Erve de Hooge Esch

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 21:30

6,7
Muitbeijerse .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Hoewel de pannenkoeken heerlijk smaakten, was het wel heel vervelend, zeker met kleinere kinderen, dat we bijna anderhalf uur op onze bestelling moesten wachten.
Het was druk, maar daar moet je als restaurant op bedacht zijn met de feestdagen (én mooi weer) en maatregelen treffen.
Voor ons een groot minpunt, het weerhoudt ons er van nog een keer hier te eten, jammer!
M O.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Wat een rustgevende plek, mooie locatie. Alleen zowel de pannenkoeken als de rest van het eten vind ik hier nogal matig. De kaart zou geupdate mogen worden en er mag een professionele kok worden aangesteld. Dat verdient deze prachtige locatie gewoon. Meer vers hoogwaardig voedsel serveren zou beter passen bij de prachtige landelijke omgeving vind ik. Service ook wat onbeholpen, geen onwil maar gewoon niet al te deskundig opgeleid personeel is mijn indruk. Maar toch is dit een van mijn favoriete bestemmingen in deze omgeving omdat op mooie zomerse dagen de kinderen hier zo heerlijk kunnen spelen. Een prachtig groot trampolinespringkussen (halve opgeblazen bol) en klimapparaten, glijbaan etc. Je hebt vanaf het terras prima zicht op de speeltuin. Terrasmeubilair mag vervangen worden door wat moderners met meer klasse. Toch een hele fijne plek en we komen hier als we in de buurt zijn al jaren en waarschijnlijk nog jaren.
Hennie07 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Het is Erve de Hooge Esch gelukt om tweemaal een aangebrande pannenkoek te serveren. De brandlucht was op afstand al te ruiken. De derde heb ik maar geweigerd omdat mijn drie tafelgenoten hun pannenkoek inmiddels op hadden.
Bij het aanbieden van de rekening geen enkele compensatie voor het totaal mislukte etentje. Deze mensen hebben echt niet begrepen wat klantenbinding betekent. Wij komen hier nooit meer terug en we zullen dit restaurant zeker niet aanbevelen.
Henkjan V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Pannenkoek haaksbergen gehad echt een aanrader heerlijk gegeten
Vriendelijke bediening was erg gezellig leuk om met je kinderen heen te gaan
Mooie speelhoek voor de kids top!!!!!!
P V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Bediening is niet alert, of heeft het te druk ? Pannenkoeken smaken super. Het is een grote pannenkoekenboerderij en op sommige plekken zit je in een koude ruimte. Kun je een plekje bij de openhaard bemachtigen, dan is het heel aangenaam. Zomers ook terras.
Mwijlens .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Super gegeten in een heerlijke omgeving. Eerst een schitterende wandeltocht afgehaald in het restaurant en door het prachtige Witte Veen gelopen. Tussen de Schotse Hooglanders door terug naar het pannenkoekenhuis. Hier bijgekomen en heerlijk gegeten! Complimenten!
DickDonselaar .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Bij toeval restaurant Erve de Hooge Esch ontdekt rond het middaguur. Prachtige locatie en we hebben genoten van de heerlijke pannenkoeken! Wij gaan met enige regelmaat op zoek naar een pannenkoekenrestaurant. Vaak stoten wij onze neus qua kwaliteit. Bedroevend. Schrijf niet gauw een recensie maar ditmaal verdienen de bediening en de kok een dikke pluim!
Herma K.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Na eerdere (ook mindere) ervaringen nogmaals restaurant geprobeerd. Ook ditmaal een deceptie. Bij binnenkomst (18.30) werd ons al medegedeeld dat om 19.30 de keuken zou sluiten ivm afhuren van het restaurant. Na overleg toch besloten te blijven eten, als we maar zouden opschieten.
Drankjes waren er vrij rap, maar pannenboek was er na ruim halfuur nog steeds niet (en er was zo'n haast?). Kok leek erg rustig aan te doen. Pannenkoekkeuze was overigens beperkt en onlogisch. Een simpele spek-kaas pannenkoek heeft een speciale naam, en als je die naam niet gebruikt weet de bediening niet wat je bedoelt.
