Engels

- Ontbijt 08:00 - 11:30
- Bar 18:00 - 00:00

Wil D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Eerherstel voor Engels Rotterdam naar aanleiding van mijn vorige recensie.

Uitstekende bediening, zeer attent.
Voorgerecht: lamsham met witte asperges en sla. Lekker ... maar ham iets te zout en de dressing, balsamico, overheersend van smaak.

Hoofdgerecht: 2 stukken eendenborst met bacon op een bedje van puree van knolselderij en gele peen. Supermalse grote portie. En dan de dikke frieten!
Wijnkeuze was gewaagd, maar uitstekende combi: Tormaresca 2013 Neprica Italy. Door de eendenborst smaakte deze nog kruidiger dan de slok daarvoor.

Dessert: Zabaglione/sabayon al naar gelang vergezeld van champagne waterijs met rood fruit en on the top de blaadjes van de kleine Pimpernel. Verrukkelijk en zeer apart!

De enige echte opmerking is dat ik de muziek erbij niet passend vind. Alleen rockachtige popmuziek, dat zou voor mij gevarieerder kunnen.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het fris ogende opgeknapte Engels mist helaas in alle opzichten de allure van het Grand Café dat ze graag willen zijn en waarvoor ze in ieder geval wel de juiste monumentale behuizing hebben. Drankjes en bediening meer dan naar wens, maar €15 voor het meest schamele schaaltje borrel garnituur dat ons ooit onder ogen kwam is toch echt te veel. Volgende keer maar ergens anders afspreken.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Gisteren zakelijke lunch gehad hier. Prima service, mooie setting, lekker centraal gelegen. Prima omgeving voor een zakelijke afspraak. Leuke lunchgerechten zoals 12 uurtje, gepocheerd eitje, kroket op brood als klassieker. Op aanvraag werd er ook een carpaccio salade gemaakt buiten de kaart om. Kortom, prima in orde.
Jmpb .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Ik heb hier onlangs geluncht en zowel de bediening als het eten waren bijster slecht. Hoewel er voldoende bediening rondliep en er erg weinig gasten in dit zeer ruime restaurant aanwezig waren, duurde het 10 minuten voordat iemand de kaart kwam brengen. Het idee van een lunch tussen het werk door is dat dit vooral niet te lang moet duren (in mijn geval had ik 40 min de tijd), dit lijkt het personeel van Engels niet helemaal door te hebben. Na indringend het personeel aangekeken te hebben, kwam iemand ongeïnteresseerd en laconiek de bestellen opnemen waarbij er vooral erg rustig aan gedaan werd. Uiteindelijk (na 35 minuten), werd het eten uitgeserveerd (kroketten op brood en voor tafelgenoot een 12-uurtje). Geen idee waarom dit 35 minuten moest duren, want behalve twee andere personen in het restaurant bestelde er niemand iets te eten. Het eten was bijzonder slecht: kroketten van erg slechte kwaliteit, 12-uurtje eveneens. Het erbij geserveerde brood was smakelijk. Het eten hebben we binnen 5 minuten opgegeten omdat we beiden weer naar kantoor moesten. Toen ik wilde afrekenen duurde het uiteraard erg lang voordat ik kon betalen (zelfs toen ik al bij het pinapparaat stond, bleef men rustig rondlopen en afwassen). Gezien de afwezigheid van klandizie in dit erg grote restaurant ben ik niet de enige met deze mening. Engels heeft veel te verbeteren wil het overleven in deze competitieve stad.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vandaag voor het eerst sinds ik 12 was (met mijn opa en oma ooit) in Engels geweest. Vroeger oudbollig, nu hip. Leuke sfeer, erg attente en sympathieke bediening, lekkere wijn, goeie koffie. En last but not least, ik heb in járen weer eens een Cesar salade gegeten zoals ie hoort! Met de goeie slasoort, met de juiste dressing, met ansjovis. Top! En wat attent dat ik er glutenvrij brood bij kreeg. Zo hoort het! :)
Fragerri .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Prima Brasserie in Rotterdam. In het Groothandelsgebouw, vlak naast het station, aten we met z'n vieren een hamburger voor we naar de Doelen gingen. Goede burger met heerlijke frietjes en een biertje, aardige en vlotte bediening voor een realistische prijs.
Binnen tochtte het een beetje waardoor het iets aan de koele kant was.

