Engelbertha Hoeve

Hoge Morsweg 140 2332 HN Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Engelbertha Hoeve

Engelbertha Hoeve is een modern restaurant in een deels nog herkenbaar klassiek jasje, waar het zowel binnen als buiten heerlijk toeven is.
Dat geldt voor het à la carte restaurant met het – indien nodig – verwarmde en overdekte terras, maar ook voor ruimten als de Salon, de Hooiberg en de Stal, waar gezelschappen de gewenste privacy vinden en geen ‘last’ van elkaar hebben.

De kaart is gebaseerd op de Franse keuken met eigentijdse invloeden. Het seizoen speelt een belangrijke rol in de gerechten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Engelbertha Hoeve

• : Gratis parkeren in de straat

Diner:
Dinsdag t/m Zondag
vanaf 17:30 - 22:00
Voor gezelschappen zijn de tijden in overleg.

Jouw recensie over het restaurant Engelbertha Hoeve

• Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Heerlijk gegeten tijdens een zakelijk diner. Het diner was van alle kanten van hoog niveau. Zowel het eten als de manier waarop we bediend zijn is van zeer hoog niveau. Zeker voor zakelijke aangelegenheden echt een aanrader. Dit was overigens de eerste keer dat ik hier heb gegeten.
Gert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Dit kom je helaas te weinig tegen. Zogoed. Vak idioten in positieve zin. Ga zo door.

Met vriendelijke groet,

Thea en Gert-Jan van Delft.
Frederique R.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
De avond begon veel belovend. Zeer vriendelijk ontvangst. Van de reservering wisten ze dat we niet in de zon wilde zitten en ons eerste drankje stond in een rap tempo op tafel. Lekkere amuse en we hadden al snel ons hoofdgerecht uitgezocht. Ook dat duurde niet lang, maar was er ook niet te snel. Mooi opgemaakt, maar .... de Pasta was doorgekookt van het ene gerecht en het Risottogerecht was aardig, maar vlak. Daarna kwam het lange wachten. Na enige tijd werden onze borden weggehaald en wilde we een drankje bestellen, maar ze kwamen niet terug. Toen we aan de jongste serveerster vroegen of we wat drinken konden bestellen kon ze dat niet en verwees ons door naar de anderen .... euh .... dat kan jij dan toch ook doen? Na een half uur vonden wij zelf wel tijd dat de kaart met de desserts kon komen, maar het koste ons behoorlijk veel moeite om aandacht te krijgen. We gingen voor het kaasplakje. Prima kaasjes, maar daarna duurde het weer lang voordat we aandacht kregen. Nog een kopje koffie en direct maar de rekening gevraagd. Zo zonde, het is een mooi restaurant en de wil is er zeker. Niet een plek voor een jonge studente als hulpje en probeer alle tafels in de gaten te houden en niet alleen de tafels met veel mensen. We werden wel weer vriendelijk naar buiten begeleidt.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Zeker buiten op het terras een geweldige omgeving. Kwaliteit goed tot zeer goed. Bediening zeer plezierig.
Jacqueline J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Heerlijk gegeten menu van de chef maar begonnen met een heerlijk flesje rosé . Dit is zeker een aanrader met mooi weer in de tuin , komen zeker terug .
Stefantax .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Prachtige locatie, zowel binnen als buiten. Als het lekker weer is, is het terras aan vaarwater fantastisch.
Zeer goed prijs/kwaliteit verhouding en sympathieke en kundige bediening
R. S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Erg matig helaas. Gerechten niet bijzonder, service ok. Wat oubollig allemaal, had er wat meer van verwacht. Zijn vele restaurants in Leiden die veel meer te bieden hebben
Piet W.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Goede service en lekker gegeten.
Harriette V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Altijd weer een feest om lamgs te komen, diner of lunch, altijd goed
Goed eten; uitstekende wijnen en heel vriendelijke bediening. Altijd een feestje
Patrice L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Als vanouds heerlijk eten en een fijne ambiance met voortreffelijke bediening.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Heerlijk gegeten in sfeervolle omgeving met vriendelijke en attente bediening
P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
wat een fijn restaurant geen haast werk netjes verdeeld over de avond,echt een avondje uit.
Het eten is echt een aanrader alles vers en heerlijk van smaak.
De bediening is super en wat een mooie wijnkaart.
Wil je echt genieten bezoek dan zeker dit restaurant van mij een dikke 10.
Paul Philippo.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Heerlijk eten. De bediening is zeer vriendelijk en neemt de tijd voor je. Wij komen hier elke keer weer met veel plezier en genieten ook van de entourage. Het eten is altijd uitstekend.
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Voortreffelijk eten
Echter slechte acoustiek/ gehorig , dat stoorde
Een kleed op de vloer?
aleyd V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Afgelopen zondag gegeten met partner, het was zeer rustig in het restaurant, lekker gegeten, maar het restaurant mist een beetje sfeer en gezelligheid
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle locatie met een uiterst vriendelijke bediening. Het menu was afwisselend en zeer smaakvol. Prima ervaring (weer)
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Tot 2 maal toe onlangs een feest gehad bij de Engelbertahoeve met een prachtig verzorgd diner!
Bediening was uiterst zorgzaam en attent, gewoon absoluut gewend om grotere diners professioneel te verzorgen. Alle gerechten waren mooi in balans met prachtige wijnen geserveerd. Geweldige locatie voor feesten, bruiloften en zakenevents. Complimenten, wij komen graag terug!
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Geweldig goede keuken: kaviaar, oesters, zalm, maar ook het diner (voor 130 personen!) alles was even vers en super lekker bereid. Mooie magnums witte en rode wijn, De bediening: professioneel en heel vriendelijk en voorkomend. De organisatie van het geheel (ons 30-jarig huwelijksfeest): receptie, diner en feest met lifemuziek, was helemaal perfect. We hebben allemaal genoten! Een echte aanrader!
Marijn K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
De Engelberthahoeve is gevestigd in een oude monumentale boerderij, met een mooie tuin aan de Oude Rijn. Een van de weinige restaurants in de Leidse regio die op zondag geopend zijn. Bij binnenkomst duurde het even voordat iemand ons welkom kwam heten, maar daarna was de bediening vriendelijke en opmerkzaam. Dankzij de straallampen konden we, ondanks de niet zo warme zomeravond, toch buiten zitten. Als voorgerecht de ' sharing starter' besteld. Grote selectie van smakelijke warme en koude, vlees- en visgerechten. Echt een aanrader! Als hoofdgerecht een uitstekend tournedos met rode wijnsaus. Als dessert een uitgebreid kaasplateau. Tevens drie goede bijpassende wijnen in het wijnarrangement. De Engelberthahoeve is wat lastig te vinden, maar is echt een aanrader.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gunstig gelegen aan de Oude Rijn, lekker rustig, fraaie omgeving en mooi verbouwd. Ook al kom je daar niet voor... Het eten was meer dan prima. We aten met een groot gezelschap in een aparte ruime -heel fijn- en ondanks alle verschillende wensen alles vlot en gelijktijdig opgediend. Verrassende gerechten, zoals de kalfszwezerik. Prima advies over de wijn.