Ereburger

Dijk 21 1811 MB Alkmaar Nederland Kaart
31-725203098

Over restaurant Ereburger

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

Meer informatie over restaurant Ereburger

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 23:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Erikjohan1707 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Anoif .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heel lekker gegeten in prettige sfeer. Voorgerecht was een proeverij van allerlei hapjes, heerlijk. De temperatuur in de locatie vond ik niet echt warm.
Robenloes .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Hebbben een 4 gangen menu gegeten van de AH actie. Zeer gevarieerd en erg lekker. Vriendelijke bediening en prima service. Men nam alle tijd en voelden ons echt als gast
Arie W.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Eten was superlekker! kon duidelijk merken dat de koks hun hart en ziel in de gerechten hebben gestopt. verder meer was de sfeer ook erg gezellig leuk, jong personeel die er goed verzorgd uitzag. Mijn probleem met de Ereburger stamt voornamelijk uit de eigenaresse, die kwam zo nu en dan een praatje met ons maken waarbij hele ongemakkelijke blikken werden geworpen. Duidelijk een geur van wijn aan haar adem, gecombineerd met de rossige wangen, was het eigenlijk geen porem. Jammer zoveel potentie in zo'n klein, nederig bedrijfje liggend in het hart van Alkmaar. Conclusie; tof, maar er zijn wel een paar puntjes die geadresseerd moeten worden...
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goed gegeten maar niet bijzonder. Sfeer is wat kil de gastvrouw wat bijzonder. De hele zaak zat vol met ah eters ik vraag me wel af of ze zonder dat het wel redden. In het algmeen zeker niet slecht maar ook niet bijzonder dus. Met ah menu wel lekker gegeten voor 60 euro.
Mo L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heerlijk en voldoende gegeten. Vriendelijke bediening. Al is de gastvrouw wel wat apart.
Restaurant oogt wat rommelig en krap.
Het ah menu is niets mis mee dus zeker een aanrader.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten! Leuk tentje. Beetje warrige gastvrouw alleen.
Kinnegin .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Tijdens ons weekendje Alkmaar zijn we met de AH-actie bij de Ereburger geweest. We kregen een menu met de keuze uit 2 mini soepjes (gambasoep gekozen), een proeverij van verschillende gerechtjes, keuze uit 3 hoofdrechten (stoofpotje gekozen) en een lekker toetje. We hadden ook het drankarrangement erbij genomen. Heerlijk gegeten met vriendelijke bediening!
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
De gastvrouw werkte erg op ons zenuwen, onderbrak continue ons gesprek, vond dat onze jassen/tassen verkeerd lagen. Na hier wat van gezegd te hebben kwam ze gelukkig niet meer aan onze tafel en werden wij bediend door kundig/vriendelijk personeel, kan zij nog wat van leren! Het eten was erg lekker en leuk dat er een tussengerecht kwam wat bestond uit allemaal kleine gerechtjes. Wij hebben genoten en een super avond gehad!
Mieke M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Een huiskamerachtig eetcafé , niet meer en niets minder. Wij aten daar met de AH-bon. Een smakelijk 4 gangen menu. Het is een beginnend bedrijf en dat uit zich in het meubilair. De gastvrouw, tevens eigenaresse is zeer betrokken. De bediening was correct, hierdoor konden enkele foutjes met de mantel der liefde worden bedekt.
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Eten was zeer smakelijk. Met zorg bereid en opgediend. Het wijn/koffiearrangement alleszins redelijk in prijs. Vriendelijke ontvangst en aandacht en belangstelling voor gasten. Zeker aan te bevelen.
Erwin R.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Diner was heerlijk, bediening misschien wel té netjes. Inrichting kan echt worden verbeterd, wat meer sfeer op de muren! Prijs lag iets hoger dan andere AH acties die we hebben gedaan.
Carolienmolenaar .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Vriendelijke bediening. Voldoende aandacht aan tafel.
Het eten was prima maar niet bijzonder. Ik had gekozen voor een lamsbout, prima smaak. De bijgerechtjes; de haricot verts met spek was te lang doorgekookt, aardappelgratin was lekker.
Partner had een hamburger, dat had beter gekunt! De spek had crunchier gemogen, decoratie onvoldoende. Het zag er niet aantrekkelijk uit terwijl het zo simpel kan zijn.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten van de AH actie kaart. Vriendelijke bediening die geregeld langs komen om te vragen of alles naar wens is. Ook de keuze van de kaart is goed en met de tussengerechten heerlijk van alles geproefd. Zeker een aanrader om lekker te gaan eten!
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Hartelijke ontvangst, aardige bediening, wachttijd tussen de gerechten naar eigen keuze.
De biefstuk was perfect, de saus kan op verzoek apart. Er werd aandacht besteed aan de jarige.
Wij hebben er een wijnarrangement bijgenomen.
Klaas K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Komen hier wel meer. Altijd betrouwbaar. Leuk AH arrangement. Alleen stoelen wat hard als je wat langer tafelt. Een kussentje lost een hoop op. Maar dat doet niets af aan de kwaliteit. Fijn restaurant en parkeergarage aan de overkant.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten in een rustige sfeer. Het personeel was zeer vriendelijk en attent. De keuze bij het AH menu was prima.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Zeer vriendelijk en persoonlijk ontvangst. Gastvrouw wist zonder de reservering te checken dat er één keer glutenvrij was. Leuke invulling van de AH-actie met een 4 gangen keuzemenu. Eventueel uitbreiding met drankjesarrangement voor EUR 12,50 ook erg netjes.

De keuze voor de sucade als hoofdgerecht is een aanrader. Alsof je oma weer in de keuken staat. ;)
Patrick R.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk uitgebreid 4 gangen menu.
Beste AH menu van deze zomer.
Keus uit meerdere gerechten. Leuke bediening en service
Annelies W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Annelies Westerbeek en Ed,
Wat hebben we heerlijk gegeten afgelopen zondagavond! Alles was geweldig,vooral de gamba soep. Lekker vers en mooi opgemaakte borden met al dat heerlijks.
De gastvrouw, tevens eigenaresse was heel attent. Wat een lieve vrouw. Nam voor iedereen tijd om naar verhalen te luisteren. Ze lette overal op zodat we niets te kort kregen. Aan de gastvrouw had ik nog iets speciaals gevraagd, een fonteintje vuurwerk bij het nagerecht. Dit om ons samenzijn in goede harmonie te bezegelen. Wat een feestje om in de Ereburger te eten! Aanrader voor iedereen!!