Ereburger

Dijk 21 1811 MB Alkmaar Nederland Kaart
31-725203098

Over het restaurant Ereburger

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

Meer informatie over restaurant Ereburger

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 23:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Alef K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
goed eten, smakelijk opgediend, uiterst prettige bediening, uitstekende prijs kwaliteitverhouding
Brigitte H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten een prima keuze mogelijkheid van het AH menu. Prima bediening. Ongedwongen sfeer.Persoonlijke aandacht voor alle tafels.Kortom aan te bevelen en voor herhaling vatbaar.
donders1 D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
We hebben er voor de derde keer gegeten reden hiervoor is de rust het overleg tijdens het dinner .
Je voeld je niet op gejaagd er is rust waar door je op het gemak runt genieten van je eten.
Dank niet voor
Fam. donders
Richard N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Een hartelijk welkom, maar klachten over personeel lijken mij overbodig. Service en bediening vlot en vriendelijk.
Heel gevarieerd special menu, erg goed en lekker, zowel vlees als vis. Prijs/kwaliteit verhouding zeer goed.
Geen hinder van overmatig geluid, was heel aanvaardbaar en de stoel zaten goed met een eenvoudig maar leuk interieur. Van buiten af gezien niet zo aantrekkelijk. Zeker een aanrader voor een lekker etentje!
M P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Gastvrouw maakt goed contact met de gasten. Er wordt gevraagd of het volgende gerecht al mag komen, dus je bepaalt zelf hoe snel je avond voorbij is. Stoelen zijn niet heel comfortabel. Eten was prima en niet duur. We kregen de AH korting zonder zegels.
Francisca F.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bij binnenkomst mochten we zelf kiezen waar we wilden gaan zitten. De tafels waren ruim, een vierpersoons tafel met z'n tweeen. Het AH-menu werd duidelijk uitgelegd, als voorgerecht kon je kiezen uit twee soorten soep, gevolgd door een vaststaand tussengerecht. Vervolgens kon je een keuze maken uit vier hoofdgerechten, gevolgd door een vast nagerecht. Als extra was er een drankenpakket, bestaande uit een glas prosecco, twee glazen wijn en als afsluiter een kop koffie met bonbons. De prijs van het drankenpakket was zeer schappelijk. De bediening was attent, zeer snel en correct. De gerechten waren stuk voor stuk uitstekend. Het restaurant was, toen wij binnenkwamen, niet vol, maar wel volgeboekt. Na verloop van tijd kwamen er meer klanten binnen, totdat het helemaal vol zat. We hebben echter totaal geen last gehad van lawaai, de tafels staan op een prima afstand van elkaar. Het was een zeer geslaagde avond en we komen hier zeer zeker snel terug!
hroelofszen .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Gastvrouw nam behoorlijk veel tijd door met 'haar' gasten en het personeel vond ik zeer vriendelijk en goede (soms wel (te-)veel uitleg geven over de diverse kleine gerechten die zeer smaakvol waren. Leuke zaak die binnenkort word ge-update wat de sfeer en ambiance nog meer kan geven voor een heerlijke avond. parkeergarage voor de deur en na 18 uur voor slechts € 2,40 hartje Alkmaar
j.abrahamse2 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Met de AH actie bij Ereburger gegeten.Een verrassing! Een gezellig restaurant met een warme uitstraling. Uitstekende en persoonlijke bediening. Heerlijk eten en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een aanrader!
Jacinta T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De bediening was snel en goed. De optie om tussen de gangen door even te pauzeren was prettig.
Vanwege problemen met de verwarming was het ietsje frisjes. Dat werd wel keurig vermeld.
We hebben desondanks een leuke avond gehad
Johan W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Leuke ontvangst door vriendelijk personeel!
Ietwat drukke, maar grappige eigenaresse lichtte het AH menu toe.
Leuke proeverij met kleine keuzes daarbinnen. smaakte prima (voorgerecht van diverse hapjes voor 2 om te delen)
Drank arrangement voor €12,50 (prosecco, glaasje wijn naar keuze & koffie met likeur) mogelijk.
Entourage vrij sober, zat wel vol, veelal ouder publiek,
Met AH kaarten leuk te doen voor de prijs.
steven_mulder .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
De ontvangst was vriendelijk en wij kregen de tafel die wij als voorkeur hadden aangegeven: voor het raam. De eigenaresse vertelde zeer uitgebreid waar het menu uit bestond en maakte ook een praatje maar dit kon naar ons inziens wel wat beknopter. De kwaliteit van de gerechten was goed, alles vers en "Home-Made" alleen de mini-salade bij het tussengerecht, daar had wel iets meer smaak aan toegevoegd mogen worden d.m.v. dressing. De tijd tussen de gerechten vonden wij wel wat lang. Tussentijds kwam men wel vragen of alles naar wens was en de eigenaresse maakte daar ook dankbaar gebruik van om weer een praatje aan te knopen. Jammer dat ons favoriete plekje voor het raam zo koud was, je voelde de tocht langs je heen komen. Kortom : lekker gegeten in een koud maar leuk restaurant met een eigenaresse die van een praatje houd.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Samen met mijn man hier wederom gegeten. Vooral de mini gamba soep is verrukkelijk. Er heerst een gemoedelijke sfeer, jong en oud komt daar samen, het eten is er prima. Wij komen hier graag weer.
Dick D.
Komen zeker terug.
.Locatie zeer goed.
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Kwaliteit prima ruim de tijd genomen en alles was naar wens aanradertje super genoten.
Locatie is ook prachtig de auto kan aan de overkant in de garage.
vdmaagdenberg .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten.
Leuk samengesteld menu.
Verrukkelijk toetje!
Complimenten voor de bediening en de kok.
Komen zeker nog een keer terug!
Hugo H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We kwamen voor het eerst in dit restaurant omdat we de verjaardag van één van ons vierden. Hij kreeg een doos bonbons aangeboden toen we vertrokken. Héél attent.
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Ik was hier met een vriendin met de AH restaurantactie. We kregen voor een heerlijke soep en een verrassende en lekkere tussengerecht. Het hoofdgerecht was ook erg lekker. Helaas vonden we beiden het nagerecht tegenvallen, maar dit heeft mogelijk ook met onze eigen smaak te maken. Wel hebben we bij de reservering een allergie doorgegeven, waar ze heel netjes rekening mee hebben gehouden. Sfeer was goed, restaurant was alleen wel wat kitscherig ingericht.
Henderien V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We zijn op 14 dec. met 6 pers. wezen eten. Er werd bij binnenkomst gelijk naar bonnen gevraagd van a.h. of andere bonnen.
Die hadden wij niet. We wilden gewoon v.d. kaart eten eten, geen probleem.
Het eten was niets bijzonder, ze krijgen van mij een 6.
Er werd niet gevraagd of we een fles water of karafje wilden.
Aan het eind van het diner kwam de gastvrouw eindelijk vragen, hoe het met ons ging, ze was ons een beetje vergeten. Ja er zaten wel 5 tafels.
Omdat het een open keuken was, werd je knettergek van de vaatwasmachine.
Voor ons geen ereburger meer
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht (hertenbiefstuk) waren uitstekend. De bediening was zeer attent en kwam regelmatig informeren of alles in orde was. De ambiance is eenvoudig maar wel smaakvol. Volgens ons een aanrader.
Simone P.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het eten was erg goed en de dame op leeftijd die de bestellingen op neemt is ook erg vriendelijk. Echter, gezien de jonge uitstraling van het restaurant, vind ik dat een jongere gastvrouw wat meer zou passen bij het geheel.