Zelf een pannenkoek met shoarmavlees besteld. Merendeel van het vlees verbrand. Toen na het eten gevraagd werd of alles naar wens was geweest (eerder kwam de bediening niet navragen), doorgegeven dat de shoarma niet naar wens was, ze zou het doorgeven aan de keuken.
Vraag van de keuken of ik een nieuwe wilde werd door de serveerster negatief beantwoord (was mij niets gevraagd), omdat de pannenkoek op was (jullie hadden toch haast?). Reactie van kok was toen "mooi zo"... Aparte reactie op een klacht lijkt me.
Laatste keer geweest, en zeker geen aanrader.
Mdj74 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Leuke locatie en leuke speeltuin. Helaas slechte bediening. Op de vraag of de kinderen een ijsje konden eten werd geantwoord dat ze alleen een kinderen ijscoupe hadden met twee bolletjes ijs en slagroom. Kleine ijsjes waren er niet. Was wat groter dan we gewild hadden maar toch drie coupes besteld. Drankjes stonden vervolgens binnen een minuut op tafel maar de bestelde ijsjes waren er na 20 min nog niet. Navraag bij de serveerster, ze zou het checken. Na tien min geen antwoord vd serveerster en ook geen ijsjes maar wel drie ongeduldige kindjes. Wederom gevraagd en deze serveerster kwam wel terug met de mededeling dat het er nu aankwam. Na een kwartier nog geen ijs en wederom een serveerster aangesproken want tafels om ons heen hadden inmiddels pannenkoeken die later besteld waren dan onze ijsjes. de serveerster voelde zich vooral persoonlijk aangesproken en kon er ook niets aan doen. Ze ging er weer achteraan en beloofde in ieder geval de ijsjes van de rekening te halen. Na nog eens tien min kwamen de ijsjes. Groot en erg lekker gelukkig. Helaas nu wel drie kinderen met een volle buik en inmiddels ook tijd om de beloofde pannenkoek te bestellen. Jammer dat we een uur hebben moeten wachten. Tijdens het eten van de pannenkoek zagen we dat andere tafels ijshoorntjes met een bolletje ijs kregen? Navraag bij de serveerster leerde ons dat zij er niets aan kon doen want het was bij haar collega gebeurd die had het ons moeten vertellen. Wat een afknapper en omgaan met klanten heeft het personeel hier niet geleerd.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Omdat we leuke herinneringen hebben aan een eerder bezoek aan dit pannenkoekenrestaurant op enkele kilometers van Enschede, besloten wij onze familie die in Enschede woont, uit te nodigen voor een herhaalbezoekje. Dus op woensdagnamiddag met de auto en na een korte (± 11 km) autorit richting Erve de Hooge Esch gereden.
Enorme keus aan pannenkoeken, dat moet gezegd! Het was niet al te druk en we besloten we niet langer dan noodzakelijk te wachten met bestellen, vooral toen we een behoorlijk grote groep (later dan ons binnengekomen) zagen plaatsnemen aan de tafel naast ons.
Wat drankjes, een mandje stokbrood met eigen gemaakte knoflooksaus als vooraf genomen. En even geduld voor de pannenkoeken natuurlijk. We waren dan ook behoorlijk verbaasd toen het wachten alsmaar voortduurde en de grote tafel naast ons op een zeker moment begon met het smullen van de uitgeserveerde pannenkoeken. Bij navraag en uiting van onze ontevredenheid over het lange wachten, bleek dat er kennelijk een fout was gemaakt met de volgorde waarin de pannenkoeken werden gebakken en dus voorrang was verleend aan de bestelling van de grote groep. Oprechte excuses werden vriendelijk gemaakt en het zou nog even een minuut of 5 à 6 duren…Helaas liep ook dit nog enigszins uit, maar ja, toch nog maar even wachten.
