Engelbertha Hoeve

Hoge Morsweg 140 2332 HN Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Engelbertha Hoeve

Engelbertha Hoeve is een modern restaurant in een deels nog herkenbaar klassiek jasje, waar het zowel binnen als buiten heerlijk toeven is.
Dat geldt voor het à la carte restaurant met het – indien nodig – verwarmde en overdekte terras, maar ook voor ruimten als de Salon, de Hooiberg en de Stal, waar gezelschappen de gewenste privacy vinden en geen ‘last’ van elkaar hebben.

De kaart is gebaseerd op de Franse keuken met eigentijdse invloeden. Het seizoen speelt een belangrijke rol in de gerechten.

Glas champagne

vanaf 17:30 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Engelbertha Hoeve

Jacqueline J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Heerlijk gegeten menu van de chef maar begonnen met een heerlijk flesje rosé . Dit is zeker een aanrader met mooi weer in de tuin , komen zeker terug .
Stefantax .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Prachtige locatie, zowel binnen als buiten. Als het lekker weer is, is het terras aan vaarwater fantastisch.
Zeer goed prijs/kwaliteit verhouding en sympathieke en kundige bediening
R. S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Erg matig helaas. Gerechten niet bijzonder, service ok. Wat oubollig allemaal, had er wat meer van verwacht. Zijn vele restaurants in Leiden die veel meer te bieden hebben
Piet W.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Goede service en lekker gegeten.
Harriette V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Altijd weer een feest om lamgs te komen, diner of lunch, altijd goed
Goed eten; uitstekende wijnen en heel vriendelijke bediening. Altijd een feestje
Patrice L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Als vanouds heerlijk eten en een fijne ambiance met voortreffelijke bediening.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Heerlijk gegeten in sfeervolle omgeving met vriendelijke en attente bediening
P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
wat een fijn restaurant geen haast werk netjes verdeeld over de avond,echt een avondje uit.
Het eten is echt een aanrader alles vers en heerlijk van smaak.
De bediening is super en wat een mooie wijnkaart.
Wil je echt genieten bezoek dan zeker dit restaurant van mij een dikke 10.
Paul Philippo.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Heerlijk eten. De bediening is zeer vriendelijk en neemt de tijd voor je. Wij komen hier elke keer weer met veel plezier en genieten ook van de entourage. Het eten is altijd uitstekend.
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Voortreffelijk eten
Echter slechte acoustiek/ gehorig , dat stoorde
Een kleed op de vloer?
aleyd V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Afgelopen zondag gegeten met partner, het was zeer rustig in het restaurant, lekker gegeten, maar het restaurant mist een beetje sfeer en gezelligheid
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle locatie met een uiterst vriendelijke bediening. Het menu was afwisselend en zeer smaakvol. Prima ervaring (weer)
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Tot 2 maal toe onlangs een feest gehad bij de Engelbertahoeve met een prachtig verzorgd diner!
Bediening was uiterst zorgzaam en attent, gewoon absoluut gewend om grotere diners professioneel te verzorgen. Alle gerechten waren mooi in balans met prachtige wijnen geserveerd. Geweldige locatie voor feesten, bruiloften en zakenevents. Complimenten, wij komen graag terug!
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Geweldig goede keuken: kaviaar, oesters, zalm, maar ook het diner (voor 130 personen!) alles was even vers en super lekker bereid. Mooie magnums witte en rode wijn, De bediening: professioneel en heel vriendelijk en voorkomend. De organisatie van het geheel (ons 30-jarig huwelijksfeest): receptie, diner en feest met lifemuziek, was helemaal perfect. We hebben allemaal genoten! Een echte aanrader!
Marijn K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
De Engelberthahoeve is gevestigd in een oude monumentale boerderij, met een mooie tuin aan de Oude Rijn. Een van de weinige restaurants in de Leidse regio die op zondag geopend zijn. Bij binnenkomst duurde het even voordat iemand ons welkom kwam heten, maar daarna was de bediening vriendelijke en opmerkzaam. Dankzij de straallampen konden we, ondanks de niet zo warme zomeravond, toch buiten zitten. Als voorgerecht de ' sharing starter' besteld. Grote selectie van smakelijke warme en koude, vlees- en visgerechten. Echt een aanrader! Als hoofdgerecht een uitstekend tournedos met rode wijnsaus. Als dessert een uitgebreid kaasplateau. Tevens drie goede bijpassende wijnen in het wijnarrangement. De Engelberthahoeve is wat lastig te vinden, maar is echt een aanrader.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gunstig gelegen aan de Oude Rijn, lekker rustig, fraaie omgeving en mooi verbouwd. Ook al kom je daar niet voor... Het eten was meer dan prima. We aten met een groot gezelschap in een aparte ruime -heel fijn- en ondanks alle verschillende wensen alles vlot en gelijktijdig opgediend. Verrassende gerechten, zoals de kalfszwezerik. Prima advies over de wijn.
Léon Z.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Met z'n 5-en gegeten op woensdagavond; we waren de enige gasten! Typerend of gewoon toeval? Het eten was goed maar niet van bijzonder niveau. De 'sharing starter' en 'sharing dessert' zijn qua smaak en assortiment aanraders.
Enkele puntjes van kritiek:
- Er werden 3 flessen water opengedraaid doch slechts 2 uitgeschonken; wel werden alle 3 de flessen van elk € 6 in rekening gebracht. Onbegrijpelijk dat ook dit restaurant moeilijk doet over kraanwater als je een kapitaal weg eet!
- De frietjes waren lekker maar de prijs voor een klein mandje ad € 4 is echt overdreven! Waarom niet gewoon een schaal frietjes op tafel tegen een normale prijs?
- De schijf van 5 is hier nog niet doorgedrongen; de hoeveelheid groente bij het hoofdgerecht was minimaal zodat er niet echt sprake was van een uitgebalanceerde maaltijd.
- De prijzen van de gerechten in ogenschouw nemend werd de hoge verwachting niet waargemaakt.
Kortom, hier valt toch wel wat te verbeteren wil ik hier nog eens terug komen.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Op een vrijdagavond in februari hebben we hier gegeten met een groep van 6. Raar genoeg bleven we de hele avond als enigen in het restaurant maar dat was een uitzondering vermelde het personeel.

