Over het restaurant Enoteca Amsterdam

Een stukje Italië in Amsterdam Oost!

Op de Linnaeusstraat in Amsterdam Oost vind je deze heerlijke Italiaan. Geniet van het beste wat Italië te bieden heeft, gewoon in Amsterdam. Hier eet je klassieke Italiaanse gerechten, met pure en authentieke smaken. Ook zijn er maar liefst 25 wijnen per glas te bestellen, vergeet dus niet om naar de wijnkaart te vragen bij het behulpzame personeel.

Meer informatie over restaurant Enoteca Amsterdam

Maandag t/m Vrijdag 06:30 - 22:00
- Ontbijt 06:30 - 10:30
Zaterdag en Zondag 07:00 - 22:00
- Ontbijt 07:00 - 11:00

Josine R.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijke, originele gerechten (toppers waren de mozzarella en het lam. Heel fijn van de mogelijkheid van een proeverij van de voor- en de nagerechten. Tiramisu was top, het pistache-ijs ook, de panna cotta miste helaas iets fris'). Hele vriendelijke en attente bediening. Toprestaurant voor een hele avond tafelen.
Stewart B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Ik merk dat de kwaliteit van de gerechten omlaag is gegaan. Vroeger was de Antipasto Misto een feest, nu niet meer dan gemiddeld. Een van onze gerechten werd teruggestuurd (niet normaal hoe zout het was, en de bediening was het met ons eens). Proeft de kok zijn waar niet voor dat het uitgeserveerd wordt? Een hoofdgerecht vond ik matig, terwijl de ander prima was. De bediening was altijd een hit-and-miss affaire en dat is nog steeds zo. Iedereen verschijnt steeds om en om aan tafel met dezelfde vragen en om uit te serveren of af te ruimen waardoor niemand overzicht heeft. Door een jongen werd een vraag om iets positief beantwoord en daarna noot meer gezien. Ander personeel deed wel hun uiterste best. Prijs-kwaliteits verhouding is uit balans en een service-recovery voor het slecht beriede gerecht bleef ook uit. Ik laat Enoteca een poos links liggen, veel betere alternatieven in Oost tegenwoordig.
Charles K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We waren hier al eens eerder. Deze keer was het nog beter dan de eerste keer. We ontmoetten toevallig vrienden en konden onze tafels aaneen schuiven. Had graag nog linnen servetten gezien.
Meijer5 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Wij waren er met de AH Restaurant Actie. Het menu werd mondeling meegedeeld. Je kreeg dus geen kaart om evtl. je menu , met bijbetaling , aan te passen. Het eten was niet bijzonder, de bediening niet betrokken, de sfeer eerder zakelijk/ niet levendig. De keuken lijkt op een keuken waarin eten wordt klaargemaakt ipv dat ze er lekker en enthousiast aan het koken zijn. Wij waren er met z'n vieren , inclusief een fles wijn van 25 euro bijna 140 euro kwijt, dus veel te veel voor de kwaliteit en sfeer. Moet er niet aan denken hoe het zou voelen als wij allemaal a la carte hadden gegeten...
Ps , er liep een meneer , in pak , rond die net iets betrokkener leek maar die ook wel heel zakelijk en stijf overkwam.
Sarah B.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
heerlijk gegeten, mooi menu boden zij aan in kader van AH actie. Gerechten waren heerlijk én zonder moeite aangepast aan onze persoonlijke 'dieetwensen'. Alle gebruikte producten van hoge kwaliteit. Heel fijne avond gehad! Aanrader!
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Goed restaurant. De inrichting is aardig maar het ontbreekt aan Italiaanse sfeer. Het blijft in de kern een ketenhotel.
L R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten hier met de AH-restaurantactie. Royale porties, lekker eten en goede service. Eveneens werd er voortreffelijk rekening gehouden met glutenintolerantie (er werd glutenvrij brood geserveerd en waar nodig werd het menu aangepast).

