Engelbertha Hoeve

Voordelig
Erg kort
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Tot 2 maal toe onlangs een feest gehad bij de Engelbertahoeve met een prachtig verzorgd diner!
Bediening was uiterst zorgzaam en attent, gewoon absoluut gewend om grotere diners professioneel te verzorgen. Alle gerechten waren mooi in balans met prachtige wijnen geserveerd. Geweldige locatie voor feesten, bruiloften en zakenevents. Complimenten, wij komen graag terug!
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Geweldig goede keuken: kaviaar, oesters, zalm, maar ook het diner (voor 130 personen!) alles was even vers en super lekker bereid. Mooie magnums witte en rode wijn, De bediening: professioneel en heel vriendelijk en voorkomend. De organisatie van het geheel (ons 30-jarig huwelijksfeest): receptie, diner en feest met lifemuziek, was helemaal perfect. We hebben allemaal genoten! Een echte aanrader!
Marijn K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
De Engelberthahoeve is gevestigd in een oude monumentale boerderij, met een mooie tuin aan de Oude Rijn. Een van de weinige restaurants in de Leidse regio die op zondag geopend zijn. Bij binnenkomst duurde het even voordat iemand ons welkom kwam heten, maar daarna was de bediening vriendelijke en opmerkzaam. Dankzij de straallampen konden we, ondanks de niet zo warme zomeravond, toch buiten zitten. Als voorgerecht de ' sharing starter' besteld. Grote selectie van smakelijke warme en koude, vlees- en visgerechten. Echt een aanrader! Als hoofdgerecht een uitstekend tournedos met rode wijnsaus. Als dessert een uitgebreid kaasplateau. Tevens drie goede bijpassende wijnen in het wijnarrangement. De Engelberthahoeve is wat lastig te vinden, maar is echt een aanrader.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gunstig gelegen aan de Oude Rijn, lekker rustig, fraaie omgeving en mooi verbouwd. Ook al kom je daar niet voor... Het eten was meer dan prima. We aten met een groot gezelschap in een aparte ruime -heel fijn- en ondanks alle verschillende wensen alles vlot en gelijktijdig opgediend. Verrassende gerechten, zoals de kalfszwezerik. Prima advies over de wijn.
Léon Z.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Met z'n 5-en gegeten op woensdagavond; we waren de enige gasten! Typerend of gewoon toeval? Het eten was goed maar niet van bijzonder niveau. De 'sharing starter' en 'sharing dessert' zijn qua smaak en assortiment aanraders.
Enkele puntjes van kritiek:
- Er werden 3 flessen water opengedraaid doch slechts 2 uitgeschonken; wel werden alle 3 de flessen van elk € 6 in rekening gebracht. Onbegrijpelijk dat ook dit restaurant moeilijk doet over kraanwater als je een kapitaal weg eet!
- De frietjes waren lekker maar de prijs voor een klein mandje ad € 4 is echt overdreven! Waarom niet gewoon een schaal frietjes op tafel tegen een normale prijs?
- De schijf van 5 is hier nog niet doorgedrongen; de hoeveelheid groente bij het hoofdgerecht was minimaal zodat er niet echt sprake was van een uitgebalanceerde maaltijd.
- De prijzen van de gerechten in ogenschouw nemend werd de hoge verwachting niet waargemaakt.
Kortom, hier valt toch wel wat te verbeteren wil ik hier nog eens terug komen.
Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Op een vrijdagavond in februari hebben we hier gegeten met een groep van 6. Raar genoeg bleven we de hele avond als enigen in het restaurant maar dat was een uitzondering vermelde het personeel.

De gangen volgden elkaar naar ons idee te traag op, zeker gezien de “drukte”. We hebben er wel 4 uur doorgebracht voor we alle gangen hadden verorberd.

De gerechten worden allemaal in bescheiden hoeveelheid geserveerd waardoor je van veel smaken kan genieten. Dat is voor mij een fijne keuze. De kwaliteit is over het algemeen goed. Alle gerechten waren goed maar niet uitzonderlijk. De smaken kunnen wat uitgesprokener waar de ingrediënten op de kaart vermelding van maken. Eén gerecht is een scherprechter voor mij en dat is de zwezerik. Ik proefde daar geen krokant laagje, maar zelfs een papperig tussenlaagje tussen de korst en het vlees. Dat is dus duidelijk te langzaam gegaard. Niet goed gedaan dus. De kok leek zich vooral uit te leven in een op maat gemaakt grand dessert wat een mooie afsluiting was van een mooi diner.

