En Japanese kitchen & sake bar

Dusartstraat 53 h 1072 HP Amsterdam Nederland Kaart
31-204703666

Over restaurant En Japanese kitchen & sake bar

Liefde tussen sake en sushi

De haute cuisine van de Japanse keuken in de Amsterdamse Pijp. Vergeet niet een sake van de uitgebreide sake-kaart om al dat moois op het bord te vergezellen. Dat bord wordt soms vervangen door een blok Himalaya zout! Het interieur is net zo comfortabel en bijzonder, zoals de enorme boomstam. Ike en Ken zijn vakmannen en boven alles echte liefhebbers.

Meer informatie over restaurant En Japanese kitchen & sake bar

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Chiho T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Ik ben een Japanse. Ik heb al 3 keer in En gegeten.
Ze gebruiken rijst die is van Japan. Sushi smaakt erg lekker!
Aanradar
Xenia9 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Voor het eerst geweest en eten was echt super!
Door goede recensies hadden we besloten om vanuit Den Haag naar Amsterdam Zuid te gaan speciaal voor En Japanese Kitchen Sake Bar.
We zaten bij de counter en zagen de chefkok Ken Osawa heerlijk onze sushi bereiden. Hij legde ook uit wat alles was en was erg professioneel.
Echte Japanse keuken met een mooie decor. Ik kom hier zeker terug!
*Via facebook heb ik hun pagina ook gevolgd. Hier post Ken Osawa ook bereidingsvideo's op, erg leuk!
Adri V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Het 5 gangen menu bestond uit een reeks tractaties voor ogen en mond.
Uitstekende bediening en een prima sfeer.
We hadden het genoegen de kok aan het werk te zien.
Voortreffelijk!
Ferry T.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Schatkamer van de sushirestaurants in Amsterdam! Heerlijk gegeten aan de chef's table! Waar voor je geld! Sashimiplate/California/Scallop/Toro/PariPariChicken/Wagyu/Granddessert! Je waant je in een andere wereld zodra je binnenstapt! Geweldig! Dank U Chef Osawa & de staf voor een mooie avond
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Prima Japanner, goede Japanse gerechten (sushi, sashimi etc). Kwartelboutje en kwarteleitje bij voorgerecht waren een mooie verrassing. Goeie wijnkaart. Prijsniveau had ik iets scherper verwacht. Het was druk en de wachttijden tussen binnenkomst, bestellen en uitserveren gerechten waren iets langer dan je zou willen.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Van de week met 5 personen hier gegeten. Wij hadden als voorgerecht eerst de chef's sashimi voor 4 personen en deze was echt verrukkelijk! De vis was erg vers (net alsof deze net uit zee komt), en de presentatie was boven ons verwachting. Normaliter eet 1 persoon van ons geen rauwe vis, deze persoon heeft nog nooit zoveel sashimi gegeten. Daarna hadden we als voorgerecht de beef tataki genomen, deze was goed van smaak, alleen de salade zelf was een beetje droog, doordat er weinig saus op zat. Vervolgens een aantal sushi's genomen als tussengerecht, en ook deze overtrof onze verwachtingen, de smaak van het rijst, de temperatuur, luchtigheid en presentatie. Elke sushi klopte! De bediening was goed en erg attent, ook de eigenaar was erg aardig. De kwaliteit en prijs verhouding is goed. Van binnenkomst tot einde hebben wij erg genoten. Het totale plaatje in dit restaurant klopt en we komen zeker terug. Dit is ongetwijfeld 1 van de beste sushi restaurants in Amsterdam.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Dit is geen doorsnee Japans restaurant zoals we over het algemeen in Nederland hebben. Hier krijg je hoogwaardige Japanse gerechten in een typisch Japanse omgeving zoals je ook in Tokyo vindt. Vooral wanneer je een plaats aan de counter kiest en je de chef alles klaar ziet maken. De gerechten zijn werkelijk fantastisch en de bediening is erg vriendelijk.
Ook hebben ze een uitgebreide Sake kaart waarmee de sommelier heerlijke Sake arrangementen maakt.
We gaan hier zeker vaker naar toe.
Food L.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Fantastische Japanse fusion keuken. Originele gerechten, zeer smaakvol en heerlijke sake en wijn. Bediening en chefs komen uit Japan, kan niet beter. Leuk klein tentje, onze nieuwe favoriete Japanner in town!
Annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Ik heb nog nooit zo lekker Japans gegeten in Europa. Ik waande me in Japan. Alles klopte. De paling sushi in het voorgerecht was te lekker. De tonijn van het hoofdgerecht was super en de rijst erbij de lekkerste ooit. EN ze gebruiken echte wasabi wortel voor hun wasabi. Verder was er een grote variatie aan sake, heerlijk. De bediening was ook erg vriendelijk en nam de tijd. Ik heb nog nooit een 10 gegeven voor een restaurant en ook heb ik nog nooit direct weer gereserveerd. 7 maart zitten we er weer. Heb er nu al zin in.
Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Spontaan langs gelopen en er was zowaar een plekje, de sashimi was de állerlekkerste die we in Amsterdam gegeten hebben. Best aan de prijs, maar is het zéker waard. Prachtige presentatie van het diner. Alleraardigste bediening. Kakelverse producten, charmant & vriendelijk restaurant. Een pareltje in de Pijp!
Marloes B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Wat een zalige sashimi hebben ze hier! En wat een onwijs aardige bediening! We hebben echt heeeerlijk gegeten, zitten smullen! De bediening was ook echt top, al werd de oplettendheid wel significant minder toen het drukker werd. We gingen hier op een donderdagavond eten en de tent zat rond 20.00 uur afgeladen vol. Er werden meerdere mensen die om een tafeltje vroegen weer naar huis gestuurd, dus reserveren is wel een vereiste. Het eten is erg goed bereid en de kwaliteit van de vis is echt uitstekend. Een gouden tip in de Pijp! De prijs is niet gering, maar je hebt daar ook wel echt iets heerlijks voor... Top-tip dus!
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Ik heb hier nu 3 keer gegeten met collega's, zowel Japanners als Nederlanders. Het eten is authentiek Japans en erg goed. Er is ook veel keuze. Sashimi, sushi, tempura, miso soep, salades met avocado of zeewier, gefrituurde octopus, wagyu beef sushi, alles is even lekker. Ook is er veel keus op het gebied van sake. Een deel van het vriendelijke en beleefde Japanse personeel spreekt Nederlands, en de rest Engels. Je zit er gezellig. Als je alleen bent of met een klein gezelschap dan is het ook erg leuk om aan de sushi bar te zitten en de kok aan het werk te zien.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Ik ga naar dit restaurant voor heerlijk eten en life cooking, niet voor de gezellige sfeer of het fraaie interieur, laat staan om uitgebreid te zitten tafelen. De barkrukken nodigen niet erg uit tot lang zitten, de inrichting is saai en zelfs wat kil, en wij hadden de meest ongezellige plek van het hele restaurant achteraan in een hoekje aan de bar. Maar eerlijk gezegd kon ik me geen betere plek wensen: we hadden perfect uitzicht op de sushi-chef, en wat een genot om deze vakman aan het werk te zien! Elke beweging geoptimaliseerd, prachtige producten en een presentatie die barst van de esthetiek. Volgende keer wil ik graag weer dezelfde plek (stoel 21&22)!
Het eten is prachtig, de smaken en combinaties verfijnd, en een heel bijzondere mix tussen oosters en westers. Wat te denken van tofu met truffelsaus, of oester met een gel van yuzu, met als nagerecht een brownie met macha-ijs en aziatisch fruit?
Topgerechtjes als schilderijtjes gepresenteerd, en niet te vergelijken met de goedkopere all-you-can-eat concepten. Het niveau zit dicht tegen Yamazato in het Okura aan, en het is dan ook geen verrassing dat de chefs hier werkervaring op hebben gedaan. Niet goedkoop (40 euro voor 3 gangen of 60 euro voor 5 gangen), maar zeker de prijs waard!
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Dit bescheiden restaurantje in de Pijp is, als je van Japans eten houdt, niet te missen! Hier geen formele toestanden: het interieur is eigentijds, maar verder niet opvallend, en de bediening is enorm vriendelijk en behulpzaam.
De gerechtjes zijn allemaal van top kwaliteit: uiteraard super verse vis, maar ook de warme vleesgerechten (zoals kangeroe!) zijn super mals en precies gaar. Een zaak dus zonder pretenties, maar waar je wel kunt genieten van heel goed Japans eten. Echt het uitproberen waard, en natuurlijk beter dan menige Amsterdamse sushi-bar. Hier zijn professionals aan het werk.
Anne W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Japanse haute cuisine, mooie opgemaakte gerechten, heerlijke smaken. En daar betaal je ook voor, want vond het ondanks de heerlijke gerechten behoorlijk aan de prijs. Toch kom ik zeker terug, omdat het onderscheidend en bijzonder is.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Heerlijk drie-gangenmenu, met krokodil als bijzonder hoofdgerecht. Wel wat aan de prijs, bijna 40 euro, maar dat vooral gezien de wat eenvoudige en tikje bedompte ambiance. De bediening was wel weer prima, vriendelijk en uitvoerige uitleg bij de veel verschillende componenten van alle gerechten. De zaak is kortom veel beter dan die van buiten lijkt.
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Echte aanrader! Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte gerechten. Een fijne smaaksensaties. De krokodil als hoofdgerecht maakte het ook bijzonder. De bubbel sake als aperitief is erg lekker!
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Heerlijk gegeten hier afgelopen vrijdag. 5 gangen menu, torentje van appetizers niet alleen esthetisch goed van opmaak, ook smaaksensatie. Hoofdgerecht van krokodil met foie gras super combi waarbij zachtheid foie gras de toch altijd wat stuggere krokodil zachter maakt. Verse ingrediënten en vriendelijke staff. Ligging in rustigere gedeelte Pijp - hopen dat dit zo blijft!
Lauren T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Leuk nieuw restaurant in de Pijp van twee oud medewerkers van het Yamazato in het hotel Okura. Enorm vriendelijk geholpen en zorgzaam bediend.