Kroesrp .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Zondag aan het eind van de middag binnen gekomen, niet al teveel publiek, maar toch een prima Rotterdamse ambiance, waar je je prettig voelt. Gaspacho was uitstekend, evenals drie gangen menu. De bediening en service van Ellis C. was ronduit perfect met een goed advies voor de bijpassende wijn. Wij hebben gezellig getafeld en er werd goed voor ons gezorgd.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Sinds heel lang weer eens gelunched in Engels. Een goede locatie met OV-reizigers. Een begrip inmiddels in het Rotterdamse. Dit keer gekozen voor een Rotterdams 12-uurtje en een Hoek van Hollands 12-uurtje. Beide ruim voldoende en duurzaam belegd. Gecombineerd met verse jus d'orange was de lunch compleet en voldoende. Voor herhaling vatbaar.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Met mijn vriendin een high tea hier gedaan op een vrijdag middag. ze hadden er blijkbaar niet op gerekend dat iemand dat bestelt (terwijl het op de kaart staat) maar uiteindelijk hebben ze provisorisch maar heel aardig toch de sandwiches gemaakt. Zeer vriendelijke bediening en de uitstraling van de zaak is zeer goed.
Dorine A.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Met een vriendin hier gegeten, we waren erg benieuwd hoe het "nieuwe" Engels was geworden. Sfeer is prima, mooie retro sfeer. We werden zeer vriendelijk en attent benaderd, toen het rond 19.00uur was, werd ons medegedeeld dat we wel op enig moment dienden te bestellen want de keuken ging op 20.00uur dicht! Focus ligt op overdag en lunch.
Vooraf kozen wij voor de garnalencocktail en kreeftensoep, beiden lekker, niet bijzonder. Als hoofd namen we de daghap, roodbaarsfilet gebakken, met spinazie en een saus van schaaldieren, daarbij frietjes geserveerd. Was lekker, maar qua portionering karig. Frietjes erg lekker! Om ons heen werd het stiller en stiller en we deden uiteindelijk nog niet het licht uit. Er ontstaat dus nog geen lounge of brasserie/café mogelijkheid terwijl de plek en ruimte zich er wel degelijk voor lenen. De bediening vonden wij erg vriendelijk en attent, het eten is aardig, qua smaak zeker maar mag iets meer qua hoeveelheid. Verder een prima plek, hopelijk wordt het er ook in de avond meer en meer benut.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Engels is leuk opgehipt, incl nieuwe kaart en uiteraard schitterend gelegen aan het nieuwe stationsplein. Alleen het personeel zit soms wel wat te slapen, je moet erg je best doen om de aandacht te krijgen die je als klant wil. Misschien krijgt het personeel al de sterallures die kennelijk horen bij hippe horeca. Maar ok, uiteindelijk kwam alles goed, en kan ik het broodje filet americain of het broodje zalmsalade van harte aanraden. En als toetje de heerlijke chocoladetaart. Dus prima lunchplek!
Minaaa .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Ik heb hier supergoed geluncht een paar maanden geleden. De bediening is erg goed, het is meteen duidelijk dat je in Rotterdam bent, en dat is leuk voor een zaak zo dicht bij het station. Eerst zaten we binnen om te eten. Daarna zijn we naar buiten verhuisd voor een kopje koffie en een sigaret. Dat werd soepel opgevangen (gaat in veel grote zaken nog wel eens fout). De gerechten kwamen vlot op tafel, waren smaakvol en goed gevuld, zelfs wat aan de forse kant. De inrichting vind ik niet mooi maar dat is mijn persoonlijke smaak. Ik zal dan ook eerder van de zomer terugkomen om lekker op het terras te gaan zitten. Alles is in ieder geval wel netjes en schoon.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Gisteren met 3 personen gegeten bij Engels, wat een gave inrichting zeg, helemaal mijn ding, waanzinnig leuk borrelen of eten, echt een aanrader, ook het eten was top, maar wat verwacht je anders met Gert Hamoen aan het roer in de keuken, en extra complimenten over de bediening, Wij werden bedient door Ellis, gastvrouw met klasse, er ontbrak ons niks, hier weten ze gelukkig hoe de horeca echt werkt,, een regelrechte aanrader dus
Nbc2015 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Engels is recentelijk helemaal gerenoveerd. Je waant je in een lounge van een luxe hotel. De ontvangst is tot nu toe zeer hartelijk en correct geweest. De geconsumeerde gerechten werden op een stijlvolle manier gepresenteerd en altijd met een glimlach. Het bedienend personeel neemt altijd alle tijd om het je volledig naar de zin te maken. Terwijl de prijzen redelijk zijn, verrassen de maaltijden / gerechten vaak in originaliteit. Kwaliteit is altijd goed.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Op zich smaakte het Hoek van Hollands 12 uurtje goed. De bediening was ongeïnteresseerd nam weinig moeite voor de gast. Het decor is sfeervol. Locatie naast Rotterdam Centraal is top.
Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Ik kwam graag in Brasserie Engels vanwege de sfeer en omdat de ruimte een prettige plek is met mensen af te spreken en de tijd te hebben om rustig te overleggen of bij te praten.
Daarom was ik erg benieuwd hoe het na de grote verbouwing zou zijn.