Toen de pannenkoeken eindelijk kwamen, hebben we dan ook echt wel genoten. Ze zagen er prima uit en waren heerlijk van smaak! Aardig in ieder geval dat er ook nog een paar keer vriendelijk gevraagd werd of het ons smaakte…
Helaas bevatte ook de rekening nog een onaangenaam detail: er stond een post op voor een karaf water voor de indrukwekkende prijs van maar liefst € 5! Dàt konden wij ons slecht voorstellen, zo'n bedrag voor een karaf kraanwater…Jammer dat de overigens, aardige serveerster niet goed overweg kon met de door ons geuite kritische en boze opmerking, want zij antwoordde: "ik heb die prijzen niet vastgesteld" of woorden van vergelijkbare strekking. Gelukkig bleek een behoorlijke fout de reden van dit voorval (prijs karaf kraanwater met fles merkwater verwisseld), zo werd ons – met excuses – door één van de superieuren verzekerd. Toch al met al wel een tegenvaller, dit verwacht je niet van dit gerenommeerde pannenkoekenrestaurant. Als het allemaal wat vlotter was verlopen, hadden wij ook vast nog wel dessert en koffie genomen, maar nu zijn we direct vertrokken.
Helga17 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Op zich een prima en zeer kindvriendelijk restaurant. Ons dochtertje vermaakte zich prima zowel binnen als buiten. Onze pannenkoeken lieten echter erg lang op zich wachten. Er was net een grote groep gearriveerd en daardoor had de keuken en de bediening de planning niet op orde. Wij hebben 5 kwartier op onze pannenkoeken moeten wachten! Ze werkten naar onze mening niet er efficiënt. Het personeel zelf was wel erg vriendelijk.
Muring .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
Een rondleiding door 'de kaasmakerij' was niet wat we dachten. Er werd geen kaas meer gemaakt dus het woord 'kaasmuseum' zou meer op zijn plaats zijn.Overigens een zeer vriendelijke dame die het verhaal van de voormalige kaasmakerij vertelde.
3,50 euro voor 2 blokjes kaas p.p.en een verhaaltje vind ik aan de prijs, we waren met 10 vrouwen, dus snel verdiend!
Pannenkoeken waren niet helemaal gaar, dus we vroegen ze nog een keer in de pan te doen. We kregen een nieuw gebakken pannenkoek door welwillend personeel.
Voor klootschieten betaal je niet als je er eet en het is een mooie omgeving.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Met kleine kinderen is dit een ideale plek om lekker pannenkoeken te eten. Er is een mooie speelkamer binnen en buiten een grote speeltuin. De pannenkoeken zelf zijn niet bijzonder, deze maakt m'n schoonmoeder ook zonder moeite. Naast het standaardassortiment wat speciale vondsten zou leuk zijn, nu is het vooral veel met vlees.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Het ligt in een prachtige bosrijke omgeving, dus uitermate geschikt om een keer heerlijk met pannenkoeken te lunchen. De koffie was uitstekend en ook beide pannenkoeken waren smakelijk en absoluut ook voor een redelijke prijs. Locatie ziet er goed verzorgd uit en passend bij een pannenkoekenboerderij.
Magnolia .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Heerlijke pannenkoeken gegeten. Moet er wel bij zeggen dat het met de Grouponbon was, Vulling, garing allemaal prima.
Maar zonder bon liggen de prijzen erg hoog. Voor 4 pannenkoeken en 4 consupties zouden we 50 euro kwijt zijn geweest. Dat is te veel! Ander minpuntje, het was er koud.
Remco P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
Prijs kwaliteit prima in orde! Je ziet dat er veel is geinvesteerd bij de Hooge Esch ( speeltuin nieuw, binnenspeelruimte, meer parking etc) en bij geen ander pannenkoekenrestaurant liggen de prijzen lager.. Kortom een fijne uitspanning om naar toe te gaan!
Heleen H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Tja, de beste pannenkoeken van de regio volgens De Hooge Esch zelf. We waren hier op zondag om 19uur. De spitsdrukte zat al aan de koffie en er waren erg veel serveersters. Desondanks hebben we ruim een uur(!) op onze pannenkoek moeten wachten, kwamen de 'ouder-pannenkoeken eerst, 7 minuten later de kinderpannenkoek. Waren er geen serveersters om bestek/stroop/suiker te geven (zelf gehaald bij de bar) en is er geen een keer gevraagd of we iets willen drinken (niet gedaan, scheelde weer in de portemonnee). En de pannenkoeken zelf dan? Het prijzen zijn aan de zeer hoge kant, zeker voor wat je krijgt! Vulling minimaal (4 extreem dunne appelschijfjes op een appelpannenkoek) en het hartig beleg was alleen gecentreerd in het midden.
Eigenlijk was alleen de zandbak en de binnenspeeltuin voor de kinderen het enige positieve ... Heel erg jammer!