Over het restaurant Enoteca Amsterdam

Een stukje Italië in Amsterdam Oost!

Op de Linnaeusstraat in Amsterdam Oost vind je deze heerlijke Italiaan. Geniet van het beste wat Italië te bieden heeft, gewoon in Amsterdam. Hier eet je klassieke Italiaanse gerechten, met pure en authentieke smaken. Ook zijn er maar liefst 25 wijnen per glas te bestellen, vergeet dus niet om naar de wijnkaart te vragen bij het behulpzame personeel.

Meer informatie over restaurant Enoteca Amsterdam

Maandag t/m zondag 12.00 - 21.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Enoteca Amsterdam

Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
(h)eerlijk eten
Jesi .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Was met een vriendin wezen eten. Het was heerlijk weer dus lekker buiten bij het terras gegeten. Eten was vers, smaakvol en lekker na prijsverhouding. Het werd later op de avond iets frisser en toen kregen we ook dekentjes erbij...erg gastvrij. Leuk plekje om een hapje te eten, wijntje te drinken tijdens mooi weer.
WalterWX .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Heerlijk gegeten, vooraf risotto met lamgoustines (eigenlijk één hoofdgerecht, dat op ons verzoek probleemloos in twee voorgerechten werd gesplitst), en hoofdgerecht voor ons allebei lamszadel met venkel en pompoen. Vriendelijke en oplettende bediening, genoeg ruimte tussen de tafels om privé te kunnen praten, en met plm halve tafelbezetting op vrijdagavond aangenaam rustig. Met name compliment voor de sommelier, die ons bij de wijnkeuze per glas uitstekend hun absoluut ge-wel-di-ge rode Soler adviseerde (9 glas / 45 fles, dus redelijk prijzig maar dat alleszins waard) en die zelfs uit eigen beweging met een proef-slokje langskwam van de even dure maar volgens hemzelf minder lekkere (dan de Soler) Nero d'Avola – waarmee hij ook nog gelijk had. Voor twee gangen met prosecco vooraf, vijf losse glazen wijn en koffie toe waren we 120 euro kwijt. Qua ambiance, smaak en bediening vonden we dat een zeer redelijk bedrag. We gaan later zeker weer eens terugkomen.
Isidoor B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Het personeel is vriendelijk, het eten is zeer goed. Dit is één van de beste restaurants in Amsterdam Oost.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Zeer goed ontvangen, keuze op de kaart wel vrij beperkt. Top italiaans eten. Bereid door echte Italianen zeer merkbaar in pasta.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Prettige sfeer, gunstig menu speciaal op Valentijns dag.
Goede ontvangst.
Een goed wijn advies, rustige bediening, niet opdringerig
Gert G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
We hadden ons vergist, zouden naar de andere Enoteca in Oost. Deze was te rustig> eten was ok maar niet bijzonder, prijs was in verhouding. Wijnen te duur dus goedkope keuze gemaakt. Bediening attent en vriendelijk
Gritta N.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Mooie ambiance, fijne bediening. Het eten zag er goed uit, maar heeft geen heel uitgesproken smaak (spaghetti en entrecote). Dessert heerlijk.
Jaime M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Uitstraling (chic, hotelachtig) en prijzen komen niet helemaal overeen met het gebodene (ongewoon kleine porties, geen 'bevlogen' gerechten, vriendelijke maar niet heel deskundige bediening)
Rachel V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Prima tent, maar veel was er niet (tomatensap, limonade en ook asperges in het gerecht ontbraken). Hierdoor wat prijzig. Ook geen persoonlijke bediening. Kan beter.
Marietje S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Zowel eten als bediening waren matig, soep flauw, bediening lette niet op wanneer mensen wilden bestellen... geen aanrader.
Carolien T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Ik vond het eerlijk gezegd nogal tegen vallen. Prijs/kwaliteit staat niet in verhouding. Veel gerechten waren nogal smakeloos (een beetje zout deed al wonderen, maar OK) of juist erg zuur (rode wijn saus bij ravioli). Daarnaast vond ik het personeel erg vriendelijk, maar niet echt wat je verwacht bij een chique restaurant. Al met al hadden we voor onze tweede kerstdag eigenlijk liever in een ander restaurant gezeten, wat natuurlijk jammer is.
Celine R.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Het eten was goed, maar niet bijzonder en daarom was de prijs-kwaliteit niet in verhouding. Wij vonden het redelijk duur.
Annika V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Mooie zaak, lekker geluncht. Kom zeker nog eens terug.
robvw .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Perfecte service, lekkere en voor ons bijzondere wijnen, heerlijk eten, mooi gebouw. Aanrader! Nu alleen nog een rookruimte.
Frans L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
De ambiance is uitstekend. De kaart veelbelovend. Echter: het voorgerecht (carpaccio van zwaardvis) bleek niet alleen uiterst karig geportioneerd, fantasieloos gepresenteerd, het werd daarnaast ook koelkastkoud opgediend. Hierdoor bleek de smaak ver achter bij onze verwachtingen. Ook de hoofdgerechten hadden veel te weinig garnituur, waardoor onze trek niet gestild bleek. De tiramisu daarentegen was erg lekker. Een belangrijk punt voor de bar: de door ons gewenste korenwijn, alsmede calvados, alsmede oude jenever waren niet in het assortiment.
Al met al een vrij teleurstellende ervaring.
A. B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Het personeel gaf aan met te weinig te staan dus verontschuldigde zich, ik wist niet waarom ze dat mee deelde. Het gordijn was heel smerig ik wilde er bijna wat van zeggen ik zat er naast te eten. De bank waarop mijn partner zat was stuk ik vind dat onprofessioneel leg dan er wat over heen of laat niemand daar zitten.
piet B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Opvallend gastvrije en vriendelijke bediening. Dit woog ahw op tegen het enigszins tegenvallende prijsnivo. Door de IENS-actie was het toch allemaal redelijk betaalbaar. En heerlijk dat we op verzoek tweemaal een karaf (gratis) kraanwater kregen.
Koen B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Met AH restaurant actie eindelijk een bezoek gebracht. Stond al een tijd op onze lijst. Ontvangst was zeer vriendelijk, gedurende de hele avond zeer attente bediening. Eten van hoge kwaliteit en zeer smaakvol. Voor onze kinderen (6 en 8) maakten ze buiten de kaart om twee kindvriendelijke gerechten. Dat is ook service. Hadden drie gangen menu: antipasti voor 2, Zeebaars/entrecote en tiramisu als nagerecht. Heerlijk. Leuk om de Italiaanse koks bezig te zien in de open keuken. We hebben wijn per glas besteld, en zelfs deze konden we allemaal voorproeven. Uitstekende open wijnen. Aaznrader
André M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Hele leuke ervaring. Prima eten en dito bediening. Het geheel in een prachtige ambiance en dat op slechts 5 minuten loopafstand naar het Muiderpoort station.