Erawan

Meer informatie over restaurant Erawan

Voordelig
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Voor de echte Thaise smaak ga je in Haarlem naar Erawan. De kokos soep is top en ook de curries zijn ontzettend lekker. Was deze keer redelijk rustig, we konden een tafeltje uitzoeken. Snelle service in klederdracht.
Jean Yves R.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij komen hier al jaren regelmatig en gaan altijd zeer tevreden weer de deur uit. Het eten is zo goed als in Thailand en de bediening is vriendelijk. Het enige dat we missen is Mango sticky rice, maar hier hebben we eigenlijk toch nooit plek voor.
Grakar .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Een zeer aangename verrassing bij Erawan in de Schaggelstraat te Haarlem. We hadden nog niet gereserveerd en waren om een uur of zes net op tijd voor een vrije tafel. Het lekkerst vonden we de vegatarische soep met cocosmelk. Zeldzaam lekkere soep. Ook de pangsit, beef met oestersaus en vegatische noodles met groenten waren prima. Personeel vriendelijk en een leuke, gastvrije ruimte. Wat ons betreft een aanrader.
Chiel123 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een heerlijke dag in Haarlem. Eerst een tentoonstelling bezoeken in de Lakenhal, het gaat over reizen die diverse kunstenaars in de loop van de tijd hebben gemaakt. De bovenste verdieping was eigenlijk het mooiste deel van deze tentoonstelling.
Op de weg naar de Lakenhal moesten we natuurlijk even lunchen. We vonden een heel leuke gelegenheid in de Schagchelstraat 27. Bij La Rose Blue. Hier een echte Bretonse soort pannenkoek gegeten die gevuld was met gerookte kip en avocado. Heel apart, de pannenkoek was gemaakt van boekweit meel, ik was al bang dat je er gelijk gietenwollensokken bij zou krijgen meer dat viel mee. Mijn lief had gekozen voor de “original” pannenkoek met ham, kaas en ei. We zaten op het kleine terras. De winkel was gevuld met echte bric-à-brac, alles behalve de klok was te koop.
Na de tentoonstelling ook weer gegeten in de Schagchelstraat, nu op nr. 13 In het Thaise restaurant Erawan. Met moeite konden we nog een plaatsje vinden. Inmiddels was ook onze vriendin gearriveerd. Zij koos voor de Phad thai kai. Dit zag er heel goed uit, ik mocht wat proeven en het was erg lekker. Mijn gade koos voor een vegetarisch gerecht Kaeng kerrie tahoe. Heerlijke saus, met stukjes aardappel, ui, en tahoe. Zelf koos ik Kai phad med mamuang. Stukjes kip in een heerlijke saus met cashewnoten. Beide kregen we er gebakken rijst bij. Toen we het restaurant verlieten, tegen zeven uur, zat de hele zaak vol. Dat zegt genoeg!
Debus .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Een poos geleden hebben we hier ook gegeten en ons oordeel is eigenlijk nog hetzelfde: Erewan is een heel fijn restaurant, met vriendelijke bediening en superlekker eten. De goede reputatie trekt veel klanten, want bijna alle tafels waren gereserveerd. Gelukkig waren we vroeg en hadden ze nog een heel mooi plekje voor ons.
De menukaart is erg uitgebreid, waardoor er veel te kiezen is. Alles is ongelooflijk lekker en de bediening is vriendelijk en netjes.
Een klein verbeterpuntje zijn misschien de nagerechten: Die zijn oké en mooi vormgegeven, maar ook een beetje saai na zulke fantastische hoofdgerechten.
Erawan is absoluut een aanrader!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Absoluut de beste Thai in Haarlem, en misschien wel in Nederland. Ik ben al meer dan tien keer wezen eten en de constante kwaliteit is echt gewaarborgd. Ik heb nog niets op de menukaart gevonden dat niet authentiek en verfijnd smaakt. De smaakbalans is ongeevenaard, het eten is nooit te zoet, zout, zuur, heet of mild, het is precies goed.
Ploderus .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Zeker een aanrader. De gerechten zijn allemaal van goede kwaliteit en erg smaakvol. Personeel is vriendelijk en behulpmzaam. Niet voor niets blijven we toch regelmatig terug komen.
Ana .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Hééérlijke phaneang kai afgehaald én viskoekjes. Op de bon (niet goed gekeken) een extra bedrag van €1.60 Vermoed dat ik toch heb betaald voor mijn witte rijst...
Geachte A-N, als u bij ons in het restaurant komt eten zit de witte rijst bij de prijs inbegrepen. Alleen bij de afhaalgerechten rekenen wij de rijst apart. Men bestelt nl. vaak meer dan één hoofdgerecht met maar één bakje rijst omdat dit ruim voldoende is voor twee personen. Dit scheelt in de kosten waardoor wij de prijzen van de afhaalgerechten laag kunnen houden. mvrgr, Erawan Thai restaurant
Smul1665 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Het eten is niet slecht maar een beetje vlak en jammer dat de rijst niet bij de prijs is in begrepen het personeel is vriendelijk maar soms te veel met elkaar bezig de inrichting is sfeervol
Geachte smul1665, bedankt voor uw recensie. Jammer dat ons eten u niet echt bevalt. U schrijft echter dat de rijst niet bij de prijs is inbegrepen maar dat is niet juist. De witte rijst is WEL inbegrepen bij de gerechten en is onbeperkt bij te bestellen.