Alleen volgende keer graag wat minder tijd tussen de gerechten.
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
We kwamen in het donker aan, kunnen dus niets zeggen over terras en ambiance.
Na een vriendelijke ontvangst werden we naar een wat basaal ogende eetkamer geleid. We kregen een borrelhapje bij ons aperitief. Na het bestuderen van de kaart kozen we het menu: een tartaar van weiderund, tong met couscous, we dronken er een prima Chileense witte huiswijn bij. Het hoofdgerecht: kalfslende met zwezerik daarbij een Spaanse rode huiswijn. We kregen een grand dessert met verschillende soorten ijs, perentaart, witte en bruine chocolade mousse en een vruchten mousse, vergezeld van een Spaanse dessertwijn, daarna koffie. De gerechten mooi opgediend, prachtig bestek, linnen servetten en tafelkleed de rekening viel mee. Wat wil je nog meer?
Verbatim .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
In een rustige (!) ambiance met z'n tweeën genoten van een 3-gangen menu (voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht) met wijnarrangement. Menukeuze is flexibel (keuze uit zo'n 18 kleine gerechtjes, Chef Special, of zoals wij, een menu van de dag (tot 5 gangen). Wijnkeuze was bij de eerste twee gerechten origineel (maar passend), en klassiek (Bordeaux) bij de hertenfilet . Goede, prettige service. Geen probleem om een karaf plat kraanwater te vragen. Mooie avond, heerlijk gegeten.
DanielleFrank .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening met goede know-how. We kozen het aanbevolen menu met zalm, paling, zeeduivel, kalf en kaasplank incl wijn arrangement. Een super avond gehad. Dank!
Hemme B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
We hebben deze de receptie en het diner bij de Engelbertha Hoeve gevierd. Bij de voorbereiding hadden we enkele gesprekken waarbij de Engelbertha Hoeve erg gastvrij, vriendelijk, professioneel en meedenkend was. Op de dag zelf konden we de receptie buiten vieren, waar de prachtige locatie van de Engelbertha Hoeve erg goed uit de verf kwam.

Het eten bestond uit een walking diner, waarbij we zo'n 7-8 gangen kregen. Door dit concept was er veel dynamiek in de zaal wat de sfeer ten goede kwam. De Engelbertha Hoeve wist het eten perfect te timen tussen de speeches door. De opbouw van de gangen en de kwaliteit van deze gangen was erg goed en werd door iedereen zeer goed ontvangen. Dat ze hier geen 8+ krijgen verbaast me enorm, ik heb in veel restaurants met hogere cijfers een stuk minder gegeten.

Qua service was het ook perfect; de Engelbertha Hoeve was vanaf begin tot eind erg professioneel en flexibel. Een service-niveau dat je niet vaak in Nederland ziet.
Edgar H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Hoewel de bediening en de kwaliteit van het eten goed is, krijgt dit restaurant van mij een onvoldoende op prijs prestatie verhouding. Ook ben ik niet tevreden over het volgende:
Wij hadden een wijnarrangement en ons werd op een gegeven moment gevraagd of wij dezelfde witte wijn van het voorgerecht ook voor het hoofdgerecht wilden nemen. Mijn vrouw koos echter een andere witte wijn. Het gevplg was dat wij ineens een duurder wijnarrangement afgerekend kregen!!! Ik heb mijn ongenoegen hierover kenbaar gemaakt maar daar werd niets mee gedaan. Ik kom hier niet snel weer terug.
Jedida N.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Wat een teleurstelling. De ambiance binnen is vergelijkbaar met die van een mortuarium: kil. Het plastic bloemen decor is met tie wraps vastgemaakt en stopcontacten zijn niet weggewerkt.
Het eten smaakt over het algemeen goed, behalve het hert wat helemaal gegaard en dus droog was. De porties zijn echt te karig, tegenwoordig moet dat niet meer kunnen! Het wijnarrangement was wel erg goed en de sommelier bijzonder vriendelijk en kundig.

Conclusie : gedateerd restaurant, niet waard om hier 90 euro per persoon aan uit te geven. Er zijn in Leiden veel betere restaurants in deze prijsklasse.
Frederik V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Met z'n viertjes gisteravond gegeten op het terras in de ruime fraaie tuin, onder een beschermende luifel. Het was een bewolkte, maar aangename avond.
De terrasverwarming was aan, zodat we de hele avond buiten konden blijven. We kozen voor de vier-gangenversie van het menu.
Heerlijke, maar veel te kleine gerechten: Terrine van eendenborst, Coquille ( zegge 1!) met twee mosseltjes (NB: mijn echtgenote houdt niet van mosselen, maar kreeg daarvoor niets wat anders in de plaats), Kalfslende ( ter grootte van een wat ruim uitgevallen dobbelsteen) met een klein kalfskroketje, een bijbestelde portie frietjes en Pannacotta met bosvruchten toe. Eén van ons vieren nam in plaats daarvan een kaasplankje.

