Ereburger

Dijk 21 1811 MB Alkmaar Nederland Kaart
31-725203098

Over het restaurant Ereburger

Heerlijk eten met een mediterrane inslag

Met recht een van de meest geliefde zaken van Alkmaar, voor lunch, brunch en diner. Deels te danken aan de leuke plek, maar toch vooral aan gezelligheid, de oprechte gastvrijheid en het lekkere eten dat een overduidelijke mediterrane signatuur draagt.

Meer informatie over restaurant Ereburger

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 23:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Ereburger. Bediening was zeer vriendelijk en attent. Samen zijn we voor de 4-gangen menu gegaan. Elk gang was gevarieerd en van hoge lwaliteit. Echte aanrader dit restaurant. Groeten Richard
sharon22 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Zeer slecht gegeten. Het begint al met smerige borden, het vlees was op het randje van bedorven, de salade was ijsbergsla met een smakeloze dressing en de frites was niet krokant en stonk naar oud vet.
Onbegrijpelijk dat mensen hier een goede recensie neerzetten. Personeel was wel aardig.
mirjamenwilco .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Vriendelijke en professionele bediening! Eten was prima maar gewoontjes. Je kan er lekker lang in de zon zitten op het terras!
Inmaeningrid .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Super lekker gegeten, hebben hier meerdere keren gegeten en de kwaliteit van het eten is super !!!! Vooral vers en met natuurlijkheid bereid ! Dit is een restaurant waar je eerlijk en zeer goed eet ! Ben zelf een amateurkok , dit restaurant draag ik in mijn hart en op mijn tong....... Probeer zelf !!!
jr.boers .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Wij waren hier met de Ah restaurant actie 2de pers gratis.
4 gangen maar liefst en het was heerlijk!
Volop keuze bij het hoofdmenu.
Marjan W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Voor de prijs die je betaald hebben we prima gegeten...vier gangen .
De sfeer is huiselijk niet echt mijn stijl maar wel warm.
De bediening is gastvrij en vriendelijk.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Bij binnenkomst duurt het even voordat we worden opgemerkt. Ontvangst gaat wat rommelig.
Eten was niet smakelijk en flauw, de vis was te ver gegaard en de frietjes slap en niet gaar.
Al met al kwam het wat amateuristisch over. Niet voor herhaling vatbaar helaas.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Ik was al 3 keer eerder bij de Ereburger geweest, en zoals alle keren heb ik ook nu heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. Reserveren was noodzakelijk, het liep na zessen al snel helemaal vol. Dit was zeker niet de laatste keer dat ik er gegeten heb.
HELLY F.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
SUPER VRIENDELIJK PERSONEEL, HEERLIJK GEGETEN. AANDACHT EN OOG VOOR DE KLANT ZIE JE NIET VAAK MEER OP DEZE MANIER.
KOMEN ZEKER TE4RUG
Alef K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
goed eten, smakelijk opgediend, uiterst prettige bediening, uitstekende prijs kwaliteitverhouding
Brigitte H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten een prima keuze mogelijkheid van het AH menu. Prima bediening. Ongedwongen sfeer.Persoonlijke aandacht voor alle tafels.Kortom aan te bevelen en voor herhaling vatbaar.
donders1 D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
We hebben er voor de derde keer gegeten reden hiervoor is de rust het overleg tijdens het dinner .
Je voeld je niet op gejaagd er is rust waar door je op het gemak runt genieten van je eten.
Dank niet voor
Fam. donders
Richard N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Een hartelijk welkom, maar klachten over personeel lijken mij overbodig. Service en bediening vlot en vriendelijk.
Heel gevarieerd special menu, erg goed en lekker, zowel vlees als vis. Prijs/kwaliteit verhouding zeer goed.
