Over restaurant Enoteca (The Manor Hotel-Hampshire Eden)

Een stukje Italië in Amsterdam Oost!

Op de Linnaeusstraat in Amsterdam Oost vind je deze heerlijke Italiaan. Geniet van het beste wat Italië te bieden heeft, gewoon in Amsterdam. Hier eet je klassieke Italiaanse gerechten, met pure en authentieke smaken. Ook zijn er maar liefst 25 wijnen per glas te bestellen, vergeet dus niet om naar de wijnkaart te vragen bij het behulpzame personeel.

Meer informatie over restaurant Enoteca (The Manor Hotel-Hampshire Eden)

Maandag t/m Vrijdag 06:30 - 22:00
- Ontbijt 06:30 - 10:30
Zaterdag en Zondag 07:00 - 22:00
- Ontbijt 07:00 - 11:00

Pietanella .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Goed menu in een prettig aangenaam tempo opgediend. Mooi wijnarrangement: goed geadviseerd en passend bij de gerechten. Wat er uitsprong was de crème brulee met hazelnoten erin verwerkt en zoals het hoort knapperig op de tong.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Eerlijk moet ik toegeven, ik had naar aanleiding van de recensies een hoge verwachting van Enoteca.
Wellicht viel het daarom tegen. Vis te gaar. Het eten vond ik niet super bijzonder.
Bediening was heel aardig. Wel lang wachten op gevulde glazen.
Helaas heb ik niet de neiging om snel terug te gaan.
G V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het eten was goed. Service kon beter. De standaardvraag steeds of alles naar wens was (Jessica), komt de kok het vlees brengen en schenkt onze lege glazen direct vlot bij; door Jessica niet opgepikt. Jassen aannemen en ophangen. Bij het weggaan alleen gedag. Waar zijn onze jassen? Matig dus. Een plastic waterkan werd gebruikt, kan mooi op de camping maar hier iets minder! Een glazen kan misschien?
Anne-Karin V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
De bediening was snel en allervriendelijkst .Gegeten met AH kortingsbon. Er was een aangepast menu. Het voorgerecht was heerlijke antipasti . Het hoofdgerecht keuze uit vis of vlees, en een lekker nagerecht.
Eigenlijk een 9 waard maar die keuze was er niet :-)
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Prima gegeten met de AH actie. Broodje vooraf naast het driegangendiner. Uitgebreid voorgerecht ( proeverij,.Hoofdgerecht keuze tussen tarbot met mosselen of parelhoenfilet. Heerlijk dessert! Vriendelijke bediening. Eén tip: verse bloemen op tafel zetten. De aanblik van vaasjes met verlepte bloemen op iedere tafel is jammer.
Flore M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Alles klopte. Top ervaring. Gegeten met de restaurant actie van AH. Vooraf foccacia met dips en heerlijke antipasti, de kippenlevermousse was verrukkelijk. Hoofdgerecht parelhoen. Prachtig bord, lekker mals en erg smaakvol. Dessert was heerlijke proeverij en goede Italiaanse koffie toe. Heerlijk kunnen bijkletsen met broer, in deze rustige ambiance met bediening die erg vakkundig op het juiste moment aan tafel kwam. Prijs van 37,50 viel ons dan ook enorm mee. Aanrader!
Willy07 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Eert lekker gegeten met de AH korting. Goede keuze tussen vis en vlees met een Italiaanse twist.Het voorgerecht was heerlijk anti pasta, goed vlees, en kaas en verrassend warme hapjes. Bij het hoofdgerecht had ik op de huid gebakken zeebaars en mijn partner parelhoen. Beide van uitstekende kwaliteit en goed klaargemaakt. Voor een grote eter zal de portie te weinig zijn, voor ons precies goed. Het toetje was geslaagd met 3 verschillende smaken en textuur. Een aanrader!
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met AH -actie met een groep hier gegeten. Superieur eten, bovendien heel erg mooi opgemaakt. Nergens aan te merken dat het hier om een AH -actie gaat. De sfeer is dat van een hotel-restaurant: degelijk zonder opsmuk, neutraal dus nogal onpersoonlijk, maar niet ongezellig. Mooi klassiek gebouw, het voormalige Burgerziekenhuis en daarna stadsdeelkantoor. De bediening was heel erg vriendelijk, maar probleem was wel dat wij een jongen toegewezen kregen die duidelijk net begonnen was. Hij deed verschrikkelijk zijn best, bracht zelfs onze glazen wijn toen we even buiten stonden. Maar hij wist nauwelijks iets te vertellen over het eten, wist niks van de wijnen en moest steeds terug naar de keuken om dingen te vragen. Niet zijn schuld, hij moest duidelijk nog ingewerkt worden, maar niet zo subtiel van de brigade om hem alleen aan onze tafel te laten werken die ook nog eens uit een grote groep van 10 personen bestond. Ook al omdat het verder stil was, dus iemand anders van de staf had hem best mogen begeleiden of het over moeten nemen. Of was dat toch omdat dit een AH -actie was?
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Met de AH actie voor het eerst kennis gemaakt met dit restaurant. Een apart AH actie menu met een vast voorgerecht antipasti. Royaal met diverse heerlijkheden. Voor een van ons met dieet wensen werd aanvullend gegrilde groente geserveerd. Verder keuze uit twee hoofdgerechten, scholrolletjes met munt en een entrecote.
