Ena

Lijnbaan 3 4132 Vianen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Ena

Voordelig
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Een adres om prima Grieks te eten. Met speciale (ook vegetarische) wensen wordt rekening gehouden. Bediening is vriendelijk, correct en aandachtig. Prijzen zijn netjes. Giros één van de betere. Komen hier graag.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
heel goed en fijn restaurant super vriendelijke bediening je kan er goed eten zeker een aanrader ook de live muziek avonden zijn aan te raden dan is t daar Super gezellig met een grote S (maar gezellig is t er altijd)
Concertbezoeker .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Gelukkig, ze zaten er nog. Een paar jaar geleden hier gegeten en was toen goed bevallen. Je zit hier rustig. Ze zijn vriendelijk en niet opdringerig. Het eten was heerlijk en mals. Had de Hermes schotel. We komen hier zeker nog eens terug als we in de buurt van Utrecht moeten zijn.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Gisteravond hier wezen eten, en qua drukte viel het mij niet tegen op een druilerige avond in Vianen. Zeer vriendelijk ontvangen en mochten zelf een tafel uitkiezen. Kregen direct een ouzo, en daarna de menukaart. Al gauw vroeg de serveerster wat we wilde drinken, en gaven we onze keuze door. Een gebakken feta en pittige gehaktballetjes in tomatensaus als voorgerecht. Een Kreta en Rhodos schotel waren ons hoofdmenu, wel was er een kleine aanpassing in de schotel. In plaats van een steak is er een Griekse worst voor in de plaats gekomen. Beide gerechten prima gekruid en op smaak gebracht door de keukenbrigade. Voorzien van patat en rijst, heerlijke tzatziki.
Nadat we een vorige keer niet tevreden waren, en onze klacht hadden gedeponeerd moeten we ze nu een grote compliment geven hoe ze hier mee om zijn gegaan. We hebben heerlijk gegeten en zijn zeer opgewekt en tevreden huiswaarts teruggekeerd.
Kathelein .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Ik snap de hoge waarderingen niet. We hebben hier de afgelopen jaren 3x gegeten. En het bleef tegenvallen. Je krijgt vooral veel. De smaak valt tegen en de laatste keer hadden ze het Oven gerecht niet eens goed weten op te warmen. De binnenkant was nog ijskoud. Ik raad aan om even door te rijden naar Utrecht, daar zitten meerdere goede Griekse restaurants.
Danny G.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Even onverwacht gezellig uit eten, ena op loopafstand. "Daar zit nooit iemand dusse" zei mijn zoon, dat heeft een reden weet ik nu.
Alles was bremzout.
Het voorgerecht (gevulde druivenbladeren) was bremzout, zowel mijn vrouw als ik hebben het na 2 happen teruggestuurd, de bediening beaamde dat het erg zout was en excuseerde zich hiervoor.
Het hoofdgerecht (de specialiteit van het huis) was zo mogelijk nog zouter! Mijn zoontje begon zelfs te klagen dat het prikte in zijn buik!
Ook dit teruggestuurd en de drankjes afgerekend. Terwijl we naar huis wandelden voelde ik nog het zout op mijn lippen.
Ons zien ze daar NOOIT meer terug.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Een adresje waar we graag komen als we onze boot na een vaartochtje weer in onze thuishaven in Vianen hebben afgemeerd. Voor een vriendelijke prijs kan je hier prima eten en je wordt vriendelijk geholpen. Met speciale wensen wordt rekening gehouden en zelf een menuutje samenstellen in combinatie met een voorgerecht is ook al mogelijk. Aanrader!
Sushiqueen2811 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Ena! Iedere gast krijgt een shotje Ouzo aan het begin... Tekort komen doe je niet gauw, grote porties met vlees en extra's. Erg lekker allemaal!! Er was ook live muziek aanwezig, het sfeertje was dus compleet!! Het personeel was zeer vriendelijk, af en toe leek het alleen dat ze over ons heen keken.. Kan ook niet anders met zo'n vol restaurant! Zeker een aanrader!
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
We hebben nu al een aantal keer gegeten bij Ena. Hoewel de aankleding aardig basic is en de menukaart weinig verrassend is het eten wel erg lekker en de bediening vriendelijk! Onze favorieten zijn de feta van de grill en de lamskoteletjes. We komen hier vaak en graag!
John V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Na een mooie rondrit door Vianen en omgeving besloten we in dit Griekse restaurant wat te gaan eten. Na een vriendelijke ontvangst en een ouzo van het huis kregen we de kaart uitgereikt. Geen verrassingen hier maar de welbekende Griekse klassiekers.We kozen een combinatieschotel voor twee personen.Dit was een smakelijke selectie van gegrilde vleessoorten geserveerd met een Griekse salade, gekookte aardappelen, boontjes en rijst. Wij namen hier nog frietjes bij tegen een supplement van 2,75 euro. Hierbij dronken we lekkere en goed gekoelde Samos wijn. We waren tevreden over de smaak van het eten en de vriendelijke bediening. Een minpunt vonden wij wel dat de achtergrondmuziek veel te hard stond maar verder een prima restaurant voor de liefhebbers van de klassieke Griekse keuken. Voor de vleesschotel en drie volle glazen wijn betaalden we 48 euro . Dit was het alleszins waard en we komen graag nog eens terug wanneer we weer eens in de buurt zijn.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
De ontvangst was vriendelijk en zeer attent. Er werd snel vastgesteld dat één van ons groepje niet zo lekker zat. "Wilt u een extra kussentje?" De gekozen menu's smaakten voortreffelijk en enige aanpassing was geen enkele probleem. Flinke porties, een duidelijk goed gevuld glas rode wijn. Reden om zeker weer terug te komen als we in de buurt zijn.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Voor het decor geef ik een 7, omdat de entree niet echt uitnodigend oogt: je moet door 2 donkere, onbestemde hallen om in het restaurant te komen. De Griekse sferen zouden eigenlijk hier al moeten beginnen.
De inrichting van het restaurant kun je als "standaard Grieks" omschrijven. Een glas Ouzo hoort bij het welkom. Het eten is goed en overdadig, ook dit maal konden we niet al het vlees op (schijnt weleens te gebeuren volgens de bediening)
De enige wijn die men kan drinken is de huiswijn (€ 13,50 / liter) ; nog altijd geen flessen te koop en dat terwijl Griekenland zich snel en positief ontwikkelt op wijngebied. We hebben diverse pareltjes al mogen proeven en die zijn gewoon in Nederland te koop.
Helemaal top is het nagerecht Galakteboureko, dat is lang niet overal verkrijgbaar.
De Griekse koffie werd met suiker er in geserveerd; waren we vergeten te zeggen dat we liever zonder drinken.
Concertbezoeker .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Een gezellig ingericht Grieks testaurant. Heel vriendelijk personeel waar je op je gemakje kan zitten, niet opdringerig. Het eten is zoals je kan verwachten bij een griek. Lekker en veel.