Ereburger

Dijk 21 1811 MB Alkmaar Nederland Kaart
31-725203098

Over het restaurant Ereburger

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

Meer informatie over restaurant Ereburger

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 23:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Samen met mijn man hier wederom gegeten. Vooral de mini gamba soep is verrukkelijk. Er heerst een gemoedelijke sfeer, jong en oud komt daar samen, het eten is er prima. Wij komen hier graag weer.
Dick D.
Komen zeker terug.
.Locatie zeer goed.
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Kwaliteit prima ruim de tijd genomen en alles was naar wens aanradertje super genoten.
Locatie is ook prachtig de auto kan aan de overkant in de garage.
vdmaagdenberg .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten.
Leuk samengesteld menu.
Verrukkelijk toetje!
Complimenten voor de bediening en de kok.
Komen zeker nog een keer terug!
Hugo H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We kwamen voor het eerst in dit restaurant omdat we de verjaardag van één van ons vierden. Hij kreeg een doos bonbons aangeboden toen we vertrokken. Héél attent.
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Ik was hier met een vriendin met de AH restaurantactie. We kregen voor een heerlijke soep en een verrassende en lekkere tussengerecht. Het hoofdgerecht was ook erg lekker. Helaas vonden we beiden het nagerecht tegenvallen, maar dit heeft mogelijk ook met onze eigen smaak te maken. Wel hebben we bij de reservering een allergie doorgegeven, waar ze heel netjes rekening mee hebben gehouden. Sfeer was goed, restaurant was alleen wel wat kitscherig ingericht.
Henderien V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We zijn op 14 dec. met 6 pers. wezen eten. Er werd bij binnenkomst gelijk naar bonnen gevraagd van a.h. of andere bonnen.
Die hadden wij niet. We wilden gewoon v.d. kaart eten eten, geen probleem.
Het eten was niets bijzonder, ze krijgen van mij een 6.
Er werd niet gevraagd of we een fles water of karafje wilden.
Aan het eind van het diner kwam de gastvrouw eindelijk vragen, hoe het met ons ging, ze was ons een beetje vergeten. Ja er zaten wel 5 tafels.
Omdat het een open keuken was, werd je knettergek van de vaatwasmachine.
Voor ons geen ereburger meer
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht (hertenbiefstuk) waren uitstekend. De bediening was zeer attent en kwam regelmatig informeren of alles in orde was. De ambiance is eenvoudig maar wel smaakvol. Volgens ons een aanrader.
Simone P.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het eten was erg goed en de dame op leeftijd die de bestellingen op neemt is ook erg vriendelijk. Echter, gezien de jonge uitstraling van het restaurant, vind ik dat een jongere gastvrouw wat meer zou passen bij het geheel.
rofrieri .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten! We hadden het 10 gerechten menu, alles was uit de kunst, het nagerecht hebben we overgeslagen omdat we te vol zaten en daarvoor in de plaats een kopje koffie gedronken. Het aanraden waard!
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
een gezellige huiselijke sfeer met aardige en vlotte bediening en het eten was verrukkelijk! ik ga er zeker nog een keer eten.
Wjbrink B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Op deze avond bijna alleen maar AH-actie gasten. Voor het geld mag je niet klagen. Leuke opzet van het menu maar culinair gezien heel simpel. Soep stond warm "au bain marie". Sucade was super gaar, te gaar. De rest van de gerechten kun je geen buil aan vallen. Even ertussenuit voor weinig geld. Daar komt het op neer. Een cursus communicatieve vaardigheden zou de gastvrouw niet misstaan. 2 studenten liepen ook in de bediening maar deden het prima. Leuke verspreking is het vermelden waard; bij het serveren van de cappuccino wenste één van de studenten ons "eet smakelijk". Waar automatisme al niet toe kan leiden.
N. P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving. De bediening was vriendelijk en ontspannen. De gerechten mooi op tijd, leuk opgemaakt en heel smakelijk.
yvonenrob .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Hier vaker gegeten, naar wens, voelde je echt te gast. Nu tegelijkertijd gegeten tijdens een groot verjaardagsgezelschap, daardoor was er minder aandacht voor ons. De gerechten werden te snel opeenvolgend geserveerd, jammer.Tevens was de bediening niet geïnteresseerd, wel aandacht door de gastvrouw zelf. Jammer dat deze avond voor ons daardoor minder leuk was. Eten was verder goed.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Uitstekend verzorgd AH menu, geweldig idee met die kleine proeverijtjes, dat de bereidde maaltijden in de smaak zijn gevallen, blijkt wel dat er bij geen van de 6 aanwezigen niets aan te merken was op de kwaliteit van het eten. Uitstekende wijnen, veel aandacht aan presentatie, erg vriendelijk personeel.
2 miniscule minpuntjes , Het zitten op de stoelen is wat lastig (wordt aan gewerkt volgens de uitbater) en een iets sterkere koffie serveren s.v.p.
Maar verder Ga gewoon zo door, prima
jvanmoppes .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
we hebben hier op een woensdagavond met de AH-actie een 4 gangenmenu gegeten.
De kwaliteit van het gebodene was prima in orde, maar niet erg verrassend.
De bediening was vriendelijk, maar soms wat onbeholpen en de uitstraling is die van een eetcafé.
erikjohan1707 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wij hebben met op zaterdag 3 december met 8 personen het AH menu genoten bij Ereburger, het eten was prima en de jongelui die bedienden deden dit op een leuke manier. De gastvrouw is wat vreemd maar zeker wel aardig en behulpzaam. Prijs van het eten was zeker goed te doen en je kan er gewoon normaal met elkaar praten het is er niet te lawaaierig, wij vonden de stoelen helaas echt slecht zitten, zeker voor mensen die rug klachten hebben geen pretje. Als dit bedrijf investeert in betere stoelen waar je comfortabel 2 uur in kunt zitten dan is dit eetcafe zeker een aanrader,dat is echt een verbeter punt waar dit bedrijf punten mee kan scoren.
Anoif .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heel lekker gegeten in prettige sfeer. Voorgerecht was een proeverij van allerlei hapjes, heerlijk. De temperatuur in de locatie vond ik niet echt warm.
Saba K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Wat een top restaurant. Alles klopt vanaf het moment van binnenkomst. De sfeer, de gastvrouw/eigenaresse maar ook de serveersters en natuurlijk het 4 gangen diner was super. Nog nooit heb ik zo'n lekkere carpaccio gegeten maar ook het rundvlees, viscombinatie waren heerlijk. Daarbij een perfect wijnarrangement. Wij komen zeker terug!
robenloes .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Hebbben een 4 gangen menu gegeten van de AH actie. Zeer gevarieerd en erg lekker. Vriendelijke bediening en prima service. Men nam alle tijd en voelden ons echt als gast