Bij binnenkomst moest ik wel even slikken, want waar is het vertrouwde oude donkere knusse interieur gebleven? De lichte neutrale kleuren geven niet gelijk sfeer, maar dat zal met de jaren vast weer komen.

Wat wel gelijk is gebleven is de prettige bediening die vlot bestellingen verwerkt, heerlijke koffie maakt en je ook met rust laat als je diep in gesprek bent.

We lunchten van de kaart die er aantrekkelijk en gevarieerd uitziet. De zalmsalade smaakte goed, niet te vet, goed op smaak met kropsla, kappertjes enz. op een snee landbrood.
Een fijn lunchgerecht.
Ecofabulous .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Anderhalve week geleden een verjaardagsdiner gehouden met 17 personen. Reservering verliep heel vlot en vriendelijk, zaal zag er feestelijk uit, bediening was snel en zeer behulpzaam en het eten was perfect op smaak en zag er mooi uit.
Had Engels een paar maanden geleden nog last van een trage bediening, nu liep alles op rolletjes en was iedereen buitengewoon professioneel. Wij waren zeer aangenaam verrast, iedereen had een geweldige avond en de jarige was helemaal blij. Kortom, wij komen zeker terug!
Justin S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Langs geweest om een drankje te doen in het vernieuwde Engels. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en vervolgens in het lounge gedeelte gaan zitten. Bediening was vlot en behulpzaam, sfeer was top en we komen hier graag nog een keer terug!
Marga D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Vandaag wilden we iets drinken en wellicht nog wat eten bij Engels. We zaten er om 4 uur en wachten ca. 5 minuten (achter de bar waren 3 personeelsleden gezellig aan het babbelen met 2 gasten).
Ben nog even naar het toilet gegaan en toen ik terug kwam waren de personeelsleden nog aan het kletsen en was er nog niemand bij ons tafeltje geweest.
Gemiste kans! Dus we zijn vertrokken en hebben bij Douwe Egberts aan de overkant een heerlijke koffie en thee gedrinken. We zullen niet snel terug gaan naar Engels!
P K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Inspectie van het vernieuwde Engels middels koffie met appeltaart. Koffie en appeltaart prima. Kom je niet veel tegen, echt goede appeltaart. Bediening kan beter. Telkens een ander aan tafel en niet echt alert. Omdat Engels qua locatie, ruimte en indeling al mooi was, kon er niet veel fout gaan bij de verbouwing. Alleen jammer dat het hout in het interieur zo'n caravanachtige nikskleur heeft.