijd stond er een karaf water op tafel, gewoonte bij "1880", maar dat voellt als extra welkom zijn!9
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Heel goed gegeten bij 1880 in Groede. We wisten al dat we uit een aantal gangenmenu' s konden kiezen en waren verrast door het aantal mooie en lekkere amuses, die we ook geserveerd kregen. Bediening liep vlot en soepel, geen lange wachttijden tussen de verschillende gangen.
Leuk om in de (schone) keuken te kunnen kijken tijdens het eten. Minpuntje misschien dat het aangekondigde wijn-arrangement geheel niet aangeboden werd. We hebben daarom maar gewoon de aangeraden wijnen op glas besteld. Misschien is er wel behoefte aan een sommelier in dit restaurant? Past in ieder bij de kwaliteit van het eten; dat was uitstekend.
Ivo G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Regelmatig hebben wij het genot om in dit sfeervolle restaurant in het Zeeuwse dorpje Groede te kunnen komen eten.
Je kunt altijd kiezen uit vlees of vis en 2, 3 of 4 gangen. Geen gedoe, heel simpel.
Het eten is echter verre van simpel en zou je eerder verwachten bij een sterrenrestaurant. Ondanks het feit dat we regelmatig bij sterrenrestaurants dineren staat 1880 bij ons nog steeds op 1 als het gaat om gastvrijheid, bijzonder smaakvolle en kwalitatieve gerechten en een perfecte sfeer. Vooral de tuin is een aanrader op een mooie zomerse avond!

Als je in de buurt bent, zeker kijken of je er terecht kan, maar vooraf reserveren lijkt me het slimste ;-) Aanrader met een grote A!
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Nadat het restaurant al lang op mijn lijst stond, is het er eindelijk van gekomen en we zijn zeker niet teleurgesteld. Om maar met het beste te beginnen: het dessert was erg goed: een prachtig samenspel van zoete smaken in de vorm van fruit, bavaroise en heerlijke mousjes. Deze gang sprong er echt uit wat niet wil zeggen dat de rest niet goed was. Ik had een heerlijk hoofdgerecht van vis met runderwangetjes wat een goede combinatie was. het tussengerecht van was wat laf en had een wat uitgesproken smaak mogen hebben (hoewel de kreukeltjes weer lekker waren). Dus overall heerlijk en goed gegeten met het dessert als topper!
Bram S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Weekendje in Groede en hier met vrienden gegeten. Echt heerlijk. Uitstekende amuse, en heerlijk keuzemenu vlees of vis. Met liefde gemaakt en met verrassende smaken. Wijnen pasten uitstekend, bediening was vriendelijk en met kennis van zaken. Zeer de moeite als je in de buurt van Groede bent.
Ronald R.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2012
Met gezelschap van 8 volwassenen + 1 kind van 2 hier gegeten.
Zeer goede ontvangst met goede champagne en amuse in de tuin. Zeer moie locatie daarna naar binnen en werkelijk van voortreffelijke gerechten zowel vis als vleesmenu gegeten met heerlijke wijnen met goede uitleg. Ons Daantje stond regelmatig in de weg maar geen onvertogen woord en alles in professionele rust gepasseerd. Een absolute toppen qua eten, sfeer en bediening dan is de prijs nog maar een bijzaak die in de juiste verhouding staat tit het gebodene. En is je glas van je arrangement tussentijds leeg dan wordt dit zondermeer aangevuld. Geen Zeeuwse zuinigheid hier. Gewoon naar toe gaan is ons unanieme advies. Bijzonder dat ze nog geen ster hebben