Wat een verademing dat het bij EN draait om echt puur, kwalitatief lekker eten. En niet om de omgeving,hipheid en trendyness van de inrichting.

Bij binnenkomst kregen we kleine appetizers.
Echte aanraders zijn de tempura (zoals deze hoort te zijn en absoluut prijs kwaliteit waardig), Wagyu biefstuk geserveerd op een steen van Himalaya zout en de sushi is niet alleen vers maar ook enorm verfijnd van smaak; om eens iets anders te proberen ook te ika (inktvis) en Sint jakobsschelp geprobeerd; wederom vers en een absolute smaaksensatie echt prikkeling van alle zintuigen.

Komen er absoluut naar terug, en hoop dat dit pareltje geen ondergang wordt van zijn eigen succes. Ze hun eigen identiteit houden en dit niet zo'n place to see want to be seen wordt!
Mandyschamhart .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
We hebben met z'n vijven bij En gegeten en vonden het allemaal super. Gezellige ambiance, het personeel is bijzonder vriendelijk en niet te vergeten het eten is geweldig!! Prima prijs/kwaliteit verhouding. Alle gerechten zien er prachtig uit en het smaakt heerlijk, echt een feestje. Wij hebben al weer gereserveerd voor de volgende maand (volgens mij maandelijks wisselend menu).