Dessert was een trio met o.a. Ijsbolletje, pannacotta en een glaasje tiramisu.
Al met al goed en smakelijk gegeten tegen een redelijke prijs (AH actie). Bediening professioneel en vriendelijk.
Mickey19mdj .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Eerder mijn verjaardag hier gevierd, nu met zijn twee'en terug met ah restaurantactie. Heerlijk menu,goed wijnarrangement,perfecte bediening. Kortgezegd: Wij komen hier vaker, met of zonder kortingen!
Dorris S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
ik heb hier met een vriendin gegeten met een AH bon, we werden allervriendelijkst ontvangen. Het voorgerecht, antipasto , was heerlijk, maar voor ons teveel. We konden kiezen tussen entrecote en schol voor het hoofgerecht we hadden de schol, was lekker en het nagerecht een verrassing, ook dit was lekker en goed verzorgt. We kregen alle tijd en er werd keurig gevraagd of we al verder wilde met eten of dat we nog even wilde wachten. Kortom een prima restaurant lekker eten en prettig personeel
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heel goede eetgelegenheid in een uitstekende ambiance (complimenten Hampshire Eden) We hebben met 4 mensen gegeten bij Enoteca, ontvangst was erg plezierig, wachttijden waren niet erg lang en de gerechten uitstekend.
Jrjanssen .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De ontvangst en bediening zijn zeer vriendelijk en goed. Heerlijke wijn, kan niet anders bij een Enoteca, en uitgebereid heerlijk voorgerecht. Het hoofdgerecht is goed, maar niet genoeg voor grote eters, maar dat wordt dus gecompenseerd door het voorgerecht. Ook nagerecht meer dan voldoende.
Federico P.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Het eten was heerlijk en het personeel erg vriendelijk. Het was alleen een beetje jammer dat aan het einde van de avond de aandacht verslapte en dat wij lang moesten wachten op de koffie en de rekening. Toen wij de deur uitgingen heeft ook niemand van het personeel ons gezien en gedag gezegd. Dit vonden wij een beetje jammer, maar desalniettemin hebben wij een hele gezellige avond gehad met heerlijk eten. Een echt aanrader!
Dea S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Via de AH actie gegeten bij Enoteca. Hartelijk ontvangen met broodje met tapenade, daarna heerlijke antipasta gevolgd door kwartel met druif en een petit grand desert toe. Heerlijk en wat een wijnkeus! Alles ging heel relaxed. Echt een avondje uit, een aanrader. We komen hier zeker terug!
Frankbouwman .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Via de Albert Heijn restaurant actie hier heerlijk gegeten. Goede gerechten en ontzettend vriendelijk bediening, een absolute aanrader.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Enoteca is gevestigd in het fraaie Hampshire Hotel op de Linnaeusstraat in Oost. Het woord enoteca kwam op mij vreemd over (waarschijnlijk omdat het lijkt op woorden als apotheek en videotheek) maar klaarblijkelijk is het in Italië van origine een plek waar je (lokale) wijnen kunt proeven en kopen en kwam er naderhand de mogelijkheid om er te eten bij. Wij kwamen bij Enoteca terecht door de restaurantactie van AH. De ontvangst was vriendelijk en de service gedurende de avond uitstekend. Om te beginnen kregen we focaccia met een lekkere tapenade, olijfolie en olijven. Bij het hoofdgerecht konden we kiezen tussen vlees of vis maar bij het voor- en nagerecht was er geen keuze. We startten met de antipasti: bruschetta met tomaat en knoflook, venkelsalami, coppa di parma, taleggio met spek omwikkeld, sardientjes, een tartaartje van gerookte zalm, avocado, citroen en chiazaad, en tenslotte mozzarella met gegrilde groenten. Lekker! Het hoofdgerecht, zeeduivel, viel echter tegen. Twee kleine stukjes visfilet, vergezeld van spinazie, bleekselderij, romanesco en een onduidelijke saus, maakten weinig indruk. Het nagerecht bestond uit een trio van panna cotta, stracciatella-ijs en tiramisu. Lekker, maar niet bijzonder.
Luciennedeschaux .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Ik vond de keuze matig, twee soorten hoofdgerechten en geen keuze voorgerecht en toetje. Was niet echt italiaans. Vis was droog. Veel rauwe uien. Toetje was lekker. Al met al voor 40,00 viel het erg tegen.
Mpgvdlinden .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het eten was mega lekker. We hadden de AH restaurantactie en hebben genoten. Goede porties, niet teveel, precies goed. De sfeer is wel echt hotelachtig, je blijft niet nog even lekker hangen achteraf. De bediening deed hun best, een beetje te, waardoor het soms wat awkward werd. Al met al een prima avond!
Henridebakker .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Uiterst vriendelijke bediening. We werden met egards behandeld. Juist genoten van de vele soorten groenten. Dessert was een waardige afsluiting van het diner.