Entrekoos

Meer informatie over restaurant Entrekoos

6,6
Clemens S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
4 gangenmenu via social deal. mosterdsoep en de carpachio waren lekker, de entrecote was uitstekend bereid met een heerlijk smakende huiswijn. crèmebrulé als dessert. prijs kwaliteit verhouding erg goed
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Voorgerecht lekker en zag er leuk uit
hoofdgerecht, entrekoo prima de rest erom heen fantasieloos.
toetje Tiramisu lekker maar een beetje te koud.
Boven was een borrel waarvoor constant mensen in en uit liepen, ze hadden daar ook een buitendeur open hierdoor ijskoud in het restaurant . (ik heb voor het eerst met mijn winterjas aan in een restaurant gezeten) .
De bediening was uitstekend , aardig en heel behulpzaam.
Niet een plaats om snel terug naar te gaan
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Voorafgaand aan een theaterbezoek hebben we hier via Social Deal een viergangen menu van de kaart gegeten. Vooraf carpaccio en gravad lax met garnituur van aardappelsalade. Deze was voortreffelijk. Ook de Leidse mosterdsoep was heerlijk. De Entrecote was mals en mooi rood gebakken en goed van temperatuur zoals we hadden gevraagd. Nagerecht (creme brulee en (royaal) kaasplankje) ook dik in orde. De rode huiswijn was ook goed. Kortom, heerlijk gegeten en ook zonder kortingsbon goed betaalbaar! Service goed. Karaf kraanwater is geen probleem.
Hildebrandkozijn .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Zaterdagavond 18 juli weer eens gegeten bij entrekoos.
"Willen jullie alvast een mandje stokbrood met kruidenboter?" Vraagt de serveerster met een lach die de rest van de avond als masker is opgedaan.
En ja hoor, 8 stukkies stokbrood en een piepklein bakje kruidenboter: 4,50 euro.-
Zo goedkoop om het zo te vragen terwijl je er gewoon voor moet betalen. Dat gebeurd blijkbaar nog steeds.
We zitten net de menukaart te bekijken en ze komt aanlopen en vraagt of we een keuze hebben kunnen maken. .. uhhh ??
Mijn glas is leeg en vrijwel direct de vraag van het masker of ik nog wat wil drinken. Ik zeg nee dank je waarna ze binnen tien minuten het nog twee keer presteert te vragen. Erg vervelend.
Entrekoos is een zielige tent geworden, we gaan er nooit meer heen.
Fijnproeverleiden .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
ik ben hier inmiddels 2 keer geweest. Alle 2 de keren om niet perse uitgebreid uit eten te gaan maar vooral omdat mijn vriendin en ik werden aangetrokken door het hoofdmenu wat buiten op het krijtbord werd aangegeven. "Hoofdmenu Kogelbiefstuk €12.50". Wij gingen hier dus ook niet met de instelling naar binnen om te gaan genieten van een top restaurant. Eenmaal binnen werden we zeer gastvriendelijk ontvangen door een geweldige gastheer die erg goed is in zijn vak en goed aanvoelt met wat voor gasten hij te maken heeft. We werden aan een 2'tje neergezet in het midden van de zaak, zelf hou ik meer van tafeltjes een beetje in een hoekje van de zaak wat voor iets meer privacy zorgt maar deze tafels waren al bezet of gereserveerd, vaak zijn tafeltjes voor 2 personen een beetje ongelukkig geplaatst maar ahg dat neem ik voor lief. Prijs/kwaliteit verhouding ben ik erg over te spreken. Niet te lang hoeven wachten op het eten, goeie porties en het eten zelf was heerlijk.
Het is geen Top restaurant maar wel erg leuk als je met een gezelschap een leuke avond wil hebben met goed eten voor een mooie prijs.
Chantalle W.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Leuk tentje, niet heel speciaal. Hebben vrij beknopte kaart met de entrecote als hoogtepunt, dus die hebben we ook besteld. Vlees was prima gegaard, goed stukje vlees. Beetje saai opgediend met een klein beetje gekookte groenten en frietjes, lekker, maar wel wat tè gewoon. Konden vrij laat nog terecht dus dat was wel fijn, en hadden ook snel eten op tafel staan.
