Over restaurant Ereburger

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

Meer informatie over restaurant Ereburger

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 23:30

• Betaalpas
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras
Eten8,5/10
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Annelies W. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Annelies Westerbeek en Ed,
Wat hebben we heerlijk gegeten afgelopen zondagavond! Alles was geweldig,vooral de gamba soep. Lekker vers en mooi opgemaakte borden met al dat heerlijks.
De gastvrouw, tevens eigenaresse was heel attent. Wat een lieve vrouw. Nam voor iedereen tijd om naar verhalen te luisteren. Ze lette overal op zodat we niets te kort kregen. Aan de gastvrouw had ik nog iets speciaals gevraagd, een fonteintje vuurwerk bij het nagerecht. Dit om ons samenzijn in goede harmonie te bezegelen. Wat een feestje om in de Ereburger te eten! Aanrader voor iedereen!!
Sdekker76 . 1e beoordeling (1 recensie) 2,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Verschrikkelijke ervaring! Uitbaatster onder invloed, ongastvrij, ongemanierd en een haar van 30 cm in het stoofpotje! Uiteraard het hoofdgerecht niet aangeraakt en vertrokken. Dramatisch!
Sloovea . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Lieve, persoonlijke aandacht, waar vindt je dat nog., Heerlijk vers eten, ons gezelschap van 4 had ieder iets anders gekozen, alles even lekker. Aanrader!
Marryarnold . Fijnproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Online bestelt voor het AH diner voor twee personen. Wij werden vriendelijk ontvangen en de sfeer was erg gezellig. Wij werden verrast met een 4 gangen diner met als voorgerecht een minisoep met keus uit gamba of tomaat, de smaakjes waren voortreffelijk. Als tussengerecht kregen wij drie smaken voorgeschoteld, een geitensalade, dunne plakjes rosbief en een tonijnsalade. Allen heerlijke smaken. Als hoofgerecht had mijn man gekozen voor de combinatie zalm met kabeljauwfilet maar vond deze combi niet zo geslaagd. Ik zelf had gekozen voor de sukade van rund. Bij beide gerechten waren dunne boontjes met bacon eromheen, aardappelgratin en natuurlijk de frietjes met mayo, verrukkelijk.
Als klap op de vuurpijl een heerlijke chocolade-mousse en een vanille-ijsje met slagroom.
Wij hebben deze avond genoten.

Marry en Arnold Vink
Marjan1234 . Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten vooral de KAASFONDUE,was overheerlijk.
De bediening was erg vriendelijk.
Een grote pluim voor de KOK.
Koome258 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Zoveel smaak aan alles, geen peper of zout nodig gehad. Zowel binnen als op het terras kon je zitten. Genoten van het 4-gangen diner. Alles verloopt er soepeltjes en er wordt ook gevraagd of je nog even wil wachten op de volgende gang of dat je die aansluitend wil. Net hoeveel tijd je als gast hebt. Prima porties, niet te groot of te klein. Een adres om terug te komen!
Jeroenkramps . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het gehele menu was geweldig, de bediening fantastisch en ik zou deze zaak iedereen aanraden die daar in de buurt is of woont
Joelsandbergen . Fijnproever (7 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het eten was heerlijk, waarbij vooral het tussengerecht opviel. Dat alles in een ongedwongen en hartelijke sfeer. Zeker voor ons opnieuw een bezoekje waard!
Eddiana . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Echt heerlijk gegeten. Gambasoep vooraf. En als hoofdgerecht de sucade. Deze was super zacht. We zaten echt vol, hoeveelheid was zeker voldoende. Echt een aanrader!
Elsvdheide . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Ontzettend lekker gegeten bij Ereburger, zoals altijd. Ik heb een glutenallergie waar super goed rekening mee gehouden wordt en dat is toch wel erg fijn.