De gangen volgden elkaar naar ons idee te traag op, zeker gezien de “drukte”. We hebben er wel 4 uur doorgebracht voor we alle gangen hadden verorberd.

De gerechten worden allemaal in bescheiden hoeveelheid geserveerd waardoor je van veel smaken kan genieten. Dat is voor mij een fijne keuze. De kwaliteit is over het algemeen goed. Alle gerechten waren goed maar niet uitzonderlijk. De smaken kunnen wat uitgesprokener waar de ingrediënten op de kaart vermelding van maken. Eén gerecht is een scherprechter voor mij en dat is de zwezerik. Ik proefde daar geen krokant laagje, maar zelfs een papperig tussenlaagje tussen de korst en het vlees. Dat is dus duidelijk te langzaam gegaard. Niet goed gedaan dus. De kok leek zich vooral uit te leven in een op maat gemaakt grand dessert wat een mooie afsluiting was van een mooi diner.

Alleen volgende keer graag wat minder tijd tussen de gerechten.
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
We kwamen in het donker aan, kunnen dus niets zeggen over terras en ambiance.
Na een vriendelijke ontvangst werden we naar een wat basaal ogende eetkamer geleid. We kregen een borrelhapje bij ons aperitief. Na het bestuderen van de kaart kozen we het menu: een tartaar van weiderund, tong met couscous, we dronken er een prima Chileense witte huiswijn bij. Het hoofdgerecht: kalfslende met zwezerik daarbij een Spaanse rode huiswijn. We kregen een grand dessert met verschillende soorten ijs, perentaart, witte en bruine chocolade mousse en een vruchten mousse, vergezeld van een Spaanse dessertwijn, daarna koffie. De gerechten mooi opgediend, prachtig bestek, linnen servetten en tafelkleed de rekening viel mee. Wat wil je nog meer?
Verbatim .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
In een rustige (!) ambiance met z'n tweeën genoten van een 3-gangen menu (voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht) met wijnarrangement. Menukeuze is flexibel (keuze uit zo'n 18 kleine gerechtjes, Chef Special, of zoals wij, een menu van de dag (tot 5 gangen). Wijnkeuze was bij de eerste twee gerechten origineel (maar passend), en klassiek (Bordeaux) bij de hertenfilet . Goede, prettige service. Geen probleem om een karaf plat kraanwater te vragen. Mooie avond, heerlijk gegeten.