DrB .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Goed gegeten voor een redelijke prijs. De soepen (uiensoep en tomatensoep) waren heerlijk. Ook de hoofdgerechten (zalmfilet en entrecote) smaakten prima. Wel vonden we het vreemd dat de entrecote alleen medium geserveerd werd "omdat dat het lekkerste is".
De bediening was erg vriendelijk maar naar ons idee iets te "popi"
Wij vonden het jammer dat Entrekoos verbonden is met een pannenkoekenrestaurant. Daaruit kwam nogal wat lawaai.
Ramy M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Heerlijk gegeten bij Entrekoos (ierse biefstuk van de grill). Deze was erg mals en de prijs is uitstekend. De bediening is vriendelijk, de zaak mag wel wat gerenoveerd worden.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Prima eten voor een goede prijs! Samen met mijn ouder ben ik hier gaan eten voordat we naar een toneelvoorstelling gingen. Het eten werd snel geserveerd dus we waren ruim op tijd klaar met ons 3 gangen diner en hoefden ons niet te haasten. Uiteraard hadden we allemaal een entrecote genomen als hoofdgerecht. Ik ben normaal niet zo'n vleeseter, maar ik heb er echt van genoten!
Thijs P.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
De prijs-kwaliteitverhouding is in elk geval in orde. Het is niet uitzonderlijk, verassend of speciaal, maar dat moet je ook niet willen als je drie gangen krijgt voor 18 euro. Goede biefstuk, lekker mals, tomatensoep gemaakt van verse tomaat .
Alleen de bediening mag wat efficiënter. Ze komen vaak vragen of alles heeft gesmaakt, maar een besteld glas wijn heb ik nooit meer gezien.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
Entrekoos zit op een mooie plaats in Leiden. Hoewel naamgenoot heeft het geen connecties met Entrekoos in Haarlem.
Het menu is recht toe, recht aan. Geen bijzonderheden. Geen zelfbereide sauzen, patat enz. Houdt a.u.b. de rekening in de gaten. Die klopte voor geen meter!! Huiswijn € 3,-- duurder. Ik had de entrecote en de crème brûlée (niet met een brander maar in de oven verwarmd) van het menu. Als voorgerecht nam ik de uiensoep die een stuk goedkoper was dan het voorgerecht van het menu. Daardoor werden alle gerechten los berekend! De entrecote viel zelfs duurder uit. De ober viel niet te overtuigen. Hij zei, dat als je het menu nam, het dessert gratis was. Nog nooit zo'n vreemde argumentatie gehoord. Na afrekening hoopte hij ons nog eens terug te zien. Dat zal zeker niet gebeuren. Ik houd niet van dit soort warrige dingen. Wat een verschil met Entrekoos in Haarlem.
OofenSuus .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
De prijskwaliteit verhouding is ok. De huiswijn viel tegen en er zat een haar in de lasagna van een tafelgenoot, maar dat werd gecompenseerd door een kopje koffie van het huis. Mijn entrecot was prima, maar in die van een andere huisgenoot zat weer een behoorlijk grote zeen, dus de kwaliteit van de entrecots wisseld zeer sterk. Al met al een prima avond gehad voor wat we kwijt waren.
Suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Op zich kan je hier vrij goedkoop redelijk eten. Het is alleen jammer dat de entrecote nogal wisselt in kwaliteit, je zou toch verwachten met deze naam (entrecote) het hun specialiteit zou zijn. Dat is echter niet zo. Jammer dat de sausje geserveerd worden in mini potjes, zeer onhandig en veel te weining.
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
gewoon een gezellige bistro met eten dat daar bij past, wij aten een caesar salade, zalmfilet, lasagne en frieten, de huiswijn tempranillo smaakte prima. Warme appeltaart toe. We hebben gegeten met buitenlands bezoek die de Hollandse entourage (ook al heet het bistro, ik vind het een echt Hollands restaurant qua decor) zeer waardeerde. Bediening vriendelijk en attent (genoeg). Zeker geen aanrader of hoogvlieger, maar wat ons betreft zeker geen afknapper. Gewoon ok, niet meer en niet minder!
Jaronreview .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Het restaurant heeft een duidelijk format met een driegangenmenu met entrecôte, het zit op een mooie lokatie in het centrum van Leiden en wordt (op zaterdagavond) goed bezocht.

