Engels

- Ontbijt 09.30- 11:30
- Bar 18:00 - 00:00

Claudiadelbosco P.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Bij binnenkomst werden we niet gezien toen zelf maar op een serveerster afgelopen om te zeggen dat we hadden gereserveerd. We hadden beiden de zalm salade (gemarineerde zalm, tomaat, avocado, lente ui en venkel) Ik heb nog nooit zo'n karige maaltijd gezien. Er lagen letterlijk 4 mini plakjes (gerookte) zalm op wat sla, enkele stukjes avocado en precies 2 plakjes tomaat. Wat een domper. Voor een lunch maaltijd viel dit echt slecht tegen en wel voor 12.50 dan mag je wel wat meer verwachten, in de zin dat het in ieder geval je maag vult. Voor een konijn als ik is iets al snel te veel. Maar dit sloeg werkelijk alles. Ook merkte ik dat er niemand goed oplet. Je moet letterlijk zwaaien om de aandacht van het personeel te krijgen. Zelfs bij het afrekenen bij de bar zagen de kletsende serveersters me niet staan. Eerste keer en de laatste keer.
Rein H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Op 2e pinksterdag hier gegeten.
We konden nog een plekje uitzoeken we waren vroeg in de avond of laat in de middag net hoe je het bekijkt.
Na een vriendelijke verwelkoming en uitzoeken van de wijn ging het van start.
Als je brood bij je diner neemt dan is dat een vers gebakken broodje met een 3-tal smeersels.
Het brood is erg lekker en warm.
Het menu was een verrassingsmenu. Er werd wel gevraagd of we iets niet lusten, heel attent.
Voorgerecht was een carpaccio van Nederlands rund met Rotterdamse kaas. Een goed begin.
De wijn was een witte wijn die goed smaakte bij de gerechten.
Hoofdgerecht: Op de huid gebakken zeebaars. Zelf ben ik niet zo een eter maar dit was wel erg lekker.
Heb er geen spijt van dat ik niet gezegd had dat vis niet mijn favoriet is.
Er bij wat diverse groenten, grove friet, en een salade.
Het geheel was zeer smakelijk.
Toe was er een champagne bavawa met een kletskop met sesam zaadjes.
Al met al was het een gezellig avond met goed eten en een vriendelijke bediening.
Huib B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Een begrip in Rotterdam met centrale ligging tegenover het Centraal Station, Heerlijk gegeten in de vorm van een verrassingsmenu, professionele bediening, zeer goede aandacht voor glutenvrije dieet
Jasper H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
27-5-17 om 16:45een reservering gemaakt via de alberthein restaurant actie voor 19:30 voor 2 personen
Daar aangekomen werd ons verteld dat we te laat gerserveerd hadden, en dat we dus niet via de actie konden dineren.. er werd ook geen compensatie of suggestie voorgesteld.
Slechte behandeling en bijna onbeschofd.
Het toilet is wel erg mooi.
Rob L.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Onder het genot van lekkere drankjes en attent bediening hebben wij ons zo min mogelijk gestoord aan de bruiloftsmuziek elders in het restaurant en de matige kwaliteit van het eten. We komen graag weer voor een drankje op deze mooie locatie in Rotterdam.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Middels een tip ( dank je wel Jasmin!) met een gezelschap van 6 personen en 2 kids genoten van een heerlijke Paasbrunch welke bestond uit een mooi opgesteld buffet met heerlijke en bijzondere gerechten.
Zoals aspergesoep met zalm, lamsham, een keur aan aparte salades, beenham, zalm in filodeeg, hartige taart, bijzondere kazen. etc, etc. Ook de desserts mochten er zijn: ijstaart met meringue, advocaattaart, paasbonbons en natuurlijk de chocolade fontein met
allerlei fruit & schuim om te dopen :-) De koffie en thee ruim voor handen.

We werden hartelijk welkom geheten met een cocktail en vriendelijk geholpen door het keurig aangeklede personeel.

Brasserie Engels is een mooi en ruim opgezet restaurant annex grand-cafe met leuke sfeer , voorkomende bediening en goede akoestiek. Aanrader!
L.R. V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Mooi ingericht. Vriendelijk personeel, snelle service. Lekkere kaart, maar het kaasplankje waar we zin in hadden stond niet op de borrelkaart. Wel op de menukaart bij desserts. Dit konden we gewoon bestellen bij de borrel. Goed kaasplankje, lekker bier, ik ga hier zeker nog eens heen voor een diner
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Gisteren met vier collega's naar Engels gewest voor een drie gangen menu. Vooraf de zalmtartaar, wat op bijzondere wijze gepresenteerd werd. Als hoofdgerecht de roodbaars, wat geserveerd werd met kroten (de kok is "krotenkoker", een woord dat Rotterdammers meteen aanspreekt) en saffraansaus. Toe een dessertje met kaneelijs en kletskop. Het was vanaf de eerste tot aan de laatste hap uitzonderlijk smaakvol, deze kok levert zeer hoge kwaliteit. Duidelijk iemand die van zijn werk houdt, gezien de verfijndheid, bijzondere combinaties en kunstzinnige presentatie. Ook de hoeveelheid Rotterdamse ingrediënten, de gewaagde maar geslaagde Rotterdamse humor op de menukaart en een bediening verdienen een dikke vette TIEN! Na jaren van slechte recensies kunnen we stellen dat Engels weer de Rotterdamse klasse heeft van vroeger. Welkom terug, Engels!!
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
service: slecht! Lunch besteld en vijf minuten later vraagt dezelfde ober of we iets willen eten... Koffie wordt zonder melk geserveerd. Ober: 'ik ga hem meteen halen'. Vervolgens loopt hij door de zaak te wandelen en haal ikzelf maar de melk.
Eten: redelijk
David D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Erg aangenaam interieur. Moderne 60/70s. De bediening was vlot en gezellig. Eten was goed en vers. Het was gewoon een gezellige avond!
Aanrader!
A. V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Het oude Engels in een nieuw jasje! Hier al een tijdje niet meer geweest maar wat is het mooi opgeknapt. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug!
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Eerherstel voor Engels Rotterdam naar aanleiding van mijn vorige recensie.