Ook een pré is dat er veel wijn per glas bestelbaar is tegen zeer schappelijke prijzen.
Pieter N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Restaurant dat onderdeel is van een hotel, maar dat merk je eigenlijk niet echt. Vriendelijke bediening is een grote plus - heel fijn. Verder lekker eten en goede wijn - aanrader!
Bernadet G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Het blijft n hotel-restaurant, da s toch n andere sfeer. Maar de bediening maakte dat goed. Leuk arrangement, toetje iets minder. En het Italiaanse gehalte ontbreekt bij hoofd- en nagerecht
Pietanella .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Goed menu in een prettig aangenaam tempo opgediend. Mooi wijnarrangement: goed geadviseerd en passend bij de gerechten. Wat er uitsprong was de crème brulee met hazelnoten erin verwerkt en zoals het hoort knapperig op de tong.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Eerlijk moet ik toegeven, ik had naar aanleiding van de recensies een hoge verwachting van Enoteca.
Wellicht viel het daarom tegen. Vis te gaar. Het eten vond ik niet super bijzonder.
Bediening was heel aardig. Wel lang wachten op gevulde glazen.
Helaas heb ik niet de neiging om snel terug te gaan.
Anne-Karin V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
De bediening was snel en allervriendelijkst .Gegeten met AH kortingsbon. Er was een aangepast menu. Het voorgerecht was heerlijke antipasti . Het hoofdgerecht keuze uit vis of vlees, en een lekker nagerecht.
Eigenlijk een 9 waard maar die keuze was er niet :-)
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Prima gegeten met de AH actie. Broodje vooraf naast het driegangendiner. Uitgebreid voorgerecht ( proeverij,.Hoofdgerecht keuze tussen tarbot met mosselen of parelhoenfilet. Heerlijk dessert! Vriendelijke bediening. Eén tip: verse bloemen op tafel zetten. De aanblik van vaasjes met verlepte bloemen op iedere tafel is jammer.
Flore M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Alles klopte. Top ervaring. Gegeten met de restaurant actie van AH. Vooraf foccacia met dips en heerlijke antipasti, de kippenlevermousse was verrukkelijk. Hoofdgerecht parelhoen. Prachtig bord, lekker mals en erg smaakvol. Dessert was heerlijke proeverij en goede Italiaanse koffie toe. Heerlijk kunnen bijkletsen met broer, in deze rustige ambiance met bediening die erg vakkundig op het juiste moment aan tafel kwam. Prijs van 37,50 viel ons dan ook enorm mee. Aanrader!
Willy07 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Eert lekker gegeten met de AH korting. Goede keuze tussen vis en vlees met een Italiaanse twist.Het voorgerecht was heerlijk anti pasta, goed vlees, en kaas en verrassend warme hapjes. Bij het hoofdgerecht had ik op de huid gebakken zeebaars en mijn partner parelhoen. Beide van uitstekende kwaliteit en goed klaargemaakt. Voor een grote eter zal de portie te weinig zijn, voor ons precies goed. Het toetje was geslaagd met 3 verschillende smaken en textuur. Een aanrader!
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met AH -actie met een groep hier gegeten. Superieur eten, bovendien heel erg mooi opgemaakt. Nergens aan te merken dat het hier om een AH -actie gaat. De sfeer is dat van een hotel-restaurant: degelijk zonder opsmuk, neutraal dus nogal onpersoonlijk, maar niet ongezellig. Mooi klassiek gebouw, het voormalige Burgerziekenhuis en daarna stadsdeelkantoor. De bediening was heel erg vriendelijk, maar probleem was wel dat wij een jongen toegewezen kregen die duidelijk net begonnen was. Hij deed verschrikkelijk zijn best, bracht zelfs onze glazen wijn toen we even buiten stonden. Maar hij wist nauwelijks iets te vertellen over het eten, wist niks van de wijnen en moest steeds terug naar de keuken om dingen te vragen. Niet zijn schuld, hij moest duidelijk nog ingewerkt worden, maar niet zo subtiel van de brigade om hem alleen aan onze tafel te laten werken die ook nog eens uit een grote groep van 10 personen bestond. Ook al omdat het verder stil was, dus iemand anders van de staf had hem best mogen begeleiden of het over moeten nemen. Of was dat toch omdat dit een AH -actie was?
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Met de AH actie voor het eerst kennis gemaakt met dit restaurant. Een apart AH actie menu met een vast voorgerecht antipasti. Royaal met diverse heerlijkheden. Voor een van ons met dieet wensen werd aanvullend gegrilde groente geserveerd. Verder keuze uit twee hoofdgerechten, scholrolletjes met munt en een entrecote.
Dessert was een trio met o.a. Ijsbolletje, pannacotta en een glaasje tiramisu.
Al met al goed en smakelijk gegeten tegen een redelijke prijs (AH actie). Bediening professioneel en vriendelijk.
mickey19mdj .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Eerder mijn verjaardag hier gevierd, nu met zijn twee'en terug met ah restaurantactie. Heerlijk menu,goed wijnarrangement,perfecte bediening. Kortgezegd: Wij komen hier vaker, met of zonder kortingen!
Dorris S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
ik heb hier met een vriendin gegeten met een AH bon, we werden allervriendelijkst ontvangen. Het voorgerecht, antipasto , was heerlijk, maar voor ons teveel. We konden kiezen tussen entrecote en schol voor het hoofgerecht we hadden de schol, was lekker en het nagerecht een verrassing, ook dit was lekker en goed verzorgt. We kregen alle tijd en er werd keurig gevraagd of we al verder wilde met eten of dat we nog even wilde wachten. Kortom een prima restaurant lekker eten en prettig personeel
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heel goede eetgelegenheid in een uitstekende ambiance (complimenten Hampshire Eden) We hebben met 4 mensen gegeten bij Enoteca, ontvangst was erg plezierig, wachttijden waren niet erg lang en de gerechten uitstekend.