Alle ingrediënten voor succes lijken aanwezig, maar helaas maakte Entrekoos de verwachtingen niet waar.

Vooraf koos ik de gemarineerde zalm. De saus was zo zoet en sterk dat ik de zalm nauwelijks nog kon proeven. Als hoofdgerecht had ik de entrecôte met pepersaus. Het vlees was redelijk, maar het rook alsof het verbrand was. De saus zat in een raar klein potje, wat onhandig at. De boontjes, tomatensalade en frieten erbij waren prima. Als nagerecht nam ik crème brûlée, die helaas niet boven middelmatigheid uitkwam.

Het restaurant zag er van binnen leuk uit, maar liep gek genoeg over in een ander restaurant (Oudt Leyden) dat een andere stijl had. Het personeel was zo expliciet vriendelijk dat je je een beetje opgelaten voelde, maar de service was verder wel in orde.

Bij mijn volgende bezoek aan Leiden ga ik ergens anders eten.
Guidotje .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Met een groep van 10 personen kwamen wij hier eten ter ere van een verjaardag. Je zou denken dat ze hier enigszins rekening mee houden, maar niets is minder waar.

Na binnenkomst eerst maar eens een half uur wachten voordat we uberhaupt de menukaart kregen. Altijd handig als je 2 uur hebt uitgetrokken om te eten.

Het menu van 23,50 bleek niet te combineren te zijn met de dagspecialiteit van dezelfde prijs. Ook een dessert van dezelfde prijs kon niet gewisseld worden (dame blache voor een sorbet). Van flexibiliteit is hier geen sprake.

Na 60 minuten kregen we dan eindelijk het voorgerecht; Als voorgerecht gekozen voor de carpaccio. Vlees was matig en ietwat taai.

na 1,75 uur kwam het hoofdgerecht ten tonele. De entrecote was niets bijzonders, en ik had zeker de steakknife nodig om door de entrecote heen te komen.

Na het hoofdgerecht is het dan eindeloos wachten totdat de bediening het eindelijk kan opbrengen om eens wat af te komen ruimen. Zelf heb ik maar de borden opgestapeld en aangegeven, want dit was allemaal moeilijk door de positie van de tafel. Ook alle 20+ glazen en flesjes bijeengezet, zodat die makkelijk af te halen zijn. Maar schijnbaar wordt prioriteit gegeven aan betalende klanten, want na 10 minuten stond alles nog steeds voor mijn neus!

Na 2,5 uur dan maar eens boos vragen waar het dessert blijft. Ach ja, het maakt toch ook niet uit als je verjaardagsfeest om 21:30 begint en je om 22:00 nog in een restaurant met verschrikkelijk slechte service op je dessert aan het wachten bent. En zelfs na boos worden kon er geen greintje medeleven gezien worden.

Bij het betalen nog maar eens flink een veeg uit de pan gegeven en toen kon er een schamele ' sorry' vanaf. Maar helemaal niets ter compensatie, terwijl een gratis thee of koffie wel het minste was geweest.

Kortom: het eten matig, decor niets bijzonders en de service heb ik nog nooit zo slecht meegemaakt!!
TeddyG .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2012
Eten bij Entrekoos is niet bijzonder maar dat hoef je ook niet te verwachten. Maat let wel goed op als je met kinderen gaat eten en je bestelt a la carte. De menu prijzen zijn een stuk voordeliger dan a la carte. Maar als onze 3 kinderen zelf kiezen wat ze willen eten en achteraf blijken daar 2 menu’s van gemaakt te kunnen worden dan is Entrekoos niet bereid om dit ook zo te zien ook al is de samenstelling exact gelijk aan het menu. Ondanks toelichting en het laten zien op het menu dat dit het geval is dan nog blijven ze Oost-Indisch doof. Vervelend helemaal omdat je natuurlijk het liefst door de bediening zelf op zoiets geattendeerd hoopt te worden. Dus als je met jonge kinderen wilt gaan eten let dan goed op de samenstelling van hetgeen je bestelt in relatie tot de menu’s.
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Entrekoos biedt niet bijzonder veel, na een paar bezoekjes ben je de hele kaart wel afgegaan. De laatste keer dat ik hier at nam ik de biefstuk. Voor het geld dat je betaalt verwacht je wel een flinke lap, maar dat viel tegen! Verder was het net niet heet genoeg opgediend en was er net te weinig saus bij geserveerd. Over het geheel voldoende, maar dan net aan, wat ook voor de service geldt. Voor de inrichting hoef je trouwens niet te komen; veelal karig aangekleed en als je bij de deur zit, zit je op de tocht.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
De naam doet vermoeden dat je te maken hebt met een specialiteiten restaurant op het gebied van entrecote. Niets is minder waar. Als voorgerecht gekozen voor de carpaccio. Vlees leek rechtstreeks uit de vriezer te komen want het was veel te koud en had daardoor geen smaak. De entrecote was niets bijzonders. Personeel was ok, maar niet voor herhaling vatbaar.
Jorgenvk .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Heerlijk gegeten, Wij hadden gekozen voor het menu. Alles ruim voldoende in kwaliteit en kwantiteit! Vriendelijke bediening etc.
Aanrader!