Wijn: een aangename frisse witte Cote de Casgogne.
het waren stuk voor stuk aangename smaakervaringen, maar zoals eerder gezegd, te kleine porties en daarom vond ik de prijs-kwaliteitsverhouding niet in balans.
De bediening was vriendelijk en correct. Zonder morren werd een karaf plat water op tafel gezet.
Aagje23 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
We zijn afgelopen week bij EH gaan eten. Het was heerlijk weer dus we hebben buiten op het terras gezeten en werden hartelijk verwelkomd door de bediening. We verzochten om een alcoholvrij aperitief dat ter plekke voor ons werd bedacht. Heel feestelijk.
Helaas was er nog maar één kreeft, dus niet iedereen kon dat nemen, maar de overige gerechten maakten dat meer dan goed. De bediening observeerde goed en was zeer voorkomend, met goede uitleg over de herkomst van de ingrediënten en samenstelling van het menu.
Het toilet zou een opfrisbeurt kunnen gebruiken. Het is geschikt voor gehandicapten, maar de beugels waren moeilijk te bedienen en de toiletrollen waren verkeerd opgehangen, waardoor het moeite kostte om aan het toiletpapier te komen. De deur is een standaard breedte - mijn suggestie zou zijn om het tussenmuurtje uit te breken en het toilet samen te trekken met de wastafel en spiegel. Dan heb je echt een goede ruimte voor mensen met een beperking, en kunnen de toiletrollen en handdoekjes in een kastje makkelijk voor het grijpen liggen. Ook de deuren zijn smal als het gaat om de uitgang naar de tuin. Daar is gelukkig iets aan te doen, alleen moet je weten dat je kunt omrijden met auto en/of scootmobiel/rolstoel.
Samenvattend: Absolute aanrader, en met verbetering van bovenstaande puntjes is de score een 10.
JacobAdriana .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Wederom heerlijk gegeten op deze schitterende locatie. Een variëteit aan smaken door de mogelijkheid om verschillende 'kleine' gerechten te nuttigen. De oude boerderij heeft van zichzelf al sfeer en de attente bediening versterkt het gevoel van een ontspannen avond dineren. Kortom een aanrader!
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
In oktober 2013 hebben wij heerlijk gegeten in Engelberthahoeve chef kok menno jansen heeft ons weer weten te overtuigen van zijn kwaliteiten met natuurlijk de rest van de keukenbrigade en niet te vergeten de bediening .
Alles werd netjes verteld wat er geserveerd werd ,goede lekkere, passende wijnen .
alles goed geportioneerd waardoor je aan het einde van de avond met een zeer voldaan en tevreden gevoel naar huis gaat .
wij komen zeker terug als wij weer in nederland zijn bij de Engelbertha Hoeve
Daniela,Nico,Lisa-Marie
Reinier Van E.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Met 22 mensen een verjaardag gevierd met een walking dinner in "de Hooiberg" van de Engelbertha Hoeve. Wat is dit toch een verborgen parel in Leiden. Heel gezellig en lekker gegeten in een prachtige omgeving en mooi ingerichte ruimte. De mensen van de Engelbertha Hoeve zijn heel attent en gastvrij en doen hun best om het iedereen naar hun zin te maken. We kunnen dit restaurant echt aanraden. Bovendien is er voor de deur gratis en voldoende parkeergelegenheid. Het terras en tuin aan het water is mooi aangelegd en dat bewaren we voor een volgende keer.
Judith K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Ik voel me genaaid. Het eten was niet vies, maar ook: te duur, te weinig, futloos. Tonijn met weinig smaak, guacamole die niet naar guacemole smaakt ('Guacamole, dat is toch gemaakt van avocado?', vroeg de oudere dame naast ons die hetzelfde menu at aarzelend aan haar tafelheer), lullig dotje sla erop. Hoofdgerecht: matige risotto, klein beetje lamsfilet, drie erwten en twee schijfjes wortel die bovendien niet goed klaargemaakt waren (droge erwten, niet op smaak gemaakt, wortel mag minder gaar). Nagerecht: rare combinatie van sinaasappelcompote (ofzo; de bediening nam trouwens ook niet even de moeite om te vertellen wat ze op tafel plaatsten, gemiste kans hoor!) die zoeter mag, pannacotta met zoethout was oké. De poffertjes waren opgewarmd, of gewoon slecht. Beste chef: op drie oktober staat er in de Steenstraat sinds mensenheugenis een prima poffertjeskraam, misschien moet u daar eens in de leer. Al met al een aanfluiting die ons vijftig euro per persoon heeft gekost, en dat in de restaurantweek. Wij komen niet meer terug.

O ja, de frieten met truffelmayonaise, die waren best prima, en bovendien maar 3,50, geen geld.
Lilian H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Bediening en eten weer perfect in orde.Voor de lunch ganzenlever daarna kreeftensoep met mooie schuimlaag en rivierkreeftjes hoofdgerecht kalfslever met o.a appel.De lekkerheden bij de goede espresso met moeite toch voorbij laten gaan.
Sassenheim06 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2013
Na 2x zakelijk bij de Engelbertha Hoeve gegeten te hebben (groep van 14 en 26 personen) hier een positieve reactie. Het smakenpalet van het driegangen diner was beide keren subliem, de bijzondere borden prachtig opgemaakt geserveerd, met dieetwensen werd goed rekening gehouden. De attente bediening was subtiel aanwezig en de gangen kwamen door in strak time management volgens ons schema . Beide diners nuttigden we in een aparte zaal en beide zalen zijn prachtig ingericht. Aldo, Diny complimenten! CvdK