Uitstekende bediening, zeer attent.
Voorgerecht: lamsham met witte asperges en sla. Lekker ... maar ham iets te zout en de dressing, balsamico, overheersend van smaak.

Hoofdgerecht: 2 stukken eendenborst met bacon op een bedje van puree van knolselderij en gele peen. Supermalse grote portie. En dan de dikke frieten!
Wijnkeuze was gewaagd, maar uitstekende combi: Tormaresca 2013 Neprica Italy. Door de eendenborst smaakte deze nog kruidiger dan de slok daarvoor.

Dessert: Zabaglione/sabayon al naar gelang vergezeld van champagne waterijs met rood fruit en on the top de blaadjes van de kleine Pimpernel. Verrukkelijk en zeer apart!

De enige echte opmerking is dat ik de muziek erbij niet passend vind. Alleen rockachtige popmuziek, dat zou voor mij gevarieerder kunnen.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het fris ogende opgeknapte Engels mist helaas in alle opzichten de allure van het Grand Café dat ze graag willen zijn en waarvoor ze in ieder geval wel de juiste monumentale behuizing hebben. Drankjes en bediening meer dan naar wens, maar €15 voor het meest schamele schaaltje borrel garnituur dat ons ooit onder ogen kwam is toch echt te veel. Volgende keer maar ergens anders afspreken.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Gisteren zakelijke lunch gehad hier. Prima service, mooie setting, lekker centraal gelegen. Prima omgeving voor een zakelijke afspraak. Leuke lunchgerechten zoals 12 uurtje, gepocheerd eitje, kroket op brood als klassieker. Op aanvraag werd er ook een carpaccio salade gemaakt buiten de kaart om. Kortom, prima in orde.
jmpb .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Ik heb hier onlangs geluncht en zowel de bediening als het eten waren bijster slecht. Hoewel er voldoende bediening rondliep en er erg weinig gasten in dit zeer ruime restaurant aanwezig waren, duurde het 10 minuten voordat iemand de kaart kwam brengen. Het idee van een lunch tussen het werk door is dat dit vooral niet te lang moet duren (in mijn geval had ik 40 min de tijd), dit lijkt het personeel van Engels niet helemaal door te hebben. Na indringend het personeel aangekeken te hebben, kwam iemand ongeïnteresseerd en laconiek de bestellen opnemen waarbij er vooral erg rustig aan gedaan werd. Uiteindelijk (na 35 minuten), werd het eten uitgeserveerd (kroketten op brood en voor tafelgenoot een 12-uurtje). Geen idee waarom dit 35 minuten moest duren, want behalve twee andere personen in het restaurant bestelde er niemand iets te eten. Het eten was bijzonder slecht: kroketten van erg slechte kwaliteit, 12-uurtje eveneens. Het erbij geserveerde brood was smakelijk. Het eten hebben we binnen 5 minuten opgegeten omdat we beiden weer naar kantoor moesten. Toen ik wilde afrekenen duurde het uiteraard erg lang voordat ik kon betalen (zelfs toen ik al bij het pinapparaat stond, bleef men rustig rondlopen en afwassen). Gezien de afwezigheid van klandizie in dit erg grote restaurant ben ik niet de enige met deze mening. Engels heeft veel te verbeteren wil het overleven in deze competitieve stad.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vandaag voor het eerst sinds ik 12 was (met mijn opa en oma ooit) in Engels geweest. Vroeger oudbollig, nu hip. Leuke sfeer, erg attente en sympathieke bediening, lekkere wijn, goeie koffie. En last but not least, ik heb in járen weer eens een Cesar salade gegeten zoals ie hoort! Met de goeie slasoort, met de juiste dressing, met ansjovis. Top! En wat attent dat ik er glutenvrij brood bij kreeg. Zo hoort het! :)
fragerri .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Prima Brasserie in Rotterdam. In het Groothandelsgebouw, vlak naast het station, aten we met z'n vieren een hamburger voor we naar de Doelen gingen. Goede burger met heerlijke frietjes en een biertje, aardige en vlotte bediening voor een realistische prijs.
Binnen tochtte het een beetje waardoor het iets aan de koele kant was.

kroesrp .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Zondag aan het eind van de middag binnen gekomen, niet al teveel publiek, maar toch een prima Rotterdamse ambiance, waar je je prettig voelt. Gaspacho was uitstekend, evenals drie gangen menu. De bediening en service van Ellis C. was ronduit perfect met een goed advies voor de bijpassende wijn. Wij hebben gezellig getafeld en er werd goed voor ons gezorgd.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Sinds heel lang weer eens gelunched in Engels. Een goede locatie met OV-reizigers. Een begrip inmiddels in het Rotterdamse. Dit keer gekozen voor een Rotterdams 12-uurtje en een Hoek van Hollands 12-uurtje. Beide ruim voldoende en duurzaam belegd. Gecombineerd met verse jus d'orange was de lunch compleet en voldoende. Voor herhaling vatbaar.
edwin V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Met mijn vriendin een high tea hier gedaan op een vrijdag middag. ze hadden er blijkbaar niet op gerekend dat iemand dat bestelt (terwijl het op de kaart staat) maar uiteindelijk hebben ze provisorisch maar heel aardig toch de sandwiches gemaakt. Zeer vriendelijke bediening en de uitstraling van de zaak is zeer goed.