Alleen als u gebakken rijst bestelt rekenen wij een meerprijs maar ook is die is vervolgens onbeperkt bij te bestellen.
RitaT .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Onverwachts tijdens Haarlem Jazz and more gegeten....
Gegeten: Phanaeng neua en Kaeng kiowaan kai, een beef- en kipgerecht gewoon met gestoomde witte rijst simpel, maar heel lekker en pittig !!!
AdamFoodLovers .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Bij Erawan waan je je echt in Thailand. De dames in prachtige Thaise kledij. De bediening, ontzettend vriendelijk en op z'n Thais. Het restaurant heeft in het midden een echte Thaise zitkuil, schoenen uit en je kunt hier heerlijk dineren.
De kaart is enorm uitgebreid en alle gerechten hebben zo hun eigen smaak en zijn van hoogwaardige kwaliteit. De hoofdgerechten zijn vol van vlees, vis of kip en groenten. Inmiddels al meerdere malen geweest en het eten is keer op keer bij Erawan een feestje. Onze favoriete gerechten zijn dan wel de Mix Erawan vooraf, de garnalen met asperges, mosselen in sambal (Nederlandse invloed op de Thaise keuken, wat een verrassing). De gerechten worden met zorg en verse ingrediënten bereid. De passie en authenticiteit is dan ook goed te proeven. Een heerlijke koffie na en de avond is compleet. Reserveren voor de zitkuil is te adviseren, en wel een paar dagen van te voren.
FijnproeverHaarlemNH .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Heerlijk Thais eten! Zelf in Thailand geweest en de smaken zijn bij Erawan erg goed. Bediening is soms wat chaotisch, maar altijd vriendelijk. Laatst een curry met tiger prawns, deze was erg lekker en met daadwerkelijk een stuk of 4 TIGERprawns. Ben hier al vaker geweest en blijf er zeker komen!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Kom hier een aantal keer per jaar, overheerlijke maaltijden met veel keus. Aardige en behulpzame bediening. Het decor is enigszins versoberd maar dat mag de smaakpapillenpret niet drukken. Een echte aanrader!
Nadine L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Erg lekker gegeten met een grote groep mensen. Bediening is oke en de inrichting prima, maar het zalige eten maakt het restaurant!
DreekeHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
2e keer dit jaar gegeten. Eten is uitstekend. Mijn vrouw heeft enige tijd in Thailand gewoond en is een redelijke kenner en grote liefhebber van de Thaise keuken. Zij was na ons 1e bezoek (januari) al enthousiast en ik met haar. Voorgerechten zijn goed, opvallend is wel dat de loempia's een te dikke laag bladerdeeg hebben, de verschillende sate-versies zijn echter botermals, de viskoekjes waren de laatste keer heerlijk (1e keer wat zompig helaas) en de gefrituurde garnaal super. Kipgerechten bij het hoofdgerecht zijn redelijk standaard, niet bijzonder, de beefgerechten zijn prima (vooral de pikante), maar onze favorieten zijn de visgerechten (mild en pikant), ok, het moet nog van de graat gehaald, maar de kruiden, de saus in combinatie met de "bereiding" is geweldig lekker. Het nagerecht mango met sticky rijst welke tijdelijk buiten de kaart besteld kon worden is ook een topper. Het Decor valt wat tegen, uiteraard dient het Thaise karakter en de sfeer aanwezig te zijn, maar moderner mag het wel, de plastic strip aan de muur kan echt niet meer en ook het servies kan wel een update gebruiken. Service is vriendelijk en snel, maar met de serveerster die ons afgelopen keer (13 maart) hielp was de communicatie wat kolderiek, de meest makkelijke verzoeken (b.v. 2 bier en een fles spa-rood) werden niet altijd begrepen. Voor de fijne Thaise keuken: Erawan is de naam...