Geen hinder van overmatig geluid, was heel aanvaardbaar en de stoel zaten goed met een eenvoudig maar leuk interieur. Van buiten af gezien niet zo aantrekkelijk. Zeker een aanrader voor een lekker etentje!
M P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Gastvrouw maakt goed contact met de gasten. Er wordt gevraagd of het volgende gerecht al mag komen, dus je bepaalt zelf hoe snel je avond voorbij is. Stoelen zijn niet heel comfortabel. Eten was prima en niet duur. We kregen de AH korting zonder zegels.
Francisca F.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bij binnenkomst mochten we zelf kiezen waar we wilden gaan zitten. De tafels waren ruim, een vierpersoons tafel met z'n tweeen. Het AH-menu werd duidelijk uitgelegd, als voorgerecht kon je kiezen uit twee soorten soep, gevolgd door een vaststaand tussengerecht. Vervolgens kon je een keuze maken uit vier hoofdgerechten, gevolgd door een vast nagerecht. Als extra was er een drankenpakket, bestaande uit een glas prosecco, twee glazen wijn en als afsluiter een kop koffie met bonbons. De prijs van het drankenpakket was zeer schappelijk. De bediening was attent, zeer snel en correct. De gerechten waren stuk voor stuk uitstekend. Het restaurant was, toen wij binnenkwamen, niet vol, maar wel volgeboekt. Na verloop van tijd kwamen er meer klanten binnen, totdat het helemaal vol zat. We hebben echter totaal geen last gehad van lawaai, de tafels staan op een prima afstand van elkaar. Het was een zeer geslaagde avond en we komen hier zeer zeker snel terug!
hroelofszen .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Gastvrouw nam behoorlijk veel tijd door met 'haar' gasten en het personeel vond ik zeer vriendelijk en goede (soms wel (te-)veel uitleg geven over de diverse kleine gerechten die zeer smaakvol waren. Leuke zaak die binnenkort word ge-update wat de sfeer en ambiance nog meer kan geven voor een heerlijke avond. parkeergarage voor de deur en na 18 uur voor slechts € 2,40 hartje Alkmaar
j.abrahamse2 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Met de AH actie bij Ereburger gegeten.Een verrassing! Een gezellig restaurant met een warme uitstraling. Uitstekende en persoonlijke bediening. Heerlijk eten en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een aanrader!
Jacinta T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De bediening was snel en goed. De optie om tussen de gangen door even te pauzeren was prettig.
Vanwege problemen met de verwarming was het ietsje frisjes. Dat werd wel keurig vermeld.
We hebben desondanks een leuke avond gehad
Johan W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Leuke ontvangst door vriendelijk personeel!
Ietwat drukke, maar grappige eigenaresse lichtte het AH menu toe.
Leuke proeverij met kleine keuzes daarbinnen. smaakte prima (voorgerecht van diverse hapjes voor 2 om te delen)
Drank arrangement voor €12,50 (prosecco, glaasje wijn naar keuze & koffie met likeur) mogelijk.
Entourage vrij sober, zat wel vol, veelal ouder publiek,
Met AH kaarten leuk te doen voor de prijs.
steven_mulder .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
De ontvangst was vriendelijk en wij kregen de tafel die wij als voorkeur hadden aangegeven: voor het raam. De eigenaresse vertelde zeer uitgebreid waar het menu uit bestond en maakte ook een praatje maar dit kon naar ons inziens wel wat beknopter. De kwaliteit van de gerechten was goed, alles vers en "Home-Made" alleen de mini-salade bij het tussengerecht, daar had wel iets meer smaak aan toegevoegd mogen worden d.m.v. dressing. De tijd tussen de gerechten vonden wij wel wat lang. Tussentijds kwam men wel vragen of alles naar wens was en de eigenaresse maakte daar ook dankbaar gebruik van om weer een praatje aan te knopen. Jammer dat ons favoriete plekje voor het raam zo koud was, je voelde de tocht langs je heen komen. Kortom : lekker gegeten in een koud maar leuk restaurant met een eigenaresse die van een praatje houd.