Heerlijk eten, vriendelijk personeel en deskundige koks die goed weten om te gaan met een voedselallergie. Zeker voor herhaling vatbaar.
Haarlem52 . Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Sfeervol eetcafe met terras dicht aan het Waagplein en parkeergelegenheid.
Symphatieke tegemoetkomende gastvrouw. Kiezen uit 2 voor en 3 hoofdgerechten, met heerlijke tussendoortjes, zeer vers en smaakvol,Je tafel staat vol kleurrijke palletjes, en van alles genoeg! Gekozen voor garnalensoep, heeeerlijk van smaak, daarna de malse biefstuk met pepersaus ,en als je niet genoeg hebt aan frietjes, mag meer, gratis Ik koos ook het wijnarangement 12,50 1 proseco, 2 witte wijn en 1 groot glas koffie verkeerd met, zoek maar uit 2 heerlijke zelfgemaakte bonbons En dit alles voor n zeer laag prijsje, Mijn zus en ik hebben genoten van de zeer smaakvolle en vlotte en lieve bediening.
Wij komen zeker terug! Echt n aanrader, een vette 10 dus, afz. (onder de accijnstoren
Tamaar0804 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Wederom super gegeten met het AH menu, zeer gastvrij en gezellige sfeer! Meer dan waar voor je geld, een heerlijk 4 gangen menu. Tomatensoep - mix van 4 voorgerechtjes - gevulde paprika (de anderen hadden biefstuk, deze was ook voortreffelijk) - ijs toe
Harmannus.smit . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
zeer goed voorgerecht (gambasoep) mijn vrouw had gegratineerde courgette met tomaten basolicumsaus en ik het egmonds rundersucade potje. als dessert een bananensplit. alles was ruim voldoende en ontzettend lekker. gastvrouw zeer belangstellend en attent,omdat wij onze trouwdag vierden had zij nog een doosje belgische bonbons voor ons.dit ontroerde ons zeer.Een absolute aanrader!!!
Betsy D. Gastronoom (10 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij kwamen hier 'last minute' via de AH Restaurantactie. Vriendelijke bediening. Als extra een luxe tussengerecht (jammer dat er weinig vegetarisch bij was, maar misschien had ik het moeten vragen).
Gelukkig bij de keuze van een hoofdgerecht was er wel een vegetarisch gerecht.
Een restaurant om nog eens naar terug te keren.
Askie . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Ik kende Ereburger niet, het zit op een locatie waar je niet zo snel voorbij komt. De ambiance is niet echt mijn smaak, vintage tafels en de kleuren wit, zwart rood. Bistro sfeertje. Ik zou er als ik niet via de AH restaurantzegels besteld had, zo voorbij zijn gelopen. Maar het eten was lekker, niet van heel hoog niveau, maar passend bij de prijs. Voor 2 personen een totaalprijs van 32,95 voor een 4-gangen menu. Daarnaast 12,50 pp voor een wijnarrangement. De bediening was vlot en oplettend en er was tijd voor een praatje. Leuk avondje gehad.
Ad P. Fijnproever (8 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Fijne ontvangst door de gastvrouw, stelde je gelijk op je gemak, de bediening was heel goed
Het viergangenmenu was zeer goed, de tijd tussen de gangen was ook voldoende.
We raden de Ereburger zeker aan.
Frankmorauw . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
het was een super leuk en lekker menu.. wij zaten lekker buiten en hebben genoten van het eten... zeker voor herhaling .. wij komen zeker een keer terug.
Sjeeske55 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij kwamen met een AH spaarkaart. De gastvrouw kwam iedere gast persoonlijk begroeten en legde duidelijk uit wat je kon verwachten. Het was druk maar door de perfecte samenwerking tussen keuken en bedienend personeel liep het ontzettend goed. Dat het 4 gangen waren i.p.v. 3 was inderdaad leuk zeker voor die prijs! Het eten was lekker bereid vers uit eigen keuken.
De porties waren voor ons voldoende (geen grote hoeveelheden terug naar de keuken). Het toetje was klein maar fijn. Wat ons betreft een aanrader. Groetjes uit someren.
Alkmaar2016ronald . Bourgondiër (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Een heerlijk AH menu gegeten. Alles zeer verzorgd, leuk opgediend en zeer smaakvol. Prettig was of wij na elke gerecht nog even wilde wachten of al het volgende gerecht wilde. Zeer aan te bevelen