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Het eten was gewoon goed maar zeker niet geweldig. De negatieve uitzondering is het dessert(aanbod): dat is ronduit bedroevend. Geringe keus uit toetjes die je ook bij de supermarkt zou kunnen halen. Het wijnaanbod is verwaarloosbaar en niet geschikt voor de Thaise gerechten. De prijs-kwaliteit verhouding is precies goed. Ga maar uit van ca. 40 euro p.p.
De service was redelijk goed maar het kostte soms veel moeite om de aandacht van de bediening te krijgen om wat bij te bestellen.
De sfeer en het decor was ook niet geweldig. We vonden het lawaaiig in het restaurant en sobertjes ingericht met hier en daar wat decoratie.
We vragen ons af of dit het beste Thaise restaurant in Nederland is want dan gaan we de volgende keer toch liever naar een betere.
GeKo .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Omdat wij een avondje naar serious request gingen besloten wij om met zijn drieeen eerst vlug een hapje te gaan eten. Bij toeval kwamen we bij dit restaurant terecht en het eten was erg snel klaar. We zijn voor de loempia's gegaan en ik voor het varkensvlees waar ik altijd erg gek op ben. Het was ontzettend lekker en dit heb ik samen gegeten met standaard noedles. Als je een keer in de buurt bent is het zeker de moeite waard om langs te gaan.
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Op een koopavond zonder reservering naar binnen gegaan. Ongelooflijk hoe druk het er was. Geluk dat er nog 1 tafel voor ons vrij was.
Zeer goede ontvangst in traditionele kledij.
Voorgerechten,
Saté met Thaise pindasaus, heerlijke malse kip met pindasaus waar je de Thaise kruiden kon proeven.
Salade, heerlijk dagvers met een dressing om van te smullen.
Hoofdgerechten,
Vegatatische groentenschotel met tofu. Tofu was gebakken. De verhouding tofu had iets minder mogen zijn ten op zichte van de groenten. Smaak helemaal top!
Kip met champignons en uien. De smaak en de scherpte van het gerecht helemaal top!

-vriendelijke bediening.
-ondanks de drukte geen lange wachttijden.
-alle gerechten waren meer dan voldoende qua hoeveelheid.
-pittigheid van de gerechten stond prima aangegeven door pepertjes bij de gerechten te vermelden.
-reserveren word geadviseerd.

Absoluut een aanrader!
Debus .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
We hebben hier lekker Thais gegeten. De bediening is vriendelijk en de gerechten zijn niet alleen erg lekker, maar ze zien er ook mooi uit.
De menukaart is erg uitgebreid en beschrijft heel duidelijk wat een gerecht is en hoe pittig het is.
Een groot pluspunt is ook dat ze hier geen ve-tsin gebruiken.
Aleksandra B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Een goede Thai!
Eten is erg lekker, maar niet altijd constant.
Ambiance is leuk, omdat er ruimte is om traditioneel te eten op de grond op mooie thaise kussens.